Jump to content
FAS Goran
Bki

Pravilno pranje automobila [How-To]

Recommended Posts

NIKAKO ČELIČNOM ČETKOM ČOVEČE, samo sunđer i upri. ;)

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj da naprskas Axel, malo sacekaj i istrljaj cetkicom nekom, isperi, prebrisi pa ces videti situaciju :)

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Milutinac said:

Ma gde ces celicnom cetkom

Mislim da je mislio :) na zicu za sudove. Svakako se slazem sa ostalima - nista agresivno ni hemijski ni mehanicki po lak/farbu. Znam vise njih koji su pokusavali sa "zelenom" stranom kuhinjskog sundjera, pa se i od toga kasnije hvatali za glavu.

@Luka051

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da da, ovo cudo

 

640105777.thumb.png.c6acebe5e5902a992804af8f4119a75e.png

 

Svakako, isto je fino za lak na kolima kao i celicna cetka a tek nesto manje od brusilice... :D

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/7/2020 at 10:55 PM, Luka051 said:

Poz, da li netko ima ikakvu ideju kako ocistit ove spojeve na bunkeru i da li je pametno isprobat celicnu zicu za sude na tome? Inace ovakvog sam ga kupio pa ne osudujte haha

 

20200507_222122.jpg 20200507_222128.jpg

 

Naprskaj neko sredstvo za ciscenje ( preparat za odrzavanje automobila) i kupi neku cetku za pranje auta 

 

image.thumb.jpg.f30f398a08d771b2b05032eb9880d293.jpg

 

i samo njom trljaj, dosta je dobra za takve delove auta i prustupis lepo svuda :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 saveta kako da se auto što duže sija kao nov

 

nov auto sivi.jpg

Fotografija od Kris Lucas sa Pexels

 

Bez obzira da li ste kupili potpuno nov auto ili ste upravo platili za profesionalno poliranje svog polovnjaka, dajemo 7 saveta kako da zaštitite lak i boju od mikro-ogrebotina, preko fleka od ptičjeg izmeta, do ozbiljnijih oštećenja i prevremenog matiranja.

 

1. Pravilno pranje automobila je izuzetno važno, pošto treba ukloniti nečistoću koja može da izgrebe lak prilikom samog pranja ukoliko se ono radi pogrešno.

Na primer, isprskate auto crevom, uzmete sunđer i počnete da trljate uz povremeno ispiranje sunđera u lavoru ili kanti... Tako možete vrlo brzo da napravite bezbroj mikroogrebotina. Ukoliko želite sami da perete auto, ovaj tekst će biti od velike koristi:  Kako pravilno oprati auto?  U njemu objašnjavamo da li je bolji sunđer ili četka, da li sme da se koristi deterdžent za sudove, kako ukloniti zalepljene (''zapekle'') insekte sa prednjeg kraja automobila grebanja laka... Ukoliko perete auto u samouslužnoj autoperionici, ne približavajte ''pušku'' odmah suviše blizu automobilu, naročito ako skidate veće naslage nečistoće i blata, pošto tako praktično možete da izazovete efekat peskiranja. Tu je i pitanje da li auto mora da se briše nakon pranja, pošto se ovde koristi demineralizovana voda?

 

2. Redovno perite auto (i zimi i leti) - mnogi vozači ne vole često da peru auto iz raznih razloga, ali treba imati u vidu da što su nečistoće duže na laku, to ih je teže ukloniti, naročito leti kada ima mnogo insekata, kada sve i svašta pada i curi sa drveća, a Sunce zatim to dobro ''zapeče''. Ni zima nije mnogo bolja. Pored soli i drugih stvari, tu su i razne čestice u zagađenom vazduhu koje se vremenom talože na laku i polako ali sigurno izazivaju njegovo matiranje.

 

3. Odmah uklanjajte ptičji izmet i sve što kaplje sa drveća - Iako ne deluje kao ozbiljan problem, ptičji izmet je prilično agresivan prema laku/boji. Ukoliko dugo stoji, može da ostavi fleku, a kada se osuši, naročito leti na suncu, može da bude prilično teško skinuti ga, pri čemu postoji rizik da oštetite lak prilikom skidanja. Sa drveća može da kaplje smola, biljni sok ili tzv. medna rosa - bez obzira šta je u pitanju i kako god nazivali supstancu koja pada sa drveta, takođe treba što pre oprati auto. Što pre odreagujete, uklanjanje će biti lakše. Što duže takve nečistoće budu na automobilu, naročito pri visokim temperaturama i na direktnom udaru letnjeg sunca, biće teže ukloniti ih.

 

4. Voskiranje - voskiranje predstavlja nanošenje sloja voska na karoseriju. Vosak ima višestruku zaštitnu ulogu: štiti od direktnog uticaja ptičjeg izmeta i drugih nečistoća sa drveća ali i olakšava njihovo uklanjanje, štiti od direktnog uticaja svih drugih supstanci koje mogu da oštete ili ostave fleke na laku, olakšava uklanjanje svih nečistoća prilikom redovnog pranja, štiti od sunčevih UV zraka. Pošto odbija vodu, pomaže da se voda manje zadržava na karoseriji, bez obzira da li je reč o kiseloj kiši („proguglajte“ ukoliko ne znate šta je to), prljavoj vodi koja prska ispod točkova drugih vozila, itd. U svakom slučaju, ako je voskiranje dobro urađeno, može da ima zaista veliki uticaj na zaštitu laka od brojnih negativnih uticaja.

 

Vosak takođe popunjava mikrooštećenja i tako prikriva već nastalu štetu, odnosno čini da se auto više sija. Voskiranje možete da uradite i sami, ali imajte u vidu da ako želite da ga uradite kvalitetno, trebaće vam mnogo vremena i kvalitetna sredstva, moraćete da uložite mnogo truda i da se pre toga dobro upoznate sa procedurom. Ukoliko ne obavite sve kako treba, možete vrlo lako da napravite više štete nego koristi. Zato je možda bolje da to prepustite proverenim profesionalcima. Naravno, tu su i brojne jednostavnije verzije voskiranja u vidu brzog i lakog nanošenja raznih sredstava, od ''pravog'' tečnog voska do šampona za pranje sa voskom. Njihov efekat, mogućnost zaštite, dugotrajnost i sve druge karakteristike zavise od brojnih faktora (kvalitet, način nanošenja, kvalitet rada, odgovarajuća priprema...).

 

5. Zaštitne folije - postoje providne folije koje se lepe na karoseriju i služe za zaštitu laka/boje, ali treba razlikovati ''ozbiljne'' zaštitne folije i one koje se tako nazivaju samo zato što su providne. Postoje jeftine folije, po nepisanom pravilu nekvalitetne i tanke, izrađene od PVC-a, koje ne pružaju baš sjajnu zaštitu i imaju kratku garanciju. Folije za kvalitetnu zaštitu izrađene su od poliuretana, materijala vrlo otpornog na habanje i abraziju, grebanje, visoke i niske temperature, UV zračenje, itd. Zato ovakve folije znatno bolje amortizuju udarce kamenčića, štite lak npr. od grebanja ključem i slično. Postoje i tzv. ''samoizlečive'' folije od poliuretana, kod kojih pri višim temperaturama dok automobil stoji na Suncu sitnije ogrebotine nestaju. Kvalitet, tj. nivo zaštite prati i cena.

 

6. Keramički zaštitni premaz - ''tajna'' ove vrste premaza jesu sitne keramičke čestice, koje prilično uspešno odbijaju razne negativne uticaje, uključujući i one koji bi mogli da izazovu mikroogrebotine. Naravno, sve zavisi od toga koliko se profesionalno čitav posao nanošenja zaštite obavi, koliko je sam proizvod kvalitetan i koliko su negativni uticaji ''agresivni''. Ova vrsta zaštite ima i mane i prednosti u odnosu na voskiranje. Na primer, priprema je komplikovanija (poliranje pre nanošenja), cena je viša (osim ako ne stavite zaštitu samo npr. na najugroženije delove karoserije), itd.

 

Sa druge strane, keramička zaštita duže traje (mada i to zavisi od proizvoda koji se koristi, kvaliteta pripreme i nanošenja, itd.) - otprilike dve do tri godine. Zanimljivo je da keramička zaštita može da se nanese na praktično sve materijale, što je posebno korisno kada je u pitanju vetrobran. Ukoliko ste zainteresovani za ovu vrstu zaštite vašeg automobila, prvo se detaljno informišite o svim aspektima - od cene, servisa u kojem ćete to raditi, garancije, delova karoserije koji će biti pokriveni, dugotrajnosti...

 

Postoji i mogućnost da keramičku zaštitu sami nanesete, ali ovaj posao je vrlo ''osetljiv'' na greške i možete da završite sa veoma lošim rezultatom u odnosu na novac koji ste dali za taj proizvod. Međutim, danas postoji čitav niz raznih „uradi sam“ proizvoda koji nude keramičku zaštitu, u širokom rasponu cena, sa različitim načinom nanošenja, obećanim periodom zaštite... Zato se u oba slučaja dobro informišite pre nego što odlučite koju ćete vrstu zaštite ili proizvod primeniti. Razlike mogu da budu drastične.

 

7. Pažljivo uklanjajte sneg sa auta. Iako nas sada čeka leto i mnogo vremena do zime, ne treba zaboraviti ni ovaj savet. Dok se rano ujutro smrzavate i pokušavate da uklonite sneg sa auta, već zamišljajući saobraćajni kolaps, verovatno vam je najmanja briga rizik da ga ogrebete. Zato na vreme, prilikom nabavke lopatice, metlice i drugih rekvizita kojima ćete čistiti sneg i led sa automobila, imajte u vidu da se njima, ukoliko imaju oštre i tvrde ivice, može oštetiti lak. U krajnjem slučaju, improvizujte sa lopatom za sneg ili nekim kućnim ''alatom'' za čišćenje - ali obmotajte kraj nekom tkaninom (veći peškir, ćebence, itd.) i ne zaboravite da ne morate da sastružete sneg sa karoserije kao led sa vetrobrana, već samo da ga uklonite kako vam npr. sneg sa krova prilikom kočenja ne bi pao preko vetrobrana i slično.

 

Zaključak
Osim ukoliko auto ne držite pod staklenim zvonom, na njemu će se vremenom primetiti tragovi korišćenja. Ako ste spremni da investirate u neke od gore navedenih zaštita i generalno pazite na auto (npr. pravilno pranje), njegova boja će prilično dugo da se sija kao da je upravo izašao iz salona. Naravno, na neke stvari ne možete da utičete, kao npr. na oštećenja i ogrebotine koje izazovu drugi učesnici u saobraćaju. Na sreću, tu je mogućnost poliranja. Sve zavisi od toga koliko je vama stalo da auto izgleda kao nov, odnosno koliko ste spremni finansijski da održavate takav izgled.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odem malo pre do samosluzne da ispuskaram puntica, kad vidim neku fleku na vrhu haube, udaram puskom nece i nece... nista zavrsim ja auto, pridjem posle, nokat... nece... pogledam bolje... kad ono nesto mi je skroooz progorelo farbu i stopilo se sa njom, ja u neverici.

 

Ovo mu je prva godina da nije garaziran i stoji ispod drveta, ne znam da li je ovo pticji izmet ili neki plod... smola, nesto tako, ali sta god da je zajebano je. Znao sam da je pticji izmet stetan za farbu, cak i u uputstvu to pise, ali padao je sto puta i nikad nije ostavio do sad ni najmanji trajan trag. Verovatno u kombinaciji sa vrucinom i desilo se sta se desilo. Na sta vam ovo lici, na izmet, neki plod, smolu...? Od sad kad god primetim nesto tako odmah vlazna i trljaj...

 

20210812_212647.thumb.jpg.d81493cff16901ba808b8358ee7ff96f.jpg 20210812_212653.thumb.jpg.66dacc70694a7e30aca11a4d1b57e3a2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi se da je "nagriženo", ja bi aludirao na neku kiselinu. Orah je zahebano drvo npr, a i jelka posle dugog izlaganja (iglice imaju nisku pH vrednost), dok je smola kod jelki razgradiva i nije toliko opasna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte koliko vremena i pažnje je potrebno za pranje Pininfarininog Ferrarija P4/5

 

pininfarina ferrari.jpg

 

Prošlo je 15 godina otkako je Pininfarinin Ferrari P4/5 napravljen za Jamesa Glickenhausa, a ipak ostaje jedan od najpoznatijih i unikatnih Ferrarijevih modela u poslednje vreme. Ono što ovog P4/5 i njegovu priču čini posebno zanimljivim je činjenica da ga Glickenhaus i dalje često vozi, za razliku od mnogih drugih retkih Ferrarija koji se čuvaju u garažama i gotovo nikada ne ugledaju svetlo dana. Imajući to na umu, automobil se jako zaprlja, a Larry Kosilla iz AMMO NYC-a je nedavno dobio zadatak da ga temeljito i detaljno opere i izvrši potpunu korekciju boje.

 

Za početak, Larry je isprao automobil pre nego što ga je premazao penom da bi očistio deo površinske prljavštine. Zatim je pažnju usmerio na prelepe točkove pri čemu je koristio male četke posebno za njih. Nakon toga, automobil je ručno opran i osušen peškirom od mikrovlakana i komprimiranim vazduhom. Prednja i zadnja ''školjka'' su zatim otvorene i poprskane penom pre ručnom čišćenja, nakon čega su započeli radovi u unutrašnjosti da bi se osiguralo da P4/5 izgleda jednako dobro kao kad je prvi put izašao iz fabrike u Maranellu. Nakon detaljnog pranja, Larry je mogao da započne proces korekcije boje, pri čemu ni jedan centimetar na automobilu nije zanemaren. Osim poliranja crvene boje, pažnju su dobili i svi ostali izloženi delovi od sjajnih ugljeničnih vlakana.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mirko Neovlasceni - 5 saveta kako pravilno oprati automobil by Karcher:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda je ovo prava tema za moju problematiku.

Kupio sam pre nekih nedelju dana onaj mali Parkside perac pod pritiskom u Lidlu. Kupio sam i onaj dodatni set koji sadrzi neki adapter,cetku za pranje (sa rotirajucom glavom),posudu za sampon i sampon za pranje.
Pogledao sam na yt nekoliko tutorijala o tome kako se sastavlja i upotrebljava. Na klipovima sve deluje jednostavno,ali..

U setu nisam dobio sve elemente:fali mi ona spojnica za prikljucak vode (ok,uzeo sam u lokalnoj prodavnici zamensku).
Dalje,ja sam razumeo da ovaj perac ujedno i greje vodu..u uputstvu pise do 40 stepeni..medjutim,ja to nisam osetio..iz mlaznice ide hladna voda,iako sam uredno ukljucio perac okretanjem prekidaca na mode rada..takodje,kada sam na pistolj spojio onaj dodatak za pranje sa samponom, iz mlaznice je maltene isla samo voda..jeste se osetio miris sampona, ali to nije to..po uputstvu sam u mali spremnik nasuo sampon i vodu po upustvu - odnos 1:3.

Bio bih zahvalan ako bi neko,ko poseduje bas ovaj perac (oznaka PHD 110 D1) malo pojasni mehanizme rada,posebno ove oko tople vode i koristenja prikljucka za sampon..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topla voda ide tek kod daleko daleko skupljih sprava. Pricamo o aparatima od par soma. Sto se tice posude za penu, na ovim aparatima je skoro pa neupotrebljiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,za nastavak sam ipak shvatio da ne dolazi (iako u samom uputstvu stoji kao sastavni deo seta),a sto se tople vode tice - ne znam zasto onda u (opet) uputstvu stoji da zagreva vodu do 40 stepeni? Mada,logicno je da ta opcija postoji kod ozbiljnijih spravica od ove.

Sto se tice dodatka za samponiranje,primetio sam da tokom pranja nisam "odvrnuo" jedan zuti tockic..mozda mojom greskom nisam omogucio da sampon potece kako treba..to cu morati da isprobam prilikom sledeceg pranja.

Dobio sam i onu cetku,kao sto rekoh,ali je nisam isprobao..bojim se da ne osteti lak..iako sam na jednom od tutorijala video da je koriste za pranje haube konkretno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To za tockic i meni palo na pamet da nisi nesto dovrnuo. 

Primetio sam da dosta manje vode treba za pranje sa kompresorom. Ako bas treba topla voda mozda da se krkne voda u neku kantu pa nek vuce iz kante umesto vodovoda :laughing:

 

Koja je bese oznaka te posude za penu?

Edited by Nikola 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moze u kantu jer je potreban pritisak iz creva da bi aparat radio kako treba. Nema cug pa da vuce iz kante. Jedino da mu das sa cesme toplu bojlersku vodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 hours ago, Nikola 1.6 said:

Koja je bese oznaka te posude za penu?

Uzeo sam onaj komplet: posuda za sampon,sampon,rotirajuca cetka za pranje i jedan adapter.
Edit:oznaka na kutiji je PARS4 A1

Edited by Decak Iz Vode
Dopuna posta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...