Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Čišćenje i remont dizni / kod dizni / kvalitet dizni?

Recommended Posts

Ja koliko sam shvatio na JTD-u se dizne samo čiste i retko ima potrebe da se menjaju ulošci... Moj motor je običan TD i kod mog motora se češće menjaju ulošci nego što se čiste. U suštini, majstor kad skine on kaže šta i kako to je najbolji pristup rešavanju datog problema ;) Inače imaš 4 dizne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta mislite o preventivnom koriscenju sredsatava za ciscenje dizni za CR motore.Imam Stila 1.9 MJT i nemam nikakvih problema sa diznama mislio sam da mu povremeno sipam neko sredstvo za ciscenje,da li je to delotvorno i koliko je to pametno raditi.Preporucite neko sredstvo ako ste ga koristili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav druze najbolje je ipak otici kod kolega i ogistiti ultra zvucno.

Ali ako hoces ovako mogu ti preporuciti TUNAP 983 to koristim i licno a i u servisu gde radim.

Trenutno je nesto najbolje sto ima na trzistu zato sto moze svuda da se sipa.

I kod vozila sa BIO-DIZELOM kao i kod vozila sa FAP filterom.

Medjutim najbolje ga je koristiti ako ides na neko duze putovanje.

Jer sipati to i voziti u lokalu sa voznjama od 15-20 minuta nema nekog velikog ucinka.

Ja sipem recimo kad krenem za srbiju i onda ne sipam gorivo do rezerve tako da vrti jedno 6-7 sati bez prestanka i oseti se promena ali ne nesto drasticno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto mi stilo slabo vuce do 2000 rpm mislio sam da probam neki aditiv za ciscenje dizni...pa ako neko pouzdano zna za neki dobar svi saveti su dobrodosli :thumbup:

Pitanje se odnosi samo na aditiv...znaci molicu bez odgovora tipa: jesi ga kacio na komp ? proveri protokomer, egr i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocisti dizne u servisu nekom krstenom :whistle:

Sve drugo je mlacenje prazne slame,bar po meni <_<

Edited by ChobbyNS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto mi stilo slabo vuce do 2000 rpm mislio sam da probam neki aditiv za ciscenje dizni...pa ako neko pouzdano zna za neki dobar svi saveti su dobrodosli :thumbup:

Pitanje se odnosi samo na aditiv...znaci molicu bez odgovora tipa: jesi ga kacio na komp ? proveri protokomer, egr i sl.

Nisam za aditive jer mislim da nisu u stanju da se izbore sa eventualnim prisustvom metalnik opiljaka u situ dizne. Skidanje,ultrazvuk,izduvavanje i na kraju provera kolicina na uredjaju je najmerodavnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni s'vremena na vreme zatrese prilikom ubrzavanja ali ne nesto mnogo,jednom dva puta u mesec dana a auto se vozi svakog drugog

dana bar po 15km.

Danas mi se prvi put desilo da je zatrokirao na kratko i to pri punom gasu u drugoj,posle toga na putu do kuce se sasvim normalno

ponasao a namerno sam ga vozio punim gasom na trenutke da vidim da li ce opet.

Varovatno je do dizni,pri kupovini auta na dijagnostici mi je majstor rekao da su mi dizne dostigle treci stepen

prljavosti i da bi trebalo da se ociste.Od tada sam presao 2000km i nisam ih cistio.Rodjak je otisao da ocisti

dizne i auto ga posle toga zeza svaki cas,nisu mu vratili kako treba i tako to,slicno iskustvo ima i drug

koji je bez potrebe hteo da ocisti dizne i to ga je kostalo nove dizne i 60000 dinara

pa sam resio da ih ne cistim dok bas ne budem morao ali izgleda da je doslo vreme.

E sad jer ima nekog iz Nisa da je cistio dizne i gde je to radio,kod Dr.Fiat ili,..?

Dr.Fiat ima neku novu metodu ciscenja cena je 2500 dinara.

Edited by Jim9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj tvoj majstor ima neku sofisiciraniju Fiatovu dijagnostiku od Examinera kad mu kaze da su dizene zaprljane do 3. stepena... Prvi put cujem za tako nesto. Ne vidim razlog zasto se dizne ne bi cistile i odrzavale u cistom stanju preventivno. Radim to godinama bez reklamacije. Tvom drugaru prodajom onih prica kako je to sve bilo zbog nepotrebnog ciscenja je neko uzeo pare na budalu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Ma ja auto odrzavam kod Dr.Fiata a kod ovog drugog sam vozio auto sam pri kupovini jer mi je tad bio najblizi a imao je neki univerzalni softver pa je drugacije prikazivao vrednosti ali je tacan.

Jer sve sto mi tada prikazao kod njega prikazao mi je i kod Dr.Fiata na Examineru.

Nego, pitanje je kod koga ste cistili dizne da znam kod koga da odvezem auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deo posta prebačenog sa jedne druge teme:

...svratim i kupim dva aditiva: STP Fuel Injector Cleaner i STP Petrol Treatment. Još ih nisam sipao, danas-sutra ću, ali me interesuje da li neko ima iskustva sa ovim klinerima i kakvi su? Ili da tražim neke druge? Evo slike:

Slika0179.jpg

Namera mi je da probam prvo da pročistim malo dizne i sistem za gorivo, pa me interesuje da li su ova dva ok za to, šta mislite?

Takođe, na oba klinera piše da se mogu bezbedno mešati sa drugim STP proizvodima, pa bih još pitao, da li mogi da sručim oba odjednom u rezervoar pre nego što ga napunim do vrha?

U servisu nisam ništa pominjao da se motor s vremena na vreme čuje kao dizel, imao sam već savet od člana djuragin da obratim pažnju na svećice i kablove što se tiče ovoga. (hvala još jednom)

Gledaću da ih zamenim što pre.

Kakve su vaše preporuke za svećice i kablove, za Punta 1.2 8v?

Pozdrav svima :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što bi bilo lošije od bilo kog drugog rešenja, ukoliko dizne nisu do te mere zaprljane da je neophodna poseta servisu? Ako su dizne u stanju u kom ga Wynss ili neki drugi aditiv mogu rešiti, neće ništa bolje biti ni ako ih skineš i očistiš u ultrazvučnoj kadici.

Nije neki veliki izdatak sipati Wynss na 5000km, to je 6-7 punih rezervoara goriva vožnje po gradu. Ne vodim evidenciju, ali sipam ovaj aditiv posle nekoliko poseta pumpi redovno. Nisam nikad imao bilo kakve probleme sa diznama, dimom, trešenjem, niti bilo čim. Dapače, JTD radi ležernije i tiše nego 150k km 'mlađi' TDI koji takođe vozimo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da bi test motora i dijagnostika pokazali da su dizne zaprljane, da zaista jesu, pa polazim od toga da je sa njima za sada sve u redu. Aditive imam nameru da koristim radi preventive i eventualno otklanjanje sitnih nečistoća. Naravno, ako dođe situacija da se dizne moraju čistiti, onda nema priče - pravac servis.

Nego, nadam se da nije katalizator u problemu...

Pošto sam već kupio ona dva aditiva (prethodni post), sipaću sada njih, pa ćemo videti. A u sledećoj turi ću probati Wynns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto mi je presao tacno 50Kkm, moje pitanje glasi : da li je potrebno da ocistim dizne??

da napomenem da nisam ima nikakvih problema sa ubrizgavanjem auto ide isto kao i pre skoro 3 godine kad sam ga kupio sa 18Kkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daću ti jedan generalni savet kog se pridržavam sa svakim autom: - Ne diraj stvari koje rade!

Mogu da te posavetujem da kupiš Wynss (Wurth, STP...) injector cleaner koji ćeš sipati na svakih 5-6 punih rezervoara. Ima da se kupi na svakoj pumpi. Generalno benzinci nemaju problem sa diznama, sem ukoliko je gorivo baš krš ili ima vode. Ja vozim JTD već 160k km, nikad ništa nije vađeno ni čišćeno, sem nešto potrošnih delova što je menjano. Povremeno sipam, baš kao što sam tebe posavetovao, neki injector cleaner, čisto svoje neke tripove da zadovoljim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo zato i pitam...cuo sam za te cleanere, kazi mi jel si primetio neko poboljsanje nakom sto si sipao u rezervuar ili si to radio cisto preventivno a da ne bi doslo do nekog problema.??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje dve dizne,posle skidanja :whistle: na vrhovima,tamo gde je onih 5 rupica :yes imale su neku cudnu skramu :blink: ,kroz koju je doduse prolzazilo gorivo,ali jedva :thumbdown:(sto verujem,nazalost :crybaby: ,da je slucaj kod veceg broja polovnjaka,kojima to nikada nije radjeno :no ) sumnjam da bi neki Cleaner to uspeo da skine :no

a i ako bi ga skinuo,pogadjajte gde bi to smece otislo :wallbash:

Napominjem da je ciscenje odradjeno odmah posle uvoza automobila iz Italije :yes ,znaci nije do naseg goriva :no .

Naravno,pricam o ciscenju dizni,sa skidanjem svih i zamenom njihovih podloski :yes

Cleaneri verovatno,uspevaju da odrze protocnim put kroz tu skramu od goriva,koja se vremenom skuplja na vrhovima samih dizni,

ali sumnjam da mogu da ostvare rasprsivanje goriva i samim tim i potrosnju i performanse motora,kao sto se dobija sa skidanjem i ciscenjem dizni.

Sve u svemu najbanalniji primer problema sa diznama,ko ga ima,ti je kao problem za lavaboom ili ti umivaonikom :blink:

kad pocne voda slabije da ti otice,mozes da sipas razne kiseline i cistace(i pritom da ostetis cevi,ako su od metala :wallbash: )

ali dok ne skines sifon ispod lavaboa :yes i ocistis ga rucno :X ,ili ti to vodoinstalater ne uradi :rolleyes: -nema dugorocnog resenja :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planiram da idem na neki manji put sad za vikend i uzeo bi to sredstvo za ciscenje dizni, posto nemam nikakvog iskustva sa time postavicu jedno mozda i glupo pitanje a mozda i ne :) Da li je isti efekat ako sipam pola boce tog cleanera na pola rezervuara umesto ceo na pun...??

Razlog zasto ovo pitam je jednostavan, za pun R mi treba oko 5-5.5 hiljada + taj cleaner koj je verovatno ne manje od 500 dinara...nemam tih para odejednom da dam :(

Edited by Mateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno. Sipaj sledeći put drugu polovinu i isto ti je kao da si sipao odjedanput pun, zar ne? Ne znam samo kako ćeš da izmeriš pola.

Sipaj slobodno sad celu bočicu. Duplo jači rastvor se i preporučuje kada su dizne zaprljanije, tj. Kad postoje primetni simptomi zaprljanih dizni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nece smetati ako radis "na pola".

Dva druga koja su koristila takva sredstava [Yugo na benzin i Stilo 1.6] imali su naznaceno sta se prvo sipa: sredstvo ili gorivo. Pogledaj na boci, pitaj tamo gde kupis.

Sto se tice efekata - ne secam se sta su rekli, znam da nista lose nije ispalo na kraju.

Sredstvo je oko 5e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pise na boci koja kolicina sredstva se sipa na koliko litara goriva. Mozda je bolje da se sipa prvo sredstvo,pa gorivo,cisto da se bolje izmesa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom stoji tako na bočici, ja nisam video da stoji obrnuto - sigurno zbog mešanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...