Jump to content
FAS Goran
tox

Fiat Bravo/a 1.8 16v - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Pa to je i smislio, samo da skonta kako da izvadi čip...

@tox zašto ne probaš kod tog ključara gde ti je drug kopirao svoj ključ, da ga zamoliš samo da ti izvadi čip... on verovatno ima neki alat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako ce i biti! ;)

Samo cu prvo da rastavim ono oko volana da prekontrolisem tu antenu,kontakte na code ecu a onda cip na antenu i ako ni to ne pomogne :wallbash:

Malopre sam dosao kuci i palio sam sa masterom i opet je zezalo kao i sa originalnim kljucem sto znaci da definitivno nije do kljuceva nista.

Danas kada je upalio 10-ak puta zaredom je verovatno bila slucajnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo danas bio kod drugara i covek za sekundu izvadi transponder iz kopiranog kljuca.

Ipak treba izvuci onu malu crvenu plastiku i u njoj se nalazi cip.

Posle sam probao da palim sa kljucem bez cipa i lampica je ostajala da svetli ali je stalno svetlela i lampica za gresku na sistemu ubrizgavanja/paljenja (simbol kao prskalica) i naravno nije bilo sanse da upali.

Ovo mi govori da nije odradjen immo off jer bi onda verovatno upalio bez problema.

Ostaje mi samo jos da probam da nabacim transponder direktno na antenu i to je to sa moje strane sto mogu da odradim.

t05ni.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergla normalno samo se motor ne javlja uopste da bi mogao da sastavi dok kada hoce ,na pola kljuca upali.

Na dijagnostici sve izgleda normalno, nema gresaka, osim sto napon lambda sonde mnogo varira (0.04-0.6v) sto nije bas normalno.

U pocetku sam mislio da code zeza iako se lampica gasi normalno ali sve vreme bobine dobijaju impulse i dizne bacaju gorivo a kada izvadim cip iz kljuca i lampica koda svetli nema struje na bobinama sto je normalno.

Pokusali smo izvaditi komplet dizne napolje sa spojenim kablovima i bacaju gorivo ali ovako odoka bacaju prilicno puno goriva iako je motor bio vruc tada.

Merenjem lambda sonde instrumentom grejac je ok ali u radu nisam uspeo da izmerim nikakav napon osim par mv (verovatno neka indukcija) sto ukazuje da je vrisnula ali mi je cudno sto se ne pali ona lampica na instrument tabli za gresku a nema ni na dijagnostici.

Da li ECU moze i treba da registruje da je sonda otpojena?

Sa otpojenom sondom motor pali i radi isto kao i kada je spojena, a i dalje ne prijavljuje gresku na instrument tabli.

E sad mene zanima da li je moguce da sonda uzrokuje to sto nece da upali (baca previse goriva) uvek isprve ili moze biti i jos nesto?

Nisam bas laik ali mi je malo nelogicno da lambda sonda ima veze sa paljenjem jer tada u izduvnog grani nema nikakvih gasova koje bi mogla da meri.

Svaki predlog je dobrodosao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo da update-ujem temu...

Problem jos nije resen a malo sam vec i izgubio volju za traganjem.

Jedino sto sam 90% siguran je da je do paljenja to jest neodgovarajuceg tajminga.

Pre mesec-dva sam menjao zupcasti remen i pripadajuce delove i iako sam rekao majstoru da proveri zupcenje prilicno sam siguran da to nije uradio vec je zabelezio kako je sve stojalo i tako vratio pa sad ostaje i to moguci uzrok.

A primetio sam da kada verglam i nece da upali iz auspuha se ponekad cuje detonacija,iz sledeceg puta upali normalno.

Da li je moguce da neki od senzora koji regulisu paljenje (bregaste i radilice) na momente ne radi i da to pravi problem i da li bi ecu to trebao da prepozna i memorise kao gresku?

Primetio sam takodje da kada dam kontakt i pumpa odradi svoje,lampica za gresku motora se ugasi kao sto treba,istog momenta kada zaverglam lampica greske se upali i svetli dok motor ne upali o odradi 1-2 sekunde.

Da li je normalno da se lampica upali odmah po verglanju?

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo update...

Pre par dana sam bio kod drugara automehanicara i usput sam ga nagovorio da bar vizuelno proverimo kako izgledaju bregaste i da li su dobro postavljene posto on nema bas iskustva sa Fiatima.

Postavio je 1. cilindar u TDC i nista nam nije bilo jasno sto se tice oznaka...

Na obe bregaste postoje 2 zareza ali kada se podesi TDC na 1. cilindru oznake stoje u nekim totalno nelogicnim polozajima a i sam polozaj bregova je malo cudan.

Gledao sam po netu kako izgleda alat za blokiranje bregastih i cini mi se da se nikako ne bi uklopili u ovoj situaciji kako bregaste stoje.

Da li je moguce da su obe bregaste "ofulane" za po jedan zub?

Gledali smo u autodati kako bi trebala da se radi zamena i sve je shvatljivo osim onog dela kada se popusta remenica izduvne bregaste a nema objasnjenja kako je posle vratiti u pravilan polozaj.

Da li izmedju bregaste i remenice ima neka kajla koja osigurava da se remenica vrati uvek u istom polozaju ili je na konus kako ovaj moj drugar misli?

Ako nekoga ne mrzi da napise kako se pravilno postavljaju oznake na bregastim i radilici a najbitnije mi je kako treba da stoje zarezi na remenicama bregastih osovina pa da znam ako je tajming definitivno los da idem da reklamiram kod majstora koji mi je to radio jer ako odem ovako napamet sigurno ce me iskulirati.

Evo malo losije slike kako bregaste stoje

DSC01641.jpg

Koga mrzi da se vraca na prethodne postove problem je sto motor nece svaki puta da upali,male detonacije iz auspuha,slaba vuca do 4000 obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taj motor se pravilno zupci sa alatima,po jedan jahac se stavlja na usisnu i izduvnu bregastu,ubacuje se alat u mesto prve svecice koji meri gornji polozaj klipa.portebno je takodje olabaviti obe remenice od bregastih pa kad se nabaci kajs i naspanuje onda se stezu te dve remenice i skida alat za zupcenje.nista preterano komplikovano kad imas alat za zupcenje ostalo je na srecu ili zub tamo vamo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za odgovor,pretpostavljao sam da je tako.

Samo mi kazi jos jednu stvar..

Zasto se uopste otpustaju remenice bregastih i kako se one nameste posle,video sam da imaju neke zareze ali nisam video sa cime treba da se poklope?

Kakva je veza izmedju remenica i samih bregastih osovina,da li ima neka kajla koja dozvoljava da se remenica moze postaviti samo u jednom polozaju ili je konus pa se mora odrediti pravilan polozaj remenice u odnosu na bregastu?

Ovo pitam zato sto mislim da je uzrok sto ne pali kako treba sto je senzor pozicije bregaste van faze i nikako ne mogu da shvatim kako ce on doci na svoje tacno mesto ako se remenica moze okretati dok je bregasta fiksirana blokatorima.

Edit:sad mi pade na pamet nesto vezano za senzor pozicije bregaste...

Oni limici koji prolaze kroz senzor i zatvaraju ga u odredjenim momentima,da li se nalaze na remenici bregaste ili na samoj bregastoj osovini?

Ja sam mislio da su na remenici ali iz tvog odgovora sam zakljucio da su ipak direktno na bregastoj i u tom slucaju nema veze kako se izduvna remenica postavi jer ne uticu na tajming senzora.

Jel tako dodje?

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

obe bregaste tj njihovi polozaji uticu na paljenje ne samo ona sa senzorom koji je zasrafljen na glavu motora i ako si primetio da prorezi nisu mali tako da je data tolerancija za pomeranje remenice.kad se otpuste remenice ne mogu se vrteti u krug vec samo 15ak stepeni, par zuba, koliko se secam.oni zarezi su ti samo parametar gde otprilike treba da se nalaze bregaste kad se nabacuje alat,da ih ne bi vrteo trazeci polozaj.otpustaju se jer sa starim kajsem dolazi do odstupanja usled rastezanja samog kajsa i njegovog trosenja pa kad se nabacuje novi ne naleze bas zub na zub i tako dolazi do greske najcesce pri zupcenju bez alata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo objasnjeno,svaka cast!

Jos samo da ovi moji "strucnjaci" to znaju i bice dobro valjda. :question:

Ovako "odoka" kada sam gledao kako stoje bregaste izgleda mi da su obe pomerene za po jedan zub,usisna bi trebala ici u desno a izduvna u levo,fakticki trebali bi bregovi koji se blokiraju da su blago nagnuti jedan prema drugom a kod mene stoje skoro uspravno oba.

Iskreno se nadam da je to resenje svih problema koje sam naveo ali kako kazu "zivi bili pa videli" za par dana kada se to bude radilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem konacno resen!!!

Na kraju se ispostavilo da je ipak sve vreme problem bio samo u zupcenju.

Evo kako su stojale bregaste nakon sto je motor otvoren.

DSC01665.jpg

Ovako "naoko" se videlo da bregaste stoje malo cudno jedna u odnosu na drugu.

Najveca fora je bila kada sam dosao kod majstora sa drugarom koji je takodje automehanicar i kada su otvorili motor,shvatili su da alat koji su pozajmili od nekog drugog majstora ne odgovara to jest ide na 1.6 motor. :wallbash:

A u citavom gradu niko nema taj alat za 1.8 motore. :thumbdown:

Sreca pa sam pre par dana nasao na nekom forumu nacrt alata za bregaste u prirodnoj velicini za 1.8 motor i to sam ostampao i poneo drugaru da vidi da li moze neki tokar to da napravi.

Na kraju krajeva jedini "alat" koji je koristen je ovaj i to napravljen od papira za 5 minuta. :whistle::unworthy:

DSC01666.jpg

Kada je to sve postavljeno "kako treba" probali smo jedan krug okretati radilicu i sve je bilo ok nakon cega je ubacen akumulator i motor je upalio isprve.

Posto je problem bio da motor u 50% slucajeva nije palio isprve probao sam jos 10-ak puta i svaki put je sastavio na pola kljuca.

U voznji je motor dosta zivlji i bolje vuce bar 20% iz nizih obrtaja u odnosu na pre.

Jedino sto se i dalje cuju male detonacije iz auspuha kada se posle dodavanja gasa obrtaji spustaju ali to moze biti razlog i lose svecice ili mozda malo nagoreni ventili ali to je manji problem koji mi toliko ne smeta zasad.

Na kraju je ispalo da su obe bregaste bile pomerene za po jedan zub sto je uticalo na slabu vucu i tesko paljenje.

U svoj prici mi samo nije jasno da li nije hteo uvek da upali zato sto je senzor bregaste bio van faze ili je problem bio vezan sa takt usisavanja i izduvavanja to jest mehanicke prirode.

Ne preporucujem nikome ovu metodu pomocu "stapa i kanapa" jer i ovako ne znaci da je sve 100% uzupceno kako treba ali je blizu toga u svakom slucaju i nema ociglednih problema.

Pozdrav i hvala svima na savetima.

@mikisxy,da li je normalno da je glava ovako "crvena" iznutra i ako nije sta bi mogao biti uzrok?

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima ovog hladnog dana,

Sinoć se burazer vratio iz grada i ispred kapije se auto ugasio i više nije mogao da upali. Pogasi sve lampice (ulje, akumulator, diznu i code), vergla, ali ništa. Ono napred što zuji i kvrcne kada nadruka gorivo radi kao i uvek.

Probali smo pumpu unimerom, zatvara krug i za plovak i za motor. Struju daje iz kabla za plovak, ali ne i iz kabla za motor pumpe. Ono što mene zanima je da li se i pumpa pali kada se da kontakt (pre samog paljenja) ili samo ona napred drukalica? Probali smo sve osigurače i ok su.

Da li iko ima ideju šta dalje raditi?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desavalo mi se da jednostavno nece nista da okrene kao da samo prokliza nesto ili kao krene da okrene i napravi sad slikovito 1 krug i onda opet prokliza. Dok se to ne desava pri prvom paljenju auta,na primer ujutro kad auto prenoci nemam tih problema ili kad duze stoji u toku dana prvo paljenje je ok. Rekose mi da je anlaser (bendix). Ali me cudi sto recimo sad dok je ova hladnoca pali iz prve sve vreme,desilo mi se jednom i to bas danas da sam morao da okrecem kljuc 3 puta dok nije krenuo da vergla sve vreme samo proklizavao. Neka ideja ili elektricar jedina pomoc? Akumulator je slab i moracu da ga zamenim sto pre e da i auto nema plin,cist benzinac,ako ce to biti od neke pomoci. Hvala svima koji odgovore :)

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

zameni akumulator i onda probaj oce to od slabog akumulatora bendix moze jos da tera...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazi,hvala na brzom odgovoru. Bio je drugar da palim jednom na kablove upalio cak bukvalno nije ni zaverglao. Moguce da je aku mada 3 majsotra koja su cula kako pokusavam da upalim rekla alnaser. Prvo cu da probam sa akum.pa ako ne pomogne onda na alnaser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promenjen akumulator. Prvo paljenje bez greske,ugasim auto odem da pospremim alat,operem ruke,vratim se,probam da upalim opet u prazno :thumbdown: i tako jedno 10-tak puta sve u prazno,1 krenuo kao malo da zavergla i nista i tek taj 11-ti put je upalio kad sam ubacio u rikverc i digao malo kvacilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi pomagajte.

Od skoro sam vlasnik fiata marea. i od samog starta auto je trokurao i nikako nije mogo da sastavi rad od 800 - 3000 RPM bilo na benzin bilo na plin. Prvo sam mislio da su svecice ili bobine. zamenili smo to ponaša se isto. Pa mi je drug koji mi odrzava kola predihtovao ceo usis jer smo mislili da vuče falš vazduh negde. Naravno nije ni to. onda smo zamenili senzor radilice pa nije ni to. na kraju smo sumnjali na uzubljenje, i posto znam da ide spec. alat za zupčenje (tzv. polutke) ja ih kupim preko neta bas za 1,8 motor 83kw i mi ga uzubimo sve kako treba po uputstvu autodate, sklopimo sve kako treba. auto nece da upali UOPŠTE (lepo vergla al da upali JOK). Ponovo mi rasklopimo sve i ustanovimo da je remenica na izdivnoj bregastoj koju čita senzor bregaste loša. i zamenimo mi nju ali auto vergla al ni da cuje da upali. Ispostavi se da ne baca struju na svecice tačnije ne daje signal iz motornog kompjutera prema bobinama. 

 

Mene interesuje da li je tačno DA NEĆE DA BACI VARNICU AKO NIJE UZUBLJEN KAKO TREBA kako mi tvrde pojedini majstori. da navodno mora da se poklopi TACKA NA RADILICI I TACKA NA BREGASTOJ da bi bacio varnicu. Na dijagnostiku neće da se poveze sa autocom delphi i tropinskim adapterom da bih mogo da ocitam greske i parametre. usput ću postaviti slike alata za uzubljivanje koje sam kupio.
hvala unapred na pomoći. 

 

IMG_20170603_004859[1].jpgIMG_20170603_004937[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...