Jump to content
FAS Goran
rupesmen

Fiat Punto - ugradnja alarma

Recommended Posts

A zasto si onaj prekidac stavio na vrata gepeka a ne na haubu?

Gepek ti je u svakom slucaju aktivan na otvaranje, ako ne gresim, kada otvaras gepek na instrument tabli ti svetli indikacija otvorenih vrata i pali se svetlo. Ako je tako to je dovoljno da ti ne treba taj dodatni prekidac, dok ti za haubu obavezno treba jer nije obezbedjena na neki drugi nacin. Npr. ako je lopovi otvore i otkace akumulator sve mogu da zavrse u tisini.

 

Sve pohvale za rad, ja se nisam usudio da sam povezujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozzz,

U pravu si sto se tice indikatora na kontrolnoj tabli...sad nisam pametan,nisam ni razmisljao o tome-tako sam radio i na Yuga ranije i mehanicki sam i ovde tako odradio...nisam probao bez prekidaca na gepeku..probacu sutra pa ako se aktivira alarm preselicu ga ispod haube...a sto se obijanja haube tice,mislim da nema sanse da se alarm ne oglasi zbog shock senzora...

Sto se zmigavaca tice i njih sam resio isto kako sam nasao zice za Otkljucavanje i Zakljucavanje... "dao"kontakt i levi zmigavac pa prob lampom na masu i bockao zice dok nisam dobio signal...ponovio za desni i povezao sa centralom, sad je sve u full-u, osim sto mi kod vozacevih vrata na kljuc otkljucava-zakljucava samo vozaceva vrata, a kod suvozaca zakljuca i otkljuca oboje vrata (punto je sa 2 vrata+gepek).

Edited by nellena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozzz,

...a sto se obijanja haube tice,mislim da nema sanse da se alarm ne oglasi zbog shock senzora...

 

Ma naravno, samo sam ilustrativno napisao "u tisini"

Evo pomoc za slike...

 

Picture1.jpg Picture2.jpg Picture3.jpg Picture4.jpg
 
Picture5.jpg Picture6.jpg Picture7.jpg Picture8.jpg
 
Picture9.jpg Picture10.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu, bilo slobodnog vremena a volja nikada nije problem.

Decko je ulozio neki trud, slikao, objasnio, e sada sto nije okacio po pravilima foruma znace za sledeci put. Ne treba odmah ostro. Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našao sam informaciju da ako ugradim ovaj bear alarm da se alarm deakrivira tek dam kontakt... ili ja to nisam dobro razumeo? ... inače hoću sam da ugradim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da jesi dobro razumeo. Ja imam Spy i kada ga deaktiviram i otkljucam vrata, ako u roku od 30 sec ne dam kontakt, on se ponovo aktivira, tako da je to otprilike to

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Ne znam kako  "SPY" alarm funkcionise, ali kod mene (plava kutija Bear-a, starija varijanta) i kod kolege sa posla (noviji bear u crnoj kutiji) funkcionise tako da u koliko se alarm deaktivira daljincem, a pri tome vrata ne otvore neki vremenski interval (nekoliko sekundi), alarm "misli" da ste zaboravili da ste ga deaktivirali i napustili vozilo (razgodili da udjete u vozilo, okrenuli se i otisli )- pa se alarm automatski ponovo sam ukljucuje da zastiti napusteno vozilo.... medjutim ako daljincem iskljucimo alarm i makar samo otvorimo i zatvorimo vrata - alarm se nece ponovo sam uljuciti.( ovo mu omogucava prekidac koji pali svetlo na plafonu "nebu" automobila - kod nas je to plava zica).

    Mozda gresim, ali mislim da svi domaci (citaj KINESKI) alarmi imaju isti "program", samo drugacije rasporede i/ili boje zica ili plastiku, telo centrale...

------------------

Usput da kazem i ovo....

imao sam problema ranije u ugradnji alarma u zastavi 10 - nasem puntu  :laughing: , pisao sam ranije u ovoj temi o tome...e pa, Alarm iz crne kutije, koji se nakon 20-30 minuta sam ukljucivao kod komsije na puntu je definitivno skinut jer ni relej nije resio problem, i preprodat je kolegi sa posla, kojem sam takodje ja instalirao u Alfu 145...i ovaj mu ne pravi probleme, tako da jedino mogu da zakljucim da je greska bila u bravi punta - onoj koju su "majstori" obijali...mada mi nije jasno sta to nije u redu posto sam na istom tom autu komsiji instalirao neku centralnu sa daljinacem i ona radi bez greske !?

----------------

Dimitrijuse, nadam se da te nisam samo zbunio ovim tekstom, vec ti pojasnio kako se ova dva modela BEAR alarma ponasaju na mom i vozilu kolege sa posla.

Mogu ti reci da su negativni okidaci za otklj. i zaklj. i na puntu i na alfi 145, odnosno da ih Masa aktivira i da obavezno stavis diode na zice za zmigavce iz centrale alarma (kad otklj. i zaklj. auto blinkaju ili kad se aktivira alarm) da ti nesto ne pregori ili da kako sam negde procitao - umesto levog ili pak desnog pokazivaca smera skretanja aktivira sva cetiri u toku voznje...(u pitanju su diode koje su jeftinije od orbit zvaka a puno znace).

Edited by nellena

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu sve je to isto, moj plavi ima daljince sa Blanko kljucem i malo je vecih gabarita, dok kolega ima elegantne slajdere. Jedina razlika koliko sam ja uspeo da vidim je sto ovaj novi (crna kutija ima i konektore(ali ne i ) ultrazvucni senzor.

U principu vezivanje je isto i uz alarm u kutiji imas shemu vezivanja koja je po prilicno jasna i jednostavna... ali ako zaskripi tu sam.

 

Za crni ( model AL-S006-153) ide ovako

 

Siroki konektor P12:

 

- Orange(narandzasta) : zicu ne koristis

- White(bela) : kaci se za zicu koja ide iz vrata automobila a okidac je za zakljucavanje ( kod mene je na autu zeleno-bela ) - punto mk2

- Yellow(zuta) : spojis sa zuto/crnom i crnom, pa sve zajedno zakacis na neki sraf u kabini, gde ti zgodno a da je na limu-ne plastici (to je zajednicka MASA)

- Orange/black(narandzasto crna) : zicu ne koristis

- White/black(belo crna) : kaci se za zicu koja ide iz vrata automobila a okidac je za otkljucavanje ( kod mene je na autu plavo-ljubicasta ) - punto mk2

- Yellow/black(zuto crna) : spojis sa zutom i crnom, pa sve zajedno zakacis na neki sraf u kabini, gde ti zgodno a da je na limu-ne plastici (to je zajednicka MASA)

- Black(crna) : spojis sa gore pomenutim zicama (zutom i zuto/crnom) i na masu

- Red/black(crveno crna) : ti je za gepek - ja to nisam koristio....

- Red(crvena) : Je stalna struja, najbolje da je uzmes sa najdebljeg crvenog kabla koji ide u bravu...

- Pink(roze) : zica koja daje sireni " + " (na sireni imas dva kraca kabla, crveni i crni....crni uvrnes negde na sasiju " - " , a crvenu spojis sa roze i izolujes

-Brown(braon) : je zica gde zalemis diodu i ide na zicu koja ide prema gepeku vozila a ide ka pokazivacima smera skretanja( kod mene je roze i roze bela) - punto mk2

-Brown(braon) : je zica gde zalemis diodu i ide na zicu koja ide prema gepeku vozila a ide ka pokazivacima smera skretanja( kod mene je roze i roze bela) - punto mk2

-----------

Diode imas u starom napajanju od kompa ili nekom radiju....bilo kom el. uredjaju...ovako izgledaju http://postimg.org/image/cor5fmlcn/

----------

P3 konektor

 

- Konektor - 3 pina mislim da je, oznacen sa P3 - on je predvidjen za ultrasonicni senzor koji ne dobijas uz alarm

 

- JP1 (dzamper) : ako je okidac negativan - a jeste i tu treba da stoji

- JP1 (dzamper) : ako je okidac pozitivan preselis dzamper na njega ( a nije i ne radi to)

 

P7 konektor je konektor sa 7 zica

 

- Yellow(Zuta) : ide na relej i igra ulogu blokade motora ( ja je nisam stavljao jer imam kodiran kljuc, a ni ti ne moras) 

- Red(crvena) : vezuje se na motor podizaca prozora , ali mora uz relej... ja nisam vezivao to

- Orange(narandzasta) : ide na noznu kocnicu ,na mikroprekidac kod pedale na + , ja nisam vezao, a sluzi da kad 1 put zakocis ti zakljuca sva vrata, a kad ugasis auto ih otkljuca

- Blue(plava) : ide na okidac , tj zicu koja aktivira pali svetlo u kabini na "nebu", ima tri zice na samoj lampi kada se skine sa "neba", jedna je crna( - ), jedna je stalna struja(+12v) i doticna na koju se kaci - dobije struju kada se vrata otvore (ovo obavezno mora), takodje se  vezuje i na onaj prekidac koji dobijes za haubu (ja ga stavio na gepek)

- White(bela) : takodje ide na kontakt bravu pa dalje na relej i igra ulogu blokade motora ( ja je nisam stavljao jer imam kodiran kljuc, a ni ti ne moras)

- zadnja dva konektora su za Valet switch - da kazemo dugme za restart alarma ako " pobrljavi "

 

P2 i P3 konektori, se nalaze bocno na centrali alarma

 

u P2 konektor se ubada LED dioda koja ce ti trepereti u kabini kada je alarm aktivan ( dzek je iste boje kao i konektor, mislim plave boje)

u P3 konektor se ubada dzek shock sensor-a(sok senzora), zice a kojeg dobro pricvrstis na lim npr pored stuba iza sarki prednjih levih vrata(obicno tu ide),mislim da je konektor bele boje sa 3 zice

---------------

To ti je sva mudrolija, za okidace vrata - motori,zice iz vrata koje izlaze...mozes koristiti ispitivac struje na +12v koji je sa jedne strane ostar kao igla a sa druge strane ima stipaljku koja se kaci na masu i bockas zicu po zicu,kad sijalica zasija i cuju se motori - nasao si OTkljucavanje ili zakljucavanje - (povezi zicu belo crnu na nju i dzek P12 - koji si prethodno vezao na stalnu struju i masu,zatvori vrata i na daljincu vidi da li je za OTKLj ili ZAKLj), pa trazi drugu za suprotno.Kad sve nadjes prelemi kontakte. Ka odradis deo posla obavezno iskljucij konektor P12 iz centrale alarma da ne namestis neki kratak spoj.

Ako cujes da motori nakon par sekundi pokusavaju da se sami zakljucaju - to je zato sto nisi vezao onu plavu zicu sa P7 ili je nisi potrefio i pre svega kljucevi od auta uvek u dzep, ne ostavljaj u kabinu auta - da se ne zakljucaju unutra dok ti testiras sta si uradio.....

----------------

Za alarm u plavoj kutiji sam vec pisao u postu na prethodnoj strani a nize malo imas i slike, link

 

Da li sam pomogao???

Edited by nellena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je extra... pročitao sam par puta.. ali ću sutra da utvrdim gradivo. Hvala ti puno... kako da nisi pomogao ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Ne znam kako  "SPY" alarm funkcionise, ali kod mene (plava kutija Bear-a, starija varijanta) i kod kolege sa posla (noviji bear u crnoj kutiji) funkcionise tako da u koliko se alarm deaktivira daljincem, a pri tome vrata ne otvore neki vremenski interval (nekoliko sekundi), alarm "misli" da ste zaboravili da ste ga deaktivirali i napustili vozilo (razgodili da udjete u vozilo, okrenuli se i otisli )- pa se alarm automatski ponovo sam ukljucuje da zastiti napusteno vozilo.... medjutim ako daljincem iskljucimo alarm i makar samo otvorimo i zatvorimo vrata - alarm se nece ponovo sam uljuciti.( ovo mu omogucava prekidac koji pali svetlo na plafonu "nebu" automobila - kod nas je to plava zica).

    Mozda gresim, ali mislim da svi domaci (citaj KINESKI) alarmi imaju isti "program", samo drugacije rasporede i/ili boje zica ili plastiku, telo centrale...

 

 

Verovatno tako radi i Spy, ali znam da kada ga deaktiviram i udjem u auto, plava lampica i dalje blinka, sve dok ne dam kontakt, tada prestane da blinka. Zbog toga sam zakljucio da je i posle otvaranja vrata u pripravnosti za "Rearm"

Bas cu da probam jednom da udjem u auto i da sacekam, da vidim da li ce se zakljucati, aktivirati ili sta vec.

 

A bez otvaranja vrata se 100% ponovo aktivira, provereno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milane, i kod mene i kod kolege ( oba tipa bear alarma ) lampica u kabini - ona mala plava led dioda, prestaje da blinka onog momenta kada otkljucamo auto daljincem (disalarm) , vrata se otkljucaju i zmigavci blinkaju. Ako ne otvorimo vrata nekoliko sekundi, auto se sam zakljuca, blinknu zmigavci(kao neko obavestenje) i alarm se ukljucuje ponovo automatski, a samim tim i plava dioda u kabini koja govori da je alarm aktivan...kod nas nema veze sa kontakt bravom (ja nisam cak ni povezao tu zicu ni u punta ni u alfi - a ona koliko vidim ide zbog releja koji pravi blokadu motora - punto i alfa imaju KOD-ove i oni vec vrse taj posao.Na Yuga sam i to bio vezivao,ali alarm se ponasao isto kao i sad kako se ponasa...kada se deaktivira alarm, vrata se otkljucaju,LED dioda prestane da blinka i u koliko otvorim vrata nema automatskog aktiviranja alarma i zakljucavanja vrata,ali ako deaktiviram alarm i ne otvorim vrata, alarm sam zakljuca automobil i ukljuci se.

Sa Spy alarmom se jos nisam susretao, ali i jednom prijatelju su instalirali u servisu neki takav alarm u floridi i kod njega se se sve isto desava kao kod mene.

Citao jesam , a evo i sta npr.   Link . I sam sam rekao da " Mislim a mozda i gresim " da svi oni imaju isti program...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je sve isto, samo kada udjem u auto i u momentu kada se ugasi svetlo plafonjere, plava diodica pocne da blinka, blinka brze nego kada je aktiviran alarm. Blinkanje se gasi davanjem kontakta i tada se vrata zakljucavaju automatski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alarm bear crna kutija je stavljen.. morao je neko strucniji da uskoci jer se alarm palio par sekundu po zakljucavanju... onda je izmerena strija koja se kako kaze taj strucniji zadrzava u nekom kondezatoru koji drzi struju za gasenje svetle i table... pa je ugradjena dioda.. nije pozicioniran onaj sok senzor... gde da ga turim.. mislim senzor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sok senzor ide pored konektora za diodu( blinkalicu - sijalicu u kabini.Inace, ja sam ga stavio pored stuba prednjih vrata link (obavezno dobro pricvrscen za LIM)kako bi dobro prenosio vibracije , te po potrebi aktivirao alarm.(ako si pratio moje uputstvo, mogao si da vidis da se motori centralne brave vezuju po shemi (NEGATIVE TRIGGER....a ne Positive ili negative and positive trigger)

Nije mi jasno to za diodu, naime , ja sam diode samo na pokazivace smera skretanja stavio zbog povratne struje - nigde drugde. "plava zica" koja ide na svetlo kabine(na nebu - srednja zica na konektorima na nebu,tj ona koja dobije struju kada se vrata otvore) , odnosno daje signal da su vrata otvorena - tj zatvorena na i do sad u ova dva "medveda" je direktno vezivana zica i nije bilo nikakvih "zadrzavanja" struje u kondezatorima niti ubacivanja dioda dodatnih ili releja .

--------------

Danas (90%)ugradjena jos jednom drugaru jedna centralna brava sa daljincima na Puntu classic 5 vrata (ovaj put "Bear" crvena kutija). Zanimljivo nisam do sada imao prilike da vidim puntica 2009 god bez servo volana, el podizaca stakla i fabrickih motorica - tj centralne brave. Puno vremena je oduzelo skidanje tapacirunga, trazenje povoljnog mesta za motorice i fiksiranje istih, tako da nisam stigao da povezem i svetlosnu signalizaciju do mraka ,onih 10% ... ako nesto nisam preskocio...(videcu posle u knjizici). No bilo kako bilo sve lepo funkcionise i (otkljucava i zakljucava) drugar je vise nego zadovoljan. Za dan dva cemo sve dovesti u red i povezati i svetlosnu signalizaciju(kad ovaj dodje sa puta).

-----------

Edited by nellena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komsija ima "alarm" koji radi samo kao plasljivac tj radi na vibracije ( stavljen zbog lampice u kabini i zbog urlajuce sirene kada neko pokusava da drpi benzina  :laughing: ) ... e sad reaguje i na golubove, macke, tramvaje, zemljotres, glasno kasljanje ... naravno pitanje dana je kada ce neko od komsija da mu zavrljaci ciglu na soferku kada bude urlao tokom letnjih noci ( budi i mrtve ) ...ako ga podesi da ne bude toliko osetljiv onda nema svrhu a opet nisu komsije duzne da ih stalno uznemirava njegov alarm... dosao je na ideju da sirenu smanji ali da se ujedno pale zmigavci i to sva cetiri ... 

alarm unutra skoro da nema nista osim sok senzora ( dve plocice koje se podesavaju ), dzek sa dve zice ( crvena i crna verovatno plus i minus ) koje idu direktno na sirenu i neki otpornik koji pali led diodu kada je alarm aktivan ...  alarm ima daljinac koji odradjuje paljenje/gasenje alarma uz pip zvuk ( jedanput ) kad se aktivira, dvaput ( kada se deaktivira ) i triput ( kada se deaktivira ali je tokom perioda aktivnosti bio probudjen )

da li je to nekako moguce izvesti i kako ... ( naravno ne razmislja o poseti servisu za ugradnju alarma ) u home made varijanti ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...