Jump to content
MACAK_FROM_CACAK

Xenoni / projektori - iskustva?

Recommended Posts

Sinoc sam bio tu blizu mene kod nekog naseg boljeg cacanskog elektricara, barem svi ga redom hvale ovde cak i drugi majstori, ja iskreno nisam imao dosad iskustva da saradjujem sa njim, inace raspitivao sam se za alarm i xenone kod njega posto cuh da ih prodaje i ugradjuje, pa mi rece nesto zanimljivo a to je da su xenoni stetni za fiate pre svega za punto i ostale koji imaju slican komp kao on posto kao vuku dosta struje pa im se desava da pregore zbog toga kompovi i da su dolazili sa tim problemom kod njih itd bla bla... E sad to mi je malo zbunilo i zabrinulo da li da ugradjujem xenone ili ne? nesporno sigurno se bolje vidi pod xenonima to znam i sam + imam sociva itd ali opet ne bih da mi ti xenoni sjebu neku krupniju i vredniju stvar na kolima. E sad, kad se setim da ce pokazivati gresku non stop zbog toga mozda i ima neke male logike da moze da skodi kompu jer stalno pokazuje gresku + vuce dosta struje iako je manje wati sijalica a na kraju krajeva nije logicno da sam sebi posao nece da reklamira cak mi kao iskreno tako kaze kao da nisu dobri...mozda je mislio na ove obicne sa buvljaka a ne na fabricke naravno... tu je sigurno razlika u kvalitetu i ugradnji itd ti fabricki barem ne pokazuju gresku sigurno :D hahaha

Iskreno sto sam ja zapazio u poslednje vreme da dosta ljudima preogrevaju sijalice i da su jaaaaaaaaaaako loseg kvaliteta cak vecina njih i ne dozive garantni rok (1 godinu) a sijalica sama da se kupi i nije bas jeftina a na kraju krajeva opet ce se videti razlika u boji izmedju te nove i one stare sijalice kad se ugradi... tako da ako neko ima nesto da kaze na ovu temu, iskustvo, itd rado bih saslusao savete i predloge... hvala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači, oni Fiati sa fabričkim xenonima imaju neke drugi motorni komp...koji onda može da izdrži više struje, iako xenoni rade sa manjom snagom u odnosu na halogene sijalice... Pitaj električara šta je sa fabričkim xenonima... :whistle:

Čini mi se da pregorevanje xenonskih sijalica rezultat slabog kvaliteta jer ljudi trče za što nižom cenom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ne znam, taman posla da ga ja sad branim ili podrzavam, ali i ja sam predpostavljam da ti fabricki xenoni (ne kompovi) su sigruno kvalitetniji i bolje ugradjeni tj prilagodjeni tom autu... u prevodu mislim da nisu univerzalni kao svi ovi ostali... jbm li ga...da necu da ih uzimam ne bih se ni raspitivao i jurio ali eto, svasta ces cuti od svakojakih ljudi i dobre i lose stvari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekla kazala po ko zna koji put...Balast ili ti trafo kod xenona vuce manju struju nego sama sijalica od 55W s toga je ta cela prica o vecoj struju tezak mit.Trafo sluzi da bi prepravljao i stabilizovao struju potrebnu za pobudu xenonskog gasa.U ovom slucaju je to 23kVili ti 23000V, da bi kasnije nastavio da odrzava napon na 8000V.A sto se tice greske za neispravnost sijalice to je individualno,od kola do kola neka prikazuju neka ne.Medjutim postoje balasti koji ispravljaju gresku,kao i dodatci obicnim balastima kako bi odklonili pomenutu.E sad uvek imao onih par neposlusnih 2% za koje radi dijagnoza ;) Uglavnom problema nigde nema!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je baš neki dobar električar. Kakvi su oni lošiji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:( Svasta sam cuo i za i protiv,al ovakve teorije vise lice na nekontrolisano baleganje...Kakve veze ima struja koju vuku farovi sa kompom????Sve i da vuku vise,a ne vuku.Xendze su 35w i kraj.A na puntu fabricki ne valja izlaz iz kompa prema bobinama i to crkava nezavisno od vrste farova.Reci ti tom elektricaru da on malo razmisli o promeni zanimanja.Nek pise bajke il nek obradjuje zemlju....Nije to poso za njega....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh sta sve pricaju ljudi kad bi ih slusali gde bi nam bio kraj. Ali uvek treba to uzeti u obzir,ne prihvatati zdravo za gotovo vec malo razmisljati na tu temu. Mozda i ima malo istine u tome i ako se na prvi pogled tako ne cini (ne mislim konkretno za ovu temu vec uopste).

Sto se prijavljivanja greske tice mislim da do toga dolazi usled manje potrosnje struje,a ne zbog toga sto kompu to smeta. Kompijuteru je zadat interval u kome se krece potrosnja struje nekog potrosaca i kada se izadje iz njega on signalizira gresku.

Primer: Ja,kao i puno vas stavio na tipu led-diodice umesto fabrickih sijalica za poziciju i prijavljuje gresku. Ista greska je i kad izvucem diode. Jednostavno ih kompijuter zbog manje potrosnje stuje neprimecuje.

Nemam xenone inace bih izmerio koliku struju trose. Halogenka od 55w trosi oko 4.5A,ne vise. Na taj nacin bi dosli do odgovora na ovo pitanje.

Sve u svemu i ja mislim da su xenoni manji potrosaci i da na taj nacin ne mogu napraviti neku stetu. Koliko znam balasti se vezuju direktno na akumulator tako da ne vidim zasto bi smetali kompu pa cak i da trose vise struje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

55w podeljeno sa 12v je 4,58A.A 35w sa 12v je 2,91A.Sta tu ima dalje?? :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je produkt uredjaja i nema veze sa potrosnjom. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,da naravno!

Snaga bilo kog potrosaca pa i sijalice se racuna tako sto se jecina stuje koju ona trosi pomnozi sa naponom na koji radi.

Nego sada razamisljam taj trafo koji povecava napon mora da i on trosi struju. Tako da struja koji potrosi sijalica + struja koju potrosi trafo > neko stuja halogenke.

Mozda u tom grmu lezi zec??? Ne mogu da se setim na koju bese foru radi trafo.

Trebalo bi da se izmeri snaga koja se razvija na celom da kazem uredjaju,trafo-u i sijalici i tu snagu uporediti sa snagom od 55w koju ima halogenka. Mozda cak na samom trafou ima nekih karakteristika,koliko ampera,snaga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bitno je koju kolicinu struje povuce sijalica, ako je trafo deklarisan da vuce 35/55W, mozda je sama sijalica i manji potrosac. Trafo je taj koji vuce struju i pretvara je na 100000000000000V a ne sijalica. Inace kod mene se ne pali nikakva greska iako imam 35w balaste bez ikakvih modifikacijama.

Samo se odviknite od paljenja kola kad su vam Xenoni ukljuceni jer zbog pada napona ubivaju se balasti pa cesto far nece da se upali, tek posle gasenja i ponovnog paljenja a kasnije se mozda ni ne upali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj trafo daje sijalici recimo 35W i unutrasnji gubici u trafou su 2W tako da sve komplet trafo i sijalica vuce 37W.Trafo osim unutrasnjih gubiraka u namotaju i jezgru usled induktivnog i omskog otpora i vrtloznih struja ne trosi struju.

Jedino ako se desi da probije izolacija od tog balasta pa do sijalice pa da isprazni na masu,ali ako je taj napon reda 8000V onda je to puno manje od 30000V od sistema za paljenje.U tom slucaju je do kvaliteta samih ksenona a ne ECU-a.Mislim da te taj majstor zaj*bava :harhar: ili nema pojma :wacko: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su xenon-i trajno sjebali auto... Kako sam ih skinuo preporodio sam se.... hahahaha :)

Furao sam ih godinu dana i nikakavih problema nisam imao, svašta sam čuo ali ovo... :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrosac odnosno sijalica je ta koja vuce struju. Balasti su tu da pretvore napon od 12v u nesto veci. Kroz njih ne protece stuja (protice,ali vrlo vrlo mala) sve dok se ne ukljuci potrosac,ali napona na njegovim krajevima uvek ima. To je ono kada kuci kazemo nestala je stuja,a pravilno je reci nestalo je napona posto struje tako gde nema potrosaca nije ni bilo.

Sve u svemu mislim da smo se ovde svi lepo razimeli i da smo resili ovaj problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xenoni imaju dosta prednosti: manja potrošnja 35W (umesto 55-60W), biramo boju svetla, svetle mnogo jače, manje greju far. Meni čak lepše izgledaju. Verujem da će veoma brzo istisnuti halogene kao što su nekad halogene istisnule obične sijalice. A to sa smetnjama prihvatimo kao još jednu glupost nadrimajstora. Vremenom će i kvalitet sigurno da raste. Zato imamo ovaj forum da razmenimo ono što znamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da trafo apsorbuje generalno previshe veliki fluks i da se radijalno gledano struja na izlazu pretvara u neku indukciju koja stvara prevelike zazore na namotajima bombine pa dolazi do generalnih ostecenja na ulazima ploca...mislim da treci pin na ploci hoce malo od indukcionih pikova da probije pa se dobije hladan lem i samim tim se ugrozava rad motora i svega koji dobija informaciju od racunara...mislim da raste i potrsnja goriva jer od silne snage xenona ne vidi dobro koliko treba da trosi...... :p:P:p mislim shio mi ga djura...jbt stavi ti to pa vidi shta ce biti....:p:P:p:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bukvalno sio mi ga Djura.....i da li je Djura uopste snajder.S pocetka teme sam rekao da ce biti iz supljeg u prazno,al reko aj da vas pustim :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijao Boze da si rekao da je taj jedan od boljih elektricara ustvari jedan od boljih zubara ne bih se smejao jer ne znanje nije za podsmeh ako to nije njegov posao ali posto kazes da je elektricar i to bolji WTF onda stvarno moram da se nasmejem i da ti kazem da nikada ne ides kod tog "majstora".

Uglavnom sve bih ti objasnio ali su ljudi iznad mene to uradili tako da postoje balasti koji ponistavaju gresku na novijim tipovima vozila a i sve je vec receno tako da nemam sta da dodam ili oduzmem samo jedan savet:

BEZI TI PRIJATELJU STO DALJE OD TOG "ELEKTRICARA" AKO ZELIS DA IMAS STRUJE NA SVOM AUTU :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×