Reacher Gilt 2142 Posted May 17, 2023 (edited) I ja mogu samo da potvrdim ono što je Mića rekao, otkad sam otoič prednje zamenio (kyb), propeo se brav par cm, i tako i ostao. Sad kad se i pozadi malo odigao, sve je ponovo na svom mestu. Edited May 17, 2023 by Reacher Gilt 2 knezevic76 and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 705 Posted May 21, 2023 On 5/17/2023 at 8:05 AM, Reacher Gilt said: Je l' menjao neko skoro zadnje opruge na bravu? Sećam se da je @Branislav menjao amorte, ali ne sećam se da li je i njih... Juče kad sam preuzeo auto od majstora gledao sam kako se ponašaju amorti (takođe zamenjeni), nisam obraćao pažnju, ali nekako mi je sad mnogo podignut pozadi... Ne znam da l' je tako normalno, da su prethodne bile popustile, ili je nešto drugo? Zaboravih da odgovorim na quote, ja sam menjao napred amortizere i opruge a nazad samo amortizere i da auto bude vislji u zavisnosti koliko su stari amorti i opruge propali, po mom nekom sacovanju to dodje 2-3cm. 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2142 Posted May 21, 2023 Setio sam se u međuvremenu da si i opruge menjao, ali ne i koje ... krečana ... 26 minutes ago, Branislav said: auto bude vislji u zavisnosti koliko su stari amorti i opruge propali, po mom nekom sacovanju to dodje 2-3cm. Upravo tako, i upravo toliko. Kombinacija KYB opruge + SACHS amorti. S tim što tih 2-3 cm momentalno nestane čim neko sedne pozadi, ili staviš u gepek nešto teže od desetak Kg. 1 Branislav reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 705 Posted May 21, 2023 O da, tri osobe kad sednu nazad bar u mog sport brava on padne da to nije realno, bukv guma bude u ravni sa polustranicom 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted May 21, 2023 Pa ne znam jel to baš treba takoSent from my 2203129G using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 705 Posted May 21, 2023 Veruj mi da nove opruge ne bi pomogle nisam jedini kome se to desava kad nazad imas 3 osobe koje imaju 250kg plus plinsku bocu sa 40l plina itd... Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted May 21, 2023 Tešku kategoriju prevoziš pozadiSent from my 2203129G using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3996 Posted May 21, 2023 (edited) Prosečna težina 3 osobe...ništa preterano. Obzirom da ti sede pozadi, znači i suvozač je prisutan. 5 osoba sa nek je prosečne težine 80kg, ugrubo 400kg + plinska boca + benzin...po specifikacijama nosivost Brava je 500kg. Bilo bi oko max da natovariš gepek. Diskutabilno je da li bi nove opruge pomogle ali svaka opruga se kroz vreme sabija pod opterećenjem pa na osnovu toga verujem da je nova opruga sigurno bolja od one stare npr 16g (kao kod mene, pri tome moj je diZlo). Isto mislim i za amortizere. Edited May 21, 2023 by ISV_01 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted May 21, 2023 Ma ja sam pogrešno pročitaoy umesto 250, 350 , jbgSent from my 2203129G using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
komplikator 15 Posted January 1 Već sam pisao o ovome na drugim forumima... Imam problem lupanja zadnjeg desnog točka preko neravnina. Znači kada je grublji asfalt u pitanju, nešto u tom sklopu ima lufta i lupa metal o metal, kada neko (80+ kg) tu sedi onda toga nema. Pošto se čačka zadnji trap razmišljao sam o zadnjim amortizerima. Amortizeri su fabrički (verovatno), i definitivno su oslabili posle 24 god. Mislim da nisu u potpunosti neispravni, ali ako je zadnja klupa puna ume da se zaljulja preko ležećih. Vidim da se ovde pominju KYB, Monroe, Bilstein odnosno najviša klasa amorta. Meyle oko 4500 Monroe oko 6000 Kyb/Bilstein 7300/7800 Zavisno od zahtevnosti prvog kvara bih odredio i cenu amortizera. Ja nisam nešto zahtevan i ne bih ubacio najvišu klasu amortizera nazad već nešto da radi posao. To je moje laično mišljenje, ali ako se isključivo uzima viša klasa da se ne zaletim sa nečim jeftinim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10524 Posted January 1 Ko se iole razume, tj majstor za trap ce ti proveriti amort. Lako se menjaju. A puno znace. Zadnji su jeftiniji od prednjih.Imas i servise koji ispituju stanje amort,Sent from my STK-LX1 using Tapatalk 1 komplikator reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2083 Posted January 1 Monroe izbegni, to sto se valja kod nas je loseg kvaliteta iz turske i mnogo je losih iskustava sa njima, Sachs isto turski kazu losi a ima i nekih u tunisu sto se prave jos gori, Bilstein ako se nadje originalan je def najbolji izbor a koliko znam kod nas ga jedino Vudim trade uvozio ne znam sad treba proveriti. Kayaba, Optimal i Meyle su ok...inace i ja cu uskoro menjati zadnje amorte pa gledam sta mi je pametno uzeti ne bih da placam nesto mnogo a opet da bude neki srednji kvalitet. Sto se tice provere amorta u BG ima Lav auto onu treskavac masinu nije skupo 1200din provera a bez skidanja tocka mozes okvirno sam kuci proveriti tako sto podignes auto na dizalicu i probas rukom da podignes tocak u vis, ako je amort los trebalo bi relativno lako rukom da podignes tocak nekoliko cm, ako je dobar amort u principu tocak ne bi trebao ni da mrdne na gore mozda nesto minimalno 1 komplikator reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14502 Posted January 1 Veoma zadovoljan vlasnik sam Monroe amortizera već četiri godina i topla preporuka za njih.Nisu puno mekani,a ni tvrdi i baš udobni u vožnji.To što proizvedeni u Turskoj je još i dobro,bar su proizvedeni u Evropi,ako ti to nešto znači.Prethodno sam ima Bilstein proizveden u Poljskoj isto su bili dobri,ali pri kraju,zato su i zamenjeni… 1 komplikator reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
komplikator 15 Posted January 1 Izgleda da nema nikakvih pravila, šta se kome zalomi. Kao i za bilo šta što se kupuje u današnje vreme... 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14502 Posted January 1 Baš tako,uz to treba znati i to da se proizvodnja odavna seli u zemlje sa jeftinijom radnom snagom i gde problem zagađenja nije relevantan…uvek se zapitam,pa zašto onda ne dođu i u Srbiju,kada smo tako dobri majstori,bolji od Turaka,Poljaka i Slovaka…eto nemam odgovor… Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10524 Posted January 1 Ja sam stavio Monroe i Kayaba. Za sada nemam zamerke.Moj savet bi bio da se kupuje kod iole proverenih prodavaca. Ostalo je samo srecaSent from my STK-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2083 Posted January 1 Ja sam preneo iskustva mnogih majstora, komentara sa foruma a i ljudi iz mog okruzenja da su imali problema sa monroe e sad nekom se zalomi i da su ok to verovatno zavisi i od samog auta kao i toga dal su prednji ili zadnji amorti uglavnom ja ih necu uzimati jer su mi i dva drugara mehanicara rekla da izbegnem monroe Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted January 1 Monroe amortizeri su definitivno brend koji se najbiše prodavao u Srbiji, jedno vreme je bila takva medijska kampanja i reklama da bi dvaki prosečan vozač pomislio da drugi brend amortizera sem Monroe i ne postoji, zazo i ne čudi zašto ima najviše svakqkvih utisaka o baš tom brendu.Lično dam samo na jednom automobilu imao zamenjena sva četiri amotrizera i bili su Kayaba. Ne mogu da se setim koji model tačno, al biki su odlični, ni premekani ni pretvrdi.Mislim da je oored brenda ,vrlo bitno, bideti kqoji amorti su fabrički išli na auto na kom se menjaju, dal gasni ili uljni.Sent from my SM-A546E using Tapatalk 2 MiloshBg and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted January 1 Godinama je bila i akcija 3+1 gratis,samo je i Monroe ima bar dva modela, bese Reflex i obican - bez Reflex-a Ja sam odavno stavio prednje Monroe i traju hvala Bogu, ne lupaju, nisu procureli...utisak je da su tvrdji nego sto bi trebalo i definitivno su vislji. Zamenom amortizera se podigao auto nekoliko cm i evo i dan danas stoji tako.Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19708 Posted January 1 I ja isto prednje Monroe tada uzeo u Euroautu i nemam zamerke, taman su do zadnji KYB na sestrinom vec posle 5 godina mislim da su zreli za zamenu mada su i pri kupovini bili tvrđi od običnih, neka Excel G serija. Uskoro ce zamena ali ne idu KYB sigurno. 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2142 Posted January 2 Nemate vi pojma, KYB je majka roditeljka, a excelG su mekša varijanta. Da ne kažem baš taman. A ko bilštajn nije ter'o, taj nije spoznao pravu čvrstinu ! 19 hours ago, MS PK said: nisu procureli...utisak je da su tvrdji nego sto bi trebalo i Nema bato iz njih šta da iscuri, svi su odavno čis' gas. Pričao mi majstor. Proveri ti da nisu zakovali, tj. ispustili svoju gasovitu dušu, pošto si ih, kažeš, odavno menjao. 2 shuxx and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
rage_man 128 Posted January 2 Kakva je verovatnoca da za Deltu zadnje opruge odgovaraju od Stila 1.4 16V 5 vrata, po recima jednog lika kaze da su u dlaku isti, duzina, precnik, broj prstenova, debljina prstena.Na slici su Stilove opruge, pa ako neko ima od Delte skinutu oprugu pa da uporedimo dimenzije bio bih zahvalan.Racunam da bi trebalo pogoditi tvrdocu a to su cini mi se one tacke na prstenu razlicitih boja.Sent from my SM-A715F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5792 Posted January 2 Nije tu samo dimenzija bitna. Iz iskustva, postoje više verzija opruga za deltu, u zavisnosti od motora i opreme. Bitna stavka je da li ima panoramu. Koja je svrha staviti mekše opruge koje odgovaraju po dimenzijama pa se onda sabiju jer nemaju dovoljnu čvrstinu 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted January 2 Ako je sve isto kao sto kazes, ostaje ti samo jos da uporedis boje @Reacher Gilt nisu bre tvrdi, rekao sam da mislim da su tvrdji nego sto bi trebalo. Dobri su jos uvek Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted January 2 Detaljna specifikacija zadnjih opruga za Stilo, iz eLearn: Za Deltu nazalost trenutno nemam eLearn pristup. Ako neko ima, idealno je da se tu uporedi. A po ePer i njihovoj Compatibility listi, zadnje opruge od Delte pasuju samo za taj model. Ako je od pomoci i ova informacija, secam se da sam postavljao: On 10/3/2023 at 12:44 AM, Ivan said: Za razliku od prednjih, gde za Deltu postoji 15-ak vrsta opruga zavisno od motorizacije, opreme, da li imaju SDC... Kod zadnjih opruga postoji samo 2 tipa: za verzije sa i bez panorame: Jos bolje od ePer (koji je najobicniji online katalog delova) je ako neko ima pristup do eLearn za Deltu. Tu je bas detaljna specifikacija za svaku verziju - debljina opruge, broj i smer navoja, visina opruge bez ikakvog opterecenja i kada je montirana, opterecenje, boja tackica na opruzi... Quote Share this post Link to post Share on other sites