Jump to content
FAS Goran
LDEX

Iskustva sa amortizerima

Recommended Posts

bas tako kod mene je u oba slucaja TVRDO  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:

pa nije mesecna plata 4 mortizera .. negde do 10000 dinara sa ugradnjom ... bar je mene tako izaslo ...

a sto zena mora da zna ... kazes platio si kaznu na licu mesta ... 

ne bolji ali bar nisu prosli 120000 km i 12 godina starosti bez zamene ...

zadovoljan procentualnim odgovorima  :thumbsup:

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam skinuo sa jednog keca dva amortizera nakon ja pretpostavljam 120.000km (20.000 pise na tabli, a posto je iz 80ih i po stanju, toliko sigurno nije prosao :D ), bili su kao novi, oba jednake sile i 100% jednaki fabrickim karateristikama, nisu izgubili ni 1% od sile :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koliko bi kostala 4 kvalitetna amortizera za Stila (originalni Bilstein)? Ako ne cela onda 50% plate. A ostalih 50% ode na ratu kredita, i eto...

A zena bolje da zna da su pare otisle na amortizere, nego da odma' pomisli da sam dao na K..ve. :)

I opet pitanje: sta uzeti a ne opeci se? Mozda bolje i Monroe nego neka kopija Bilstein-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre koji mesec kad sam imao neke planove, raspitao sam se malo za cene nekih modela, onda je bilo za Stilo 6000din/kom prednji i 4700din/kom zadnji, provereno originalni Bilstein B4. Ali odakle ja nabavljam, Bilstein je u poslednjih par meseci otisao dosta sa cenom gore. A B6, je 16.900din/kom prednji i 14.700din/kom zadni :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

'bem li ga ... ja imam punto mene monroe izasli oko 10000 .... stvarno ne znam koja je cifra za stilo ... sta da ti kazem .. onda vozi tako i cuti ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u sunce ti zarko .... biju sa cenama pa to nije normalno ... jesu li od zlata ...

i ja cu da cutim ... dobro sam prosao ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shock test posle zamene zadnjih amortizera. Kayaba Excel G Rezultati:

66%-63%

 

Ovo su rezultati za moj auto,na otprilike 135 000:

 

20131022_173052.jpg

 

Ako se secas,pitao sam te sta je pisalo na ambalazi od amortizera koje si uzeo.Da li je bila deklaracija o uvozniku i ko je naveden.Ja sam opruge uzeo u Kit -Komercu i trudim se za svaki deo da se raspitam ko je uvoznik i da od njih direktno uzmem.

 

Sto se tice preporuke mozes tamo pogledati,u Gazeli,Mass Company-ju,Euroautu,ili nekom od ovlascenih servisa koje bih uvek pozvao jer sam se vise puta iznenadio cenom koja nije bila veca ili je bila neznatno veca od cene zamenskih delova...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vix, a sto bi gledao B6, B4 je otprilike u OEM karakteristikama, po meni sasvim dovoljno za prosecnog vozaca. Bitno je samo da se ne natrci na fus.

Inace, ovaj rezultat od 60 i kusur procenata za novi amortizer je blagi uzas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dante, hvala. Slikaću deklaraciju posle.

Zvali su me iz Euro 07, ubeđuju me da je amortizer ispravan i original, da shock test nije merodavan, da možda zbog opruga daje takve rezultate, i td. (?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li opruga moze da utice na merenje ovih oscilacija.Mozda neko od kolega kojima je to sruka zna.Ja samo znam da su mi obe opruge pukle posle ovog treskanja u periodu do godinu dana od merenje.I kad sam na autu imao takve rezultate sa takvim oprugama i ovoliko starim amortizerima nemoguce je da ti imas losiji rezultat sa novim.

 

Pre zamene imao si ovaj rezultat:
 

Rezultati shock testa:

Prednji: 82-82
Zadnji: 56-50

 

Menjas amortizere i dobijas 66%-63% pozadi.Ako ce opruge da izvuku skoro 40% onda da ga #ebem :)

Ne znam,meni nije logicno.

 

Da sam bio na tvom mestu ja bi im rekao na tu njihovu konstataciju,ok.Stavicu nove opruge pa onda izmeriti.Ako opet bude 66%-63% vi placate ruke sa montazu/demontazu amortizera i opruga,i vracate mi novac za amortizere i opruge.


Ali da ne budemo odmah "ratoborni" mozda je najbolje/najjeftinije prvo obaviti merenje u nekom drugom servisu.Mozda je kod tih treskalica neispravna ili nije skoro bazdarena.

Uostalom sta su ti rekli u tom servisu o uticaju opruga na rezultate merenja?

 

Secam se price oko reklamacije amortizera i pozivanja na rezultat merenja da je radnja uvazila merenje samo iz servisa u koji imaju poverenje.Pa je onda taj lik isao tamo i izmerio...

Edited by Dante Bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idealno bi bilo da se zamene i opruge...jer opruge drze auto, a amortizer je tu "prigusni" element kada se javljaju oscilacije.

Znam par ljudi, van foruma, da su na npr. Stilu, promenili opruge i da je doslo do znatnog poboljsanja u udobnosti.

Ja sam planirao zamenu zadnjih amortizera pre dve godine i zamenio sam samo opruge, polovne, original ....razlika je osetna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skini amortizere pa mi posalji da vidimo jel ima nekih ociglednih gresaka :D

 

Masina meri rasterecenje, znaci kad masina "baci" tocak u vis i krene na dole onda meri koliko u tom trenutku dolazi do rasterecenja mase vozila na masini, sto je bolji amortizer to brze usporava "bacen" tocak i manje se odvaja tj ne odvaja se od masine i manje je rasterecenje na masini. To je teorija, e sad u praksi postoje odredjene stavke koje bi mogle da uticu na funkcionalnost i ne znam da li masina to moze da prepozna i odbaci, ali mislim da prica oko opruga ako su standardne sa tog vozila jednostavno ne pije vodu. Mislim da je Dante dao dobar predlog i da lepo vidis sa njima koji su uslovi koje oni zahtevaju i neka snose troskove ako se situacija ne popravi. Mada vecina prodavnica izmislja izgovore dok se ne spomene inspekcija, onda moze odmah sve da se vrati bez provere :laughing:

 

 

Inace je masina korisna i za to da imate podatak koliko vam je auto zaista tezak i kako je rasporedjena po osovini i po tocku zasebno :D

 

Sto se tice Makijeve price, imam sumnje u "znatno" poboljsanje u udobnosti sa zamenom opruga mada je to svakako subjektivan osecaj. Sem ako opruge nisu vremenom propale pa da se spustio auto i tako poremetio hod amortizera pri kompresiji oslanjanja, konstruktivno ne moze neko veliko poboljsanje da se napravi a da se zadrze tehnicke osobine vozila i adekvatnog funkcionisanja oslanjanja. Opruga ima uticaja na udobnost ali mnogo manje nego od amortizer. Jer opruga osciluje svakako i sem ako opruga nije drasticno tvrdja pa da trpi ogromne sile pa da stvara male oscilacije, neke manje razlike u tvrdoci sto je opet ograniceno konstrukcijom vozila nema preteranog uticaja na udobnost. Postoje neke cake u konstrukciji opruga da se dobiju nesto bolje osobine po udobnost, ali to je prilicno zanemarljivo, moze da se oseti ali nije da ce od truckanja ko u kociji napraviti limuzinu koja pliva. Vi kad bi stavili 40% tvrdje opruge onda bi vam na lupam 90mm neravnini auto bio jednako (ne)udoban kao na 100mm neravnini sa meksim oprugama. Sto je prilicno zanemarljivo, prica o oprugama ima smisla kad se rade sportska oslanjanja i kad se krene u neke ozbiljne price o tvrdoci opruge, kad se stavljaju 3-4 puta tvrdje, onda se hod pepolovljava pa prelaskom preko 50mm neravnine je neudoban kao na 100mm neravnini sa fabrickim oprugama. Naravno ovo je sad tako receno zanemarujuci amortizere. Amortizeri su glavni krivac sa udobnost vozila jer su oni koji definisu kako ce opruga da osciluje tj prigusuje neravnine. Ako su suvise tvrdi, onda sprecavaju da opruga upije neravninu nego se odbija od nje. Mada tvrdi amortizeri su relativan pojam posto kod njega postoji puno vise mogucnosti i caka u konstrukciji da se prilagodi potrebama stabilnosti i udobnosti nego kod opruge. Moguce je proizvesti neoduban amortizer sa losom stabilnoscu i amortizer sa dobrom udobnoscu i stabilnoscu. Cak sta vise, to je puno cesci primer nego da je amortizer udoban i da ima losu stabilnost ili da je neudoban a da ima dobru stabilnost. Jer je udobnost direktno povezana sa stabilnoscu jer stabilnost tj performanse vozila nisu samo da se manje naginje, nego koliko dobro moze da odrzi kontakt sa kolovozom. Nista ne vredi ako je auto "stabilan" i ne naginje se, ako je toliko tvrd da skakuce po neravninama i gubi kontakt sa kolovozom.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vratio sam Kayabu, uzeo Bilstein B4. Dosta bolji i mekši amortizer. A uzrok zvuka sam našao- gepek i prednja desna vrata. Na neku foru su dobili luft, pa malo igraju na neravninama. Namazao sam tovatnom mašću, nije pomoglo. Moraću baglame da podesim, i biće super.

I da se zahvalim Yugiši.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez testa na treskalici, ne prihvatamo da je bolji  :harhar:  Pa nisam ti bas puno pomogao, ali nema na cemu ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće i treskalica, mora da se proveri, hah. Ako bude oko 60, dižem ruke. :D

Doduše, dobio sad pravu garanciju da je original, i račun, a u Euro 07 neki račun, ni garancije, ništa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestrpljivo iscekujem poredjenje, ako te ne bude mrzelo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...