Jump to content
FAS Goran
banetv

Fiat Punto mk.2 1.3 MJet - turbina

Recommended Posts

Ajde da podelim neko moje iskustvo koje sam imao...inace moj auto je stilo jtd, i imao sam slicnih problema...znaci negde oko 3hiljade obrtaja kada zabodem gas ispisivalo mi je engine fault...pustim gas "sve normalno i tako par puta dok jedan dan auto totalno nije izgubio snagu i upalio lamoicu motora sa istom porukom malopre napisanom! Odem kod majstora i on pronadje sta je...

Da skratim pricu, u pitanju je bio neki over bost ventil...koliko sam ja razumeo, on pali turbinu...problem je bio jer je taj ventil bio zapusen...Ociscen ventil i problema vise nema, meni se cak cini da auto ide bolje nego sto je isao. Nadam se da sam pomogao bar malo... Pozzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
:smoke: Ja ne znam ni gde mi je turbina ispod haube a kamo li gde je interkuler,mislim da ne bi bilo pametno da sam tu nešto čačkam. Aj otići ću kod majstora za par dana kad imadnem malo love da mi pogleda taj ventil i usput interkuler pa ću vas obavestiti. Kolko bi to moglo koštati sa tim ventilom,mislim da li se skida cela turbina ili samo on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je do ventila kao sto je bilo kod mene, trebao je samo da se ocisti...najbolje da pogleda majstor ili neko ko se razume, pa javi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas na auto putu uleteo u safe mode ,kad sam ugasio pa upalio auto radio je normalno neko vreme i opet u safe mode dijagnostika kaze turbo da li neko moze da mi pomogne sta da radim ,dole je slika sa dijagnostike ?

 

cxca76005.jpg  cxca76007.jpg
Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri overbost ventil...meni se desavalo skoro pa isto,naglo dodavanje gasa,dodje do 3 hiljade obrtaja i safe mode,ugasi turbinu i auto mrtav. Zamenio sam overbost i to je bilo resenje. ;)
Mada ima tema u kojoj je dosta napisano i ima korisnih saveta.

 

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37115

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=52230

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37484

Edited by neshaoct
dodao linkove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo me posle dužeg vremena da vam kažem da sam otklonio kvar.

U pitanju je bijo WestGate ventil ili rasterećenja pritiska na turbini.

 

Otišao kod Ninića klepili me 2000 din za dijagnostiku ali ustanovili da prepunjuje turbina zbog zaribanog ili pokvarenog pomenutog ventila koji ne otvara klapnu pri preopterećenju već tad upadne u safe mod.Pitam koliko to da se popravi, kažu 50 eur montaža demontaža i nose nekom liku (ne rekoše kome) da to očisti ili razradi + 50 eur.Dobro rekoh raspitacu se jos.Najjeftinije sto sam nasao je 30 eur skidanje a 40 eur servis turbine (nema tu nekakvog servisa verujte ona ili radi ili ne radi). Nego imam još dva druga što se razumeju u mehaniku pa mi rekoše daj da skinemo to da vidimo te tako i uradismo.Bogami trajalo je oko 4 sata sve to ali ostalo u padže 80 jevreja.Skinuli lim na izduvnoj grani ,otkačili auspuh iza katalizatora odozdo,tri šrafa odozgo što drže turbinu i najveća zezancija dva šrafa toreks ispod turba što ulaze u blok a ima dihtung izmedju (teško se prilazi,mora jedan da drži odozdo a drugi da odvija).

 

Kad smo skinuli na obeleženom mestu (vidi sliku) smo naprskali wd sprej i dobro razradili.Zatim probali kompresorom da nije pukla membrana (pogledaj video) i srećom nije.Zatim sve vratili i pogledajte obavezno da slučajno ne kvasi ulje na pomenutom dihtungu ipod turbine.
Auto leti blago rečeno,nemogu da se naviknem,koji sam nemarko  :thumbdown: kad sam mučio sebe i auto skoro dve godine vozeći sa pola gasa.

 

Mada oni koji nemaju nekog iskustva neka nipošto ne petljaju jer ima tu svakakvih problema u toku skidanja,najviše zarđalih i zapeklih šrafova.
Bolje platiti 30 eur da skinete pa sami očistite probajte i neka vam namontiraju nazad.
Da u pitanju je Puntać 2004 mjt.

 

cxcb11360.jpg
 
cxcb11361.jpg
 
cxcb11362.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://youtu.be/j-WL_lipwX0   

 

Možete probati (što je vrlo moguće), da priđete nekako ovoj šipkici od ventila, pa naprskate ili wd ili još neko jače sredstvo da ga razradite bez skidanja.Ja pokušavao pa mi nije uspelo,baš bijo zapeko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje ako je neko primetio mozda. Sad od kad je hladnije vreme kao da se cuje turbina prvih par minuta nakon paljenja valjda dok ne razbaca ulje kako treba. Sipano je wr5 30 kao sto fabrika kaze i to sad nisam primetio da se ista culo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene isto kad ga upalim, dok je hladan, cvili, posle par minuta prestane :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da je normalno dok je hladan motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cevi koje idu iz bloka u turbo u sebi imaju mrezicu, treba proveriti da se nije zapusila, pa dok je hladnije (gusce) ulje mozda ima slabiji protok, pregeldaj ti to na vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram ovih dana da idem da menjam jedan grejac pa cu taman da kazem da bace pogled. Nisam znao da moze da se cisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ili da se ociste mrezice u crevima ili da se stave nove cevcice, cuo sam da to neki cak i izbiju ali ne smatram da je to pametno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ako se izbiju ode talog to turbine i onda cao. Ma verovatno je malo smanjen protok. Kad sam prvi put ispustio ulje iz njega bilo je dosta taloga u njemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, zato i kazem da to nije pametno, a talog je tu zato sto preko rade male servise na 30000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mali na 9-10000km.

Ma ne na leru nego izmedju nekih 1500-600 do 2000-2100rpm.

Edited by Ticma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je hladan motor je neuporedivo glasniji ali sto se turbine tice nikada jos nisam primetio neke zvukove osim slabo cujnog karakteristicnog ficuka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...