Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Izgled novog Fiata za Kragujevac najstroža tajna

Recommended Posts

Lepo liči, ali mi je žao što se odstupa od koncepta postojanja "narodskog auta", da se ne lažemo punto klasik odavno ne vredi tih novaca, a našem tržištu treba auto od 5-7 hiljada EUR ma kako god on izgledao, imao ABS ili ne i ostale gluposti. Mnogi ljudi su i danas zadovoljni Jugom, tipa moj kolega koji ide od kuće do posla i nazad, u jednom smeru ima 7 kilometara, vozi 50 na sat, na plin, godišnje održavanje 100 EUR...i sevaju mu pete i za puntom i za novim fiatom 500 multipla i slično, ne vozi se autobusom, za male pare i to mu je najbitnije. Za druge relacije ima Astru classic, znači mogao bi svako za manje od 15-20 ljada da ima ne jedan nego 2 auta pa zavisno od potrebe da vozi koji mu treba, šta fali Astri za put...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma otišao sam na drugu stranu, ako izostaviš drugu polovinu onog što sam rekao... :D

Treba nam nov auto za do 5-7.000 eur za kojeg je nova guma 30 eur, registracija 150 itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkud vam da ćemo mi taj auto da proizvodimo za nas? :) Prozivodimo ga ovde zbog jeftine radne snage i još jeftinijih resursa koje je država obezbedila Fiatu, daleko ispod svake tržišne logike. Dugoročno se nadam da je to bio pametan potez vlasti, jer je činjenica da nam je potreban neki zamajac, da se privreda zavrti, jer je trenutna situacija potpuna propast. Učinjeno je mnogo, ali po koju cenu i kolike dugove? Lako je tuđim 'kešom' gloginje mlatiti. Mi ulazimo u nove kredite da bi vratili stare dugove, jer prvu turu kredita očigledno nismo produktivno iskoristili.

Sa njihove (Fiat) tačke gledišta, zbog čega bi izmišljali neki novi jeftin auto samo zbog naše propale privrede?

Uglavnom, bio bih prijatno iznenađen ako se neki jeftin auto desi, ali čisto sumnjam

Share this post


Link to post
Share on other sites

obojica ste u pravu..od novog modela mi kao pojedinci necemo imati mnogog koristi.. Jedino sto kaze Nidza, moguce je izvuci neku dugorocnu korist za privredu, pa ajde, mozda i nas nesto zakaci..

u ovoj situaciji trenutno, punto klasik je za vecinu zasvim zadovoljavajuci auto uz malu korekciju cene na dole..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne vidim što punto klasik vredi više od 5.000, pogotovo ako se u njega ugrađuju i delovi sa lagera od pre 5 godina i delovi proizvedeni kod nas koji su znamo svi kakvog kvaliteta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja bi licno voleo da ne kosta vise od 5000, ali ne vidim ni jedan razlog zasto bi bio toliko jeftin, prvo ima vise nivoa opreme i dve vrste motora, a najeftiniji i jeste oko 5000-6000 evra, zato bi tebi neko dao dizela sa klimom, servom, abs i jos po nekom gluposti za 5000? Ne vidim da to daje ni jedan drugi proizvodjac, koliko onda realno vredi tvoj punto 800-1000 evra, ako ovaj treba da bude 5000? Daj ga u oglas po toj ceni otici ce odma. I ne znam gde si nasao da se delovi proizvode kod nas, licno kuci imam jednog iz 2010 godine, i nameravam da uzmem jos jednog, i pri tom mi drugar radi trenutno nesto na fabrici u kragujevcu, pa sam 100% siguran, da se svaki deo dovozi u srbiju upakovan, a ovde se samo sklapa, i na zalost farba, bila je prica da ce se ugradjivati nasi akumulatori i gume, pa za tim pocece da se i proizvode jos neki delovi, ali nista od toga jos nije zazivelo.

A za novi auto sam cuo da je planirano da vise od 90% ide za izvoz, sto znaci mi ih ne zanimamo kao kupci, nego kao jeftina radna snaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala ispravka. Punto Classic pocev od avgusta 2010 ima u sebi deo napravljen u Srbiji. Dizalicu. Prokopaj po netu pa ces da vidis. Ja je licno konstruisao, pa znam slucajno. Nije neki deo i derivat je proizvoda koji radimo za drugog velikog kupca ali je u FIAT-u zasad jedini domaci deo. Naravno dok ne pocnu komponentasi.

http://www.promotor-...kategorija_id=8

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ebi ga druze!

dizalica je samo za nase trziste. za zapad trpaju sprej za krpljenje guma!

Opet smo u maleru.

Treba da iskonstruisemo volan na zicu a ne na puza i da turimo u Fiata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala ispravka. Punto Classic pocev od avgusta 2010 ima u sebi deo napravljen u Srbiji. Dizalicu. Prokopaj po netu pa ces da vidis. Ja je licno konstruisao, pa znam slucajno. Nije neki deo i derivat je proizvoda koji radimo za drugog velikog kupca ali je u FIAT-u zasad jedini domaci deo. Naravno dok ne pocnu komponentasi.

http://www.promotor-...kategorija_id=8

To za dizalicu ne znam, ja imam klasika 2010 ali mart mesec, ali mislim da dizalica bilo cija da je nije sastavni deo auta, tako da ne moze da utice na njegov kvalitet, znam za mnogo auta koji fabricki ni nemaju dizalicu, a sto se tice spreja nisam bas najsigurniji ali mislim da oni koji uzimaju klasika sa plinom, isto imaju taj sprej i nemaju dizalicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siguran sam da nije nikakva teorija zavere u pitanju što nijedna domaća firma ne proizvodi niti jedan deo za Punta klasik iz Kragujevca. Pretpostavljam da ili nismo konkurentni kvalitetom, ili cenom (a možda i oba). Sada je prilika da se pokažu, mada bi i država trebala da vrši pritisak, kako na Fiat, tako na domaće dobavljače, kako bi se našao zajednički jezik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne vidim što punto klasik vredi više od 5.000, pogotovo ako se u njega ugrađuju i delovi sa lagera od pre 5 godina i delovi proizvedeni kod nas koji su znamo svi kakvog kvaliteta...

Ne ugrađuju se delovi stari toliko godina. Da li bi mogao da postaviš izjavu nekoga povodom toga, ili možda link za neku vest o tome ili sl.?

Postojeća privreda u Srbiji nije u stanju da napravi bilo koji sklop za Punta, pa se tako ništa domaće i ne ugrađuje u njega. Da li bi mogao da postaviš neku vest, izjavu ili bilo šta u kojoj se kaže da se domaći delovi ugrađuju u Punto Classic? Čak, italijanima bi to odgovaralo jer lokalizacija proizvodnje još više spušta troškove, pa se povećava zarada, ali nažalost, ni srpske fabrike stakla ni bilo šta drugo nije u stanju da ispoštuje Fiatove kriterijume. Sećam se da je još ranije bila priča da firma koja je pravila stakla za Yuga to ne radi za Punto, jer staklo na Puntu mora da bude pola milimetra tanje, a oni ne mogu da naprave za toliko tanje staklo jer nemaju potrebnu tehnologiju, itd...

Kao što su ljudi već napisali, model iz Kragujevca nikada nije ni bio zamišljen kao narodni auto (pa samim tim realno nema mesta za današnja ''razočarenja'' što eto nije to ''narodni auto''), niti se pravi zbog tržišta Srbije. :thumbup:

Narodni auto...hmmmmmm - ko je rekao Grande Punto Classic... :whistle::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ee samo da bude prosecna plata u srbiji nekih 500 eura,a ne danasnjih 300,mnogo vise bi se vise vidjali punto clasic na ulicama,nego sada,a i sad ih ima dosta,pa bi tek onda postao narodni auto :thumbsup:,

a bas smo jadna drzava,kad ni neki deo za automobil nemozemo da napravimo kako treba :wallbash:,al smo zato za mostove maheri :thumbsup:

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uopšte nije stvar ne umeti nešto da napraviš. Poenta je što je naš komponentaški sektor propadao zajedno sa ZASTAVOM od 90.tih na ovamo. Iako mi je drago što radim u firmi koja radi za gigante kao što su GM, PSA i FIAT, priznajte da je nelogično da jedna mala firma iz Kg sa 50 zaposlenih bude jedini srpski proizvodjač auto delova koji je sposoban da proizvodi direktno za prvu ugradnju. Problem je što smo zaostali u tehnološkom smislu i što nemamo klaster auto industrije koji može da nastupi kao celina prema bilo kom proizvođaču automobila. Slovenci kada dolaze na sajmove oni dođu kao podrška klasteru koji zastupa njihove interese. Ali sve članice klastera imaju minimalno potrebne standarde kvaliteta (ISO TS 16949) i sposobnost da istog momenta prođu provere sistema prema upitnicima auto kompanija, a vec sutra mogu da daju ponudu na upit. A u Srbiji ima svega par certifikata za ISO TS 16949, a ostali jedva da imaju ISO9001 (koji nije dovoljan za auto industriju). A sa druge strane ni profiti u auto sektoru nisu izazovni da bi se ulagao enorman napor da se uđe u to kolo.

A da, kada je FIAT po Kragujevcu radio provere kompanija koje bi potencijalno mogle da budu isporučilac samo smo mi (PROMOTOR-IRVA), TPV Šumadija i čini mi se tapacirnica imali pozitivan skor na auditu. U tom momentu samo smo mi imali ISO TS. I kada je država izvršila pritisak na FIAT da uvede nekog srpskog dobavljača jedino smo mi mogli da budemo adresa za saradnju. TRAYAL je bio počeo neke testove, ali njihovi pneumatici nisu mogli da dobiju prelaznu ocenu na homologaciji u FIAT-u. Fabrika akumulatora u svojim proizvodima koristi materije zabranjene u EU, a promena tehnologje ih nije interesovala jer imaju i ovako dobar posao na after market tržištu. Tigar (odnosno Michelin) saradnja sa FIATom nikad nije interesovala jer je njima proizvodnja prodata minimum godinu dana unapred.

Sve u svemu nije problem u FIAT koji neće firme iz Srbije nego je problem što ih NEMA. Ne postoje. Nažalost :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

I opet off topic,ali morao sam kada vec govorite o proizvodnji komponenti.

Posto je pre neki dan pala kupovina jugica za suprugu i krenulo je sredjivanje doticnog,kupih 2 retrovizora.I ŠOK . :blink: :blink: :blink: :blink:

Retrovizori su uvoz iz Makedonije.Ljudi,u Srbiji vise nema proizvodnje.Sve je prslo.Samo trgovina.

Pa mi ni retrovizore ne mozemo da napravimo za jugo,vec se uvozi.Ako treba slikacu deklaraciju.

A sto se tice novog automobila iz Kragujevca,dok ne sidje sa trake i ne testeri ga Mirko Alvirko,cutim :coffee::thumbup:

Edited by sasha015

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo već kod Zastave, ćale ima Ladu Samaru, zupčasti kaiš je platio 190 dinara, a na kutiji u kojoj ga je dobio piše da paše i za Zastavu i još par automobila... Htedoh reći da je jeftinije kupiti zupčasti kaiš za Zastavu kao Ladin auto deo koji je uvežen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto se tice novog automobila iz Kragujevca,dok ne sidje sa trake i ne testeri ga Mirko Alvirko,cutim :coffee::thumbup:

Ja cu odmah da ti kazem bez Mirka "okret pod rucnom" Alvirka. Malo kraci sedalni deo na zadnjoj klupi moze da bude problem kod duzih putovanja, prostora za noge iza vozacha nema dovoljno. A da, nema rezervni tochak vec kit za krpljenje. Prednji kraj je nizak pa se najbolje ne moze proceniti polozaj kod parkiranja. Preglednost pri voznji unazad je losa zbog malih staklenih povrsina. Polozaj piksle moze da zasmeta pri ubacivanju u treci stepen prenosa. Xixi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima više komandi na volanu nego na centralnoj konzoli :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno teze ka tome da covek ima sto manje potrebe da skrece pogled sa puta na centralnu konzolu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

...što bi trebalo da rezultuje povećanjem bezbednosti u saobraćaju, slažem se. Jedino što te težnje nikako da se ostvare u praksi, zahvaljujući naopakom marketingu (ovo je globalno, nema veze s Fiatom).

A drugo, ako je volan toliko natrpan komandama, opet ćemo morati da skrećemo pogled s puta - da li ka volanu ili ka centralnoj konzoli, svejedno je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se generalno sviđa, mada i ja imam mišljenje o tim komandama na volanu da su prenatrpane, prosto svi mi manje više držimo volan palčevima iznad bočnih ovih...od volana, tako da dlan tačno sedi na komandama...ali pretpostavljam da dugmiće nije tako lako stisnuti dlanom. U svakom slučaju meni je bolje rešenje kad su komande na ručicama iza volana tj deo amblendera kao kod Renault vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...prosto svi mi manje više držimo volan palčevima iznad bočnih ovih...od volana,...

Paoka.

Inace, volan mi je nevidjeno ruzan, barem na ovim slikama. :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaaa pogledajte celu galeriju :D koji užas čoveče :D

Prvo ovaj šank na komandnoj tabli i OGLEDALO širine ormarića u WC-u na A stubu, pregledljivost samo tako u krivinama :D

image.jpgimage.jpg

EDIT: ovaj šank je ipak izgleda nešto čime je tabla bila prekrivena, ali ogledalo u A stubu tj stubovima čoveče... :thumbdown:

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...