Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

@TeaseR

 

Obično kad su lančani zna da bude problema, tj. u konkretnom slučaju osiguranje tog autobusa treba da plati štetu svima, ali osiguranja često krenu da se prave pametni da njihov osiguranik (u takvim lančanim udesima) nije baš 100% kriv jer ne žele da plate 100% štete na svim tim autima ispred, već se ulazi u veštačenje kako postoji podeljena krivica, bla-bla...

 

Ali, pošto imaš kasko, tebe to ne treba ništa da zanima, naročito ako neće uskoro (za par meseci) da istekne kasko polisa.

Odeš u osiguranje gde imaš kasko polisu, prijaviš štetu i sve popraviš po kasko polisi. Oni ti to računaju kao aktivaciju, ali....pošto će se oni naplatiti od kolega u postupku naplate štete po polisi obaveznog osiguranja, faktički te pare koliko ih je koštala popravka će dobiti nazad...pa ti onda na kraju ne računaju to kao aktivaciju i ne bude ti skuplja sledeća kasko polisa. Međutim, ako ti kasko polisa ističe za mesec ili dva, realno je da se do tada neće završiti postupak naknade štete po polisi obaveznog osiguranja, pa će oni ipak da ti računaju to kao aktivaciju (i poskupe sledeću kasko polisu) iako znaju da će dobiti te pare nazad. Ako to bude slučaj, to rešiš tako što sledeću kasko polisu napraviš kod drugog osiguranja.

 

To za amortizaciju...mislim da su male šanse da ti računaju nov branik iz originala. Zavisi i od polise koju imaš/starosti auta.

Uzmu originalni polovni (ceo, ne da krpe taj tvoj), i ofarbaju ga u tvoju boju...u čemu bi bila razlika u odnosu na nov iz originala? ;) Oni imaju obavezu da vrate auto u pređašnje stanje, ne i da ga naprave boljim od onoga što je bio sekund pre udesa...pa imaju rezon da kažu da nema razlike između polovnog originalnog branika ofarbanog u tvoju boju, i novog originalnog branika ofarbanog u tvoju boju (plastika je plastika i iz njihovog ugla gledanja, ne samo našeg ;)). Druga je stvar da krpe tvoj branik...to ne treba da prihvatiš.  

 

Ne samo da možeš u ovlašćeni, nego će ti kasko osiguranje verovatno i predložiti ovlašćeni, možda ćeš imati i manje učešće u šteti ako odeš kod ovlašćenog (zavisi od osiguravajuće kuće i njihovog dogovora sa nekim od ovlašćenih...npr. ako ti je učešće 50 evra biće 25 ako odeš kod tog i tog ovlašćenog). Mislim da je bolja varijanta da pare ne vidiš, već da odvezeš auto i uzmeš ga kad sve bude gotovo. Naravno, ne uzimaš auto ako bude loša nijansa ili šta god ti se ne dopadne oko radova, već slobodno traži da opet urade. Ako stvarno nije pogođena nijansa neće biti problema da ponovo urade.

Ne očekuj neki poseban extra kvalitet kod ovlašćenih kada su limarsko/farbarski radovi u pitanju. Svi oni žive od sređivanja voznih parkova firmama, a tu nije posebno bitno da bude 100% pedanterija...što obično baš jeste bitno fizičkom licu kao vlasniku.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:
@TeaseR
Ako to bude slučaj, to rešiš tako što sledeću kasko polisu napraviš kod drugog osiguranja.  


Nisam bas siguran, sve osiguravajuce kuce su duzne UOS-u da prosledjuju podatke o prijavljenim stetama po kasko polisama upravo zbog tog prebacivanja zbog visoke premije...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shomispc

 

Po polisama obaveznog osiguranja - da.

Po kasko polisama to ne mogu da urade jer nemaju pravni osnov.

 

Hteli su da prave bazu podataka i za kasko, ali se pojavio problem pravnog osnova da drže lične podatke bivših klijenata, kao i celovitosti tih podataka jer niko nema obavezu da im podatke koji su im potrebni dostavi. Ni MUP, ni zdravstvene ustanove, ni tužilaštvo...niko nema ni pravo ni obavezu da osiguranjima dostavlja bilo šta od podataka (zapisnici o materijalnoj šteti, medicinska dokumentacija o povredama, itd.) po kasko polisama. Problem im je jer nije u pitanju zakonom obavezno osiguranje nego dobrovoljno, i nakon što istekne kasko (istekne ugovor), oni gube papir po kome smeju da drže lične podatke, a naročito da daju (dele) te podatke sa drugim pravnim licem (drugom osiguravajućom kućom), ili da prenesu čuvanje na to svoje Udruženje.

 

To njihovo Udruženje može imati javna ovlašćenja, ali samo ako su im Zakonom data, a ne tako što sednu čelnici osiguravajućih društava i sami odluče da eto od sutra čuvaju podatke građana (formiraju bazu). Oni imaju to pravo, čak i obavezu...ali samo kada je u pitanju obavezno osiguranje i to pravo imaju jer im je Zakonom dato:

Quote

Član 9. Zakona o obaveznom osiguranju

 

Društvo za osiguranje dužno je da prikuplja, obrađuje i čuva podatke o osiguranicima, osiguranim prevoznim sredstvima, štetnim događajima i likvidaciji šteta, po osnovu obaveznog osiguranja.

U obavljanju posla iz stava 1. ovog člana društvo za osiguranje organizuje, čuva i održava bazu podataka:

1) o osiguranicima;

2) o prevoznim sredstvima;

3) o štetnim događajima;

4) za procenu i likvidaciju šteta.

Baš zbog toga što im je Zakonom dato to pravo, onda sve zdravstvene ustanove, pravosudni organi, MUP, pojedinci, dužni su (moraju) da proslede podatke društvu za osiguranje. Oni te podatke smeju da čuvaju 10 godina po isteku ugovora o osiguranju, odnosno po okončanju postupka naknade štete.

Ali, sve to za obavezno osiguranje...za dobrovoljno (kao što je kasko osiguranje) ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U praksi su svi ti podaci relativno djubre svakako, zato sto osiguranja ne popunjavaju kako treba i sta treba, vec ofrlje :)

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/17/2020 at 8:14 PM, neshaoct said:

@TeaseR

 

Obično kad su lančani zna da bude problema, tj. u konkretnom slučaju osiguranje tog autobusa treba da plati štetu svima, ali osiguranja često krenu da se prave pametni da njihov osiguranik (u takvim lančanim udesima) nije baš 100% kriv jer ne žele da plate 100% štete na svim tim autima ispred, već se ulazi u veštačenje kako postoji podeljena krivica, bla-bla...

 

Ali, pošto imaš kasko, tebe to ne treba ništa da zanima, naročito ako neće uskoro (za par meseci) da istekne kasko polisa.

Odeš u osiguranje gde imaš kasko polisu, prijaviš štetu i sve popraviš po kasko polisi. Oni ti to računaju kao aktivaciju, ali....pošto će se oni naplatiti od kolega u postupku naplate štete po polisi obaveznog osiguranja, faktički te pare koliko ih je koštala popravka će dobiti nazad...pa ti onda na kraju ne računaju to kao aktivaciju i ne bude ti skuplja sledeća kasko polisa. Međutim, ako ti kasko polisa ističe za mesec ili dva, realno je da se do tada neće završiti postupak naknade štete po polisi obaveznog osiguranja, pa će oni ipak da ti računaju to kao aktivaciju (i poskupe sledeću kasko polisu) iako znaju da će dobiti te pare nazad. Ako to bude slučaj, to rešiš tako što sledeću kasko polisu napraviš kod drugog osiguranja.

 

To za amortizaciju...mislim da su male šanse da ti računaju nov branik iz originala. Zavisi i od polise koju imaš/starosti auta.

Uzmu originalni polovni (ceo, ne da krpe taj tvoj), i ofarbaju ga u tvoju boju...u čemu bi bila razlika u odnosu na nov iz originala? ;) Oni imaju obavezu da vrate auto u pređašnje stanje, ne i da ga naprave boljim od onoga što je bio sekund pre udesa...pa imaju rezon da kažu da nema razlike između polovnog originalnog branika ofarbanog u tvoju boju, i novog originalnog branika ofarbanog u tvoju boju (plastika je plastika i iz njihovog ugla gledanja, ne samo našeg ;)). Druga je stvar da krpe tvoj branik...to ne treba da prihvatiš.  

 

Ne samo da možeš u ovlašćeni, nego će ti kasko osiguranje verovatno i predložiti ovlašćeni, možda ćeš imati i manje učešće u šteti ako odeš kod ovlašćenog (zavisi od osiguravajuće kuće i njihovog dogovora sa nekim od ovlašćenih...npr. ako ti je učešće 50 evra biće 25 ako odeš kod tog i tog ovlašćenog). Mislim da je bolja varijanta da pare ne vidiš, već da odvezeš auto i uzmeš ga kad sve bude gotovo. Naravno, ne uzimaš auto ako bude loša nijansa ili šta god ti se ne dopadne oko radova, već slobodno traži da opet urade. Ako stvarno nije pogođena nijansa neće biti problema da ponovo urade.

Ne očekuj neki poseban extra kvalitet kod ovlašćenih kada su limarsko/farbarski radovi u pitanju. Svi oni žive od sređivanja voznih parkova firmama, a tu nije posebno bitno da bude 100% pedanterija...što obično baš jeste bitno fizičkom licu kao vlasniku.

 

 

Izvinjavam se na kasnom odgovoru, nisam bio aktivan jedno vreme.

 

Znaci ipak mi je bolje da aktiviram kasko. Vec sam to uradio pre par meseci, odvalio sam retrovizor bas glupo, ucesce je bilo nekih 13000din, kotam da ce i ovde to biti slucaj. Sve sam zavrsio u ovlascenom, a posto mi je istekla registracija, gledao sam to sto pre da zavrsim, platio 80 i kusur hiljada retrovizor zajedno sa farbanjem vrata pa su mi posle uplatili ceo iznos, minus tih 13000din za ucesce. Kasko mi istice u avgustu, tako da imam vremena.

 

Da li postoji mogucnost da trazim predracun za usluge u ovlascenom servisu, da zahtevam da se po tom predracunu novac uplati na racun, pa da ja posle resavam to negde drugde? Nije neka velika steta, moze da se zagituje i ofarba. Drugar mi je rekao da mogu to da uradim i da nema potrebe da zovem one agencije koje gledaju da izvuku sve sto mogu od osiguranja jer steta nije velika, tako da bih sam sve to uradio, ali me zanima da li novac moze da se dobije po predracunu, tj pre bilo kakvih radova?

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapisnik je gotov, idem sutra na procenu stete u svoje osiguranje. Da li i dalje mogu preko kaska da resim problem ukoliko ovi drugi pocnu nesto da zabusavaju ili nemam tu opciju sad?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/6/2020 at 1:06 AM, TeaseR said:

Da li postoji mogucnost da trazim predracun za usluge u ovlascenom servisu, da zahtevam da se po tom predracunu novac uplati na racun, pa da ja posle resavam to negde drugde?

Možeš.

Ali, nećeš dobiti na račun onoliko koliko piše na predračunu jer će ti npr. računati amortizaciju za dosta stavki, mada bi i nesporni deo trebalo da bude dovoljan da se sredi auto.

Kad ovlašćeni zna će popravku starijeg auta platiti osiguranje, onda istovremeno računa polovne limarijske delove i sve popuste koje to Osiguranje ima kod tog ovlašćenog (jer im godišnje pošalju ko zna koliko automobila)...a, kad dođeš ti kao fizičko lice i tražiš predračun dobijaš sve po punim cenama...koje Osiguranje nije dužno da prihvati u istom iznosu i da baš toliko uplati na račun. Prosto...mogu da kažu da bi njih ta ista popravka kod istog ovlašćenog koštala manje, i to manje ti uplate.

 

1 hour ago, TeaseR said:

Zapisnik je gotov, idem sutra na procenu stete u svoje osiguranje. Da li i dalje mogu preko kaska da resim problem...

Možeš. Isti bi se zapisnik o šteti pravio i da po kasko polisi rešavaš stvar.

Pitaj tada ''štetočinu'' (lika koji radi zapisnik o šteti na vozilu) do kog momenta možeš da pređeš na kasko polisu kao način rešavanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hocu. Ono sto bih ja hteo je da oni meni uplate novac, ja to sredim o svom trosku i da mi ostane nesto. Vidim da je dosta ljudi to uspelo, pa zasto ne bih i ja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, TeaseR said:

...ja to sredim o svom trosku i da mi ostane nesto. Vidim da je dosta ljudi to uspelo, pa zasto ne bih i ja :D 

Probaj. :D 

Ako je ekonomska totalna šteta, što obično bude kod starijih automobila sa bilo kojim jačim sudarom...onda teško tu bude računice koja se isplati u smislu popravke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma daleko od toga, samo je zadnji branik pukao i primetio sam da mi senzori za parkiranje vise ne rade. Bio sam kod majstora na dijagnostici, problem je u onom cudu sto pisti(nalazi se pozadi). Izgleda da se prilikom udarca pokvario i sad mi ne rade parking senzori uopste i svaki put mi pisti kad ubacim u rikverc.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otisao sam danas do Milenijum osiguranja jer je tamo osiguran autobus koji je izazvao nezgodu.

 

Slikali su me i ponudili sledece opcije:

 

-Da mi isplate novac na racun (ne znam kako ce sracunati koliko novca ce biti porebno)

-Da oteram u servis i oni sve plate njima preko racuna

-Da mi isplate novac pa iznos predje taj koji su oni uplatili, da doplate jos, naravno, moram im poslati racun

 

Pitao sam da sredjujem u ovlascenom, rekli su da moze i takodje da mogu da uzmem predracun i da mi po tom predracunu uplate novac na racun.

 

Koja je po vasem iskustvu najbolja opcija?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odradi gde god mislis da ce uraditi najbolje, a posle im dostavi racun. Zapravo ovlasceni servis ce to direktno od njih da naplati, ti dinara videti neces..

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih uzeo pare na racun, i otisao kod neovlascenog. A iznos se isplacuje prema proceni vestaka. Obicno i bude realno... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trazi da ti daju obracun procenitelja, pa vidi o kojoj cifri se radi pa proceni :)

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 za obračun procenitelja. 

Ukoliko se ne uklapaš u obračun, postoje i one agencije što izvuku više para uz određeni procenat. 

Svakako, nije zgoreg da se raspitaš koliko bi koštala popravka u ovlašćenom servisu čisto da imaš cifru u glavi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, andreja.micovic said:

Ukoliko se ne uklapaš u obračun, postoje i one agencije što izvuku više para uz određeni procenat. 

+1, pisalo je vec par ljudi ovde da su izvlacili daleko vise, nego da su sami pokusavali.

Pisalo se vec nekoliko puta, a i ostavljani su kontakti tih agencija.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao sam agenciju odmah nakon toga ali su mi rekli da ne moze tu nesto mnogo vise da se izvuce. Branik je samo malo napukao, malo ostala boja drugog automobila i to je to. Zvuk za parking senzor je isto stradao, ali to je tipa 2000din.

 

Mogao sam da se cimam po lekarima za vrat, al s obzirom na ovu koronu, nisam hteo uopste time da se bavim. Pitacu koja je procena i svakako cu otici do ovlascenog i zatraziti predracun za usluge.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao autokomerc da ih pitam za predracun za usluge, cigani naplacuju 10% od ukupne vrednosti da bi izdali predracun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procenitelj mi je poslao mail gde pise da su branik, drzaci senzora, neki aplikator i lepak za senzore za zamenu, a da nosac branika i zvuk parking senzora trebaju tek da se ispitaju. Cifre za isplatu nema.

 

Probao sam da nadjem broj od neke agencije, ali nisam nasao nista u ovoj temi do 2017 godine, dalje nisam trazio.

 

Moze li neko da posalje broj na PM?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TeaseR

Sacni treci pasus. Toga se secam ovako na prvu iz glave, mozda ti bude od pomoci:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/78782-kupio-tata-b6-passata/&do=findComment&comment=1506156

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne vredi se cimati ,problem kod nas je sto svi misle  da mogu da zarade na steti,,,,oteras kod majstora i cao osiguranje njemu plati on tebi uradi auto i svima dobro ,naravno da to mora da bude odradjeno ko svet mmnogi majstori pokusavaju da zbrzaju ,ako oteras u ovlasceni  oni stave nove delove i onda jos ti moras da platis neku razliku zato sto su novi delovi ,(amortizacija delova), Ako uzmes pare unapred obicno je to na knap da se uradi a mozda i ne bude dovoljno ,znaju lopovi sta rade ne brini ,

Zlatno pravilo,  kad odes u osiuranje odma prvo sto pitaju je  gde ce te raditi auto?  Ne znam jos uvek je pravi odgovor  ,,,,,ako prihvatis njihove servise  onda nikad neces doci na red .mene lik udario od pozadi ,dosao pandur na uvidjaj i kaze  a gde radis auto?i vadi hemijrsku sa reklamom od servisa koj radi za to osiguranje :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoliko se dobro raspitaš, "zaradi" se na šteti. Mada sam uvek za to da bolje da ne bude štete. 

Moje iskustvo dok sam vozio mareu, udario brata stojadin odpozadi, nabio branik i peta vrata. Šteta oko 480 evra procenjena. Otišao u Inđiju kod Peđe i Neše, za cca 200 eur uzeo 5ta vrata komplet (zamenio odmah tu kod njih, uzeli moja i umanjili cenu za zadnje staklo), komplet branik u boji (kod maree weekend je iz 3 dela), bose ozvučenje iz libre komplet i još svašta nešto :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, Falcon said:

Ma ne vredi se cimati ,problem kod nas je sto svi misle  da mogu da zarade na steti,,,,oteras kod majstora i cao osiguranje njemu plati on tebi uradi auto i svima dobro ,naravno da to mora da bude odradjeno ko svet mmnogi majstori pokusavaju da zbrzaju ,ako oteras u ovlasceni  oni stave nove delove i onda jos ti moras da platis neku razliku zato sto su novi delovi ,(amortizacija delova), Ako uzmes pare unapred obicno je to na knap da se uradi a mozda i ne bude dovoljno ,znaju lopovi sta rade ne brini ,

Zlatno pravilo,  kad odes u osiuranje odma prvo sto pitaju je  gde ce te raditi auto?  Ne znam jos uvek je pravi odgovor  ,,,,,ako prihvatis njihove servise  onda nikad neces doci na red .mene lik udario od pozadi ,dosao pandur na uvidjaj i kaze  a gde radis auto?i vadi hemijrsku sa reklamom od servisa koj radi za to osiguranje :D 

Itekako se vredi cimati.

Moj primer:

Dunav osiguranje procenilo stetu na 90.000. Preko agencije naplatio 350.000. Agenciji dao 20%, znaci 70.000. Popravka me izasla 120.000. Izracunaj sam :)

A da, pritom nije bilo nikakvo cimanje, bukvalno nista nisam ja radio, sve je bilo izmedju agencije, servisa gde sam popravljao auto i Dunav osiguranja

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, rkoma1986 said:

Itekako se vredi cimati.

Moj primer:

Dunav osiguranje procenilo stetu na 90.000. Preko agencije naplatio 350.000. Agenciji dao 20%, znaci 70.000. Popravka me izasla 120.000. Izracunaj sam :)

A da, pritom nije bilo nikakvo cimanje, bukvalno nista nisam ja radio, sve je bilo izmedju agencije, servisa gde sam popravljao auto i Dunav osiguranja

e onda bi mogao da napises ukratko kako se to odvijalo  ,dali je agencija odredila servis ili? koja agencija?  dali je bio kasko  velika je to razlika  od 90 na 350  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...