Jump to content
FAS Goran
banetv

Fiat Punto mk.2 1.3 MJet - turbina

Recommended Posts

Pozdrav Bane,

Kako se ponasa turbina ona bi trebala da krene da puni sa otprilike 980 milibara da se linearno popne na 2200milibara pa da krene da pada do nekih 1800 milibara.

Ako mozes posalji mi podatke na e-mail sto si snimio.

Pozdrav :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimio sam kako se ponaša:

HfI1r.jpg HfZur.jpg

Prvi graf je naglo ubrzanje do daske kada turbina ispadne. Vrednosti su prikazane a levo su zabeleženi min i max. Drugi gaf je takođe snažno ubrzanje ali ne do daske i tada je sve u redu. Prihvata snagu i obrtaji idu mnogo više nego prvi put. Boost ide do 2,4bara. Sve mi je jasno i slikovito, ali baš ne razumem razliku. Sinoć na autoputu do 135 bez problema (više nije moglo zbog saobraćaja).

Hvala za savet za CR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bane ovde postoji problem sa turbo-pnjacem.samim tim sto je pritisak presao 2,2bara je znak da imas problem.

Moguci uzroci su pokidano crevo koje ide od turbo do one dozne na turbu

naprslina u istom crevu

Membrana u onoj dozni je pocepana

sipka koja izlazi iz doze i poluga koce ili blokiraju

MAP senzor salje pogresne vrednosti

Najbolje odi do nekog majstora neka to pogleda i utvrdi taacno sta ne valja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradi li sta :question: vozi malo tako mozda ce kvar nestati neko trenutno zapusenje il prljavstina.Jes gledo crevo od interkulera :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Hvala svima, čekam da presatnu kiše pa nastavljam sa proverama. Sada radi super. Zadao sam mu preko dijagnostike "self-adaptation" (ili "auto-learn") to ima Marelli 1.3mjt. Vozim normalo, nekad žestoko da bi ecu naučio nove podatke. Onda ponovo ozbiljan test.

- Jagodinac-

zbunjuje me što je u Boschovim podatcima to normalana radna vrednost. U drugom testu gde sam vozio žestoko (ali ne u satrtu do daske već postepeno) pritisak je bio 2,4bara i ništa nije prijavio. I dalje tako vozim i dobro je. Videću. Smeta mi što u nekoj kritičnoj situaciji može biti potrebno to naglo "do daske". Prvo odrađujem ono uobičajeno - provere , čišćenja itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se to proverava? Na dijagnostici? Ili na motoru, kod mjt je malo zavučeno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

probaj dijagnostikom da mu zadas testiranje over busta,trebalo bi da se cuje kako cakce.ne znam mozes li da pratis zadate parametre i trenutne istovremeno jer se desavalo da je turbina u odredjenom rezimu prepunjavala i bacala motor u safe mode (boki) i to bas na naglom dodavanju gasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je elektro ventl koji dobija komandu kada da se otvaraju krilca turbine tjpreko njega ide vakum.

prati crevo od membrane (pastete) na turbini i dolazis do overbost ventila. na dijagnostici bi trebalo da ima provera u procentima. moze se skinuti i proveriti kao obican el vent. cesti problem kod stila jtd.

dobije vlagu pa zezaju kontakti ,pa se onda prabci na vislju tacku gore kod akumulatora. probaj da vidis da li imas kod tebe na dijagnostici u testiranju aktuatora overbos valve test, ako imas kada ga startujes mora da ti povuce osovinicu krilaca od turbine.

imas dosta na tu temu na forumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dijagnostici za 1.3mjt nije predviđeno testiranje overboost ventila bar u ovom programu. Na ovom dijagramu (na donjem - teget graf) se vidi promena vrednosti ventila u radu do 40%. Izgleda kao da radi.

HfI1r.jpg

Čitao sem teme o tome ali izgleda da je ovaj mjt nešto drukčiji. Videću kad stane kiša.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet podgrejavam ovu temu. Dugo se ništa nije dešavalo i već sam zaboravio kad danas opet greška po paljenju.

P0106 "Atmosph./turbo pressures feasibility, MAP/BARO Pressure Circuit Range/Performance Problem".

Obrišem i odmah se vrati. Sve radi normalo. Očitani parametri pokazuju da senzori rade.

Ipak mi sleduje provera creva i ostalog??

Share this post


Link to post
Share on other sites

negde sam citao da moze crevo od interkulera do turba da zeza al kazu da je skupo proveri skini vidi da nije negde ispucalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregledam spolja i vidim da je spala velika šelna što drži crevo na MAF senzoru. I crevo se razlabavilo. Namestim, vratim i sve lepo radi ali greška se posle brisanja opet vrati - P0106. Zameniću šelnu možda ne drži najbolje - to je ona fabrička na klip.

Ima li neko sliku gde se tačno nalazi MAP senzor na 1.3mjt? Očistio bih prvo kontakte pa ako nije - u servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregledam spolja i vidim da je spala velika šelna što drži crevo na MAF senzoru. I crevo se razlabavilo. Namestim, vratim i sve lepo radi ali greška se posle brisanja opet vrati - P0106. Zameniću šelnu možda ne drži najbolje - to je ona fabrička na klip.

Ima li neko sliku gde se tačno nalazi MAP senzor na 1.3mjt? Očistio bih prvo kontakte pa ako nije - u servis.

Gledaj od 45 sekunde do 1 min tu se tacno nalazi.Kod mene sam ja cistio imalo je efekta :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, odmah sam našao ali je dosta zavučen, blizu kod ecu-a. Očisti sve konektore zamenio loše šelna ali greška ponovo dolazi posle brisanja.

Da li čistio baš MAP ili samo konektor? Vidim da je MAP dosta zavučen i ne skida se baš lako?

Share this post


Link to post
Share on other sites

namucio sam se dok sam osafio taj jedan saf video sam da je bosch proizvodnje kada ga osafis moras malo jace da povuces da bi ga izvadio jer ima oko sebe diht gumicu ,da bi ga osafio moro sam kineski kljuc da skratim brusilicom cistio sam ga alhoholom i onim za usi stapicem jer je moj imo udubljenje puno garezi medjutim kolko sam gledo imaju dve vrste tog senora ci se vrh razlicito zavrsava pa ne znam na sta mozes da naletis inace meni je cale dok sam dono alhohol senzor poco rukom da brise mada neki kazu da ne sme da se pipa meni je ipak posle toga tise radio ovo za ciscenje jos negde procitaj sme li da se pipa il ne da ne bude posle :wallbash: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponavljam i ovde odgovor jer pripada ovoj temi:

-REŠEN problem. Bar ovaj poslednji gde mi je stalno stajala greška P0106 - baro presure. Ne svim fitaovim forumima prvo posumnjaju na MAP senzor i creva. Pošto sam creva proverio, zamenio sam MAP (u Beocar-u 2600 din) i više nema grešku. Poređenjem rezultata vidim da mi je ranije stalno prijavljivao veći pritisak (BOOST). Po vađenju sam video da je MAP bio užasno prljav i čađav. Ne znam da li je upošte ispravan, očistiću ga pa za neku buduću probu kad zatreba. Tanku krpicu sam pažljivo zavukao u otvor gde se stavlja MAP i izvukao gomilu gareži. Punto mi je izgleda zreo za servis.

-Ostaje da još istestiram onaj početni problem sa ispadanjem turbine iz rada. Pošto je sada jasno da je prikazivan veći pritisak, moguće je da je to i bio problem. Ali videćemo.

-Kome bude trebalo, u posebnoj temu ću da opišem kako se skida MAP kod 1.3mjt jer je dosta nezgodno - slikao sam.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrlo moguce da ti je zbog ocitavanja veceg pritiska gasio turbinu i ulazio u safe mode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Miki. Cenim profesionalno mišljenje. Čekam da mi jedan laptop dođe na popravku pa da ga istestiram u vožnji (imam 3 svoja kompa a nijedan laptop).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi problem sa turbinom na 1.3 mjt a nisam našao pogodniju temu od ove. Pojavila se greška P0400. Obrišem je ali se ponovo pojavi.

Punto je letos slabije vukao i malo više dimio, sada izbaci grašku ali malo bolje vuče. Greška je oko senzora egr ventila ili oko njega.

Naravno da to posao za za profesionalca (idem uskoro u sevis) ali bih voleo da čujem ostala iskustva da bih bar okvirno imao predstavu šta me čeka.

Ono što sam pročitao do sada za moj ecu (marelli) je da kad je moguće, pogrešne podatke nekog semzora nadomesti upamćenim prosečnim od ranije

i auto nastavlja da ide i sa greškom. Ako sam to sve dobro razumeo na italijanskim forumima. Dakle pitanje je šta su mogući uzroci,

koliko je uticaj prljavštine na egr i turbinu, i kako se to rešava u servisu, i naravno troškovi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prljav egr hoce da prijavi gresku senzora polozaja. Ukoliko EGR fizicki zaglavljuje ili otezano vrsi funkciju ECU to detktuje kao kvar senzora jer je on zadao vrednost na koju treba da se otvori ali zbog opstrukcije ne moze. Ciscenje pomogne u vecini slucajeva. Druga mogucnost je kvar samog senzora a to moze da se proveri dijagnostikom i merenjem na licu mesta kada je EGR demontiran sa motora ali jos uvek sa zakacenom instalacijom na sebi. U varijanti kvara senzora neophodna je zamena celog EGR-a. Treca opcija je kvar u instalaciji koji se proverom ozicenja i prelaznih otpora lako ustanovi. Postoji i kvar ECU, ali mislim da je zasad suvisno to pominjati. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje za sve sa foruma. Punto 1.3 mjt 2004 ima problem sa "navodno" EGR ventilom. EGR ventil je očišćen kao i kompletna usisna grana. Zamenjen je MAP senzor i odstranjen je katalizator. Posle svega toga i dalje se pri naglom dodavanju gasa, od 2000 obrtaja pa na dalje, upali žuta lampica i auto sporo ubrzava jer mu ne radi turbina. Posle gašenja auta i ponovnog paljenja, radi sve normalno dok se ponovo ne optereti naglim ubrzanjem. Ovo se desava samo u 3,4 i 5 brzini kad naglo dodam gas. Vidim da to svi povezuju sa turbinom tj. da je treba očistiti. Majstor mi je predlozio da isključimo EGR ventil i da će to rešiti problem, nije uopšte spominjao da to ima veze sa turbinom. Ne znam koliko je to pametno za ovaj motor i da li je potrebno to raditi ili se stvarno treba očistiti turbina? Koliko košta čišćenje turbine i ko to radi u Beogradu? Molio bih da mi neko pomogne sa nekim dobrim savetom jer bi sutra trebao da isključim EGR pa da znam da li da to uopšte radim! Poz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde da podgrejem temu,ja imam isti problem kao,,sudija" i ,,banetv" sa paljenjem lampice i gubitkom snage pri naglom dodavanju gasa u 3,4,5 brzini.Vidim da od 2011 niko nije nista napisao na ovu temu,da li je otklonijo kvar i kako i sta je bio najčešći uzrok kvara.Ja vozim ovako skoro čitavu godinu samo postepeno ubrzavam može i malo jače,tada je sve u redu ali se plašim nekih nenadanih scena gde će mi trebati puna snaga. Pozdrav svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...