Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
DeVito

Bravo / Marea 1.9 JTD/TD - turbina?

Recommended Posts

pozz, prije par dana sam kupio brava jtd 1.9, 105 konja, primjetio sam da je crijevo sa gornje strane turbine (debljina približna crijevu od infuzije) otkačeno.

zatim sam na šasiji vidio nešto kao crna kutija veličina kutije za film od foto aparata na kojoj je također otkinuto crijevo.

spojio sam ih i sad se čuje da taj uređaj zuji kad je auto na leru, a na donjoj strani ima neki džek sa dvije žice i rupica krpz koju ulazi vazduh. zanima me šta mu je funkcija i kako bi trebao da radi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod motora od JTD 110, kako si ti opisao je pneumatski regulator koji pokrece krilca turbine (varijabilne), e sada kolege koje imaju JTD 105 ce tačnije reći.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crevce sa usisnog kola turbine ide na ventil pritiska koji je isto na turbini, koji se otvara na 1,1 bara i rasterecuje turbinu. To sto je otkaceno znaci da je prodavac hteo da auto max dobro ide i da se lepo proda :thumbsup: , ali na duze staze to opterecuje usis sve do motora i zna da napravi problem. Tako da povezi to sto pre. Sto se tice motorcica vakuma on je bio povezan na Egr koji je verovatno van funkcije tako da ne moras da brines sto se toga tice, isto tako normalno je da zuji jer konstantno radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala drug puno. a crijevo su otkinuli "majstori" kad su mijenjali naftni filter. povezao sam crijeva i sad mi lakše prima gas i ljepšte kreće.

a de mi reci na dnu ovoga uređaja što se povezuje na turbinu ima kao otvor za neko crijeo, da li se i tu nešto kopča ili mu je to usis ?

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje bi bilo kad bi postavio neku fotografiju o tome sto pitas, jer mi je prilicno tesko sve to da "zamislim" u glavi. Kod tog motora od 105 konja bi trebalo da je sve prilicno jednostavno. Ne znam na koji uredjaj mislis kad kazes da je povezan na turbinu, jer je jedino Egr nasadjen na turbinu odozgo, imas ventil pritiska na turbini i dva velina otvora iz filtera kroz turbunu prema interkuleru. Daj slike pa da vidimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ds090.jpg

Ds7Dr.jpg Dsa7A.jpg

eh evo i slika

crijevo 1 je bilo prekinuto pa sam ga spojio o čemu sam pričao i ranije.

a crijevo 3 ili otvor na ovome uređaju kad je auto upaljeno usisava zrak i ne vidim mjesto gdje bi ga trebalo kopčati.

pa me zanima kakva je uloga ovoga uređaja i je li treba da je ovako skopčano?

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je OK.

To trece crevo je u stvari filter. Unutar tog sirokog dela se nalazio sundjerasti filtercic koji je verovatno neko izvadio. Na to crevce motorcic usisava vazduh i pumpa ga dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e sad lepo da krenemo od pocetka,sva crevca su vakum veza za EGR ventil koji se nalazi kod tebe iznad turbine (donja leva slika na tvom postu) a ona crna kutijica je vakum ventil kojim komanduje racunar i on preko vakuma crevaca ti otvara i zatvara EGR. znaci jedini razlog tog iskopcavanja je da se EGR iskljuci, jednostavno nije blokiran plocicom vec samo iskopcan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako,danas sam bio kod majstora menjali smo manzetne i gledali smo motor bla bla,i videli smo da ima puno ulja kod turbine... kaze majstor da je pri kraju turbina... e sad koliko je to tacno? ja sam ga pitao mozda dobro ne lezi crevo ili ne znam sta vec,kao ne ne turbina je pri kraju... da liste vi imali ovakav slucaj? Hvala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste pri kraju ako ti vuce ulja i gura u crevu i usisnoj grani. Trosi ti ulja verovatno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema veze to sto ima ulje kod turbine sa vekom trajanja iste... Tu je uvek masno od interkulera i uljnih isparenja. Odokativnom proverom se jedino moze proveriti da li turbina ima lufta u osovini, bez detaljnog pregleda nista drugo. Skini ti lepo interkuler, creva, isperi prvo sa benzinom, nakon toga sa vodom pod mlazom, i ostavi da se doooobro isusi. Turbina pred kraj ima razne simptome, ne puni, gusi se, sisti previse, dimi previse ako trosi ulje...

I jos nesto, menjaj majstora ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimi nesto minimalno,to i mora ipak je dizel... ne trosi ni gram ulja,proveravam uvek i kako sipam od servisa do servisa isto stoji...

E da,auto vuce lepo nije lenj kao pre dve ipo godine kad sam kupio... samo me brine sto je sve tako masno :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti ne trosi ulja onda nije jos losa, po pravilu ne bi trebalo da tu bude ni masno ni ulja, ali ne postoji vozilo koje nije masno tu..Proveravaj samo nivo ulja cesce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma samo vozi i uzivaj, ne moz' dizel od 10 godina da ne bude mastan...

I ne diraj nista dok se ne pokvari, nemoj ko Chelic da izvalicih iberlauf na dizelu :smiling:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al sad se bojim da idem na dalja mesta... Jer kaze majstor da turbina uzima ulje iz motora i kad je losa samo odjednom proguta ulje i tera je u izduv (auspuh) i da moze da se zapali auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milane,Milane.....ako se toliko plasis ,odvezi auto na proveru turbine,a ne tako da gleda majstor,pa po masnom crevu da daje zakljucak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al sad se bojim da idem na dalja mesta... Jer kaze majstor da turbina uzima ulje iz motora i kad je losa samo odjednom proguta ulje i tera je u izduv (auspuh) i da moze da se zapali auto...

ne moze da zapali auto ali kad turbina uvuce ulje i utera u usis motor upada u iber turu tj u mod neogranicenog ubrzavanja i onda tera dok se ne raspadne

imas samo jednu verijantu da ga ugasis (ali i to je velika opasnost) da ga ubacis u 3-cu i sa stisnutom kocnicom pustis kvacilo tj da ugusis motor...

ali uvek postoji mogucnost da obrije zupcanik na menjacu... ili nesto trece vec...

e a sad posto smo te dosta zaplasili ti vidi pa promeni majstora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad ce pane pitanje sta je to ibertura :D

Na JTD-u do sada nevidjena :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa reko si da ti auto ne trosi ulje, znaci da ti onda ni turbina ne vuce ulje..i sta sad? Taj majstor ocigledno hoce da ti mazne pare. Ja sam kupio moj kombi sa masnim crevom i presao vise od 200hkm. i dalje se tako vozi i niti svira, niti trosi ulje, a i na drugom mi je tako. Kazem ti da ja nisam video vozilo sa suvim crevom od turbine. Vozi bez brige samo cesce kontrolisi ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milan je mlad momak, a majstori su stari mangupi. :)

Samo vozi i uzivaj. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaze da se to tako desilo prosle godine na golf 3 ili 4ci... a radio je turbo nekome liku na stilu i izasao ga 300e remont turbine ne znam gde... a ja nasao polovnu turbinu za 80e :D ko je ovde lud ja ili majstor :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako,danas sam bio kod majstora menjali smo manzetne i gledali smo motor bla bla,i videli smo da ima puno ulja kod turbine... kaze majstor da je pri kraju turbina... e sad koliko je to tacno? ja sam ga pitao mozda dobro ne lezi crevo ili ne znam sta vec,kao ne ne turbina je pri kraju... da liste vi imali ovakav slucaj? Hvala :)

Evo i mene da se nadovežem na već odgovoreno pitanje - to što je crevo masno sa donje strane je sasvim normalna pojava. Znam da ono nije masno samo dok auto ne izađe iz fabrike....čim izađe na put, eto ulja na crevu.

Da crkava turbina - taj majstor verovatno popravlja Golfove 2 i 3 i starije dizele....

Znači Milane, samo opušteno i prži!!!! :cheers:

I da....promeni majstora. :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...