hasanze 0 Posted September 22, 2010 molio bih za pomoc bio bi jako zahvalan stariji sam covjek pa mi malo teze sve ovo ide posjedujem lanciju libra 1.9jtd 2000 g.nemam najbolju vucu vozio na dijagnostiku i dobio sledece.Gaspedala-senzor polozaja2 prevelik signalmjerac mase zraka Preniski napon.Ima li gdje kakvo uputstvo.unapred se zahvaljujem za bilo koju pomoc Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted September 22, 2010 Doci ce neko od iskusnijih kolega ili majstora da Vas posavetujeOno sto ja mogu da Vam kazem, da problemi sa gubitkom snage i slabom vucom, kod JTD motora dolaze najcesce zbog zaprljanosti MAP i MAF senzora, EGR ventila koji nije blokiran ili pak turbine i dizni.Problem sa zaprljanim MAP i MAF senzorom i EGR ventilom se lako resavaju ciscenjem ovih senzora i blokiranjem EGR ventila.U tezim slucajevima neki od ovih senzora se mora zameniti.Cesto je dovoljno samo ocistiti turbinu i dizne, bez nekog dodatnog remontaU svakom slucaju, neko strucniji dace Vam malo precizniji odgovor sta bi to moglo biti, ali generalno taj problem se cesto desava i obicno nije znak nekog kardinalnog i skupog kvara Quote Share this post Link to post Share on other sites
hasanze 0 Posted September 22, 2010 ...hvala velika na odgovoru s obzirom da sam starija osoba molio bih nekog da mi kaze gdje se nalaze ti senzori.jos jednom veliko hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted September 22, 2010 Imate temu o EGR-u:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=32497Imate na tom delu Foruma i priču o MAP-u... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted September 22, 2010 A pogledajte i ovu temu o ciscenju MAF-a na LybriTakodje je lepo i slikovito objasnjenohttp://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41463&pid=704070&st=0entry704070 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted September 22, 2010 Ja kao i uvek prvo predlazem dijagnosticki pregled motorne elektronike da raznim nepotrebnim zamenama i intervencijama ne bude skuplja pita nego tepsija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 22, 2010 kao sto rece kolega -prvo dijagnostikom utvrditi sta fali ili nije uredu pa onda popravka jer postoji podosta stvari koje mogu da uticu na rad a skupo je menjati jednu po jednu dok se ne nadje resenje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted September 22, 2010 Dragi Hasanze-u, koliko dugo koristite vozilo?. Kad ste kupili i od koga. Gde živite? Sve su ovo neki od podataka koji će i vama, a i nama pomoći da vam na najadekvatniji način savetom pomognemo. Skoro svi smo sa Librama (pa i sa Stiloima) sa tim motorom imali u početku poteškoće, ali koliko vidim svi su ih otklonili i svima funkcionišu kako treba. Dug period nevoženja, iznenadno razradjivanje posle višemesečnog stajanja na placu, a Bogami i period kada neki uredjaji na tom motoru više ne funkcionišu i jednostavno ih je potrebno ukloniti. Raspišite se malko...Što više podataka date - lakše će biti za savete. (to što ste starija osoba je odlično, još neko da se učlani, pa da napravimo društvo starih mudraca - veterana ) Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted September 22, 2010 Napisao je čovek u predstavljanju članova da je iz Zenice...a i ono ZE u nick-u nešto znači... Quote Share this post Link to post Share on other sites
hasanze 0 Posted September 23, 2010 (edited) Dragi Hasanze-u, koliko dugo koristite vozilo?. Kad ste kupili i od koga. Gde živite? Sve su ovo neki od podataka koji će i vama, a i nama pomoći da vam na najadekvatniji način savetom pomognemo. Skoro svi smo sa Librama (pa i sa Stiloima) sa tim motorom imali u početku poteškoće, ali koliko vidim svi su ih otklonili i svima funkcionišu kako treba. Dug period nevoženja, iznenadno razradjivanje posle višemesečnog stajanja na placu, a Bogami i period kada neki uredjaji na tom motoru više ne funkcionišu i jednostavno ih je potrebno ukloniti. Raspišite se malko...Što više podataka date - lakše će biti za savete. (to što ste starija osoba je odlično, još neko da se učlani, pa da napravimo društvo starih mudraca - veterana )prije svega da se zahvalim svim clanovima koji su mi pokusali pomoci.naime lanciu libra 1.9 jtd vozim oko 4 godine uvezena je iz austrije kupio sam je od prijatelja koji sverca sa automobilima. do sada zaista nisam imao problema sa istom .Zivim u b ih grad zenica.Kod nas ima par otpada ali malo libri .uradio dijagnostiku pokazalo sledeceMjerac mase zraka-Preniski naponGas pedala senzor polozaja2-Prevelik naponJos jednom velika hvala za svesrdnu pomoc i pozdravNapisao je čovek u predstavljanju članova da je iz Zenice...a i ono ZE u nick-u nešto znači... Veliki pozdrav : Edited September 23, 2010 by hasanze Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted September 24, 2010 Ma da ja samo dodam da 90% JTD motora koji slabo idu imaju problem sa protokomerom i sa EGR ventilom.To se iz dosadasnje prakse pokazalo X puta. Ali uglavnom je protokomer u pitanju pa tek onda ostalo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hasanze 0 Posted September 24, 2010 Dule gdje dodje taj ventil.EGR .pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22917 Posted September 24, 2010 Procitajte OVU temu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sike80 0 Posted February 8, 2014 (edited) postovani, prije deset dana sam postao vlasnik libre 1.9 JTD 2001. 85 kw auto je naizgled a i po ocenama nekolicine u stvarno dobrom stanju, znam poreklo istoriju sve. Majstor mi je jedino ocistio egr ventil i kaze da je bilo malo cadjimedjutim prije par dana kada sam ga potjerao uzbrdo na 3500 obr. odjednom sam izgubio gas nekih 5 sek i posle sve normalnokada sam otvorio haubu posle par km vidio sam rasprskanu emulziju ispred egr ventila i oko intercooler crijevacrijevo nije puklo i djelovalo je kao da nije dobro stegnuto, kada smo to uradili opet smo ga testirali i cini mi se da se na egr ventilu opet pojavila malo emulzije oko rebrastog dijela, auto solidno vuce ali mi se cini posebno uzbrdo da to nije to, a ne mogu ocjenit jer prvi put vozim jtd. Znam da je bilo dosta price o egr ventilu ali nisam procitao da je nekome na njemu bilo vidljivo tragova emulzije. Edited February 9, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted February 9, 2014 Nema tu nikakve emulzije, to je sa nekog drugog mesta. Zatvori EGR metalnom pločicom:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/32497-blokiranje-egr-ventila/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted February 9, 2014 Emulzija moze da se stvara u zatvorenom egeru usled kondenzacije.Ako nije zatvoren ne bi trebalo da je ima.Gde se tacno javlja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
sike80 0 Posted February 9, 2014 javlja se iza onog dela na egr ventilu koji se pomera, kojim se moze ugasiti auto, ne znam kako se zoveda li je moguće da je odatle onoliko izaslo emulzije jer je bilo poprilično poprskano ili je to ipak iz intercooler creva koje napominjem nije puklo al pošto ga je majstor skidao prije toga dmoguće da nije dovoljno stegao Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted February 10, 2014 To sto gasi auto a rebrasto crevo od egera dolazi na njega je klapna za smanjivanje vibracija prilikom gasenja. Ne bi smelo tu da ima emulzija,zatvori ti eger da ne bude neki problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TRAVID 1 Posted August 6, 2015 MOgu li se polomiti peraje turbine i onda ona ne radi pri vecem broju obrtaja - 3000 i vise? Quote Share this post Link to post Share on other sites
TRAVID 1 Posted August 6, 2015 Pa sta je onda? Promenjen ERg ventil, MAP senzor, sta drugo moze biti?POMOC!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted August 6, 2015 Svasta,egr-map-maf-vakumi-overboost-prljava turbina-i jos po nesto Quote Share this post Link to post Share on other sites
TRAVID 1 Posted August 12, 2015 Da li neko od clanova ima plocicu za zatvaranje EGR ventila i sta misli o tom potezu?Hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted August 13, 2015 A kako da imas najbolju vucu kad Micin jtd najbolje vuce... :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites