ivica su 150 Posted January 13, 2016 Potreban mi je savet. Na Grande Puntu, sve češće čujem lupkanje kad prelazim preko neravnina na asfaltu u zadnjem desnom delu auta. Prvo sam sumnjao na vrata gepeka, pa potom na zadnja vrata, bukvalno zvuk kao da lupkaju vrata kad nisu dobro zatvorena. Sva vrata lepo proverio, pa i dotegao i podesio, proverio gume, što je super, sad nema ni najmanjih vibracija, sve utegnuto, ali i dalje je lupkanje tu, kao lim o lim, ali prigušeno. Matori mi je automehaničar, ali nema baš uslove za rad...ljuljao je auto na sve strane, gledao ispod auta da li je sve ok i tačno mi nije verovao da nešto lupka. Zajedno smo ljuljalji i stvarno se ništa ne čuje, a u stvari tek kad idem nešto brže od možda 40 km/h po neravninama dolazi do lupkanja, ovako sporije i preko ležećih sve super. Ja naravno sumnjam na amortizer, ali bi mi značilo ako je neko imao slično iskustvo, kako ne bih sad krenuo sistemom eliminacije da menjam i ono što je ispravno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted January 13, 2016 punto lupka a mecka skripi pozadi kada odu silen blokovi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jaarul Hades 2 Posted January 13, 2016 Ivice, isti problem i ja imam, ali bukvalno. Ako ga ikad rešim, javiću. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DRAGANCE 21 Posted January 13, 2016 (edited) Ja sam zamenio sva 4 amortizera .. šolje reko majstor da su ko nove... i nema potrebe da se menjaju... a i dalje lupka malo tise samo... nemoj se zacuditi ako su i novi amorti u problemu, pogotovu ako se cuje kvrckanje tj minimalni luft u amortizeru ..... pogotovu ako su optimal, dumpo, ITN, sbb ..... generalno si sve promenio osim gumica balans stangle, punto ima jako prost trap ... Edited January 13, 2016 by DRAGANCE Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted January 13, 2016 (edited) Da, ovo za Optimal mogu da potvrdim, iz nekog razloga ih ne napune u fabrici kako treba i fali ulja pa ima lufta kad se malo vise izvuce Kad se napune kako treba, onda rade solidno, pitanje je jedino koliko trajno. Edited January 13, 2016 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
ViktorBG 84 Posted January 14, 2016 (edited) Usla voda u ove Optimal amortizere sada kada su bili minusi i zaledili, preko pikavca bukvalno treslo nenormalno, 3 meseca stari ugradjeni u Toyotu Dok su na Coupeu fabricki odlicni ali su mi zadnji cudni, kada sede dve osobe iza i uleti se malo brze u krivinu oni kace po gumama. Da li bilo resenje staviti po 2 optizera i jel to sigurno? Poz Edited January 14, 2016 by FIAT COUPE 16V Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted January 14, 2016 KYB je su amortizeri.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted January 14, 2016 Na ARCS su se zalili da KYB lupa ponekad Smrkne mi se i pomen optimizera Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted January 14, 2016 Lupa njima u glavi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jaarul Hades 2 Posted January 16, 2016 (edited) Shock test posle zamene zadnjih amortizera. Kayaba Excel G Rezultati:66%-63%Auto pretresen do detalja.Dijagnoza: Pozadi- Levi lager biksne, tvrde Fulda zadnje gume (napred sam stavio nove Wintera). Napred- levi silen. Otišao posle manje od mesec dana od postavljanja novih viljuski.Katastrofa. Edited January 16, 2016 by Hades Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted January 16, 2016 A da li si kod Tejovica radio ili nove i gde si to prestrsao auto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted January 16, 2016 moj kolega na putu ni jednu rupu ne omasi kao da ih namerno gadja .... a tek kako se penje preko ivicnjaka .... mogu da budu i od titanijuma nece dugo trajati ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jaarul Hades 2 Posted January 16, 2016 Radio sam u servisu kod Pašovića u Novom Pazaru. Amortizere uzeo u Euro 07. Rekao sam im lepo da mi ne daju kopije ni za dzabe. Razočaran sam rezultatima, a pošto sam sačuvao račun od amorta, za razliku od računa za viljuške, platiće mi i amortizere i majstore.Auto vozim pažljivo, kao i svako ko vozi svoje i plaća svaku popravku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jaarul Hades 2 Posted January 16, 2016 Yugisa, isto bih prošao i sa Bilsteinom, uvalili bi krš robu.Najgore je to što majstor tvrdi da je 66-63 dobar rezultat za nov amortizer. Oni nabavljaju na istom mestu, pa im lakše da kazu da je sve preko 50 dobro, nego da skuplje plaćaju kvalitetnu robu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted January 16, 2016 Ma viljuske svi rade kod Tejovića u Kragujevcu ... i kod mene su te stavljene jer kako kazu da su bolje nego nove... a ovo je slika kvb zadnjih A ovo prednjih...To je ukcano na metalu... kupljeno u kit komercu u Kragujevcu.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jaarul Hades 2 Posted January 16, 2016 Moji su made in Indonesia. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jaarul Hades 2 Posted January 16, 2016 Najgore od svega je to što sam bacio stare amortizere.Krajem februara ako Bog da, idem u Bg da gledam utakmicu Arsenal - Barselona, pa preporučite dobrog majstora, i mesto gde da kupim original amortizere. Smučilo mi se više. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted January 16, 2016 pa koji su procentualno dobri rezultati osim 100% - 100 % ... to je i u teoriji nemoguce .... mislim koja je donja granica za koji se moze reci da amortizeri rade svoj posao ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vix 1 Posted January 16, 2016 Nakon ovoga sto citam, bas nesto i nisam vise siguran da li da kupujem nove amortizere... Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted January 16, 2016 (edited) sta reci a ne zaplakati ... zazmuris i uradis ili ne ... nema druge ... ne mozes vecno voziti sa propalim amortizerima ... kakvi god da su bolji su od onih koji kao i da ne postoje ....punto sam kupio sa 124 k i tada su vec bili propali ali posle juga kao da sam seo u rolsa ... sada shvatam da vozim punta ali sa novim amortizerima koji i ako su za mene tvrdi i neudobni ipak je ogromna razlika kako se ponasa u voznji i pri kocenju ... znaci ipak ima pozitivnih rezultata za te ulozene pare Edited January 16, 2016 by amladenbk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jaarul Hades 2 Posted January 16, 2016 Mene zanima šta može da utiče na rezultate shock testa? Mogu li možda opruge da utiču na nerealno loš rezultat, iako je amortizer dobar? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vix 1 Posted January 16, 2016 Zazmuris i bacis mesecnu platu na amortizere . Vec zamisljam zeninu reakciju: "Na sta si spickao pare? Na auto? Sta, amortiz.. A dete nema nove patike...E nabijem ti amortizere u d...odoh ja kod mame..." Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jaarul Hades 2 Posted January 16, 2016 Mi volimo da dobro špiluje, a žene tvrdo. Nezgodno je, teško je doći do kompromisa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted January 16, 2016 pa koji su procentualno dobri rezultati osim 100% - 100 % ... to je i u teoriji nemoguce .... mislim koja je donja granica za koji se moze reci da amortizeri rade svoj posao ... Dobrim amortizerima se smatra rezultat preko 90%, novi bi realno trebali da budu oko 95-97% ali prihvatljivo je sve preko 90%, stim da razlika preko 10% se smatra neispravnim bez obzira sto bi mozda jedan bio 100% a drugi 89... Do 75% su ok stanje, polako mozes da se pripremas za zamenu ako je manje od toga, dok ispod 50% se smatra kriticnim. Iako znam princip rada treskalice, nisam siguran kako se ponasa u slucaju neispravnih komponenti na oslanjanju kad ima velikih luftova, da limoze da to prepozna kao i slucaj kad je neko sportsko tvrdo oslanjanje, tj recimo neke ozbiljne gewinde sa posebno odabranim oprugama ili kad recimo nije uskladjeno kako treba takvo van standardno oslanjanje. Pa ne bih se slozio da su novi bolji bez obzira sto nisu savrseni, imao sam nekoliko slucajeva da novi amortizeri imaju losije osobine nego stari "potroseni"... Jeste da je vecina bila kopija, ali bilo je i originalnih. Quote Share this post Link to post Share on other sites