Jump to content
FAS Goran
LDEX

Iskustva sa amortizerima

Recommended Posts

Meni je otišao prednji desni amortizer, ne skroz, ali tu je... ne amotizuje kao levi, i imam nameru da kupim te ugradim oba prednja nova amortizera i to odproizvođača KYB, marke Kayaba, inače gasni amortizeri.

 

Kako su se kod Vas pokazali ako je neko uzimao ove amortizere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta mislite o ovim Bilstein B4 amortizerima za Stila 1.9 JTD ? Treba da menjam prednje amorte na karavanu ,ova cena mi se čini povoljnom ,ali  u neku ruku sumnjam u originalnost amortizera jer je popust koju daju za te amortizera po meni velik.

https://www.silux.rs/proizvodi/vesanje-i-pogon/vesanje-i-ublazavanje?car=112701&mf=181&page=1 

Takođe me interesuje vaše mišlenje i o oprugama takođe za isti auto 

https://www.silux.rs/proizvodi/vesanje-i-pogon/vesanje-i-ublazavanje?car=112701&mf=230&page=1

 u avgustu sam išao na akcijsku proveri auta u ovlašćenom servisu gde su mi i rekli da su opruge za menjanje, pa sam mislio da zamenim komplet na prednjoj strani amortizere i opruge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jedna preporuka za KYB na stilu. Stavio pre mesec dana zadnje amorte, kada sam sredjivao zadnji trap. Ne prepoznajem stila vise u krivinama, ne naginje se ni prblizno kao sa starim. Vidim ovde u temi kazu da su tvrdji ... ali meni to lezanje u krivini savrseno odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li menjati zastitne gume na prednjim amortizerima kad krenu da se cepaju ili cekati da se zameni ceo amortizer kad propadne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kad se iscepaju zastitine gume onda ce amortizer brzo da propadne pa ti izaberi da li bi da sacuvas amortizer ili bi svakako da menjas :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno laično pitanje. Kako "omekšati" prelaz preko rupa, kojih je, nažalost, sve više i više pošto se lokalni putevi i ulice kod nas više ne održavaju.

 

Grande Punto je u pitanju, najviše prelaze osetim kada zadnjim točkovima prelazim preko rupa, to bude onako baš grubo, osetiš u leđima udarac. Amortizeri su dobri, jedan menjan nedavno jer je skroz bio propao, nema nikakvog naginjanja, odmah umire i uravnoteže. Leti se manje oseti (ali oseti se), dok sad zimi baš zna da bude gadno. Šta činiti, i da li se uopšte tu nešto može činiti? Da li možda hidraulične amortizere menjati za gasne? Na ravnom putu naravno ide jako dobro, ne osetiš put, a onda kad naletiš na rupu, okrene ti se želudac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, ivica su said:

Amortizeri su dobri, jedan menjan nedavno jer je skroz bio propao,

 

 

Amortizeri se uvek menjaju u paru, ako je propao levi, ni desni sigurno nije u dobrom stanju. Mozda od 4 amortizera tebi je samo jedan dobar...taj novi

 

A drugo, ima tu jos dosta stvari...sileni, viljuske itd.
 

A posto si iz Subotice - @YUgisa ajde resi to coveku ;)

Edited by Milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mozem da pogledam ako coveku treba licna pomoc ;) Ali kao sto kaze Milutin, amortizeri se menjaju uvek u paru, teoretski moze da se desi da jedan propadne ali u praksi je to krajnje mala verovatnoca, takodje obavezno je da bude isti proizvodjac i tip amortizera sto ako nije ispostovano kad je menjan ovaj jedan, vrlo su male mogucnosti da imaju iste osobine posto svaki proizvodjac ima svoju tehniku izrade i podesavanja amortizera. Tako da se amortizeri mogu razlikovati drasticno bez obzira sto je namenjen za isti model auta jer funkcija amortizera nije strogo definisana brojka, x-y-z karateristike auta ne daju iskljucivo jedan tip amortizera nego postoji odredjen raspon koji je relativno visok u kojem se mogu postici razlicite osobine i da se sve to smatra kao da ok radi. I kad se upare dva razlicita onda moze da se desi da neutralisu medjusobni rad.

 

I kao sto sam vec brdo puta ponavljao, od tehnicki bitnih stavki za prosecnog vozaca je to da postoje tri tipa amortizera, svaki amortizer je uljni, stvar je samo pored ulja sta ima. Ako ima vazduh, onda se se zargonski zove uljni, ako ima azot pod atmosferskim pritiskom, smatra se gasnim niskog pritiska, a ako ima azot na 5+ bara onda se smatra gasnim amortizerom visokog pritiska i oni se mogu prepoznati po tome sto klip/osovina (onaj hromiran deo) hoce na silu da se izvuce napolje iz kucista. Hoce to da se desava nekad i kog gasnih amortizera niskog pritiska, ali je to vrlo sporo i mali otpor pri sabijanju.

 

Gasni amortizer visokog pritiska po svojoj konstrukciji omogucava da auto bude ujedno stabilniji i udobniji od drga dva tipa, iako ne mora automatski to da znaci, ali u praksi je to relativno cest slucaj ili je eventualno naglasena njegova karateristika po pitanju stabilnosti ili udobnosti.

 

Sto je kvalitetniji amortizer opet veca sansa da auto bude stabilniji i udobniji zbog same konstrukcije amortizera, naglasavam kvalitetniji jer nije uvek isto najskuplje i najkvalitetnije. U danasnje vreme dosta se placa imidz.

 

Inace ako je izrazena razlika leto zima, vrlo moguce je da je problem u amortizerima jer pocne da se preterano zgusnjava ili cak i mrzne ulje u njima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znsm kod Gp-a kako je u zadnjem trapu ali recimo kod stila kad se tako desava propadnu zadnji silen blokovi. Nisu obicni vec punjeni glikolom i dosta uticu na udobnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

YUgisa,

 

Kupio ja amortizere u paru, ali uradio zamenu samo jednog, ovaj drugi ostao kao rezerva. Em sam tada bio u nekoj velikoj žurbi, em onaj što je ostao nezamenjen deluje perfektno, nije masan i kad ljuljaš auto, u trenutku ga umiri.

 

MS PK,

 

Može biti da su u pitanju silen blokovi, ne razumem se u to, ali sam malo listao ovde temu. Kao što rekoh, kad mi je propao amortizer, to se osetilo, zadnjica na autu "propadne" i pri najmanjem udubljenju na putu. Ovde sa stabilnošću nemam problema, već sa udobnošću, kad bi moglo to prelaženje preko rupa da se mekše oseća.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze... ... ...

2 amortizera, suva, citava i sa nalepnicom sam bacio u kontejner. Stavio dva nova i preporodio mi se zadnji deo auta. To tako kako si ti uradio, to se tako ne radi. Trazis problem, a komplikujes samom sebi, pod 1 nisi eliminisao problem amortizera koje si vec kupio, vec si zamenio samo jedan i neki eventualni problem samo zamaskirao. To sto on ne ljulja, ili nije mastan, to ne znaci nista...

Edited by Milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš pravo, pošto već imam i taj drugi, probaću da ga zamenim prvom prilikom (mada sad već pitanje da li je to ok, s obzirom da je ovaj noviji na autu već korišćen)... ako bude sve po starom, videću šta dalje...

Nisam ja na svoju ruku ostavio stari, to je bio savet majstora, u fazonu: a što menjati perfektan i originalan amortizer, taj će nadživeti ovog novog.

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

To prica o fabrickom delu koji ce trajati duze od zamenskog moze da ima smisla, ali u tvom slucaju gde je amortizer na jednoj strani za bacanje, a drugi kao odlican - to ne pije vodi

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ivica su said:

Imaš pravo, pošto već imam i taj drugi, probaću da ga zamenim prvom prilikom (mada sad već pitanje da li je to ok, s obzirom da je ovaj noviji na autu već korišćen)... ako bude sve po starom, videću šta dalje...

Nisam ja na svoju ruku ostavio stari, to je bio savet majstora, u fazonu: a što menjati perfektan i originalan amortizer, taj će nadživeti ovog novog.

 

Čudno. Meni su svi majstori uvek pričali da treba menjati u paru, čak i kad sam imao te prvougrađene. Taj drugi nema svojstva prvougrađenog, Yugisa je objasnio zašto, tako da ti imaš različite amortizere, a to nije dobro.

 

Uzgred, izgleda da ću i ja posle 70.000 km morati da ih menjam. Ovi Monroe mi se baš nisu nešto pokazali, šta mi savetujete za Mareu?

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

To na ljuljanje moze Spaceka ili neku staru mecku da se gleda, ne na moderan auto, pocece da se ljulja kad amortizer ne bude imao funkciju. Amortizeri i opruge su u danasnje vreme dostigli vrhunac u razvoju (barem za ove klasicne aute bez aktivnih oslanjanja) i sve te razlike koje osetite izmedju vozila su geometrija oslanjanja i masa auta. Sto usustini znaci da amortizeri i opruge vise nemaju tako bitan faktor kao ostatak oslanjanja pa je lako zamaskirati probleme nestabilnosti auta usled losih amortizera. Naravno ja ne kazem da sam 100% siguran da je problem kod njih, ali 100% sam siguran da sa 2 razlicita ne moze da funkcionise kako treba i problem samo pogorsava.

 

To da amortizer izgleda spolja kao nov je kao da ubedjujes nekoga da motor ne moze biti za generalku jer karoserija spolja nije trula... A majstor nije bio majstor u 80im godinama a kamoli sada po tehnoloskom znanju koji vidim tu na forumu.

 

Cak ni kupovina novih amortizera nije garant da je problem resen, jer upravo mi stoje u garazi dva amortizera od mecke, jedan original, drugi kopija. Kopiju ne mozes sabiti, ne mogu ni silu da izmerim, a merio sam neke trkacke amortizere csto kao primer o kakvim silama govorimo a drugi je ono klasika da pliva mecka, doneo covek da ih modifikujem da bude malo sportski :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da se javim kako sam na kraju prošao sa amortizarima. Ovih dana kad je bilo malo toplije, uzeo sam i zamenio i drugi amortizer. Bolje je, ne mnogo, ali bolje je, tako da ste bili u pravu da moraju u paru da se menjaju, bez obzira što je u mom slučaju drugi još bio dobar. Inače u pitanju su Top Line amortizeri, ne znam kakvo je mišljenje o njima, ali u vreme kad sam kupovao nisam imao izbora (jedina radnja koja je radila u kasne sate).

 

E sad, i pored toga što je bolje, ja i dalje nisam zadovoljan kako auto podnosi rupe. Možda moram da se pomirim sa činjenicom da su rupe na putevima sad već toliko gadne da nema pomoći (ne pamtim unazad 14 godina, koliko vozim, da su putevi u gradu ikad bili ovoliko zapušteni), možda ovo baš nisu najbolji amortizeri, ili će morati i sileni da idu. Majstor je ovko bacio oko, iz kanala, kaže da mu se čini da su dobri... videćemo, svejedno sad u ovom trenutku nemam nameru da ulažem, možda na leto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma zajebi majstore, nego zameni sve: amortizer, opruge, šolje, silene... 

Meni je pre neki dan pukla opruga... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, marko.jovanovic said:

Ma zajebi majstore, nego zameni sve: amortizer, opruge, šolje, silene... 

 

Možda grešim ali ima li GP šolju amortizera na zadnjim amortizerima ?  Opruga, amortizer, odbojna guma na opruzi i sileni, valjda je tako pozadi.

 

Inače za te TOP line amortizere nisam nikad čuo, verovatno made in PRC ali ako nije bilo boljih u ponudi onda je tako kako je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putevi su definitivno ocajni, nisu nikad ovako zapusteni bili u SU, a i to sto okrpe nikad tako ofrlje nije bilo radjeno, da talasa po 5cm... A i amortizeri ti ne pomazu, Top Line su Italijanski, neki kao budzetni brend OSRAV amortizera i prilicno su "tvrdi" iz mog iskustva...

 

 

Inace uvek zaboravim, cesto se spominju Bilstein i KW amortizeri kao top kvalitet, uvek zaboravim da naglasim jedan brend koji je isto vrhunski, istina ne rade za standardne automobile, a to je|

MASMI20_6_lrg.jpg

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...