Jump to content
FAS Goran
Dovla

Kako kupovati u inostranstvu preko interneta? / Poručivanje delova iz inostranstva

Recommended Posts

On 5/19/2019 at 10:52 AM, Pluto said:
Mislim da ce ti najveci problem biti carina, ako je paket skuplju od 50e

U principu za auto delove ne znam, ali znam za narucivanje druge opreme (starteri za kola, tockovi i ramovi za bajk cenovno preko 500E). U principu nema pravila. Meni celu menjacku grupu za bajk (cca 240E) nisu carinili, a tockove od 400E karbonske carina bila 30E. Na ram od 800E, carina 50E, dok npr za nosac za bajk Saris Gran Fondo 2 (pisalo free shipping sa EvansCycles sa sredistem u UK i poslali DHLom pa me usluga carinjenja i prenosa kostala od DHLa 3500 + carina 5-6000 i tu me zeznuli), tako da u nekim slucajevima treba obratiti paznju preko koga ide carina a sa druge strane kako im se cefne.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam baš pričao sa jednim carinikom koji je radio tamo. Kaže da sve zavisi od trenutka i sreće. Nekad oni gledaju paket i po izgledu paketa otvaraju i gledaju šta ima unutra ili samo puste bez provere, takođe kad je baš gužva onda ništa ne gledaju nego samo šalju dalje pakete, tako da u suštini je 50/50. Možeš da kažeš prodavcu da stavi 23e na paket, a da ti naplati pravu cenu.. takođe oni kada vide Aliexpress ukucaju taj proizvod na sajtu i vide pravu cenu, tako da ima svega sa njima :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, zato kazem. U sustini najrizicnije je narucivati iz Engleske jer je sama Engleska mala pa je njima DHL smejurija. E sad, isto tako te i zeznu kao mene jer on uplati DHLu kao free shipping ali u sustini ti placas dostavu i sve ostalo. U principu kao postexpres kod nas a ti placas dostavu...samo sto ovde DHL te odere za njihovu uslugu + carinjenje i dostavu i jos te drndaju za dostavu podataka. Gledati nemacke sajtove i nesto sa Alija ako se ikako moze. Ima i na Aliju stvari koje su prozivedene u EU zemljama to znam iz iskustva a i realno vecina neke plasticnih delova su made in china

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako neko ima slučaj nestanka pošiljke sa Alija ili slično

 

Screenshot_20200727-210316.jpg Screenshot_20200727-210338.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je sumnjiva i Pošta i Carina.

Ja se zbog ovoga raspitujem da li je moguće, na primer, u Segedinu zakupiti poštanski fah i da se tamo primaju pošiljke.

Čim se unormali situacija idem do Segedina, pa ćemo videti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 za carinu.

Kada pošiljka dođe u našu zemlju moguće je pratiti je preko postexpress praćenje pošiljke. Prva stanica tu je carina i tako piše. 

Evo jedno 6 pošiljki sa Alija stoji status at destination country a kod nas u praćenju ih nema 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok sve to, i posta i carina. Verujem da ima i do jednih i drugih...malo...

Ali ja evo znam par ljudi koji se hvale kako im paket stigne i onda rade -dispute- i vrate novac i hvale se kako su zavrnuli Kineza za 1.5 evra.

Bravo, evo zavrnuo Kinez slavinu, pa nema vise maski i zastita za ekran za 1.5e
Aplauz...

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i toga  ali nešto  se masovno dešava!  Jednostavno pošiljke nestaju.  Dakle stignu u Srbiju i nestanu.  Neka ekipa zarađuje milione na tome. To je počelo posle nove godine  i onda je izgovor bio puno pošiljaka  a sada je virus kriv za sve. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezano za AliExpress i uopšte temu uvoza svega i svačega.

 

Prvo, to je jedna velika prevara, za sve, ali, mi smo valjda siromašni, pa uvek gledamo gde da uštinemo i onda dolazimo u apsurdne situacije. 


Zašto ja, recimo, moram da platim carinu na svu robu koju uvozim, sanitarne preglede, ateste, izveštaje ratela o usaglašenosti a neko može da poruči deo preko Alija i da ne plati ništa!? Pritom, ja plaćam i ekološku taksu i posebne tokove otpada (el. otpad) a Ali ne mora ništa od toga!? 

 

Kod kineza, u Srbiji, možeš da kupiš igračku za dete, koja nije sigurno prošla nikakav sanitarni pregled, jer oni uvoze na kontenjere, prijave jednu ili dve carinske tarife, plate carinu na najskuplju tj najveću carinu za ceo kontenjer ali, nisu prošli nikakvu inspekciju. 


A ja, sve to moram da radim, platim poreze, doprinose, radnike, eko takse i da stvar bude još bolja, onda mi neko kaže, pa znaš, ja to poručim iz Kine, stigne mi za 10 ak dana i ne platim ništa. I još, kad mora da plati pregled ili PDV, opšta frka, pljačka, kakva je ovo država .... 

 

OK, imaš pravo da uvezeš do 75€ bez carine, ali moraš da platiš deklaraciju i PDV da se zna šta si kupio, jer, nije pošteno, prema ljudima koji rade sve po zakonu. 

E onda, još povrh svega, gomila preprodavaca, ne plaćaju nikakve poreze na KP, "mađari" koji odbijaju "afu" itd. a PDV!? Gomila tih proizvoda, koji su vrlo lošeg kvaliteta, bez ikakvih inspekcijiskih provera, nađe se na tržištu, a opet kažem, pošten čovek može samo da gleda i da ne veruje.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://rs.n1info.com/Biznis/a623898/Uprava-carina-Posiljke-iskljucivo-u-nadleznosti-Poste.html

 @ortakov druga je stvar što carina ima dilove sa Kinezima.Ja za ono što naručim takođe plaćam carinu i ostalo ako su se uslovi ostvarili za to.

Ovde se radi da neko krade pošiljke

 

Screenshot_20200728-102008.thumb.jpg.ef337b031e8deeefd5fadd8f0cc4b729.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran da bilo ko drugi može da obavlja poslove carinjenja osim uprave carine, eventualno, možda i može, ali to mora biti regulisano nekim aktima, propisima itd.


Problem je preveliki broj paketa i onda nije moguće da se sve obradi na odgovarajući način. Verovatno je potrebna reforma tog sistema a to nije lako, jer je pošta jako veliki sistem. 

Naravno, uvek ima ono naše, lako ćemo, polako, to košta itd. 

Ja bih, na primer, uradio reformu tog dela, na način da se to posebno plaća, pa taj deo pošte, koji se bavi carinjenjem i pregledom pošiljaka, mora biti plaćen, posebno. Ti imaš free ship iz kine i to je uredu, ali, onda je pošiljalac u obavezi da plati manipulaciju tom robom u našoj zemlji.

 

Mislim da sve ide u tom pravcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili naplate troskove carinjenja tj pakovanja iako paket nije ni otvoren, tako sam ja prosao.

 

Sto se tice "ilegalnog" uvoza, pa ljudi bi se mozda i vise odlucili za kupovinu "lokalno" kada bi im neko garantovao originalnost i kvalitet proizvoda. Ali se vecinom sve svodi na to da kupac dokazuje da li je nesto zaista letalno, tipa imali smo situacije da prodaju prve pomoci koje ne prolaze po zakonu, prikolice koje se ne mogu registrovati itd...

 

Ili primer iz licnog iskustva da kupujem srafovsku robu i niko nece da mi garantuje da su srafovi zaista u tom kvalitetu koji pise na njima. Kupujes 10.9 kvalitet koji je kao plastelin i meni kao krajnjem korisniku je da utvrdjujem da li je bezbedno da to stavim na auto...

 

Problem su oni koji uvoze lose delove i (i)legalno ih prodaju, ne to sto neko kupi za svoje licne potrebe... To sto ljudi uzimaju za licne potrebe je vecinom u vrednosti do 10ak evra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti što uzimanju robu na veliko za prodaju imaju dilove sa carinom ali im i odgovara da mi ne kupujemo lično po povlašćenim cenama.

Moj zet je firmu prebacio u Peštu jer je zavisi od uvoza.

Moj školski je čitavog života radio u VojvodinaPutu,lopatao,a onda kao zaslužni organizator prebijanja opozicije u lokalu, od SNS dobio mesto u carini,sada je već i rukovodilac jer je u međuvremenu kupio diplomu uz pomoć stranke...to je kadriranje u carini!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YUgisa

 

Kad kupuješ robu, bilo koju, mora postojati deklaracija. Ako nešto ne odgovara kvalitetu na koji je proizvod kategorisan, imaš pravo da se obratiš tržišnoj inspekciji koja proverava tvoje navode i uzima izjave, kažnjava nesavesnog trgovca itd. Ili, možeš da se dogovoriš sa trgovcem, da vratiš robu, uzmeš drugu, da ti bude vraćen novac. Veruj mi, vrlo su revnosni, po prijavi dolaze odmah, jer su kazne, blesavo velike.

 

Inače, te priče, kako se na našem tržištu prodaju delovi lošijeg kvaliteta, ne piju vodu, bar u mojoj branši. Ja znam šta radim i znam da su delovi koje ja uvozim i prodajem (nemaju veze sa automobilima) garantovano, 100% isti kao i delovi koji se prodaju na celom tržištu EU. 

Ima ona priča o nuteli, verovatno postoje i gomile drugih proizvoda koji se tako stavljaju na tržište, ali, to je opet, posao državnih organa da utvrde nepravilnosti i ako ih ima, da ih sankcionišu. Čak i kod te nutele, oni generalno nisu obmanuli potrošače, jer je na deklaraciji stajalo da je sadržaj lešnika manji. Da li je isti tj sličan proizvod tog proizvođača kvalitetniji, skuplji ili na bilo koji drugi način različit od proizvoda koji se prodaje na tržištu EU (mada, to su hrvati provalili a oni su u EU) ima više veze sa poslovnom politikom kompanije. 

 

 

Što se tiče postupka carinjenja, nema teoretske šanse da su ti naplatili carinu ako je vrednost paketa manja od 75€ (ili 50, ne sećam se tačno). Ako su za osnovicu uzeli da je vrednost paketa veća od deklarisanih 75€ ili koliko god, imaš pravo da uložiš prigovor, da dostaviš dokaz o uplati i biće ti novac vraćen. Jeste procedura, ali se poštuje.

 

Međutim, troškove pregleda i PDV a si u obavezi da platiš, bez obzira na to da li je fizički pregled izvršen, odnosno, da li je paket otvoren. U krajnjoj liniji i ne mora da bude otvoren, paket je prošao kroz skener, a to se smatra pregledom tj delimičnim pregledom.

 

Naravno da je u redu da čovek može sebi da poruči nešto, u nekoj normalnoj vrednosti, da ne mora da snosi ogromne troškove i sl. Međutim, ako je već tako, onda treba da se uredi i tržište, pre svega na FB, KP i sl portalima, jer se gomila tih proizvoda, na koje nije plaćeno ništa, mogu pronaći tu u praktično, slobodnoj trgovini a na to nije plaćen pre svega PDV a onda i drugi, prateći troškovi, eko takse, sanitarni pregledi, izveštaji o usaglašenosti itd.

 

 

@neshtry

Ne sumnjam da ste u pravu za školskog drugara, ovde je svašta nešto moguće. 

 

 

Evo ti primer, iz moje branše.


Original ekran za mobilni telefon samsung galaxy s6 - kod mene košta 9973 dinara sa PDV om.

Isti takav ekran, može da se nađe kod "uvoznika", koji pritom, veliko je pitanje koliko toga ima na "belo" itd. a robu šalju i bez računa, "kineski" koji pasuje, nije baš isti, košta 50€ 

I sad, ja trebam da budem konkurentan !? Kako? A ja garantujem da je proizvod originalan, imaš uredno fakturu, garanciju itd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti živiš u Sabadki,gde se pravila poštuju i kvalitet ceni...a ja bar jednom godišnje odem u tazbinu u Kruševac i kod rođaka u Leskovac,potpuno druga slika...

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam, da se u osnovicu za carinjenje, uzima nabavna vrednost robe. Prema zakonu o računovodstvu, nabavnu vrednost robe čini, prodajna vrednost robe i zavisni troškovi nabavke. Što znači, da se u osnovicu stavlja i trošak transporta, ako je iskazan na carinskoj deklaraciji. Tu postoji razlika, koju ljudi uglavnom ne razumeju, pa kažu, ali ja sam platio proizvod 45€ a transport je nešto drugo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ortakov said:

@YUgisa

 

Kad kupuješ robu, bilo koju, mora postojati deklaracija. Ako nešto ne odgovara kvalitetu na koji je proizvod kategorisan, imaš pravo da se obratiš tržišnoj inspekciji koja proverava tvoje navode i uzima izjave, kažnjava nesavesnog trgovca itd. Ili, možeš da se dogovoriš sa trgovcem, da vratiš robu, uzmeš drugu, da ti bude vraćen novac. Veruj mi, vrlo su revnosni, po prijavi dolaze odmah, jer su kazne, blesavo velike.

 

Inače, te priče, kako se na našem tržištu prodaju delovi lošijeg kvaliteta, ne piju vodu, bar u mojoj branši. Ja znam šta radim i znam da su delovi koje ja uvozim i prodajem (nemaju veze sa automobilima) garantovano, 100% isti kao i delovi koji se prodaju na celom tržištu EU. 

Ima ona priča o nuteli, verovatno postoje i gomile drugih proizvoda koji se tako stavljaju na tržište, ali, to je opet, posao državnih organa da utvrde nepravilnosti i ako ih ima, da ih sankcionišu. Čak i kod te nutele, oni generalno nisu obmanuli potrošače, jer je na deklaraciji stajalo da je sadržaj lešnika manji. Da li je isti tj sličan proizvod tog proizvođača kvalitetniji, skuplji ili na bilo koji drugi način različit od proizvoda koji se prodaje na tržištu EU (mada, to su hrvati provalili a oni su u EU) ima više veze sa poslovnom politikom kompanije. 

 

 

Što se tiče postupka carinjenja, nema teoretske šanse da su ti naplatili carinu ako je vrednost paketa manja od 75€ (ili 50, ne sećam se tačno). Ako su za osnovicu uzeli da je vrednost paketa veća od deklarisanih 75€ ili koliko god, imaš pravo da uložiš prigovor, da dostaviš dokaz o uplati i biće ti novac vraćen. Jeste procedura, ali se poštuje.

 

Međutim, troškove pregleda i PDV a si u obavezi da platiš, bez obzira na to da li je fizički pregled izvršen, odnosno, da li je paket otvoren. U krajnjoj liniji i ne mora da bude otvoren, paket je prošao kroz skener, a to se smatra pregledom tj delimičnim pregledom.

 

Naravno da je u redu da čovek može sebi da poruči nešto, u nekoj normalnoj vrednosti, da ne mora da snosi ogromne troškove i sl. Međutim, ako je već tako, onda treba da se uredi i tržište, pre svega na FB, KP i sl portalima, jer se gomila tih proizvoda, na koje nije plaćeno ništa, mogu pronaći tu u praktično, slobodnoj trgovini a na to nije plaćen pre svega PDV a onda i drugi, prateći troškovi, eko takse, sanitarni pregledi, izveštaji o usaglašenosti itd.

 

 

 

 

Evo da ti ja kazem kako ide u mojoj bransi, uvoznik kaze da moras da kupis X kolicine robe da bi stajalo da si ti glavni uvoznik za Srbiju, potraznja u Srbiji je Y=X+Z, on kod nas Z nabavi kopije i uvalja oba proizvoda istovremeno. Delove za vozila mnoge mozes utvrditi da nesto nije uredu samo nekim vrlo specificnim vestacenjem. A ja ne znam sta su se ljudi uhvatili deklaraciji, imao sam u ruci mnoge delove koji su original i kopije pa jedva skontas razlike drzeci u ruci obe stvari istovremeno, nekad kopija izgledom bolje izgleda nego original, kao da neko ne moze neki papir, nalepnicu itd da iskopira...

 

I mogu ja da prijavljujem i zalim koliko god hocu kad u gradu od 100.000 stanovnika imam jednu prodavnicu srafovske robe namenjenoj "industrijskoj" primeni...

 

Pise troskovi pakovanja paketa i preko originalne trake zalepljena postina... Naplatili su carinu nekoliko puta i nisam nikad porucio nesto skuplje od 35e plus besplatno slanje koje je uvek bilo faktor u odluci da se uzme. To je i problem kod nas, sto postoje procedure... Procedure koje su komplikovane za gradjane Srbije i olake za one koji rade odredjene poslove pa mogu da lupaju carine kako zele. Kupis foliju za 1.5e, prodaje se zvanicno sa svim troskovima legalno u Srbiji za 10e plafon i onda neko odluci da je vrednost tog paketa tolika da carina treba da iznosi 5.5e?

 

 

Mislim svaka tebi cast, ja ti zavidim, posto kako ti kazes, imas totalno sve po zakonu odnos sa drzavom Srbijom, ljudi u mojoj okolini i ja nazalost ne delimo ni malo takvo iskustvo. Ja moje pakete u globalu porucujem na ime druga iz BGa, posto smo primetili da su tako puno manje sanse da bude dodatnih izdataka. S obzirom da on cesce uzima iz inostranstva i manje puta je platio carinu nego ja.

 

Da ne bude opet nekog provlacenja price ovi iz BG i van BG, poenta poslednjeg pasusa je bila da se radi krajnje neozbiljno na nekim pozicijama, ne cinjenica da je neko van, a neko u BG...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YUgisa

2 minutes ago, YUgisa said:

Evo da ti ja kazem kako ide u mojoj bransi, uvoznik kaze da moras da kupis X kolicine robe da bi stajalo da si ti glavni uvoznik za Srbiju, potraznja u Srbiji je Y=X+Z, on kod nas Z nabavi kopije i uvalja oba proizvoda istovremeno. Delove za vozila mnoge mozes utvrditi da nesto nije uredu samo nekim vrlo specificnim vestacenjem.

Nisam siguran da ovo najbolje razumem.

Recimo, ne možete biti oboje uvoznici, uvoznik je onaj koji je uvezao robu i regulisao sve obaveze vezane za carinske procedure i ostale ako postoje, atesti, mišljenja itd i ti, kao trgovac, koji tu robu stavljaš u promet krajenjem kupcu (može i uvoznik da pusti proizvod u prodaju krajnjim kupcima ali to je već neka druga tema).

 

Ta priča, da se delovi, istih kodnih oznaka ali različitog kvaliteta posebno pakuju za treća tržišta, meni nije pojmiva, ne deluje mi logično i normalno. Pokušaću i da ti pojasnim zašto tako mislim. Recimo, u procesu proizvodnje, može da se dogodi da izađe čitava serija nekog proizvoda koja nije odgovarajuća kvalitetu koji zahteva specifikacija za taj proizvod. U tom slučaju, ta serija bi morala da se proveri, šta se dogodilo, ali, taj proizvod ne može da se prodaje, jer niko ne zna šta se dogodilo, odnosno, gde je nastao problem. To bi podrazumevalo analize, provere itd, jer, moraš se složiti, ne može da se pusti u prodaju korpa kvačila ako npr. mašina nije zanitovala jedno pero !? Znači, takva mogućnost je gotovo nemoguća. A druga mogućnost je da se prve serije koje će npr sadržati lošije materijale, drugačiju leguru nečega što se koristi za izradu itd ali, onda taj proizvod mora imati drugi broj, jer je to drugi proizvod. I taj drugi broj je proizvođač u obavezi da to uradi (to nisu proizvođači iz Srbije, već iz zemalja gde se poštuje zakon - ako uzmemo za premisu da se ovde ne poštuje) a mora to da uradi i zbog sebe, da bi pratio materijalne troškove proizvodnje, procente reklamacije, cenu koštanja i još gomile drugih nekih procedura koje prate puštanje proizvoda na tržište.

I naravno, postoji treća opcija, a to je da neki tamo u Turskoj, Kini ili Indiji (gde god), kopira, svesno krši pravila u vezi sa patentima i zaštititi intelektualne svojine, da tako nešto dođe na tržište. To je takođe moguće ustanoviti i time se bavi takođe tržišna inspekcija, poreska policija i naravno, na kraju sudovi.

Protiv ovih trećih, se između ostalog borimo i mi koji radimo pošteno, jer se trudimo da ukažemo na postojanje proizvoda koji ne odgovaraju kvalitetom, a stavljaju deklaracije uvoznika koje nisu u skladu sa pravim - stvarnim stanjem proizvoda. I to se takođe relativno lako utvrđuje, jer ja, kao uvoznik, imam carinsku deklaraciju, poreklo robe koje je deklarisano, zemlju porekla, naziv proizvođača, dobavljača itd.

 

18 minutes ago, YUgisa said:

Pise troskovi pakovanja paketa i preko originalne trake zalepljena postina... Naplatili su carinu nekoliko puta i nisam nikad porucio nesto skuplje od 35e plus besplatno slanje koje je uvek bilo faktor u odluci da se uzme. To je i problem kod nas, sto postoje procedure... Procedure koje su komplikovane za gradjane Srbije i olake za one koji rade odredjene poslove pa mogu da lupaju carine kako zele. Kupis foliju za 1.5e, prodaje se zvanicno sa svim troskovima legalno u Srbiji za 10e plafon i onda neko odluci da je vrednost tog paketa tolika da carina treba da iznosi 5.5e?

 

Procedure jesu možda malo komplikovane, ali jednostavno, svuda je to tako, nemoj da misliš da je drugačije u Nemačkoj, npr. 

Ti možeš da uložiš žalbu, odmah, po prijemu paketa, odnosno, da platiš, skeniraš uplatnice koje si uplatio, skineš izvod iz banke, da si određeni proizvod platio xy, priložiš, pošalje i uplatiš taksu. Jeste, bezveze, taksa košta onoliko koliko si ti to platio više, pa ti se ne isplati, ali, jbg, tako je - kako je. 

21 minutes ago, YUgisa said:

Mislim svaka tebi cast, ja ti zavidim, posto kako ti kazes, imas totalno sve po zakonu odnos sa drzavom Srbijom, ljudi u mojoj okolini i ja nazalost ne delimo ni malo takvo iskustvo. Ja moje pakete u globalu porucujem na ime druga iz BGa, posto smo primetili da su tako puno manje sanse da bude dodatnih izdataka. S obzirom da on cesce uzima iz inostranstva i manje puta je platio carinu nego ja.

 

Ah, ja sam po pitanju poštovanja propisa prilično revnosan, ne zbog njih, već zbog sebe. U krajnjoj liniji, kada bi mi došao neki i počeo da me dr..a, smeo bih da ga pljunem bez pardona, jer znam da sve radim potpuno ispravno. Plaćam pravnu službu, plaćam posebno knjigovodstvo, materijalno i finansijsko vodim sam uz podršku, programe koji su potrebni za poslovanje konstantno unapređujem, plaćam, plaćam i plaćam i radim pošteno. 

Ja drugu državu i narod nemam. I znam, vidim i sam šta se radi ali, ja drugačije neću, pa makar i zatvorio posao i otišao u maxi da ređam robu na police za 35 000 dinara. 

Zato, ja na kraju godine, umesto da imam prihod xy ja imam x i pomirim se sa tim.

Nije mi žao i opet bi sve isto uradio.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, ortakov said:

@YUgisa

 

I naravno, postoji treća opcija, a to je da neki tamo u Turskoj, Kini ili Indiji (gde god), kopira, svesno krši pravila u vezi sa patentima i zaštititi intelektualne svojine, da tako nešto dođe na tržište. To je takođe moguće ustanoviti i time se bavi takođe tržišna inspekcija, poreska policija i naravno, na kraju sudovi.

Protiv ovih trećih, se između ostalog borimo i mi koji radimo pošteno, jer se trudimo da ukažemo na postojanje proizvoda koji ne odgovaraju kvalitetom, a stavljaju deklaracije uvoznika koje nisu u skladu sa pravim - stvarnim stanjem proizvoda. I to se takođe relativno lako utvrđuje, jer ja, kao uvoznik, imam carinsku deklaraciju, poreklo robe koje je deklarisano, zemlju porekla, naziv proizvođača, dobavljača itd.

 

Quote

Procedure jesu možda malo komplikovane, ali jednostavno, svuda je to tako, nemoj da misliš da je drugačije u Nemačkoj, npr. 

Ti možeš da uložiš žalbu, odmah, po prijemu paketa, odnosno, da platiš, skeniraš uplatnice koje si uplatio, skineš izvod iz banke, da si određeni proizvod platio xy, priložiš, pošalje i uplatiš taksu. Jeste, bezveze, taksa košta onoliko koliko si ti to platio više, pa ti se ne isplati, ali, jbg, tako je - kako je. 

Meni je trebao amortizer za odredjen model vozila, kontaktirao sam lokalnu firmu, stigne proizvod koji nije originalan, vratim nazad, poruci ponovo, opet nije originalan, 3 puta tako da bi u firmi rekli daj da zovem uvoznika cija je firma i ovlasceni serviser za odredjena vozila, kazu sta je problem, reko proizvod koji saljete nije originalan, ok kako da prepoznaju original, objasnim coveku i op sutra stigne original kao sto sam trazio. Mozda postoje posteni prodavci ali sigurno su u manjini i nece ni oni nista promeniti a jos manje ja kao pojedinac da nesto prijavljujem. Ocigledno da drzavne sluzbe na svakoj mogucoj poziciji ne rade svoj posao.

 

Nije stvar da li je negde jednostavnije ili komplikovanija procedura u inostranstvu, stvar je da ofrlje rad i procedura rada sluzbenih lica je na mnogo manjem nivou nego kad ja treba da ostvarim svoja prava. Da ja ocekujem da sve bude savrseno i da nikad nemam problem normalno da ne, ljudski je pogresiti i ne mogu ni za sebe reci da nisam nikad pogresio, problem je samo sto se "greske" toliko nizaju da je ocigledno nesto drugo u pitanju...

 

Uostalom sta mene briga jel drugde bolje ili losije, mene interesuje kako je ovde. Onaj tamo neka gleda kako ce njemu da bude...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...