Jump to content
FAS Euroauto Goran
LDEX

Iskustva sa amortizerima

Recommended Posts

@Dexa313

Pitanje o amortizerima je prebaceno u odgovarajucu temu ;) . Prelistaj bar zadnjih par strana i dobices odgovor na ono sto te zanima - uglavnom se prica vrti oko par brendova (Bilstein, Sachs, KYB, Monroe,...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uljni amortizer = ulje + vazduh (atmo pritisak)

Gasni amortizer niskog pritiska = ulje + azot (atmo pritisak)

Gasni amortizer visokog pritiska = ulje + azot (5+ bara najcesce)

 

U praksi uljni amortizer = gasni amortizer niskog pritiska

Gasni amortizer visokog pritiska = bolji ili najbolji model amortizera nekog proizvodjaca.

 

 

Bilstein

Za: Najbolji kompromis performansi, udobnosti, trajnosti i cene

Protiv: 100% potvrdjeno da postoje kopije

 

Monroe:

Za: Ok ako je iz EU, zavisi od modela auta ili je ekstra mekan ili je ekstra tvrd, cena uz te akcije

Protiv: Ocajan kad dolazi iz Turske, zna da propisa u roku od 10ak dana.

 

Sachs:

Za: Ok ako je iz EU, ok kompromis perfomansi i udobnosti

Protiv: Ocajan kada dolazi iz Tunisa, traje do godinu dana

 

KYB:

Za: Performanse i trajnost

Protiv: Cena, neudobnost, desava se fals (mozda su kopije? )

 

Optimal:

Za: Jeftino, tako i radi

Protiv: Postoje kopije i fals kod originala potvrdjeno

 

Ostalo u ponudi su najcesce kinezi:

Za: Jeftino, ok stabilnost i razumna udobnost ako su dobro uradjeni za vas model auta

Protiv: Ocajna stabilnost, udobnost i trajnost ako iz nekog razloga vas model auta nije te srece da bude u redu iznad.

 

 

To je usustini kompletna ponuda u Srbiji. Ovlasceni distributer/uvoznik ne znaci originalnost.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Koni? Znam da ih slabo ima za Fiat grupaciju, ali za Vagen grupaciju ko pleve. Ortak ih tera 130.000km, model Str. T, u kombinaciji sa nekim Eibach oprugama. Vozio sam taj auto, nije ubitačan sa takvim setup-om, mnogo je udobniji od na primer stok Mini Couper 1.6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam iskustva sa Konijem, ali ono sto ja vidim u inostranstvu da su ljudi u fazonu obicni Koni je ok, dok oni sto imaju stelovanje tvrdoce ili je super ili bude najvece smece u smislu trajnosti i funkcionalnosti, znam neke ljude pre 10ak godina da su imali problem sa tim amortizerima, jer ti sa stelovanjem su pre (mozda imaju i sad, nisam se interesovao) kao dozivotnu garanciju u smislu da ce ti ih reparirati ukoliko se pokvare i skoro svakom su odbili garanciju pod pricom da je amortizer kao fizicki ostecen i da je usled toga propao.

 

Mada sam video neke dyno grafikone neke firme da su testirali te Koni sa stelovanjem i bili su u fazonu svaki amortizer ima neke svoje sile, jer je taj mehanizam vrlo neprecizan. Zakljucak im je bio da ako imas 10 tih amortizera, onda mozda mozes da uparis 2 ili mozda 3 para da svaki par ima zanemarljivo male razlike u silama. Takodje su kritikovali to da je mahanizam prilicno ne linearan, tako da 1 klik u nekom delu podesavanja ne cini skoro nikakvu razliku a na drugom mestu 1 klik u podesavanju je nebo i zemlja.

 

Usustini zbog takvih nekih objektivnih merila njihovog top modela, nisam nikad bio previse zainteresovan oko jeftinijih modela pa ni oko tih skupljih da probam. Moje licno misljenje je da su kao Monro, mnogo jaka komercijalizacija i brendiranje, ne toliko kvalitet.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz mog iskustva,doduse od pre 30g.,stelujuci koni zuta serija su brutalni.Dok ih danas moja prijateljica vozi na alfii  gt, upareni sa oprugama,fantasticni su.

Nekad su mogli da se kupe preko Dinare,sada samo po porudzbini.Cini mi se da je kancelarija negde u Pere Velimirovica.

YUgisa ,uz duzno postovanje i uvazavanje tvog vise nego profesionalnog rada mislim da uporedjivanje sa monro amortizerima ipak nije ok.

Monro ,bar kod nas,je veoma los. Mada nase trziste i uvoznici su beton liga za ostatak evrope.Uvek bih pojurio nekog da mi kupi napolju,pre nego ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moji Monroe su extra!
Nije Punto RR jbg....
Šta da je Renault 4 ili Dijana...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kazem ja da je Koni na istom nivou kao Monroe u funkcionalnom smislu, kao osnova, verovatno jesu bolji nego Monroe, ali ako uporedimo Monroe kao "standardnu" verziju amortizera, Koni ima slicne postupeke u "sportskom" segmentu amortizera. Nivo reklamiranja nije jednak nivou pruzenog kvaliteta. Skoro svaka provadnica/servis ima reklamu Monroe amortizera a jako je tesko zamisliti pricu o "sportskim" amortizerima bez Koni amortizera.

 

Stelujuci Koni jesu napredak u odnosu na standardne amortizere vecine proizvodjaca, ali za isti/slican/veci novac postoje bolja resenja.

 

 

Stvar je samo da su neke stvari dobre amaterima, dok kad se krene u neku ozbiljnu pricu onda mnogi ispadnu iz trke...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško je trkati se na ograničenju od 130km i gužvi...
A na stazi...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari zanimq me koje amortizere napred da stavim na punta 

Vukao mi je vec neko vreme u stranu i ustanovljeno je da je desni amortizer dosta meksi od levog 

Sad nemam novca za neke bas dobre al mi trebaju solidni koji ce kolko tolko da budu mekani i auto udoban za voznju

Pa bi zato stavio uljne

Pozadi su mi monro novi gasni

Bar mislim da su gasni

Video sam neku kayabu uljno gasnu za napred ali su mi po komadu trazili 7500 din sto je za mene mnogo

Svakako auto planiram da vozim mozda jos 2 god a mozda ga prodam i pre

Moj mehanicar mi savetovao da stavim itn on je 3600 po komadu ali ja to nebi uzimao 

To je kineski brend koji uvozi euro 007 ja sam na predhodnom autu radio komplet trap sa tim itn delovima i to je tolko lose da su lezaji na tovkovima u rekordnih 1000km propali a viljuske i sileni posle par hiljada tako da to nebi nikom preporucio

Monro ne znam dal ima uljne a gasni su tvrdi imao sam ih na drugom autu i nebi ih stavljao napred?

Sta vi preporucujete da je solidan kvalitet a da nije mnogo skupo?

Ima sahs za oko 4500 al to pitanje dal je original i odakle dolazi

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Denis891

Pitanje je spojeno sa postojecom temom o amortizerima. Mozes da pogledas bar zadnjih par strana, uglavnom se prica vrti oko par brendova, videces i sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/18/2019 at 5:41 PM, Denis891 said:

Ima sahs za oko 4500 al to pitanje dal je original i odakle dolazi

 

Fina, ali cak upitna cena. Ukoliko je Tunis u pitanju - kako kaze Yugisa izbegavati.
Ukoliko je turska - po mom misljenju mozes ih uzeti. Iz iste fabrike idu amorti za recimo fabricku ugradnju na hyundai i30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz drugari e ovako planiram da na puntu menjam sva cetri amortizera

Sta uzeti i staviti a da je neka srednja klasa

Monro nisam hteo jer ih imam na autu zadnji su relativno novi ali su jako neudobni i tvrdi

Imao sam ih i na drugom autu i ne dopadaju mi se

Sad za bilstail ili kayabu mi se ne daje po 7000 din za komad prednjih a kolko dam video ima dosta kopija i dolaze iz turske neki neki iz tunisa

Drugar ima prodavnicu delova i nudi mi neke sbb kaze da su se super pokazali

Jer imao neko iskustva s njima

Nebi da stavim nesto sto cu opet za par meseci da menjam

Svakako mora da menjam i solje i odbojne gume pa sve ima izadje djavo ipo

Jer bio neko zadovoljan sa tim sbb amortizerima?

Ili su i oni u rangu itn onda bi ih zaobisao 

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno iskustvo je da su SBB bolji nego Monroe iz Turske i Sachs iz Tunisa. Iako bolje rade od njih i duze traju, ipak ne bih SBB amortizere smatrao previse sofisticiranim u radu, ali rade u skladu sa cenom. Ako su kojim slucajem gasni, onda su malo bolji po tom pitanju, ne znam ko ih sad uvozi, ali kad sam ih ja nabavljao onda uvoznik veze sa zivotom nije imao, pa nikad nisi znao sta ce stici :D

 

Morao bih sa drugom da proverim, ali mislim da je on vec presao 60.000km sa njima na spustenom autu i sve je ok i dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su ovi Magnum Technology, made in polska, za izbegavanje...
Ja uzeo skoro Monroe na akciji 3+1 besplatan i super zadoboljan759a3f46270878561a474098f0d4403e.jpg

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li neko da mi pomogne oko kupovine amortizera za punta Classic, 2010 godište, 1.3 Mjet, u Nemačkoj. Treba mi link gde bih poručio sva 4 online. Monroe ili Bilstein. Bitno mi je da vožnja bude udobnija.
Mogu li da se zeznem oko modela/kataloškog prilikom kupovine? Nakon što mi ih pošalju, nema nazad, te mi zato treba savet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Denis891

Mogu da ti ostavim broj od coveka ovde pa da vidis sa njime.Ima servis u Bg.u i uzima iz veleprodaja ili otkud znam odakle..Uglavnom nema racuna ali dobijes dosta povoljniju cenu.Ja sam za Ideu 1.3,a trebalo bi da su prednji isti i za punta placao 5200 po komadu Sach..Solje su cini mi se bile 2400 kyb i uzeo sam jos i odbojne gume i prasinjarke to ne mogu da se setim cene ali je to bilo najjeftinije od svega...Uglavnom racunao sam i negde mi je sve zajedno ispalo oko 8000 din jeftinije od najpovoljnije prodavnice.

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ''Morone'' stavio pozadi na Alfu.

Nailazio sam na neke jeftinije Monroe, ali našao sam neke što su proizvodnja EU, valjda Belgija koliko se sećam. Zadnji su bili oko 7500 po komadu. Šolje sam uzeo KYB, cena je bila oko 3500 po komadu.

Zapravo, kad sam skinuo fabričke, shvatio sam da amortizeri nisu otišli, već su šolje bile u lošijem stanju, ali kad sam već rasturio, onda hajde da menjam...

 

U vožnji su jako slični fabričkim, a jedino što mi se ne sviđa je što su zadnji točkovi dobili +nagib u poređenju kako su stajali prethodno, a naročito desni točak.

Njega sam na reglaži uspeo da doteram da bude isti kao levi, ali i dalje su točkovi u plusu. Ne smeta mi previše da bih išao na varijantu da ''šlicujem'' rupe i zezam se sa tim, tako da sam ih ostavio tako. Najbitnije mi je da je na reglaži po mašini sve dobro. 

Eto hteo sam da napišem šta je sve moguće da se desi kada se stave novi amorti.    

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reglaža obavezna posle bilo kakvog rada na vešanju!
Made in EU, češće bude Slovačka, Češka ili Poljska... Turci već imaju zavidan kvalitet, pogotovo ako je roba za EU!
Ovi Magnum su baš bezveze napr a made in Eu su...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Može li neko da mi pomogne oko kupovine amortizera za punta Classic, 2010 godište, 1.3 Mjet, u Nemačkoj. Treba mi link gde bih poručio sva 4 online. Monroe ili Bilstein. Bitno mi je da vožnja bude udobnija.
Mogu li da se zeznem oko modela/kataloškog prilikom kupovine? Nakon što mi ih pošalju, nema nazad, te mi zato treba savet.
Ne isplati ti se to, čak i da kod nas kupljene menjaš svake godine... Evo ti kod nas
http://euroauto.rs/novosti/monroe-kilen-akcija-kupi-4-plati-3/

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, samo_da_pitam said:

Može li neko da mi pomogne oko kupovine amortizera za punta Classic, 2010 godište, 1.3 Mjet, u Nemačkoj. Treba mi link gde bih poručio sva 4 online. Monroe ili Bilstein. Bitno mi je da vožnja bude udobnija.
Mogu li da se zeznem oko modela/kataloškog prilikom kupovine? Nakon što mi ih pošalju, nema nazad, te mi zato treba savet.


Skini aplikaciju AutoDoc pa biras sta hoces

...Ako si vec tamo gore

 

Druga varijanta...

https://www.autoteile-teufel.de/

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...