Jump to content
FAS Goran
banetv

Fiat Punto mk.2 1.3 MJet - turbina

Recommended Posts

@Nightstalker

 

Neko crevo je naprslo. Zato zviždi, a manjak vazduha stvara lošu smešu i crni dim. EGR svakako treba blindirati a protokomer proveriš tako što skineš džek i probaš auto.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi moji... Majstor jos uvek ne moze da prihvati moj auto i da vidi u cemu je problem, otisao sam kod drugog drugara koji je mlad mehanicar, nema vise zvizdanja... Sada je auto totalno izgubio snagu, tamo gde sam iz 4 ubacivao u 5 uzbrdo, sada iz 3 vracam u drugu da izvuce, bukvalno on vise 3 brzinom ne moze da izadje sa 1500-2000 obrtaja!!! Iz auta se cuje grebanje nekog metala, kao kada lager pocne da crkava pa melje, struganje metal o metal, zanimljivo je sto se taj isti zvuk cuje oko 10 sekundi nakon gasenja auta, znaci ugasim auto, i cuje se nesto unutra kako se vrti i grebe nesto, zvuk najpribliziniji blenderu... Da li je moguce da je nesto do elise turbine? Da je ispala iz lezista i pravi problem? Nadam se da ce majstor uskoro pozvati jer mi auto svakako treba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdravlj ljudi.

 

Najadekvatnija tema da predstavim svoj problem, ako moze neka pomoc bilo bi odlicno. :) 

 

Posedujem Fiat Pandu 1.3mjet, 2005god, nekad bila van. :) Posto je auto poceo da dimi, na visokim obrtajima da izbacuje vece kolicine crnog dima, pregledan i zamenjen protokomer, ali problem je idalje prisutan (idalje izbacuje velike kolicine dima pri potapanju papucice, a dimi, ne bas toliko, i dok se ubrzava relativno normalno). Jel moguce da ima neke veze sa EGR ventilom jer je ciscen 2 puta, mozda da mu je potrebna zamena konacno?

 

I jos jedno pitanje, kada stisnem papucicu gasa, auto proguta knednlu (pauza od sekund i po do dve) i onda prima gas, na nizim obrtajima malo slabije nego recimo Punto sa istim motorom i konjazom? Majstor kaze da je na dijagnostici sve u redu. Razmisljam da odem kod drugog majstora, da proverim dizne jer nikada nisu ni one ni ulosci menjani/reparirani.

 

Hvana svima unapred. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkači egr kabal i probaj da li dimi i ima li knedle. Ta knedla je karakteristika zaglavljenog EGR-a. I meni na mom puntu 1.3 mjt se baš to dešavalo pre 2 godine. Raskačio sam egr, upalila se lampica za check engine ali auto ide kao nenormalan. Mnogo je elastičniji i bolje vuče, a i potrošnja se smanjila. Ne pada mi na pamet da vraćam kabal na egr i tako vozim već 2 godine bez problema. Nedavno sam kupio Grande Punto sa istim motorom. Tamo egr funkcioniše ok ali auto nije toliko oštar i troši malo više. Verovatno i njemu sledi isti tretman. Obavezno očisti i Map senzor u usisnoj grani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je kod njega zaglavio EGR u donekle otvorenom poližaju. Biće siguran da li je (ili nije) EGR, samo ako ga blindira.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 1.3 mjt je teško blindirati egr, u stvari, nisam čuo da je neko uspeo da uglavi pločicu kao na 1.9 jtd. Može softverski da se reši problem sa učitavanjem novih mapa u kojima je "ugašen" egr. Gomila vlasnika Puntića, Pandi i Opel Corsi je na taj način rešila problem egr-a.

Ja planiram uskoro za Novi Sad da promenim mapu u novom GP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dali sam taličan sa turbinom ili ...

Simptomi su sledeći:

Fiat Punto 1.3 mjt je u pitanju. Ne vuče kako treba između 2000 i 3200 obrtaja. Turbina mu se uopšte ne čuje (nema nikakvog pištanja, kao da je nema). Ventil rasterećenja je zaglavljen. Ne mogu da ga pomerim ni pajserom. Sipao sam WD ali čisto sumnjam da će ga razraditi. Za protokomer (MAF) dijagnostika pokazuje vrednosti do 300 dalje ne ide.

Zamenjeno je i provereno:

- Zamenjen je novim MAP senzor - nikakva promena nije uočena

- Ugrađen je nov MAF senzor - nikakva promena nije uočena

- Zamenjen filter goriva

- Auto je bio proveren na dijagnostici, sve ostale vrednosti su normalne.

- Sve cevi i interkuler provereni, ok je sve.

Ima li neko slična iskustva ili neku ideju o kvaru?

Edited by vladag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle listanja stranih foruma, uočio sam da je ovo relativno čest problem na 1.3 mjt motorima koji nastaje najčešće posle  frontalnog sudara (i kod mene je to slučaj, moja žena je zveknula Puntom neku Škodu Oktaviu). Zašto se prolikom udarca blokira ventil za rasterećenje turbine stvarno ne znam, ali bukvalno u svakom primeru koji sam pronašao, ispostavilo se da je auto sa ovim problemom imao udarac od napred. Najčešće se problem rešava samo štelovanjem šipke Overboost ventila.

Izdvojio sam dva primera pa ako ikada neko bude imao ovaj problem da zna šta može da ga snađe.

U svakom slučaju ću kasnije napisati kako je prošla popravka.

Quote

 

Fiat Punto 1.3 Multijet Diesel 2004

Problem Description
Car starts normally from both cold and hot. Idle is satisfactory. Problem is manifest when accelerating from below 3000rpm, no ‘power’ is present, noticeable when on hills, pulling away etc. Subjectively worse when cold. Above 3000rpm, turbo cuts in and for the next 500rpm, a surge in power is present, then engine power as expected. This car has 20k miles and is a rebuild from a heavy front end accident.
Work to date:
•EGR pipe work removed and cleaned, breather was heavily fouled with oily sludge.
•EGR actuator removed and checked for contamination.
•ECU shows no faults on Fiat tester and the Launch X341.
•MAP sensor checked as ok by substitution
•With MAF sensor disconnected, test drive revealed no change in performance
•New Fiat MAF sensor fitted, no improvement
•EGR actuator checked for resistance, approx 8Ω, 9V present with ignition ON, 12V present with engine running.
•EGR actuator disconnected and test driven, no change.
•EGR actuator fed directly from battery, clicks could be heard from solenoid

Way forward from here?

 

 

Post sa obaveštenjem za rešenjem problema posle dosta peripetija:

Hi,solved my problem, turned out to be the turbo actuator stuck.Thanks for all he replies

 

Još jedan primer:

Quote

 

Hello!

I have Fiat Doblo make year 2006 with 1.3 Multijet engine. The engine has very little power (like it wouldn't have turbocharger) below 3.000 rpm and above that runs normal. Diagnostics does not show any fault code ... the car has only 30.000 km (real km - was bought new). What could be wrong? I had similar problem on Stilo 1.9 JTD where faulty EGR was the problem ... what else could be bad - MAF maybe? Thanks!

 

Hello guys! I am still having problem with this vehicle - in fact - it is getting worse. The car does not go over 3,800 rpm anymore. 

Here's what I've done so far:

- injector leak test (OK)
- new electropneumatic valve regulator for turbocharger (nothing changed)
- new EGR valve (nothing changed)
- cleaning of whole intake manifold (nothing changed; wasn't very dirty)
- disconnected DPF to see if it si clogged (nothing changed)
- disconnected catalyst to see if it is clogged (nothing changed)
- new MAP sensor (nothing changed; the old one shows the same data as new one - up to 1,5 bar boost pressure)

Yesterday I was playing with Texa Axone 2000 diagnostics (instead of Actia Multi-Diag) and I noticed something strange. Texa shows me reference value and actual value for MAF sensor. While reference value goes up to 900, the actual values goes only to about 350. Is it possible that the MAF is broken and the engine does not go over 3,800 rpm - even when stationary? I've never had a case like that, broken MAF always reacted in loss of power, not loss of rpm. 

Thank you so much!

 

 

Rešenje problema:

 

Quote

Problem solved.

I've been informed that the car was crashed few months ago and the turbocharger was changed. The problem was that actuator piston on the turbocharger wasn't adjusted correctly, so it didn't move enough at low revs. Also the MAF sensor was faulty, so I fitted new one. The car goes like a charm now. 

Thanks for help!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve što mi je palo na pamet sam probao. Probao sam i treći MAF i sa njime je ista simptomatika. Turbina je skinuta i razrađen rasteretni ventil. Sada i on radi normalno, ali simptomi i dalje ostaju.

Još ostaje samo da proverim Intercooler i probam da doštelujem polugu bajpas ventila. Treba da napomenem da je u pitanju punto 2b, 1.3 mjt, 2004 godište a simptomi nastaju posle čukanja auta od napred. Pre toga sve je funkcionisalo ok.

Prilikom kačenja auta na dijagnostiku primetio sam rast vrednosti za protokomer ali samo do 290 (treba da ide i do 900). Dalje nije išlo. Protokomer je proveren i ok je. Izmerene vrednosti za pritisak punjenja turbine nisam uspeo videti na dijagnostici.

Zanimljivo je da u toku vožnje pri manjim brojem obrtaja (do 2000) auto radi super. Između 2000 i 3200 obrtaja ubrzava i lepo prima gas samo ukoliko je papučica pritisnuta recimo do 1/3. Ako se gas potopi do dna gubi se snaga drastično (bolje vuče sa 1/4 gasa nego sa papučicom do poda). Preko 3500 obrtaja motor vuče normalno.

Da li neko zna kakva je procedura podešavanja poluge Overboost ventila (da li da je produžujem ili skraćujem za kasnije rasterećenje (predpostavljam da treba da je skratim))?

Kolege forumaši, imate li neku ideju ili sugestije u vezi ovih problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta raditi sa 1.3mjt, dobro iso i odjednom crni dim sto sam sanirao, ali od tada je malo promenio zvuk i povecao potrosnju na oko 6-7litiara a trosio je oko 4.5lit. Cistio egr, pa ga zablokirao, cistio usisnu granu, zamenio protokomer, jedino onaj mali senzor iza motora za 3500din sto sam zamenio radio je 3 dana perfektno i opet se vratio kao traktorce .... sta bi moglo biti tom autu? inace je 2005g lancia y.

Edited by ljoze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se i ja javim sa rešenjem svoga problema. Posle niza majstora koji nisu znali da reše problem, ja sam sam sredio slabu vuču motora na određenim obrtajima. Kao što sam već naveo, na stranim forumima sam pronašao nekoliko primera, gde se nakon sudara od napred, javljaju već navedeni problemi sa turbinom. Problem je u raštelavanju poluge bajpas ventila na turbini. Potrebno ju je produžiti da ventil otvara kasnije. Uz pomoć dugačkog oštrog šrafcigera i malog viljuškastog ključa 10 sam produžio tu polugu. Napominjem da štelovanje treba raditi po malo da bi se izbeglo prepunjavanje turbine. Na kraju treba pronaći pogodan put, gde se može maksimalno opteretiti motor da bi se proverilo da li turbina prepunjava i baca u safe mod. Ukoliko se to desi, malo skratite polugu. 

Jeste problem ovo sve uraditi na ovaj način zbog malo prostora, ali se ipak vredi pomučiti jer u protivnom sledi skidanje turbine. 

Sada sve funkcioniše kako treba. Namerno nisam ništa hteo da napišem do sada, pošto mi je bilo potrebno neko vreme da istestiram rešenje.

Zašto dolazi do ovog problema na 1.3 mjt motoru nakon udarca od napred u sudaru ne znam, ali se ovo često dešava. Na stranim forumima ljudi su pisali da su menjali MAP i MAF senzore ali uzaludno, dok nisu naštelovali polugu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zabo banderu :D, al isti klinac pre i posle sustreta, ne ide :D

IMG_20170617_101609.thumb.jpg.8dbaecf05d2dc38ff23f7cca14eab0d8.jpg

Nego mene zanima da li se neko žalio da mu auto ide bolje posle sudara :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova iskustva...

Posle mesec dana vožnje sa doštelovanim rasteretnim ventilom turbine, auto ide kao lud, samo počinje da se pali na punom gasu check engine zbog prepunjavanja turbine. Vratio sam malo polugu u nazad i sada sve funkcioniše odlično. Auto vuče super, dima ima samo pri punom gasu i opterećenju i to vrlo malo. Pratiću situaciju i dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ovo deluje OK za ovu turbinu i motor...

Ako nema dima (crnog) i računar ne baca auto u safe mod preko 3500 obrtaja pri oštrom ubrzavanju i potapanju gasa, onda je sve OK.

Moj Grande Punto ima isti motor sa približno istom kilometražom (147000 km.) i čuje se isto.

Turbina MORA da se čuje na dizelima (na nekima se čuje jače a na nekima slabije - zavisi od režima rada i lokacije turbine).

Samo ne valja ako se ne čuje ili se čuje preglasno.

Mislim da je kod tebe sve OK s obzirom da si test radio u čini mi se, zatvorenom prostoru koji pojačava efekat fijukanja turbine.

 

PS

Zaboravio sam da pitam da li je motor kod tebe od 75 ili 90 ks. U pitanju su dve različite turbine...

Edited by vladag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega, ja do sada nisam video bezšumnu turbinu. Pa samo se njen rotor obrće do 12000 obrtaja u minuti.

Nemoj da misliš da je turbina ok ako se ne čuje.

Nedavno mi je supruga imala udes sa "malim Puntom". Taj Punto takođe je sa 1.3 mjt motorom. Pre udesa auto je išao odlično, a posle do 1700 obrtaja još i nekako a preko nikako. Turbina se uopšte nije čula. Bio sam kod tri dobra majstora koji nisu otkrili problem. Pisao sam o tom iskustvu već na forumu...

Da skratim priču, opet su mi iskustva drugih pomogla da pronađem problem i otklonim ga. Problem je bio u nepodešenom i zaglavljenom bajpas ventilu. Posle podešavanja sve je ok.

Turbina može da se čuje samo više nego obično ili da se ne čuje uopšte. Da li je tome uzrok bušno crevo, interkuler, kvar na radnim kolima turbine, zaglavljen EGR, prekid dotoka ulja za podmazivanje i hlađenje, to je već druga priča.

Uglavnom, kod kolege auto i dalje ide dobro a ne pali ni grešku. Da je neka pukotina na crevima ili interkuleru vukao bi se ko mrcina a turbina bi baš svirala. Da je s druge strane problem u nadpunjenju usisne grane, MAP bi signalizirao grešku.

Edited by vladag

Share this post


Link to post
Share on other sites

12000 o/min???
Prijatelju vrti se taj rotor na mnogo vecem broju obrtaja...
Mislim da ako se automobil lepo ponasa na putu u razlicitim rezimima rada, ako nema gresku, nije potrebno nista dirati i cackati...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si, greška u kucanju...

Hajde da kažemo tehnički pravilno da se rotor turbo kompresora (ili tehnički pravilno "nadpunioca") vrti od 75000 do 120000 (opet zamalo da napišem sa jednom nulicom manje :lol:) obrtaja u minuti u zavisnosti od režima rada i tipa turbine i pri temperaturama od oko 900 do 1100 stepeni celzijusa.

I apsolutno si u pravu za konstataciju da ništa ne treba dirati ako sve radi kako treba (auto vuče normalno, nema crnog dima, ne troši ulje)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, potrebna su mi vasa misljenja. HITNO JE!!!
U pitanju je Fiat Punto 1.3 Multijet 70ks. Evo u cemu je problem...
Prosle zime na velikom minusu kondenz na zvonu menjaca je zaledio i izbio semering i izbacio svo ulje iz motora. Cujem da to nije redak slucaj. Ulje je izaslo vecinom preko izduva. Semering je zamenjen ali prilikom zamene majstor je otvorio turbinu da je proveri za svaki slucaj i sklopio ponovo i vratio. Sve je ocisceno i sklopljeno. Od tog trenutka auto nije onaj stari. Katastrofalno ubrzava, turbina se oseca tek na 3200 obrtaja a do tad je potrebna citava vecnost da dostigne te obrtaje. Uz Bubanj potok jedva cetvrtom izlazim. Katalizator je ociscen, izvadjeno sace posto je od tog ulja bio zacepljen, interkuler stavljen nov i proverena sva creva. U turbo servisu kazu da ovaj motor ima prostu turbinu i da ona ima samo jednu klapnu koja otvara ili ne otvara. Posle svega ovoga nista se ne menja, i dalje ista prica. Mator konj. Ne vuce kako je vukao pre. Sa 30% snage imam osecaj da radi. Ne znam u cemu je problem. Sumnjam na polugu na turbini da nije mozda vracena kako treba jer ne znam koji bi drugi problem postojao, katalizator nije u pitanju, interkuler nije. Molim vas za vase misljenje jer ja ne znam stvarno vise sta moze da bude problem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz iskustva ti ovo pišem...

kolega, ako ti motor povlači tek preko 3200, obrtaja onda ti je isti problem kao što je bio kod mene. Turbina je zaista vrlo prosta. Postoji samo jedan ventil koji otvara bajpas klapnu ukoliko dođe do prepunjavanja turbine. E taj ventil ti pravi problem. Majstor, kada je rasturao turbinu nije lepo ponovo podesio dužinu poluge koja otvara klapnu. Zbog toga ti je klapna malo otvorena i u nižim obrtajima motora pa se gubi pritisak punjenja.. Kasnije, u višim obrtajima motora, turbina radi jače pa motor i povuče nešto, ali to je i dalje daleko od toga kako treba.

Što se tiče rešenja problema, šta da di kažem...

Nema ti druge nego da sam to uradiš. Turbinu (tu polugu) je vrlo teško naštelovati dok je skinuta. Stvarno je nepristupačna lokacija pošto se poluga nalazi između turbine i bloka motora. Sama poluga ima jedanu dugačaku navrtku koja je hrapava - nazubljena. Nalazi se u nekom kao limenom nosaču. Potrebno je da ključem 10 otpustiš kontra navrtku koja ne dozvoljava promenu dužine poluge - sigurnosna navrtka (to je obična navrtka). Nju popusti 2 - 3 okreta (celog kruga). Onda je potrebno da skratiš dužinu poluge za otprilike 1,5 krug okretaja dugačke perforirane navrtke. Onda probaš auto...

Ako povlači opet suviše visoko (2400, 2500 obrtaja) ponoviš postupak. Ukoliko preteraš, u režimima velikog broja obrtaja, upaliće ti se safe mod zbog velikog pritiska punjenja tada vratiš malo nazad. Ne zaboravi da nakon svakog podešavanja pritegneš sigurnosnu kontra navrtku.

Posle nekog vremena (2 - 3 meseca) možda zatreba da uradiš još jedno fino podešavanje.

Jeste lokacija da bog sačuva, jeste da nema mesta ni ključ da staviš, ali šta da ti kažem. Ako imaš manje ruke sa dužim prstima to ti je veeeelika prednost. Ja sam koristio dugačak odvijač (šrafciger) koji sam još pride i dobro naoštrio. Sa njime sam pomerao navrtku za podešavanje dužine poluge.

Otiđi na Fiatov otpad, neki koji ima turbinu za 1.3 mjt. Pogledaj kako izgleda poluga, slikaj je. Veruj mi, trebaće ti te fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, vladag said:

Iz iskustva ti ovo pišem...

kolega, ako ti motor povlači tek preko 3200, obrtaja onda ti je isti problem kao što je bio kod mene. Turbina je zaista vrlo prosta. Postoji samo jedan ventil koji otvara bajpas klapnu ukoliko dođe do prepunjavanja turbine. E taj ventil ti pravi problem. Majstor, kada je rasturao turbinu nije lepo ponovo podesio dužinu poluge koja otvara klapnu. Zbog toga ti je klapna malo otvorena i u nižim obrtajima motora pa se gubi pritisak punjenja.. Kasnije, u višim obrtajima motora, turbina radi jače pa motor i povuče nešto, ali to je i dalje daleko od toga kako treba.

Što se tiče rešenja problema, šta da di kažem...

Nema ti druge nego da sam to uradiš. Turbinu (tu polugu) je vrlo teško naštelovati dok je skinuta. Stvarno je nepristupačna lokacija pošto se poluga nalazi između turbine i bloka motora. Sama poluga ima jedanu dugačaku navrtku koja je hrapava - nazubljena. Nalazi se u nekom kao limenom nosaču. Potrebno je da ključem 10 otpustiš kontra navrtku koja ne dozvoljava promenu dužine poluge - sigurnosna navrtka (to je obična navrtka). Nju popusti 2 - 3 okreta (celog kruga). Onda je potrebno da skratiš dužinu poluge za otprilike 1,5 krug okretaja dugačke perforirane navrtke. Onda probaš auto...

Ako povlači opet suviše visoko (2400, 2500 obrtaja) ponoviš postupak. Ukoliko preteraš, u režimima velikog broja obrtaja, upaliće ti se safe mod zbog velikog pritiska punjenja tada vratiš malo nazad. Ne zaboravi da nakon svakog podešavanja pritegneš sigurnosnu kontra navrtku.

Posle nekog vremena (2 - 3 meseca) možda zatreba da uradiš još jedno fino podešavanje.

Jeste lokacija da bog sačuva, jeste da nema mesta ni ključ da staviš, ali šta da ti kažem. Ako imaš manje ruke sa dužim prstima to ti je veeeelika prednost. Ja sam koristio dugačak odvijač (šrafciger) koji sam još pride i dobro naoštrio. Sa njime sam pomerao navrtku za podešavanje dužine poluge.

Otiđi na Fiatov otpad, neki koji ima turbinu za 1.3 mjt. Pogledaj kako izgleda poluga, slikaj je. Veruj mi, trebaće ti te fotografije.

Hvala puno na brzom odgovoru! Kao sto sam i mislio, u tome je problem. Posto imam vrlo malo slobodnog vremena moracu da vidim sa nekim majstorom da mi to odradi ako neko hoce uopste to da prihvati. Laknulo mi je sto sam otkrio pravi problem. Hvala jos jednom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega, zato i postoji forum...

Da se pomognemo međusobno...

Meni se problem manifestovao na ženinom autu. Imao sam ja i moj auto, tako da nisam bio opterećen vremenom.

Međutim, auto je bio kod tri renomirana majstora (jedan je specijalizovan za Fiat vozila) i niko nije rešio problem.

Na kraju sam sistemom zdravog razuma i običnom probom radi-neradi, eliminisao simptome.

Šta hoću da ti kažem? Kvar nije čest i većina majstora, koji nisu imali iskustva sa ovim simptomoma, luta u "dijagnozama".

Ima ovaj motor još svojih "bubica" (skoro sam imao problem sa elektronikom koji u stvari i nije bio pravi kvar). Motor 1.3 mjt je po mom skromnom mišljenju, jedan od najboljih malih dizel motora današnjice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, vladag said:

Kolega, zato i postoji forum...

Da se pomognemo međusobno...

Meni se problem manifestovao na ženinom autu. Imao sam ja i moj auto, tako da nisam bio opterećen vremenom.

Međutim, auto je bio kod tri renomirana majstora (jedan je specijalizovan za Fiat vozila) i niko nije rešio problem.

Na kraju sam sistemom zdravog razuma i običnom probom radi-neradi, eliminisao simptome.

Šta hoću da ti kažem? Kvar nije čest i većina majstora, koji nisu imali iskustva sa ovim simptomoma, luta u "dijagnozama".

Ima ovaj motor još svojih "bubica" (skoro sam imao problem sa elektronikom koji u stvari i nije bio pravi kvar). Motor 1.3 mjt je po mom skromnom mišljenju, jedan od najboljih malih dizel motora današnjice.

Slazem se u potpunosti, novog sam ga uzeo 2010 i stvarno sam prezadovoljan motorom. Veoma mali potrosac i za ovako mali motor dosta dobro zna da povuce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...