Jump to content
FAS Goran
hasanze

Lancia Lybra 1.9 JTD - kuckanje zbog loših guma na balans štangli

Recommended Posts

Pa kao da me baci taj ''kanal'' levo ili desno. Prosto nestabiln u tim trenucima. A ne mogu naci zasto, majstori kod kojih sam bio. Na svoju ruku prvo sredjujem gume na balas stangli, pa pratim ponasanje, i prelazim na amortizere, posto su svi ostali delovi cvrsti.

Veceras otvorim vrata gepeka, naslonim se na rubove otvora i tresem auto levo desno, neverovatno koliko se trese ceo zadnji deo u poprecnom pravcu, napred nije tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu reci da sam imao takve probleme, ali jednog se sjecam.

Prije nego sam zamjenio balans stangu prednju, zbog losih gumica, desavalo mi se da imam osjecaj da mi auto nije najposlusnije u krivinama, kao da klizne , il da kasni za okretanjem volana, ono, skroz cudno...

Posle je bilo dokazano da klizi balans stanga, sto mogu da dovedem sa osjecanjem klizanja odnosno gubljenja stabilnosti i pravca kretanja......E moguce je da se tebi desava slicno sa zadnjim dijelom...a to se lako vidi. Pogledas ispod, i ako je skinuta prasina oko mjesta gdje su ti gumice, onda znaci da seta balans stanga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E zamenjene zadnje gumice, veliko poboljsanje. Bolja upravljivost, ne upreda kao pre, sada je dosla do izrazaja neophodnost ponovne reglaze, vidim da nije u osi. Sa onim malim bacanjem preko neravnina na kolovozu je malo bolje, ali rekao bih da su zadnji amortizeri malo oslabili. Primetio sam da su silent blokovi na sredini kod rezervoara na poprecnim viljuskama za skoriju zamenu. Sad eto par stvari koje kada se saberu daju los utisak, a dao bog kod nas su pravi majstori retkost, a vecina je "ma moze to jos sve je ok". E ne moze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice zadnjeg trapa na Lybri :coffee:

jeste malo komplikovaniji multi-link :unsure: i sto kazu ima gume ko salate :blink:

ali u Kragujevcu postoji resenje i za to,kod chika Milutina :smoke:

bilo je par ljudi sa iz sa foruma,odradjena komplet reparacija i utisci u voznji posle toga su-drugi auto :w00t: ,sve u svemu najvise paznje treba obratiti kod skidanja starih delova i montaze novih.

Uglavnom se menjaju te sve gumice i silen blokovi,problemi mogu nastati kod korozije srafova i mesta u koja se oni srafe,ali se uglavnom sve da resiti.Takodje na Lybri postoji i nekakav

deo na sredini zadnjeg trapa,sa ekscentricnim srafovima,preko kojih se u stvari zadnji trap steluje,on hoce malo da pravi problem,pri radu.

Sistem je takav,da se prethodno treba najaviti kod Milutina i proveriti da li ima remontovane viljuske zadnjeg trapa,odnosno sve potrebne silen blokove,onda se ode u Kg,kod njegovog kolege Saleta,koji skida stare delove i montira nove,uz kasniju reglazu trapa,jer Milutin samo radi reparacije delova i nabavlja delove,ali ih ne ugradjuje.Otprilike za to sve Vam treba jedan dan.

Letos je cifra bila oko 120 d0 140 E :( (ta cena je za kompletan remon zadnjeg trapa,beza amortizera)cena zavsi od toga sta se treba menjati na zadnjem trapu,uglavnom malko skuplje od reparacije na Stilovom zadnjem trapu,jer je na Lybri to drugacije reseno ;) ,a navodno ona ima i nekakvo pasivno upravljanje B) ,na zadnjem trapu,sto navodno daje dodatnu stabilnost u krivinama :yes

Tejovic Milutin-Kragujevac

tel. 034/37-11-03

063/616-345

Sasa-trapadzija

065/21-70-777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se i ja javim sa svojim iskustvima na ovu temu.

Imao sam nekakvo lupanje na prednjem trapu, nitko mi nije od majstora znao ocijeniti sta je uzrok, cak ni na tehnickom pregledu prilikom registracije na moje insistiranje da se utvrdi uzrok nisu nista pronasli, navodno sve je utegnuto i nema razloga za brigu.

Naravno nitko ne cuje sem mene, a ono kad lupi meni se zeludac okrene. Cudno u svemu je to sto ne lupa uvijek, ne lupi na svakoj rupi nego imam osjecaj da je vise izrazeno kuckanje na horuzontalnim neravninama.

Iscitavajuci ovu temu ja odem kod jednog novog majstora i reko de ponovo sav prednji trap pretresi i covjek odma na prvu kaze gumice balans stangle. Hajde reko dobro bar znam sta je u pitanju i ne zamjenim ja to odmah reko nek stoji jer mi je i korpa i lamela bila pri kraju pa reko to cu ujedno sve rijesiti. Doslo vrijeme da se to mijenja i ja kupim set kvacila valeo, jedan nosac motora i trazim ja u tim autodijelovima i gumice za lybru ali kazu nema imaju neke od alfe pa da probam, kasnije se ispostavilo da ne odgovaraju jer su alfine dosta sire. Da napomenem da se gumice nisu mogle skinuti nema sanse dok se citava balans stangla i cio trap nisu nasli na podu, zbog toga sam dobro odlucio da to mjenjam usput sa setom kvacila jer je balans stangla dosta pristupacnija kad je mjenjac bio skinut, naime problem je u tome sto prstenovi koji drze gumicu na b.s. su fabricki tako reci zanitovani i nemoguce ih je razdvojiti bez skidanja komplet b.s.

Kad se sve to naslo na podu skinemo gumice i na njima ima lancia znak, nadjem ja u jednoj prodavnici auto dijelova iste takve sa lancia znakom koje sam platio oko 30eura. Mjenjao sam gumice balans stangle i na marei kod starog i moram napomenuti da je islo dosta lakse bez skidanja b.s. Nakon vracanja svih dijelova na svoje mjesto i probne voznje utisak je fantastican, auto je utegnuto maksimalno jos kada je legao novi set kvacila neopisivo.

Nakon 4 godine druzenja sa lybrom sve sto sam na trapu promjenio su bile ove gumice i dva stabilizatora, ti dijelovi su kostali oko 50eura, zar se s tim moze pohvaliti cak i jedno novo auto po ovim nasim balkanskim putevima. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitao sam celu temu iz početka, ali niko nije napisao gde je menjao gumice balans štangle. Molim za preporuku.

Pa, nije valjda da postoji neki poseban servis koji se bavi samo time? :whistle::D

Odeš u klasičan servis... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

Ma može to svaki klasičan servis, nego, k'o velim najbolje je da odem kod nekog ko je to uradio već nekoliko puta, a ne da odem pa da naletim na nekog kome je ovo nepoznata problematika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuo sam i ja sa raznih strana kako hvale ovog dasu iz KG. Izgleda da je covek usavrsio remont zadnjeg trapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav iz Makedonije

Nakon snega i zime otvorile su se i rupe od soli po Skoplju,i tako ja udarim u jednu i ode balans stangla na mojoj lepotici i odma se culo kuc kanje po neravninama.Odem ja u servis Fiata gde sece pre toga odrzavao Fiat Uno Fiat Tempra a sada i Lybra 1.8 sw kad mi tamo rekli da se menja cela balans stangla,i ne moze da se menjaju samo gumice.Odnosno moze ali to kazu kako nema garancije i nakon neko vreme opet ce da prolupa i preporucili mi da zamenim celu koja je kostala 300 evra(cekao sam 10 dana da dodze iz Italije)

Da li sam ga popusio ne znam, ali sada je kao nova.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan sam osetio da postoji neko lupkanje na prednejm trapu i odem do drugara majstora, on to sve pregleda i reče da imam luft samo u stabilizatoru na desnom točku. Zovem kit komerc u Zemunu, kažu 950 dinara. Nije mnogo, ali nisam još uvek to rešio. Nego, htedoh nešto drugo da vas pitam. Otprilike u isto vreme se pojavilo i neko lupkanje negde ispod tastera sirene na volanu (ili možda čak iza volana, ispod plastike gde su ručice za tempomat, migavce, brisače..Nije luft u volanu, nego kao da se nešto rašrafilo, neka plastika ili slično). Da li to ima veze sa luftom u stabilizatoru ili ne? Ima li iko ideju šta bi to moglo da se otkači ispod tastera sirene ili....). Da li je komplikovano skinuti volan, odnosno taster sirene. Pozdrav

Edited by calicd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ti lupka sam taster sirene tj airbag. Sa zadnje strane imas dve rupe i unutra nisam siguran koji inbus 5 ili 6 .

Dotegni i mislim da ce prestati ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rešena misterija sa lupkanjem ispod tastera sirene. Jednostavno se bio odvrnuo šraf (torex 6) na jednoj strani i to je bio uzrok.

Hvala svima na odgovorima. Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da i ja podelim svoje iskustvo.

 

Kod mene je kuckanje bilo baš izrazito po neravnom putu i kad zveknem u rupu. Takođe, prilikom prelaska preko ležećih, čula se škripa napred. Prosto da poludiš!

Uzeo sam u AP Sportu gumice balans štangle i danas ih zamenio. Skinute su fabričke gumice koje verovatno nisu nikad menjane, što me dodatno obradovalo, jer da je u pitanju velika kilometraža na autu, bile bi bar jednom do sad menjane.

Tu su još ustanovili da su mi i stabilizatori loši, koji su pre jedno 1.500 km kad sam menjao viljuške bili dobri, bar su mi tako rekli. 

 

Odmah po izlasku ih servisa, glasno kuckanje je nestalo. Ostalo je neko blago lupkanje i, naravno, otpadanje prednjih točkova kad malo jače udari u rupu. Otišao sam u Euro 07 (bili mi najbliži) i uzeo prednje stabilizatore. Imali su samo dve marke u radnji, neke kineske i španske IR.

Uzeo sam ove IR, kažu da su dobri. Hteo sam da poručim od Tejovića, ali pošto sam jako nestrpljiv, bilo mi dugo da čekam. Njih sam sam zamenio i kad sam skinuo stare, na desnom propale obe kugle, a na levom jedna.

 

Nakon toga test vožnja i oduševljenje! Nema viša osećaja otpadanja točkova i nikakvog lupkanja/kuckanja.

Samo tupi udarci guma o neravnine na putu. Jednostavno drugi auto, prosto se oseti kako je utegnut.  :D

 

I za kraj trošak:

gumice 980 din (490 komad)

zamena gumica 1.500 din

stabilizatori 1.600 din (800 komad).

---------------------------------------

Ukupan trošak 4.080 din.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ne bih ponavljao Sretenovo pisanje, potpuno isti simptomi lupkanja i potpuno isto resenje, dakle, kod mene 1 stabilizator i obe prednje gumice balans stangle, cene slicne, rezeultat naravno neverovatan, potpuno prestalo svako lupkanje.

p.s. hvala Sreto za gumice :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnjih nekoliko dana kod moje lybre osjeti blago kuckanje oko vozacevih nogu,kao da nesto dira sasiju i klepece,vrlo malo se to kuckanje prenosi na volan i pedalu kvacila,kucka i vibrira i na otvorenoj i ravnoj cesti pri vecim brzinama ne vezano za los put i makadam.prije nego se ovo pojavilo majstor mi je pregledao trap i rekao da je sve utegnuto a da su stabilizatori balans stange malo losiji i da ce ih trebati uskoro mjenjati,sad ne znam da lise to manifestuje ovako kako sam opisao ili... jer me malo buni to sto nemam onog klasicnog kuckanja i lupkanja po losem putu nego samo osjetim blago kuckanje i vibraciju pod nogama....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to. Stabilizatori. Namenjao sam ih se 152836361 komada do sad,dobicu fobiju vise. Sitno,a ucestalo kuckanje,nevezano za neravnine na putu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li si rijesio problem kuckanja u pedalama, imam i ja isti problem i mislim da je do lufta u krstu poluosovine, kod mene je sve novo osim lijeve poluosovine (krsta i solje) i gumica balans stange ali mislim da nisu one jer bi se culo preko neravnina a kod mene je sve tiho.

Stabilizatori lupaju zbog loseg puta i oni se cuju, medjutim ovde nema nikakvog lupanja i zvukova, samo nesto kucka u samim pedalama i po nekada se malo prenosi i na volan. Osjecaj je kao da neko kucka nekim metalnim predmetom u pedale, primjetio sam da se kuckanje nastavlja nekoliko trenutaka i posle zaustavljanja vozila.

Da li neko ima ideju sta bi moglo da bude, osim krsta i solje poluosovine na koje najvise sumnjam jer tu predpostavljam da ima lufta jer sam vidjeo na sta lici desna kada sam je skinuo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije me bilo neko vrijeme tu, izvinjavam se.

 

Zamjenio sam i drugu poluosovinu ali problem kuckanja je i dalje tu :wallbash:

 

Mislim da bi problem mogao biti negdje u mjenjacu ili lameli, ne znam sta vise da gledam jer je sve osim kinetickih i gumica balans stage novo na prednjem trapu. Cak u voznji kada brzo prolazim kroz zavoje i naidjem na vecu neravninu osjetim kao jaci udar na papucice, ne znam kako da opisem ali se bas osjeti neki luft. Takodje prilikom ubrzavanja i opterecenja osjete se blaze vibracije oko 2000 obrtaja, nekad kada krecem iz mjesta osjeti se podrhtavanje a nekada ne, dok laganom voznjom je bas izrazeno lupkanje i zbog svega toga osjetim dozu nesigurnosti u voznji jer jednostavno nije to to i imam osjecaj rasklapanog auta.

Lupkanje se samo osjeti na pedalama, nema zvuka.

 

Da napomenem da je zamajac nov, set kvacila takodje s tim da mi je srce lamele proklizalo (auto je stajalo 2-3 godine i nikome nije jasno zasto se to desilo) pa sam reparirao drugu lamelu i postavio jer nije mogla sama da se kupi. Mjenjac se fino salta ali cini mi se da se cuje kao neko blago zvizdanje u svim brzinama, ne znam da li to tako treba jer nisam vozio ni jedan drugi ovakav automobil.

 

Da li neko ima ideju sta bi moglo da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,pojavilo mi se kuckanje na zadnjem trapu na lybri,majstor kaze gumice balans stange i stabilizatori,medzutim vidio sam da su stabilizatori gore vise iznad tocka i da su duzi,a ovo sto je on meni pokazao da ima lufta je dole nize i veze za onaj dio oko tocka i doplo je krace od gore stabilizatora,pa mi sad nije jasno sta je to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...