Jump to content
FAS Goran
hasanze

Lancia Lybra 1.9 JTD - kuckanje zbog loših guma na balans štangli

Recommended Posts

Jos jedno pitanje za nase strucnjake.
Kako rijesiti kuckanje koje nastaje zbog losih guma na balans stangi vec sam ih mijenjao bilo oko 1 mjesec ok sad opet kucka?
pozz

P.S.: cuo sam da su im te gume mana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da jesu, mada sam ih i ja ove godine menjao (na proleće), i da kucnem u drvo, auto ide ko tenk, nema šta da zvecne. Možda je marka proizvodjača u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

da zaboravih. Drugar Vudu me sad potseti. Svojevremeno, kad sam shvatio da ceo taj deo ide u kompletu okrenuo Deltu da pitam pošto komplet nova balans štangla sa tim djavoljim gumicama. Naravno, kao i za svaki deo za koji sam Deltu pitao, dobio sam šokantan odgovor (mislim da je bilo oko 25.000 u vreme se evro bio vrteo oko 90 din). I to bez ugradnje. Naravno, problem je rešen kod mog "doktora" za auto sa sve montažom za 5-6 puta manje para (koliko se sećam). Evo, od tad je prošlo 7 meseci - auto bukvalo gazi po rupama kao tenk, nema šta da lupne od pozadi. Stvar je u tome što je muka doći do štangle, skinuti gomilu nekih zaštitnih limova, provuće je iznad cevi auspuha (naravno, skidaju se i točkovi).., potom zamene gumice i ponovnim vraćajem na svoje mesto. Razlika izmedju starih i novih gumica je očigledna, stare su manje, ispoštene i stvrdnute, nove su nove!. Koliko će da traju, ne znam, ali evo da sada da kucnem u drvo....Da se ne poveruje da ta mala gov...nca mogu toliku larmu u kabini da prave. Ja sam zbog toga išao i na ispitivanje amortizera (čuveni tresimetar kod Atanackovića-servis Boban); amortizeri perfektni, spolja se ne čuje ništa, medjutim unutra...tek na klaćenje se javlja zvuk (ljuljanje naizmenično levo-desno sa istovremenim opterećivanjem obe osovine)

Inače, ovo konstruktivno rešenje je vrlo slično i sa vozilima proizvodjača SAAB, tako da će te na forumima i medju ljubiteljima ovog vozila naći istovetnu problematiku, pa čak i skice tog dela koji su veoma slični Librinoj balans štangli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro da si pomenuo taj "tresimetar". Znam da sam jednom čuo da to neko radi u Bgd, ali nisam zapamtio. A svakako imam u planu da to uradim, da vidim u kakvom su stanju amortizeri. Dakle, kažeš, servis Boban radi ispitivanje amortizera. Jel to onaj servis na Dorćolu, Dunavska 13 ? Koliko naplaćuju to testiranje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala svima na odgovoru cuo sam juce da se moze uraditi neka modifikacija ali koliko je to dobro da lisa sobom nosi rizik ne znam lik mi rece sa se to radi kod sportskih automobila.pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro da si pomenuo taj "tresimetar". Znam da sam jednom čuo da to neko radi u Bgd, ali nisam zapamtio. A svakako imam u planu da to uradim, da vidim u kakvom su stanju amortizeri. Dakle, kažeš, servis Boban radi ispitivanje amortizera. Jel to onaj servis na Dorćolu, Dunavska 13 ? Koliko naplaćuju to testiranje ?

Da na Dorćolu, iza istoimene pumpe "BOBAN". Meni su uzeli 2.800 din. i da ligrafikon svih amortizara pod uticajem raznoraznih opterećenja i zaključkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Lav autu u Žarkovu...pre nekih mesec, dva...450 dinara za test amortizera. Isto se dobije papir sa cifrom u procentima.

E, sad...moguće je da Boban ima neku ozbiljniju mašinu...jer ovaj test u Lav autu je trajao sve zajedno nekih 3, 4 minuta... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sve sva ta "tresimerenja" svode na isto. Grafikon printerom odštampan za svaki točak ponaosob ustanovljava reakciju amortizera (odnosno njegovo kašnjenje) na zadati udar po točku, kao i intenzitet udara... Ovaj moj test je trajao 20-tak minuta, i podrazumevao je ispitivanje svakog točka ponaosob, pa prednje, pa zadnje osovine i "majstora" koji je sve vreme tog ispitivanja bio u kanalu pa posmatrao ponašanje sklopova prilikom uticaja vibracija. Medjutim - sve to ne može da dijagnostikuje nepravilno funkcionisanje balans štangle, obzirom da je ona zadužena za stabilizaciju horizontalnih pomeranja. Sličan problem imaju i vlasnici SAAB-a, 9-3 1.9 TID - istovetna balans štangla i vešanje se pojavljuje i kod njih i isti problemi. U čemu je stvar: Marea (na kojoj je to prvi put primenjeno), takodje ima balans štanglu, ali nema ukrštene klackalice kao Lybra, kod koje se ovaj deo javlja kao stabilizujući element pasivnog podupravljanja. Naime, za razliku od Honde Akord i nove Lagune kupe, koji imaju aktivno podupravljanje, Lybra ima pasivno. Sistem funkcioniše kao kod dečijih igračaka kad želite da skrenete igračku, pritisnete je suprotno od smera na koji želite da usmerite auto. Prednji točkovi se odmah okrenu.To se kod Libre dešava sa zadnjim točkovima i to u amplitudi od 1-2 stepena, što donekle olakšava prolaz kroz krivine, ali čini i dodatno opterećenje za ove gumice koje pored aksijalnih trpe i tangencijalne sile. Brže stradaju!

E sad. Ovaj elemnt ima nerazumnju cenu, i umesto njega "moj doktor" je namestio gumice verovatno od Maree ili nekog sličnog modela - nove novcijate! Rade još uvek perfektno. Mislim da ovaj deo nije pametno kupovati na otpadima, jer kompletna balans štangle može da bude skuplja (a starija i lošija od vaše) nego dve problematične gumice. Nadjite te gumeice negde, pišite majstor Mikiju, na kraju, svratite do Beograda..nije daleko. Pozdravthumbup.gif

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, jel' neko probao da stavi gumice ili silent blokove od poliuretana? Ako jeste gde ih je našao i po kojoj ceni? Da li to uopšte vredi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam menjao te gumice balans stangle :rant: -prednje.

Kod mene se kvar manifestovao kao skripanje pri penjanju na ivicnjak,kocenju i kada je auto ugasen,sa otvorenom haubom,pri pritisku na vezni lim iznad hladnjaka-cula se skripa :blink: .

Zamena prednjih kod Lybre je nimalo jednostavana zahvat,a zadnje se na karavanu menjaju vrlo lako.

Problem je taj sto kod Lybre moze da kucka i skripi osim balans stangle i stabilizator,viljuska,kraj spone i na kraju solja amortizera <_< .

Istrosenost nekih od ovih delova je lakse utvrditi a nekih teze,isto tako nije svejedno da li se njihova ispravnost proverava na dizalici ili kada je auto opterecen na kanalu.

Sto se tice tih poliuretanskih ja sam cuo da su tvrdje i trajnije od gumenih,ali treba obratiti paznju da li moze da se desi da ostete balans stanglu ,pa onda mora da ide komplet zamena celog dela,inace u Italiji je cena ovog dela sve zajedno sa balans stanglom :whistle:

http://cgi.ebay.it/BARRA-STABILIZZATRICE-LANCIA-LYBRA-ALLORIGINALE-/160484673438?pt=Ricambi_automobili&hash=item255da1c79e

http://cgi.ebay.it/BARRA-STABILIZZATRICE-ANT-LANCIA-LYBRA-TT-1998-/140452868019?pt=Ricambi_automobili&hash=item20b3a4afb3

http://cgi.ebay.it/BARRA-ESTABILIZADORA-TORSION-STABILIZER-LANCIA-LYBRA-/180534273266?pt=Ricambi_automobili&hash=item2a08ae64f2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko je proizvodjac tih gumica koje ste kupovali?

Gumice sam kupio u Vitezu bih firma je sofa zastupnik lancia vozila ali sumnjam da su original brzo otisle.pozz

A, jel' neko probao da stavi gumice ili silent blokove od poliuretana? Ako jeste gde ih je našao i po kojoj ceni? Da li to uopšte vredi?

U zenici rade neke sisteme od tvrde plastike koliko je to dobro ne znam.pozz

I ja sam menjao te gumice balans stangle :rant: -prednje.

Kod mene se kvar manifestovao kao skripanje pri penjanju na ivicnjak,kocenju i kada je auto ugasen,sa otvorenom haubom,pri pritisku na vezni lim iznad hladnjaka-cula se skripa :blink: .

Zamena prednjih kod Lybre je nimalo jednostavana zahvat,a zadnje se na karavanu menjaju vrlo lako.

Problem je taj sto kod Lybre moze da kucka i skripi osim balans stangle i stabilizator,viljuska,kraj spone i na kraju solja amortizera <_< .

Istrosenost nekih od ovih delova je lakse utvrditi a nekih teze,isto tako nije svejedno da li se njihova ispravnost proverava na dizalici ili kada je auto opterecen na kanalu.

Sto se tice tih poliuretanskih ja sam cuo da su tvrdje i trajnije od gumenih,ali treba obratiti paznju da li moze da se desi da ostete balans stanglu ,pa onda mora da ide komplet zamena celog dela,inace u Italiji je cena ovog dela sve zajedno sa balans stanglom :whistle:

http://cgi.ebay.it/BARRA-STABILIZZATRICE-LANCIA-LYBRA-ALLORIGINALE-/160484673438?pt=Ricambi_automobili&hash=item255da1c79e

http://cgi.ebay.it/BARRA-STABILIZZATRICE-ANT-LANCIA-LYBRA-TT-1998-/140452868019?pt=Ricambi_automobili&hash=item20b3a4afb3

http://cgi.ebay.it/BARRA-ESTABILIZADORA-TORSION-STABILIZER-LANCIA-LYBRA-/180534273266?pt=Ricambi_automobili&hash=item2a08ae64f2

Hvala prijatelju pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene se takodje cuje kuckanje kada se vozim preko loseg i iskrpljenog asfalta sporije kada idem brze nista :thumbsup: .

Imam utisak da zvuk dolazi sa prednje desne strane, rekose mi da je najverovatnije stabilzator balans stangle. Koliko to kosta i da liodgovara od nekog drugog modela Fiata?

Nego jos jedna zvucna manifestacija, mozda zbog hladnoce ili ko zna... naime kada startujem motor, dok je hladan i radi u mestu, ispod haube u zoni desnog tocka se cuje neko kuckanje kao da neki metal kucka o metal i posle se izgubi?

Da li su u pitanju gremlini?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gajo ako je samo stabilizator balans stangle,pa to je onda najmanji problem :whistle: ,

ne moras,a i mislim da zbog duzine ne mozes da stavis od drugog modela,

a imas ih bas i za Lybru i kostaju ti od 1500 do 2500 din :rolleyes:

Evo kao to izgleda

http://cgi.ebay.it/Bielletta-tirante-barra-stabilizzatrice-LANCIA-LYBRA-/220700364137?pt=Ricambi_automobili&hash=item3362c44d69

a dole na ovom sajtu ti pise da odgovaraju i za Multiplu i Mareu,odnosno da su isti.

Sto se tice ovog kuckanja pri pan=ljenju,to je cesta primedba,mnogih vlasnika JTD-a,da pri prvom paljenju,narocito zimi,ujutru,iz pravca kaiseva cuju cudne zvuke,tipa kuckanja,skriputanja itd,ima par tema o tom problemu na forumu,a evo jedne,pa vidi da li ces se prepoznati u tome

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=42045&st=0

Uzrok tim cudnim zvukovima,mogu da budu remenice alternatora,kompresora klime ili njegov lezaj,takodje moze da bude i neko crevo ili cev koje se pominje u postu,koji sam ti predlozio da pogledas,zatim hoce problem da pravi i neki olovni nosac motora sa te suvozaceve strane

sve u svemu trazenje uzroka tom kuckanju je dugo i mukotrpno :veryangry: ,a zna i da kosta,kad krenes da menjas jedan po jedan deo a zvuk i dalje ostaje :whistle:

I za kraj jedna zanimljiva prica,o cudnim zvucima iz kaiseva

Jedan moj prijatelj ima Kiu Ceed,benzinca,star par godina,presao covek 80000 Km,doslo vreme da se menjaju kaisevii spaneri,doduse to je kod nje na 90000 Km,ali on ode u ovlasceni i zvanicni servis,jer ima onu garanciju od 100 godina i milione kilometara <_< ,i ne sme da je odrzava nigde drugde,e sad zamene oni njemu to sve,i masno naplate,sa orginalnim delovima,pretpostavljam da za korejce i ne postoje fals delovi :question: .

Ali postoji problem :wallbash: ,Kia je sa tim starim fabrickim kaisevima,besumno radila svih 80000 Km,a sad posle zamene,poceli su da se javljaju cudni zvuci iz pravca kaiseva,koji su novi sa svim prtecim delovima,napominjem auto je benzinac pa se to jos sve vise i lepse da cuti i zapaziti,nego na nasim dizelima na primer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponosan sam jer sam clan bas ovog foruma koji okuplja ovakve likove :unworthy:

Javljam kada nesto odradim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle kuckanje koje se culo pri voznji po neravninama, vise se NE cuje. Zamenjena oba stabilizatora (febi) balans stangle i sada je druga prica. Zanimljivo je da se zvuk vise cuo sa desne strane a prolupao je stabilizator kod vozacevih nogu, nema veze oba zajedno kostaju 2.000,00 dinara. :whistle:

Druga stvar koja se manifestovala kada startujem motor, dok je hladan i radi u mestu, ispod haube u zoni desnog tocka se cuje neko kuckanje kao da neki metal kucka o metal i posle se izgubi, je takodje resena. Uplasili ste me da je ovo, ono, ko zna sta,... Majistor mi rece da je u pitanju plasticna zastita na lezaju nekog spanera u koju je usla prasina, naprskao je u nju WD sprey i nista se ne cuje :thumbsup: .

Hvala na savetima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da i ja dodam informaciju oko zamene stabilizatora.

Dakle, kad idem preko neravnog asfalta, kuckanje se čulo odasvud ! Srpeda, levo, desno, pozadi. Da izludim ! Već sam se bio spemio da sad zamenim prednje stabilizatore, a već koliko sledećeg meseca "obavezno" i zadnje.

Stabilizatore sam kupio u AP Sportu. Oko 850 din komad. I juče sam ih zamenio po principu Sam-svoj-majstor. (dva šrafa 17-tice). Zanimljivo je da je desni zaista bio propao, u jednoj kugli, a levi je bio sasvim korektan, mada je i on, naravno zamenjen. (Doduše, sačuvao sam ga, nisam bacio, potpuno je OK)

Danas probam - ma drugi auto ! Nema lupkanja ni spreda, ni pozadi, tih, miran, samo se čuje tup zvuk udaraca gume u neravnine na putu. Oduševljen sam, i istovremeno začuđen koliko se i kako sve prostirao zvuk jedne loše kugle desnog stabilizatora balans štangle !

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosto da vam pozavidim, i kod mene je pocelo kao laagano kuckanje, vise onako klac klac...Ispocetka tek primjetno , uglavnom po mom subjektivnom osjecaju desna strana... Naravno kao i svaki vlasnik, kojem je stalo do auta, a i znanje da ona moze biti tiha, mislim da znate o cemu govorim, odem majstoru, ovlasteni servis za fiat...

Rezulatat je sledeci:

1. krajnice obe 40 KM ili 20 eura

2. desna lafeta 90 KM ili 45 eura

3. oba stabilizatora 60 KM ili 30 eura

4. gumice balans stange 60 KM ili 30 eura

5. spura 20 KM ili 10 eura

Nije problem, pomislim, dam se u nabavku... Posao se odradi, ruke jos 30 eura...

Kad ono zvuk koji sam cuo je i dalje tu, javlja se kad nailazim na neravnine, i cuje se kao klackalica...i svakim danom je intezivniji... E sad ovi majstori me ubjedjuju da sam napravio ono sto sam trebao, ove stavke su bile za raditi, tj. za mijenjati, tu nisam kao pogrijesio ni najmanje.

Odem po drugo misljenje, auto dijagnostika, kvalitetan servis , preporucen naravno, i zapadne me bas gazda, zainteresovan, pretresaju auto dva sata, probavanje , osluskivanje, namjerno ulijetanje u rupu, :wallbash: , e tu sam reko nemoj majke ti vise... :realmad: ...

Rezultat je:

1. gumice balans stange zadnje 30 KM ili 15 eura

Promijenjeno, auto na servisu bilo 3 i pol sata. Kaze sjedi, probaj, I nakon mozda 50 metara, opet isti zvuk, klac klac... :crybaby::wallbash:

Kaze daj za ruke jer to je bilo za promijeniti, ali ne brigaj nije joj nista, VAZNO!!!

Dam 10 KM i bjezi kuci...

Zvuk je i dalje tu, ali sad vec toliko uocljiv da i moja zena kaze nesto ti lupa ...

NA sto jos da sumnjam nemam pojma , dajte mi neki savjet, sta da pogledam, mozda nosac motora, negdje sam procitao da zna da pravi problem onaj na mjenjacu, dodje ispod motora, valjda...ne znam mozda grijesim... Ali ovo me stvarno polako izludjuje...

A da ne govorim o finansijskom iscrpljivanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam vjerovao da ću to ikad reći,ali ova druga Lybra koju vozim zadnjih 4 mjeseca mi se toliko ogadila da mi dođe da je zapalim :rant: !

Prvu sam vozio 4 i po godine i još plačem za njom :(

Na staroj mi je kuckao nosač motora na prednjoj desnoj strani. Veliki i najskuplji. Cca 100 KM u Birth varijanti. Meni majstor skontao tek sa nekakvim stetoskopom. Ne čuje se uvijek. Pregledaj i gornji nosač kod tečnosti za hlađenje. E sad ako se čuje samo na neravninama onda je nešto drugo. Gumice balans štange koje su kao oiginal zaboravi.Meni nikad nisu pomogale. Ja koristim gumice od Opel Corse B(čini mi se).Ne izgledaju isto,ali su manjeg prečnika od balans štange i fino nalegnu . Cijena 4 KM komad i traju cca 25000 km.To je bilo na staroj Lybri.

Dočim na novoj sam promijenio isto što i ti.Dakle krajnice,stabilizatore i gumice,ali mi se dešava da se balans štanga poslije izvjesnog vremen pomjeri u desno za 4-5 cm i povuče stabilizator koji onda lupa o šasiju sa lijeve strane! Kada se to desi auto leži super samo lupa ko zaprežna kola. Kada se namjesti kako treba,auto postane osjetljiv na uzdužne neravnine i kao da je napregnut volan,težak i bezosječajan. Čim ispadne iz centra sve super(osim lupanja). Ludilo brale! O ostalim problemima u posebnoj temi, čim skupim volje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam spomenuti, da sam vec promijenio jedan nosac motora, gledano sa vozaceve pozicije , to je desni gore , lici na kost, i nije bio jeftin, 120 KM, ali nije se culo tad, cisto sam vizuelno primijetio da je popucao i zamijenio ga... Problemi su poceli posle vise odlazaka u Srbiju, i sretanja sa njihovim odrzavanim putevima u okolici Beograda...To je bilo nesto sto nije mogla da podnese...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jos jedno pitanje, da li je iko ugradjivao njenu novu originalnu balans stanglu, ta je valjda komplentna sa gumicama , i znam da nije jeftina, kosta 220 KM, ima li iskustava ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...