Jump to content
FAS Goran
LDEX

Iskustva sa amortizerima

Recommended Posts

Potreban mi je savet.

 

Na Grande Puntu, sve češće čujem lupkanje kad prelazim preko neravnina na asfaltu u zadnjem desnom delu auta. Prvo sam sumnjao na vrata gepeka, pa potom na zadnja vrata, bukvalno zvuk kao da lupkaju vrata kad nisu dobro zatvorena. Sva vrata lepo proverio, pa i dotegao i podesio, proverio gume, što je super, sad nema ni najmanjih vibracija, sve utegnuto, ali i dalje je lupkanje tu, kao lim o lim, ali prigušeno.

 

Matori mi je automehaničar, ali nema baš uslove za rad...ljuljao je auto na sve strane, gledao ispod auta da li je sve ok i tačno mi nije verovao da nešto lupka. Zajedno smo ljuljalji i stvarno se ništa ne čuje, a u stvari tek kad idem nešto brže od možda 40 km/h po neravninama dolazi do lupkanja, ovako sporije i preko ležećih sve super.

 

Ja naravno sumnjam na amortizer, ali bi mi značilo ako je neko imao slično iskustvo, kako ne bih sad krenuo sistemom eliminacije da menjam i ono što je ispravno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zamenio sva 4 amortizera .. šolje reko majstor da su ko nove... i nema potrebe da se menjaju... a i dalje lupka malo tise samo...

 

nemoj se zacuditi ako su i novi amorti u problemu, pogotovu ako se cuje kvrckanje tj minimalni luft u amortizeru ..... pogotovu ako su optimal, dumpo, ITN, sbb ..... generalno si sve promenio osim gumica balans stangle, punto ima jako prost trap ...

Edited by DRAGANCE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ovo za Optimal mogu da potvrdim, iz nekog razloga ih ne napune u fabrici kako treba i fali ulja pa ima lufta kad se malo vise izvuce :turned: Kad se napune kako treba, onda rade solidno, pitanje je jedino koliko trajno.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usla voda u ove Optimal amortizere sada kada su bili minusi i zaledili, preko pikavca bukvalno treslo nenormalno, 3 meseca stari ugradjeni u Toyotu

Dok su na Coupeu fabricki odlicni ali su mi zadnji cudni, kada sede dve osobe iza i uleti se malo brze u krivinu oni kace po gumama. Da li bilo resenje staviti po 2 optizera i jel to sigurno? Poz

Edited by FIAT COUPE 16V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shock test posle zamene zadnjih amortizera. Kayaba Excel G Rezultati:

66%-63%

Auto pretresen do detalja.

Dijagnoza:

Pozadi- Levi lager biksne, tvrde Fulda zadnje gume (napred sam stavio nove Wintera).

Napred- levi silen. Otišao posle manje od mesec dana od postavljanja novih viljuski.

Katastrofa.

Edited by Hades

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj kolega na putu ni jednu rupu ne omasi kao da ih namerno gadja :thumbdown:  .... a tek kako se penje preko ivicnjaka :thumbdown: .... mogu da budu i od titanijuma nece dugo trajati ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio sam u servisu kod Pašovića u Novom Pazaru. Amortizere uzeo u Euro 07. Rekao sam im lepo da mi ne daju kopije ni za dzabe. Razočaran sam rezultatima, a pošto sam sačuvao račun od amorta, za razliku od računa za viljuške, platiće mi i amortizere i majstore.

Auto vozim pažljivo, kao i svako ko vozi svoje i plaća svaku popravku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugisa, isto bih prošao i sa Bilsteinom, uvalili bi krš robu.

Najgore je to što majstor tvrdi da je 66-63 dobar rezultat za nov amortizer. Oni nabavljaju na istom mestu, pa im lakše da kazu da je sve preko 50 dobro, nego da skuplje plaćaju kvalitetnu robu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma viljuske svi rade kod Tejovića u Kragujevcu ... i kod mene su te stavljene jer kako kazu da su bolje nego nove... a ovo je slika kvb zadnjih

3bffbeb7c7611e77d2eafd45c98a7925.jpg

A ovo prednjih...

5e0d6144b40c81e8577845147746f496.jpg

To je ukcano na metalu... kupljeno u kit komercu u Kragujevcu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgore od svega je to što sam bacio stare amortizere.

Krajem februara ako Bog da, idem u Bg da gledam utakmicu Arsenal - Barselona, pa preporučite dobrog majstora, i mesto gde da kupim original amortizere. Smučilo mi se više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa koji su procentualno dobri rezultati osim 100% - 100 % ... to je i u teoriji nemoguce .... mislim koja je donja granica za koji se moze reci da amortizeri rade svoj posao ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon ovoga sto citam, bas nesto i nisam vise siguran da li da kupujem nove amortizere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta reci a ne zaplakati ... zazmuris i uradis ili ne ... nema druge ... ne mozes vecno voziti sa propalim amortizerima ... kakvi god da su bolji su od onih koji kao i da ne postoje ....

punto sam kupio sa 124 k i tada su vec bili propali ali posle juga kao da sam seo u rolsa ... sada shvatam da vozim punta ali sa novim amortizerima koji i ako su za mene tvrdi i neudobni ipak je ogromna razlika kako se ponasa u voznji i pri kocenju ... znaci ipak ima pozitivnih rezultata za te ulozene pare

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene zanima šta može da utiče na rezultate shock testa? Mogu li možda opruge da utiču na nerealno loš rezultat, iako je amortizer dobar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zazmuris i bacis mesecnu platu na amortizere :( . Vec zamisljam zeninu reakciju: "Na sta si spickao pare? Na auto? Sta, amortiz.. A dete nema nove patike...E nabijem ti amortizere u d...odoh ja kod mame..." :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa koji su procentualno dobri rezultati osim 100% - 100 % ... to je i u teoriji nemoguce .... mislim koja je donja granica za koji se moze reci da amortizeri rade svoj posao ... 

 

Dobrim amortizerima se smatra rezultat preko 90%, novi bi realno trebali da budu oko 95-97% ali prihvatljivo je sve preko 90%, stim da razlika preko 10% se smatra neispravnim bez obzira sto bi mozda jedan bio 100% a drugi 89... Do 75% su ok stanje, polako mozes da se pripremas za zamenu ako je manje od toga, dok ispod 50% se smatra kriticnim.

 

Iako znam princip rada treskalice, nisam siguran kako se ponasa u slucaju neispravnih komponenti na oslanjanju kad ima velikih luftova, da limoze da to prepozna kao i slucaj kad je neko sportsko tvrdo oslanjanje, tj recimo neke ozbiljne gewinde sa posebno odabranim oprugama ili kad recimo nije uskladjeno kako treba takvo van standardno oslanjanje.

 

Pa ne bih se slozio da su novi bolji bez obzira sto nisu savrseni, imao sam nekoliko slucajeva da novi amortizeri imaju losije osobine nego stari "potroseni"... Jeste da je vecina bila kopija, ali bilo je i originalnih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...