Jump to content
FAS Goran
LDEX

Iskustva sa amortizerima

Recommended Posts

Bas tako, uzeo po kataloskom broju kad eto auto se propeo, pa zbog toga uzmem eibach opruge, medjutim em je pozadi vise legao em je napred bio i vislji a i tvrd, posto je opruga sabijenija samim tim sto je tacna pomerenija na gore, na kraju narucim sva 4 iz originala i auto lepo legao i postao udobniji....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te varijacije u dimenzijama su puno cesce nego sto mislite, sve zavisi od modela auta. Npr Sachs kod Zastave ima 1cm nizu platformu za oprugu. A u zavisnosti od proizvodjaca, ukupna duzina amortizera od platforme do solje moze da varira celih 6cm.

 

Inace auto nece biti tvrdji od toga sto je platforma visa, posto je opruga i dalje sabijena tezinom auta. Morala bi platforma biti mnogo visa da bi imalo uticaja, prakticno kad dizes auto dizalicom ne bi smeo da se spusti tocak ni malo, onda bi teoretski opruga bila sabijena do te mere da pruza dodatan otpor. To sto si osetio da je tvrdji je iskljucivo do toga kako su "nastelovani" amortizeri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vidi, fabricka opruga je na kyb jedva nabacena, mackicama sabijena skroz koliko moze i solja sa lezajem je jedva nabacena, posle kad su mackice popustene jedva smo ih izvukli i opruga je ostala dosta sabijena, sa eibach-om je nijansu bila bolja situacija.
Dok posle sa originalnim amortima je bila pesma, tako da sam ubedjen da ima i do toga, a verovatno i do samog punjenja amorta.
Svakako sa originalnim auto lezi bas lepo vizuelno a i dosta je meksi u voznji, sa kyb je bio bas napet i nervozan.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde matematicki da probam da objasnim, znaci ako je opruga recimo 30cm a duzina amortizera od solje do platforme za oprugu 25cm, onda ces morati oprugu da sabijes 5cm tj na 25cm da bi fizicki stala. Pod tezinom auta ta opruga ce se sabiti jos 10cm, tako da ce biti svega 15cm dugacka. Ako je platforma 5cm visa, znaci da ces oprugu morati da sabijes dodatnih 5cm da bi je fizicki namontirao i da, to ce biti duplo teze uraditi, ali ce se pod tezinom auta ponovo sabiti na 15cm, tj sabice se 5cm i zbog vise platforme, auto biti visi 5cm ;) Znaci samo je razlika u startnoj poziciji da umesto da sabijas na 25, moras da sabijes na 20cm oprugu.

 

Ali ako bi platforma bila 10cm visa, onda bi po ovoj racunici bio balans izmedju sabijenosti opruge i tezine auta i svaki dodatan cm sto bi bila visa platforma bi zaista dovela do toga da je auto stvarno kruci. Mislim teoretski od kraceg hoda na izvlacenje, moze auto biti neudobniji, ali to koliko je realna razlika u ovom slucaju izmedju fabrickog i kyb je zanemarljiv u tom pogledu ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja za prva dva nisam ni cuo.

 

Monroe je neki srednji kvalitet ali ima puno falsa. I da li je onda bolje uzeti Kineza ili Monroe-kinez-fals ili dodati jos malo i uzeti proveren proizvod?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hemtex daje 20% popusta ako se uzimaju sva 4 amortizera, ako sam razumeo oni uvoze Sachs.
Pre neki dan sam proverio cene za Stila.
Prednji 7300 kom
Zadnji 4630 kom
Što mu dodje 19088 ukupno sa popustom, ne znam za koji si auto gledao, ali eto Sachs 4 kom kao 4 ta Starline.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negde po toj ceni su bili i Bilstein B4, u Vudimu u Medakovicevoj. Mada poprilicno ima i kako sam prodao Stila :) .

22 minutes ago, Milutinac said:

Ja za prva dva nisam ni cuo.

+1 :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monroe su dobri ako se kupuju kod zvaničnih prodavaca(ima na sajtu koji su).
Ja sam stavio Monroe, sva 4.
Udobniji su od kyb na mojoj Alfi
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/5/2019 at 2:07 PM, Ivan said:
Negde po toj ceni su bili i Bilstein B4, u Vudimu u Medakovicevoj. Mada poprilicno ima i kako sam prodao Stila  .
+1 default_blink.png

Bilstein 6424 i 4800

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daju ha mislim uvek :D Ja vozim 2 ili 3god napred Monroe obicne, ok su. Licni utisak je da su tvrdji nego sto bi trebalo i definitivno su podigli auto napred prilicno , ruzno, odvratno..rekoh mozda ce da slegnu ali nema od toga nista. Drug je kupio za Bmw 5 sva 4 i isto su mu podigla auto ali ih je on vratio..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene su prednji Monroe,prosle godine ih stavio i istina što kaže @MS PK. Podigli su auto, jednostavno ne mogu da nalegnu pa da se spuste vremenom ali se jedino ne slažem da su tvdi, meni baš odogovaraju kako upijaju rupe.

Na drigo Puntu pak zadnji gasno-uljani KYB Excell G tvrdi ali i na njih sam naviko, nije preterano kako neki kažu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎11‎/‎23‎/‎2018 at 6:58 PM, Zan Batist said:

Magnum shock absorber? :) zna li ko sto o njima?

da ih nije ko upoznao? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo ljudi,nov sam clan ovde pa imam jedno pitanje za vas.

Imam punta mk3 1.3 multijet 2010god,svi amortizeri su propisali i auto mnogo lupa kada prelazi preko neravnina.

Auto je presao 93000km,potrebni su mi novi amortizeri pa sam hteo da vas pitam za misljenje koje biste mi preporucili,monroe,bilstein ili neke druge?Hvala

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo nije mk3 nego mk2b, odnosno ristajl, promenjeni su mu farovi i dodati katadiopteri na zadnjim branicima... Ostalo je manje više isto...Spolja...
Ima u temi, ako si čitao, raznih iskustava, a ja sam uzeo Monroe, daju popust i malko su udobniji, kažu...
Šta god da uzmeš ako je novo , radiće kao novo, nemoj da se previše opterećuješ sa markama, nije Punto baš zahtevan auto...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rile_KG

Pozdrav i dobrodosao na forum.

Imas detaljno u odgovarajucoj temi, sa kojom cemo spojiti i ovu nepotrebno otvorenu. Mozes da prelistas za iskustva, a za sva dodatna pitanja, slobodno se nadovezi u toj temi ;) :

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Bravo 2001 1.6, sledeci problem . Od stajanja je otisao prednji levi amortizer . Zna se sta sleduje . Zamena oba prednja . Samo dal neko ima neke smernice sta kupiti . Koja je razlika izmedju uljnog i gasnog ?

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zavisi od želja i mogućnosti. Monroe su najjeftiniji ali su i tvrdi. Za njih bude akcija 3+1 gratis, odnosno 3 platiš i četvrti za 1 dinar tako da dobro dođe da se promene sva 4 i ne razmišljaš više o amortima dok je auto kod tebe. 

Ako možeš da nađeš original Bilstein je najbolja opcija, ali ih ima kopija dosta, kao i KYB. Ovo je skuplja varijanta i ako menjaš samo 2, izađu kao 4 monroe na akciji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...