Jump to content
FAS Goran
canibal86

Punto - kako proveriti nivo ulja u menjaču?

Recommended Posts

nivo ulja u menjacu se proverava iskljucivo i samo na cepu za dolivanje a to je ono na bocnoj strani menjaca inbus 12...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam nameru da se mastim sa proveravanjem, koje je i tako odokativno, dovoljno je da dospem 1 deci gore na plasticni cep, i nadoknadim eventualno sve sto je isteklo tokom prethodnih 6 godina.

A to je malo preko onog semeringa biraca.

Sve ovo pitam zato sto na auto od pre nekog vremena nekad nece u rikverc iz prve, mada pitanje je da li je to uopste do tog menjackog ulja, ali ako malo sunem nece nista specijalno lose da se desi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze da se desi da ako preteras istrci semering spojnicke i u5ere lamelu i korpu ali ja bih pre prpverio poluge biraca brzina da sam na tvom mestu verovatno se razlokale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nasuo 2,5 deci, sad cu ipak morati da otvorim taj imbus, ako moze da se desi da usere lamelu, znaci otvorim i cekam da istece dok moze i to je to?

Kako da pogledam tu polugu biraca brzina, jel to onaj zglob na koji su nakacene sajle koji je na menjacu okrenut ka pozarnom zidu?

Probacu prvo da vidim jel sta boja situacija sa saltanjem, mada cisto sumnjam da ima neke veze sa tim uljem, al aj da probam....

1000 kinti je 1l Tutela Tecnix, ima u Bogunovicu...

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti bre kao dete, uzmi taj imbus i proveri ulje, samo se izmakni da ne ode po tebi i nešto poturi ako bude viška (auto na ravnom). Kako misliš neće u rikverc iz prve ? Krlja rikverc ili ne ulazi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad nema dovoljno ulja, prvo sto se primeti je promena u zvuku. Kad vec nece u brzine, to mu je fajront..:)

To kod tebe nije sigurno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma brate nisi li ti skidao onaj plasticni cep koji zatvara onu rupu kroz koju se vidi korpa i zamajac? Ako si ga tu dolio.....bice veselo

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mojoj servisnoj knjizi koja je dosla uz punta mk2a 1.2 8v 2002 god, pise da ide ulje u menjac TUTELA CAR ZC 75 SINTH (to ulje pise da ide i u benzice i dizele - samo je kolicina razlicita), A za punto clasik TUTELA CAR TECHYX, ovo prvo je GL5 ovo drugo GL4. Oni valjda nose iste menjaca i diferencijale?? Ko je sada tu u pravu??? i u cemu je razlika GL4 i GL5?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam istu dilemu.Car techyx ili kako vec pise da je fabricki. 2007.godiste.

Kupio da dolijem ako treba, kad vidim da limi ovu 5-icu, sintetika. Razlika je zvanicno u kolicini aditiva, ali i u ceni, normalno. Forsiraju ovo skuplje i ako za to ulje pise da ide samo izuzetno kod nekih automobila i radnih masina, diferencijala i sl. sa izrazitim udarnim opterecenjima.

Nisam hteo da mesam pod takvim okolnostima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav! Gde se nalazi cep za proveru nivoa ulja u menjacu za Fiat Punto mk.1, 98god, mtor 1.1? Vec neko vreme cujem brujanje pri pokretanju auta, kao i pri zaustavljanju. Pa bih prvo da proverim nivo ulja. Da li se na istom mestu i dosipa ulje? I koje ulje ide tu? I koliko? Hvala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa zadnje strane menjaca ti je cep, i ide ti nesto manje od 2 litre. Mozes uzeti tutelu, ili recimo total dosta je jeftinije. Mozes bilo koje ulje, ali odvoj bar 500-600-700 dinara po litri...
Ako hoces da ga pocastis uzmi mu i neki aditiv, nece mu skoditi

PS - proveris pipanjem, odvrnes cep i nivo bi trebao da bude taman do cepa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na brzom odgovoru:) Sa zadnje strane u odnosu na npr. hladnjak je taj cep? Da ne pogresim :)

Koja gradacija ulja ide? I koji aditiv? red je da ga pocastim, ove godine slavimo punoletstvo:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da obnovim temu.

Radi se za Fiat Punto Classic 1.2 8v 2009, auto je kupljen u Makedoniju sa njim su dosla dva upustva za odrzavanje, jedno je na makedonski jezik drugo na engleski. Zelio sam da promenim ulje u menjacu ali nesto ne mogu da razumem.

U upustvu sto je na makedonski jezik pise Tutela ZC 75 Synth - specifikacije SAE 80W EP API GL-5 ...... (Slika 1. i slika 2. ).

U upustvu sto je na engleski jezik pise Tutela Car Technyx - specifikacije SAE 75W-85 API GL-4 ...... ( Slika 3. i slika 4. ).

Dali moze neko da mi odgovori koje ulje da koristim, jer su ova dva upustva dosla sa autom od fiat salona.

Hvala i pozdrav.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Edited by minoratci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...