Jagodinac 3 Posted October 17, 2010 Pozdrav Bane,Kako se ponasa turbina ona bi trebala da krene da puni sa otprilike 980 milibara da se linearno popne na 2200milibara pa da krene da pada do nekih 1800 milibara.Ako mozes posalji mi podatke na e-mail sto si snimio.Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted October 18, 2010 Stavi jedan wurth CR dizel aditiv kad budes pri parama http://www.wurth.co.uk/catalogue/pdfs/UK-CD_06_0005.pdfja ga stavljam na pola rezervara kad nekad imam jaci budzet Meni se masina odma drugacije ponasa malo ga ocepis par puta pa onda probaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted October 18, 2010 Snimio sam kako se ponaša: Prvi graf je naglo ubrzanje do daske kada turbina ispadne. Vrednosti su prikazane a levo su zabeleženi min i max. Drugi gaf je takođe snažno ubrzanje ali ne do daske i tada je sve u redu. Prihvata snagu i obrtaji idu mnogo više nego prvi put. Boost ide do 2,4bara. Sve mi je jasno i slikovito, ali baš ne razumem razliku. Sinoć na autoputu do 135 bez problema (više nije moglo zbog saobraćaja).Hvala za savet za CR. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted October 18, 2010 Bane ovde postoji problem sa turbo-pnjacem.samim tim sto je pritisak presao 2,2bara je znak da imas problem.Moguci uzroci su pokidano crevo koje ide od turbo do one dozne na turbunaprslina u istom crevuMembrana u onoj dozni je pocepanasipka koja izlazi iz doze i poluga koce ili blokiraju MAP senzor salje pogresne vrednostiNajbolje odi do nekog majstora neka to pogleda i utvrdi taacno sta ne valja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted October 19, 2010 Uradi li sta vozi malo tako mozda ce kvar nestati neko trenutno zapusenje il prljavstina.Jes gledo crevo od interkulera Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted October 19, 2010 - Hvala svima, čekam da presatnu kiše pa nastavljam sa proverama. Sada radi super. Zadao sam mu preko dijagnostike "self-adaptation" (ili "auto-learn") to ima Marelli 1.3mjt. Vozim normalo, nekad žestoko da bi ecu naučio nove podatke. Onda ponovo ozbiljan test.- Jagodinac- zbunjuje me što je u Boschovim podatcima to normalana radna vrednost. U drugom testu gde sam vozio žestoko (ali ne u satrtu do daske već postepeno) pritisak je bio 2,4bara i ništa nije prijavio. I dalje tako vozim i dobro je. Videću. Smeta mi što u nekoj kritičnoj situaciji može biti potrebno to naglo "do daske". Prvo odrađujem ono uobičajeno - provere , čišćenja itd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted October 19, 2010 proveri kako ti ti radi over bost ventil. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted October 19, 2010 Kako se to proverava? Na dijagnostici? Ili na motoru, kod mjt je malo zavučeno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted October 19, 2010 probaj dijagnostikom da mu zadas testiranje over busta,trebalo bi da se cuje kako cakce.ne znam mozes li da pratis zadate parametre i trenutne istovremeno jer se desavalo da je turbina u odredjenom rezimu prepunjavala i bacala motor u safe mode (boki) i to bas na naglom dodavanju gasa Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted October 19, 2010 to je elektro ventl koji dobija komandu kada da se otvaraju krilca turbine tjpreko njega ide vakum.prati crevo od membrane (pastete) na turbini i dolazis do overbost ventila. na dijagnostici bi trebalo da ima provera u procentima. moze se skinuti i proveriti kao obican el vent. cesti problem kod stila jtd. dobije vlagu pa zezaju kontakti ,pa se onda prabci na vislju tacku gore kod akumulatora. probaj da vidis da li imas kod tebe na dijagnostici u testiranju aktuatora overbos valve test, ako imas kada ga startujes mora da ti povuce osovinicu krilaca od turbine. imas dosta na tu temu na forumu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted October 20, 2010 Na dijagnostici za 1.3mjt nije predviđeno testiranje overboost ventila bar u ovom programu. Na ovom dijagramu (na donjem - teget graf) se vidi promena vrednosti ventila u radu do 40%. Izgleda kao da radi.Čitao sem teme o tome ali izgleda da je ovaj mjt nešto drukčiji. Videću kad stane kiša. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted November 19, 2010 Opet podgrejavam ovu temu. Dugo se ništa nije dešavalo i već sam zaboravio kad danas opet greška po paljenju.P0106 "Atmosph./turbo pressures feasibility, MAP/BARO Pressure Circuit Range/Performance Problem".Obrišem i odmah se vrati. Sve radi normalo. Očitani parametri pokazuju da senzori rade. Ipak mi sleduje provera creva i ostalog?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted November 19, 2010 negde sam citao da moze crevo od interkulera do turba da zeza al kazu da je skupo proveri skini vidi da nije negde ispucalo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted November 19, 2010 http://www.kupindo.com/kupovina/Auto-i-moto/Rezervni-delovi/Automehanika/fiat-punto-1-3-mj/9193560 Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted November 22, 2010 Pregledam spolja i vidim da je spala velika šelna što drži crevo na MAF senzoru. I crevo se razlabavilo. Namestim, vratim i sve lepo radi ali greška se posle brisanja opet vrati - P0106. Zameniću šelnu možda ne drži najbolje - to je ona fabrička na klip.Ima li neko sliku gde se tačno nalazi MAP senzor na 1.3mjt? Očistio bih prvo kontakte pa ako nije - u servis. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted November 22, 2010 Pregledam spolja i vidim da je spala velika šelna što drži crevo na MAF senzoru. I crevo se razlabavilo. Namestim, vratim i sve lepo radi ali greška se posle brisanja opet vrati - P0106. Zameniću šelnu možda ne drži najbolje - to je ona fabrička na klip.Ima li neko sliku gde se tačno nalazi MAP senzor na 1.3mjt? Očistio bih prvo kontakte pa ako nije - u servis.Gledaj od 45 sekunde do 1 min tu se tacno nalazi.Kod mene sam ja cistio imalo je efekta Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted November 23, 2010 Hvala, odmah sam našao ali je dosta zavučen, blizu kod ecu-a. Očisti sve konektore zamenio loše šelna ali greška ponovo dolazi posle brisanja. Da li čistio baš MAP ili samo konektor? Vidim da je MAP dosta zavučen i ne skida se baš lako? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted November 23, 2010 namucio sam se dok sam osafio taj jedan saf video sam da je bosch proizvodnje kada ga osafis moras malo jace da povuces da bi ga izvadio jer ima oko sebe diht gumicu ,da bi ga osafio moro sam kineski kljuc da skratim brusilicom cistio sam ga alhoholom i onim za usi stapicem jer je moj imo udubljenje puno garezi medjutim kolko sam gledo imaju dve vrste tog senora ci se vrh razlicito zavrsava pa ne znam na sta mozes da naletis inace meni je cale dok sam dono alhohol senzor poco rukom da brise mada neki kazu da ne sme da se pipa meni je ipak posle toga tise radio ovo za ciscenje jos negde procitaj sme li da se pipa il ne da ne bude posle ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted November 25, 2010 (edited) Ponavljam i ovde odgovor jer pripada ovoj temi:-REŠEN problem. Bar ovaj poslednji gde mi je stalno stajala greška P0106 - baro presure. Ne svim fitaovim forumima prvo posumnjaju na MAP senzor i creva. Pošto sam creva proverio, zamenio sam MAP (u Beocar-u 2600 din) i više nema grešku. Poređenjem rezultata vidim da mi je ranije stalno prijavljivao veći pritisak (BOOST). Po vađenju sam video da je MAP bio užasno prljav i čađav. Ne znam da li je upošte ispravan, očistiću ga pa za neku buduću probu kad zatreba. Tanku krpicu sam pažljivo zavukao u otvor gde se stavlja MAP i izvukao gomilu gareži. Punto mi je izgleda zreo za servis.-Ostaje da još istestiram onaj početni problem sa ispadanjem turbine iz rada. Pošto je sada jasno da je prikazivan veći pritisak, moguće je da je to i bio problem. Ali videćemo.-Kome bude trebalo, u posebnoj temu ću da opišem kako se skida MAP kod 1.3mjt jer je dosta nezgodno - slikao sam. Edited November 25, 2010 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted November 25, 2010 vrlo moguce da ti je zbog ocitavanja veceg pritiska gasio turbinu i ulazio u safe mode Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted November 26, 2010 Hvala Miki. Cenim profesionalno mišljenje. Čekam da mi jedan laptop dođe na popravku pa da ga istestiram u vožnji (imam 3 svoja kompa a nijedan laptop). Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted October 26, 2011 Novi problem sa turbinom na 1.3 mjt a nisam našao pogodniju temu od ove. Pojavila se greška P0400. Obrišem je ali se ponovo pojavi.Punto je letos slabije vukao i malo više dimio, sada izbaci grašku ali malo bolje vuče. Greška je oko senzora egr ventila ili oko njega. Naravno da to posao za za profesionalca (idem uskoro u sevis) ali bih voleo da čujem ostala iskustva da bih bar okvirno imao predstavu šta me čeka.Ono što sam pročitao do sada za moj ecu (marelli) je da kad je moguće, pogrešne podatke nekog semzora nadomesti upamćenim prosečnim od ranijei auto nastavlja da ide i sa greškom. Ako sam to sve dobro razumeo na italijanskim forumima. Dakle pitanje je šta su mogući uzroci,koliko je uticaj prljavštine na egr i turbinu, i kako se to rešava u servisu, i naravno troškovi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted October 26, 2011 Prljav egr hoce da prijavi gresku senzora polozaja. Ukoliko EGR fizicki zaglavljuje ili otezano vrsi funkciju ECU to detktuje kao kvar senzora jer je on zadao vrednost na koju treba da se otvori ali zbog opstrukcije ne moze. Ciscenje pomogne u vecini slucajeva. Druga mogucnost je kvar samog senzora a to moze da se proveri dijagnostikom i merenjem na licu mesta kada je EGR demontiran sa motora ali jos uvek sa zakacenom instalacijom na sebi. U varijanti kvara senzora neophodna je zamena celog EGR-a. Treca opcija je kvar u instalaciji koji se proverom ozicenja i prelaznih otpora lako ustanovi. Postoji i kvar ECU, ali mislim da je zasad suvisno to pominjati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sudija 0 Posted November 21, 2011 Pitanje za sve sa foruma. Punto 1.3 mjt 2004 ima problem sa "navodno" EGR ventilom. EGR ventil je očišćen kao i kompletna usisna grana. Zamenjen je MAP senzor i odstranjen je katalizator. Posle svega toga i dalje se pri naglom dodavanju gasa, od 2000 obrtaja pa na dalje, upali žuta lampica i auto sporo ubrzava jer mu ne radi turbina. Posle gašenja auta i ponovnog paljenja, radi sve normalno dok se ponovo ne optereti naglim ubrzanjem. Ovo se desava samo u 3,4 i 5 brzini kad naglo dodam gas. Vidim da to svi povezuju sa turbinom tj. da je treba očistiti. Majstor mi je predlozio da isključimo EGR ventil i da će to rešiti problem, nije uopšte spominjao da to ima veze sa turbinom. Ne znam koliko je to pametno za ovaj motor i da li je potrebno to raditi ili se stvarno treba očistiti turbina? Koliko košta čišćenje turbine i ko to radi u Beogradu? Molio bih da mi neko pomogne sa nekim dobrim savetom jer bi sutra trebao da isključim EGR pa da znam da li da to uopšte radim! Poz Quote Share this post Link to post Share on other sites
elni 0 Posted January 30, 2013 Ajde da podgrejem temu,ja imam isti problem kao,,sudija" i ,,banetv" sa paljenjem lampice i gubitkom snage pri naglom dodavanju gasa u 3,4,5 brzini.Vidim da od 2011 niko nije nista napisao na ovu temu,da li je otklonijo kvar i kako i sta je bio najčešći uzrok kvara.Ja vozim ovako skoro čitavu godinu samo postepeno ubrzavam može i malo jače,tada je sve u redu ali se plašim nekih nenadanih scena gde će mi trebati puna snaga. Pozdrav svima. Quote Share this post Link to post Share on other sites