Jagodinac 3 Posted October 3, 2010 Cao drustvo,evo mene opet sa jednim pitanjem. Pre par dana sam zamenio set kvacila zamajac nisam dirao jer je u odlicnom stanju.Medjutim kad sam kupio auto imao sam proleme sa ubacivanjem u 1 brzinu,racunao sam posto je kvacilo bilo visoko da promenom istog nestace problemi.Ali sada je novo kvacilo unutra i ugradjen je Valeo set isti takav sam skinuo samo sa FIAT amblemom.Kada hocu da ubacim u prvu brzinu javi se neki otpor u menjacu ako pritisnem malo jace menjac ubaci ali kao iz dva dela.Osetim tacno da krene jedan deo püta pa zastane pa onda jos jedan deo puta i u brzini je.Ako se auto rola napred ili nazad (uzbrdica,nizbrdica) upadne bez problema,ako ubacim u trecu pa u prvu bez greske,ako probam drugu pa prvu isto osetim otpor i u drugoj i u prvoj.Ne pomaze ni pustanje kvacila pa ponovno gazenje.Kada je motor ugasen salta bez problema.Proveravao sam sajle kada pomeris rucicu menjaca sajle pomeraju poluge na menjacu do kraja.Mislim da sajle i salthebel su u redu.Gledao sam po stranim forumima kazu da je cest kvar sinhron prve brzine.da lije neko imao ovih poblema i kako resiti.ps:Zamenjeno ulje stavljeno SAE75W/90 sintetik tacno ono koje i treba.Nije bilo opiljeka u ulju koje je ispusteno.Cilindri kvacila su suvi dihtuju i rikverc ide bez problema.Hvala unapred "cekam na odgovor" Quote Share this post Link to post Share on other sites
3.14jan 1 Posted October 3, 2010 Moze biti hidraulicni cilindar kvacila, proveri i stanje ulja za kocnice, posto ga koristi taj cilindar. Ne bih ulazio u detalje posto nisam toliko strucan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted October 3, 2010 oba su u redu proveravao sam a ulje je novo menjao sam kad sam kupio auto odmah. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted October 3, 2010 viljuska prve i druge brzine je na istoj osovini,ako idu sve brzine tesko oce da je kvacilo da nema dobro odvajanje.jes proverio da li imas pun hod od salt heble prema prvoj tj.drugoj brzini. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted October 3, 2010 Jesam pomera polugu od kraja do kraja.Zaboravio sam da kazem da u nekom momentu tokom voznje profunkcijonise besprekorno radi neko vreme pa opet isto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted October 3, 2010 lako moguce da zeza koji cilindar Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted October 3, 2010 ma buni me sto cas oce cas nece ako je sinhron onda bi trebalo da bude konstantan problem,ako je viljuska isto konstantno bi trebalo da zeza.Cilindre sam gledao vizuelno suvi su nema tragova ulja.Gledao sam da nevraca ulje u posudu isto nema nista.Sad se razmisljam da zamenim oba pa nista nije ni to resenje.A s druge strane vozim 80% po gradu stalno kreni stani dosadi ti kad ne ide kako treba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted October 3, 2010 probaj prilikom kretanja da ubacis u drugu pa iz nje u prvu bez pustanja kvacila Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted October 3, 2010 Vazi Miki probacu sutra pa javljam uvece sta se desilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted October 4, 2010 znaci, ubacujes u prvu...samo ides prvo u drugu pa iz nje u prvu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted October 4, 2010 probao sam danas ono sto si rekao vozio sam u 3 pa pritisnuo kvacilo malo usporio ubacio u 2 pa onda u 1 ali nisam pustao kvacilo.morao sam da usporim na nekih 20km/h da bi primio 1 brzinu.Usaltao je malo teze nije samo skliznuo vec sam morao malo da zapnem.Isto se desavalo pokusao sam nekoliko puta.Jednom sam probao malo na silu da ubacim u 1 pri vecoj brzini od pomenute i onda se javilo ono ubacivanje iz dva dela.A sto se tice drugog pitanja upadne on u 1 bez problema ako idem prvo u drugu ili trecu pa onda u prvu.I kad jednom upadne u 1 onda ako ne pustam kvacilo on ide bez problema opet u prvu koliko god puta pokusao,ali ako pustim kvacilo i ponovo pritisnem kvacilo opet mora isti postupak druga ili treca pa onda 1.Pomagajte ce me drpu zivcovi! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted October 4, 2010 Meni je sad ostalo malo nejasno... jel' on neće da ubaci u prvu kada stoji u mestu ili u pokretu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted October 4, 2010 ^^^ kad stojim na semaforu on ima problem da ubaci a ovo pre je bilo pojasnjenje za mikija jer mi je u predhodnom postu rekao da probam nesto dok se auto krece. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted October 4, 2010 Ja Mikija nisam tako razumeo... ja sam ga razumeo baš kad stojiš da pritisneš kvačilo i u takvom položaju ubaciš u drugu pa u prvu dakle bez puštanja kvačila i kretanja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted October 4, 2010 probaj prilikom kretanja da ubacis u drugu pa iz nje u prvu bez pustanja kvacila jel' sad jasnije? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted October 4, 2010 Pa meni je to njegovo i ovo moje i dalje isto samo drugačije rečeno Neka Miki presudi Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted October 5, 2010 Ma Dovla je u pravu,to prilikom kretanja se misli pre nego sto krenes,umesto odmah u prvu ti ga ubacis u drugu brzinu i bez pustanja kvacilu ubacujes u prvu.To tako ide na vecini yugica,jer iz lera ubosti u prvu moras biti umetnik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted October 5, 2010 Jagodinac! Ja nisam mehaničar, ali sam matora inženjerčina koja se skoro pola veka mlati sa vozilima (koja mi inače nisu struka, ali sam deceniju proveo sa njima i sa mašincima). Sve o čemu pričaš me neodoljivo potseća na neispravan sinhron prve brzine, stim što se on drukčije ponašao sa starom lamelom, a drukčije se ponaša sa novom. Odmah da ukažem na žaljenje što nisi promenio i plivajući zamajac, jer on na prvi pogled odista može da izgleda perfektno, ali na dugi može da se ustanovi da ima luft od santimetra i da to bude dovoljno da ceo sklop ne radi perfektno. Otuda i preporuka da se prilikom zamene lamele menja i plivajući zamajac. Ne kažem, možda če to da se upari vremenom kako treba.O sinhronima sam počeo da pišem. Zašto mi se ovo vrti po glavi? Zbog toga što je prvi simptom istrošenosti i neispravnosti sinhrona nemogućnost ubacivanja u prvu brzinu (naravno, ima i daljih simptoma na ubacivanju u ostale brzine i to uglavnom iz više u nižu, sa neizostavnim "krk"-om prilikom menjanja...medjutim to se javlja godinu dana kasnije). Odmah da ti kažem da ja isto nemam neku Bogzna kakvu sreću sa menjačem, koji inače odlično radi i prava je sreća za vožnju, ali ubacivanje u prvu brzinu, baš i nije nekakva radost. Znam da mi je taj sinhron pred crkavanjem, ali ima način da se on premosti! A način je u ubacivanju u prvu brzinu. Kako izgleda taj postupak:Prilikom približavanja semaforu sa upaljenim crvenim svetlom smanjiti brzinu na oko 5 km/h, izbaciti u ler iz druge, pogurati ručicu menjača u prvu brzinu bez kuplunga(ne na silu, nego dok ne pruža otpor), potom pritisnuti skroz kuplung i držati poguranu ručicu do momenta dok ne uleti u prvu brzinu. Na taj način daješ fore sinhronu da se sinhronizuje sa menjačkom kutijom i zupčanicima i nikakvih problema ne bi trebalo da imaš da ubaciš u prvu. Na ovaj način možeš da voziš godinama, navićićeš se, sinhron nećeš opterećivati..., mada to nije način da otkloniš kvar nego da se pomogmeš i da vožnju učiniš bezbednom. Ukoliko ni tad neće, tebi je moj Jagodinac crkao sinhron skroz. Probaj i piši kako ti se čini! Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted October 5, 2010 mislio sam na ovo sto dovla prica,mozda sam bio malo nejasan pa je moglo da se shvati na oba nacina.to sto ti se desava je verovatno uzrok malo potrosene viljuske biraca u menjacu,nista strasno ima jos dosta takvih slucajeva Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted October 5, 2010 (edited) Ma i meni je otprilike jasno Damjanovicu da se vrti oko sinhrona nego kao i svaki davljenik pokusavam da se uhvatim za slamku. Probacu ovo sto si predlozio sutra,mada sam mu nasao caku kad stanem na semafor kvacilo pa prvo druga ili treca pa prva.Ali supruga nikako da udje u stos i stalno zvonca kako sam kupio krs.Mada iskreno pocinje da smeta malo jer sve ostalo pase i onda te ovo kluca u glavu na svaki semafor a dao bog u Becu ih stvarno malo ima. A zamajac nisam menjao zbog toga sto ja stvarno dobar nema lufta i lepo amortizuje u oba pravca a i na poslu ne menjamo svaki set kvacila sa zamajcem zamajac je mozda na svakom petom autu los. A ako je i viljuska u pitanju kao sto kaze Miki nije nista manje utesna vest u oba slucaja moram da cackam oko menjaca a to mi se bas i ne radi toliko pogotovo kad nije placeno,nego dzabe. Salu na stranu mislio sam da ima neka caka pa rekoh da pitam.Jer kod renoa ima jedna fora kad menjas sajle za biranje da ih nastelujesjer u protivnom menjac se ponasa kao da je otkazao nacisto.Hvala svima na odgovorima, a Dovli i ChobbyNS se izvinjavam zbog nerazumevanja. Edited October 5, 2010 by Jagodinac Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted October 5, 2010 Ma nema sta da se izvinjavas,bitno da smo se mi na kraju sporazumeli Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted October 31, 2010 Miki, koliko kosta ta popravka? Ako smem to da pitam ovako javno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boxersquadra 0 Posted December 16, 2010 Postovane kolege, trebam pomoc, konkretno moja librica je kod mene od aprila ove godine o sluzila me je sve do sada perfektno, nasmejan ulazim i izlazim iz kola, ali nakon 18000 km koliko sam napravio do sada, riknulo mi je kvacilo, znaci otezano saltanje brzina, u prvoj najteze i obicno praceno skripom , vibracijama na kvacilu i sem toga udarom i snaznim tup tup zvukovima...Konstatovano je istroseno vacilo i verovatno i zamajac koji je i deo seta..intersuje me da li je neko od vas menjao taj deo i koliko kosta citav set za 2.4 jtd 110 KW kod vas u Srbiji i gde mogu da ga nadjem, nacin kupovina, tj, rade li dostavu..Cenio bih vasu pomoc...Srdacan pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted December 16, 2010 AP sport - za 1.9 JTD set kvačila je oko 80 e, a plivajući zamajac je oko 250 e....i oko 20 e ulje za menjač.Imaš na forumu link za internet prodavnicu AP-Sporta pa proveri.... Quote Share this post Link to post Share on other sites