rile 0 Posted October 1, 2010 Voleo bih kad bi mi neko pomogao ili dao savet sta da radim!!!Nece da mi vuce auto preko 3500 obrtaja kako treba,jednostavno stane kao da nema snage.Niti puca a nisam primetio ni da dimi!Odlicno vuce do 0-3300 obrtaja a posle stoji!A neprijavljuje nikakve greske. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 1, 2010 Pa, turbodizel je...3.500+ obrtaja je ionako daleko više od broja obrtaja na kojima daje maksimalni obrtni momenat... Uostalom, na koliko kreće crveno polje...na 4.000 ili 4.500 obrtaja?I, on stvarno nema neke dodatne snage na 3.500+ obrtaja, jer je odavno već dao (na manjem broju obrtaja) svu raspoloživu snagu. Sa daljim povćanjem obrtaja ne dolazi do povećanja snage koju taj motor daje, već do opadanja...Ne kažem da sigurno nemaš neki problem (jer niko od nas ne može da vozi tvoj auto preko Foruma), ali...pre mi se čini da ti očekuješ nerealno od turbodizel motora... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted October 1, 2010 Mora on da vuče bar do 4000... doduše slabije nego od 3000-3500, ali svaako mora da se oseti povlačenje... meni to deluje kao nešto sa gorivom... filter, dizne ili nešto sl... da li pravi još neke slične probleme? Nervanomeran rad, štucanje i sl? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 1, 2010 Nece da mi vuce auto preko 3500 obrtaja kako treba,jednostavno stane kao da nema snage.Nije rekao da neće, nego da neće kako treba...To ''kako treba'' je subjektivno...i tome i jeste najveći problem sa ovakvim pitanjima... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted October 1, 2010 3500 su već dosta visoki obrtaji za dizela. Ne previsoki, ali dosta visoki.(u normalnoj vožnji ne bi trebao ni da ih dostigneš). Preko 3500 je normalno da slabije vuče, a preko 4000 dosta slabije. Ovo može da se reši re-mapiranjem ali to nije standardna procedura. Trebao bi stil vožnje da prilagodiš ranijem šaltanju, jer ćeš najbolji učinak imati baš od 2000-3500. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted October 1, 2010 Pitanje je sta znaci ''ne vuce kako treba'' ? Da li auto uopste nece da prelazi preko tih obrtaja ili samo pocne slabije da ubrzava? Kod mene npr. posle 3000 opada snaga, i oseti se da ne potegne kao u rasponu od 2000-3000 ali opet bez problema nagura i mnogo vise obrtaje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted October 1, 2010 JTD mora da vuče i na 4000 poprilično konstantno, čak i malo preko. Može da se zavrti i do 5000, takođe ne prestaje da vuče, ali nema nikakvog smisla - tj. bar ja dalje od toga nisam pokušavao da mu tražim kraj. Normalno šaltam plafon na 2500, dok na autoputu kad idem malo brže svakako mora da pređe 3000. Na maksimalnoj brzini su mu obrtaji skoro 4500rpm, tako da naravno da mora da vuče i na 3500 da bi uopšte mogao da dostigne maksimalnu. Može biti da ti je riknulo crevo od turbine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted October 1, 2010 Moze se samo nagadjati samo, mora dijagnostika da bi se propratili parametri u voznji, protokomer, map , turbina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22909 Posted October 1, 2010 Da nije mozda MAP senzor, to su otprilike simptomi. Mozda lampica na tabli ne radi, pa ne prijavljuje gresku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted October 2, 2010 Kad su ti simptomi da motor nece da se zavrti preko 3300-3500 obrtaja onda je problem svakako vezan za sistem nadpunjenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted October 2, 2010 svaki motor najbolje vuče od obrtnog momenta do obrtaja maksimalne snage. Taj bi trebalo da "udari" na 1800-2000rpm i da vuče lepo do 4.000 a i do 4.500 tek da se malo oseti da "nema smisla", tj. da je isto kao od 3.000-4.000. 1.9TDI pumpe brizgaljke i stari TD imaju taj udar dole jak i kasnije su sve više mlaki a common rail jtd bi trebalo da tečno vuče do 4k i preko Quote Share this post Link to post Share on other sites
brava jtd 0 Posted October 2, 2010 Brava jtd.. imam isti takav problem ali meni prestaje da vuce na 3000 obrtaja ponekad i malo manje.Odradio sam servis,ocistio map i maf i nista.I sva creva sam proverio.Znaci ne smanjuje se snaga nego lepo osetim kako odjednom ne vuce.Vise od 3500 obr. nisam ni probao sta ce se desiti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted October 2, 2010 Rile, pitanje je sta ti to opisujesAko pricas o momentu kad mu recimo u drugoj ili trecoj brzini patosiras gas, on povuce kao blesav, a posle 3500 i dalje dize obrtaje ali ti vise subjektivno ne osecas taj udar snage...to je rekao bih normalno, jer je vec premasio maksimalni obrtni momenat i ne moze da vuce do u besvest.Ne moze auto recimo u drugoj da ti ubrza do 120 pa taman probio pod papucicom gasa....Potpuno je druga prica ako auto ne moze da ti predje 3500 obrtaja, vec dotle vuce a tu kao da se zaustavi i ne moze dalje..............ili ako posle tih 3500 obrtaja osetis neku promenu zvuka i nagli pad snageDakle, sta tacno opisujes? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted October 2, 2010 Ako ti auto jedva diže obrtaje posle 3300-3500 o/min to je sigurno neki kvar.Ali nije istina da jednako ubrzava od 2000-4500 o/min, pa čak ni do 4000.Pogledajte krivu obrtnog momenta (zelena) nije bravo, ali svi jtd/mjet motori imaju sličan oblik krive, pa će biti jasno.Turbo motori brzo dostižu max obrtni moment koji je takav još neko vreme pa posle pada. Mnogo je drugačije (nepovoljnije) bez turba ali ne bitno sada. Quote Share this post Link to post Share on other sites
brava jtd 0 Posted October 2, 2010 Znaci kod mene je neki kvar? moracu na dijagnostiku mada cisto sumnjam da ce nesto naci jer ne prijavljuje gresku a auto ide normalno dok nedodje 2800-3000 obrtaja.Cudno je sto niko nije imao takav problem kao Rile i ja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 2, 2010 Jel' tebi auto prelazi 3.500 obrtaja...ili stane na 3.500 i ne ide dalje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
rile 0 Posted October 3, 2010 Pre mi se desavalo da ima knedlu kad mu dam naglo gas.Pritom mi upali lampicu crvene boje nalik na brizgaljku.Uradio sam dijagnostiku i pokazalo je da je papucica gasa.To sam zamenio i sad vise to ne radi!Ne ocekujem puno ja od dizela ali to mi se desilo prilikom preticanja.Inace nisam od onih da gazim auto do patosa.Odlicno on vuce do 3500,cak bolje od kad sam stavio drugu papucicu!Jednostavno ne vuce preko 3500 obrtaja!Kazaljka ide preko 3500 ali auto ne vuce(nista se ne cuje da lupa).Hvala.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted October 3, 2010 Cek sad mi nije jasno, ide preko 3.5k, a ne vuce...? Cim ide preko znaci da vuce, verovatno hoces da kazes dosta slabije nego pri nizim obrtajima...? Sta se desava na leru kad mu patosiras gas? Jel normalno digne na 4k obrtaja bez nekih zastoja?Ja bih najlakse proverio jel sve OK tako sto bih izmerio koliko sekundi do 100 treba. Ako bude malo vise nego pos fabrickim specifikacijama onda znaci da je sve u redu. A ako treba dosta vise(par sekundi) onda se vec treba pozabaviti problematikom. Mozda je glup predlog, ali ako nema nikakvih gresaka itd...ja bih tako probao . Quote Share this post Link to post Share on other sites
brava jtd 0 Posted October 4, 2010 ...Inace nisam od onih da gazim auto do patosa.Odlicno on vuce do 3500,cak bolje od kad sam stavio drugu papucicu!Jednostavno ne vuce preko 3500 obrtaja!Kazaljka ide preko 3500 ali auto ne vuce.Tacno tako i kod mene samo ranije +-3.000obrtaja.Kazaljka ide preko ali auto ne vuce uopste samo se dere na prazno.Rile imamo isti problem.Ako resis problem obavezno javi molim te.Tako cu i ja.PozdravNa leru normalno dize obrtaje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 798 Posted October 4, 2010 Proveri creva - od interkulera i turbine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rile 0 Posted October 4, 2010 Idem kod majstora za par dana pa cu znati mnogo vise!Hteo sam da cujem neke savete od vas.PUNO HVALA SVIMA!!!Javljam cim mi kazu sta je problem i da li ga ima. hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
brava jtd 0 Posted October 13, 2010 Sta kaze majstor?Jesi resio problem? Javljaj nam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladan 0 Posted December 24, 2010 u vise navrata sam vozio svoju mareu i preko 4.500 obrtaja (pogotovo 2-3-ca brzina),1.9 JTD,naravno da ne bude zabune,motor se APSOLUTNO ne buni i ne vidim da gubi nesto drasticno na snazi na tim visokoim obrtajima.mislim da je to i normalno ocekivati od ovih motora ako svi vec znamo njihove sisteme ubrizgavanja i punjenja......i da ne duzim,ako je sve sa motorom u redu skala ce cak prelaziti 4500 obrt.naravno da nije preporucljiv ovakav rezim voznje,ali poenta je da motor ima takve mogucnosti.pozz tako je druze,u potpunosti se slazem,mora da vuce i preko 3000-3500 obrt.ili nesto nije u redu sa motorom.....pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 25, 2010 Jedno je da mora da pređe 3.500 obrtaja, a drugo je da nastavi da vuče.Iz krive obrtnog momenta se vidi da on drastično opada na tim obrtajima, tj. nikako ne može da vuče preko 3.500 kao što je vukao do 3.500 obrtaja. Ali, mora da se vrti na tim obrtajima, tj. nešto nije ok ako uopšte ne može da dođe do tog broja obrtaja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted December 25, 2010 Normalno da kriva opada, ali je to teško primetiti u nekom nižem stepenu prenosa. U drugoj ili trećoj brzini JTD puni kao da mu nema kraja, svakako preko 4000rpm, tako da sa tim prekidom na 3500rpm nešto sa motorom stvarno nije u redu.Našao sam ovu slidžu na netu, mereno na točkovima. Kao što vidite, na 4000rpm ima još oko 170Nm, što je više nego dovoljno da auto i dalje pristojno ubrzava. Na maksimumu je izmereno ~230Nm, poređenja radi.Našao sam još jedno merenje na istom autu, bez remapa:I posle remapa: Quote Share this post Link to post Share on other sites