Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Beograđani plaćaju taksi i po nekoliko puta skuplje nego žitelji u ostalim gradovima

Recommended Posts

Samo sam se pitao u cemu je caka i evo sada se pokazalo.Gde ce donacija da se "prikaze" Eu..Gde ce da se sakupe poeni kod glasaca..itd..Taksisti zavrsavaju strajk protiv CarGo posle sastanka i ponudjenih subvencija?! Bjelic bio predstavnik taksista(ne znaju njega ljudi koji nisu na taksiju) ..Spin i to kakav spin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali ajde spin... Koliko je dana bila totalna blokada grada, sve se moralo peške!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber dolazi u Srbiju?

 

198660-uber.jpg

 

Kako B92 saznaje, veliki broj taksista širom Srbije u četvrtak je dobio ponudu da putnike prevoze preko ove aplikacije. Jedan broj taksista dobio je SMS poruku u kojoj ih predstavnici firme iz Birmingema zovu da se ''povežu i zarade''. U poruci je naveden britanski broj telefona, kao i sajt povezi.me registrovan u Crnoj Gori.

 

''Imamo informaciju da je Uber pustio aplikaciju za vozače i korisnike u Srbiji. Strukovno udruženje taksita - SITAB, tražilo je od Ministarstva saobraćaja sastanak Radne grupe. Zakon se ne sprovodi od strane inspekcije i komunalne policije prema licima i privrednim subjektima koja u formi udruženja koriste Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju. Ovde je sada reč o firmama koje protivno Zakonu o prevozu putnika, bez ispunjavanja zakonom propisaniih uslova za vozače i pravne subjekte obavljaju i organizuju taksi prevoz'', za B92 kaže Vlado Bulatović, predsednik SITAB-a. Bulatović navodi da u Srbiji, poput UBER-a već posluje CarGo.

 

Poziv da vozi preko Uuber aplikacije dobio je taksista iz Zrenjanina Vladimir Karadžin. ''Preko SMS expres servisa dobio sam ovu poruku. Pomislio sam da je neka provokacija jer se navodi da je firma u Engleskoj, a sajt je registrovan u Crnoj Gori. Proverio sam, taj sajt zaista postoji'', za B92 navodi Karadžin, predsednik SITAZ-a Strukovnog udruženja taksi prevoznika iz Zrenjanina. Podsećamo, pre dva meseca Beograd je desetak dana bio paralisan zbog protesta beogradskih taksista. Da li će dolazak Uber-a biti povod da se oni vrate na ulicu?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta li je onda proverio taksista... :D 

 

46 minutes ago, neshaoct said:

...Pomislio sam da je neka provokacija jer se navodi da je firma u Engleskoj, a sajt je registrovan u Crnoj Gori. Proverio sam, taj sajt zaista postoji'', za B92 navodi Karadžin, predsednik SITAZ-a Strukovnog udruženja taksi prevoznika iz Zrenjanina...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaže, povezite.me postoji kao sajt i kao davalac usluge slične car:go-u, aplikacija se zove GOmobile.
Ovi ni vest ne umeju da prenesu
Ima još neka slična priča kao car:go, ali ne znam kako se zove, zaboravih.
Elem, donekle jeste fejk, nije Uber :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyotina ponuda za Taxi prevoznike

 

toyota taxi.jpg

 

U svetlu usvojene Uredbe Vlade Srbije u vezi sa subvencionisanom obnovom voznog parka, Taxi prevoznici iz Srbije pokazali su posebno interesovanje za vozila iz Toyotine game. Ova vozila uveliko su se dokazala tokom eksploatacije u okviru javnog Taxi prevoza širom sveta, od Azije, Australije, Južne i Severne Amerike do Evrope, gde su iz godine u godinu sve prisutnija na ulicama najvećih gradova. Visok nivo pouzdanosti i bezbednosti, niski troškovi održavanja, mala potrošnja goriva i niska štetna emisija posebno su istakli hibridne modele za obavljanje delatnosti Taxi prevoza u dominantno urbanim sredinama.

 

Toyota Srbija pripremila je posebnu ponudu za Taxi prevoznike u okviru koje se nalazi više različitih modela, sa prilagođenom opremom i detaljima prema najčešćim zahtevima i potrebama Taxi prevoznika. Ponuda kreće od modela Corolla Sedan sa benzinskim motorom od 1.6 litara sa 132 KS i šestostepenim manuelnim menjačem koji u paketu Terra Taxi košta 14.990 evra. Najjeftiniji hibrid u okviru Taxi ponude je Corolla Touring Sports 1.8 HSD Terra Taxi sa 122 KS sa standardnim CVT menjačem i cenom od 21.990 EUR. Taxi prevoznicima su na raspolaganju i druge Toyote, od atraktivnog C-HR-a i Priusa koji dominira evropskim Taxi flotama, do modela Camry koji se ističe snažnim hibridnim pogonom od 2.5 litra i 218 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/26/2019 at 9:48 PM, werp690 said:

4-5-6k mogu da prodaju samo pojedinci...Recimo ja moj auto mogu mozda da prodam za 2500e,a pritom ne postoji rentabilniji automobil za taksi.Sto se tice troskova odrzavanja,menjam samo stvari koje bi menjao i na novom(Potrefio mi se stvarno dobar primerak) i sada treba da ga prodam i da udjem u kredit od 8-9k eura? Neka....Pritom servisi 4x godisnje u ovlascenom,kasko koje mi sada ne treba...Itd...Kome treba nov auto za taksi,neka izvoli...Ja ne zelim da vozim 12h-15h dnevno da bi spustio pedu u nov auto...8h dnevno rada i automobil do 5000e i vise nego dovoljno za taksi.To je moje misljenje naravno,a vrlo dobro znam kako su prosle kolege koje su uzele B klasu,plakali su da ih vrate nazad...Zvali ih partizani...itd....Ako radis kako treba i odvajas amortizaciju,porez i sve ostale stvari na koje moras da mislis rata od 150e uopste nije mala.

I to u Beogradu, a šta tek da kažemo mi iz manjih mesta? Doduše poneko će kupiti taj auto. Ako bih nešto i uzimao onda jedino 500 na metan, mada trenutno kako stvari stoje verovatno neću ništa. Možda i zato što sam trenutnim autom zadovoljan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, to je u suvlasništvu nekih izuzetno bitnih ljudi, da sad ne širim političku priču. Uglavnom, Uber je pre par godina odbijen, Cmmeo pre neki dan najuren, a ovi koji rade isto nesmetano nastavljaju, pa vi vidite. 

21 hours ago, neshtry said:

Meni je CarGo mega! emoji170.png

Jeste, samo u poslednje vreme uglavnom uvaljuju biznis klasu pa onda bude i mega cena. Inače potpuno varijanta na crno, ni firma ni vozači nemaju dozvolu za vršenje prevoza. I naravno vozači zvanično nisu zaposleni, znači komplet rad na crno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, smanjio bih taxije na minimum i ubacio napredne sisteme u konkurenciju.
Ceo centar bgd bih zatvorio za saobraćaj osim za taksi, snabdevanje i javne službe. Javni saobraćaj bi intenzivirao i izprojektovao nanovo i pametnije.
Bgd je jako veliki grad i ne treba da se vozi toliko privatnih automobila sa samo jednim putnikom/vozačem.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bila je inicijativa za tako nešto pre oko 10tak godina. Po uzoru na neki francuski grad (Nica ili Marsej, ne znam tačno koji). Jedan od problema je bio veliki parking gde bi se neko dovezao, ostavio auto i nastao busom ili tramvajem ka centru. I takav parking je trebalo napraviti na više mesta na širem centru grada. Naravno da se odustalo od svega jer em nema mesta za takve parkinge em nema dovoljno vozila GSP i vozača em nema volje.

A ovo oko car:go mi je skroz smešno. Taksisti štrajkovali da se ukine nelegalna agencija za prevoz, dobili 8000 EUR subvencija za novi auto i tišina... Nešto se niko ne trza što car:go i dalje posluje kako posluje. A grad i ljude blokirali toliko dana zarad ničega

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrte se velike pare,vidite sta sve od kola kupuje CarGo.A moze se jel rentiraju ljudima kola min.15-20 evra dnevno po vozaču + 30% zarade. Nije isključeno i da Francuzi u narednom periodu kupe kola i samo oni taksiraju sa aerodroma,ipak je to sada njihovo 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, andreja.micovic said:
Bila je inicijativa za tako nešto pre oko 10tak godina. Po uzoru na neki francuski grad (Nica ili Marsej, ne znam tačno koji). Jedan od problema je bio veliki parking gde bi se neko dovezao, ostavio auto i nastao busom ili tramvajem ka centru. I takav parking je trebalo napraviti na više mesta na širem centru grada. Naravno da se odustalo od svega jer em nema mesta za takve parkinge em nema dovoljno vozila GSP i vozača em nema volje.

A ovo oko car:go mi je skroz smešno. Taksisti štrajkovali da se ukine nelegalna agencija za prevoz, dobili 8000 EUR subvencija za novi auto i tišina... Nešto se niko ne trza što car:go i dalje posluje kako posluje. A grad i ljude blokirali toliko dana zarad ničega

Ja parkiram kod starog Merkatora ili kod opštine Novi Beograd, tu sednem na bus do Zelenog Venca ili Terazija, a odatle mogu gde hoću.

Teže mi je da parkiram po bgd nego da se vozam busom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CarGo ce verovatno biti prodat Yandexu(Ne provereno).

Sto se tice subvencija traju 3 godine,a kada istekne taj period,vozila u Beogradu ce biti starosti do 10 godina.Ispod te granice nece moci da prodju estetski pregled.Ne znam kakva je regulativa za druge gradove.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, dach@ said:

...vidite sta sve od kola kupuje CarGo.A moze se jel rentiraju ljudima kola min.15-20 evra dnevno po vozaču + 30% zarade.

Najbolje od svega je da oni i ne kupuju te aute, nego je uglavnom u pitanju ''Buy-Back''.

Sami vozači zarade za ratu tog auta, plus za sebe, plus za Car:Go. ''Buy-Back'' omogućava firmama da koriste nove automobile za 10%-15%-20% (ili više) njihove novonabavne cene (zavisno od roka na koji zaključe takav aranžman, količine vozila, boniteta firme). Najviše ga koriste rent-a-car kompanije, ali ne samo one. Time se za npr. 100k evra ne uzima samo npr. 5 auta (svaki po 20k), nego se uzima 40 automobila jer za svaki treba isplatiti samo 10%-15% njegove novonabavne vrednosti, dok ostatak pokriva diler koji se obavezao da će aute uzeti nazad po isteku aranžmana.

 

''Buy-Back'' je opcija po kojoj se diler obavezuje da će uzeti nazad sve aute po isteku aranžmana, za unapred dogovoreni iznos (% novonabavne vrednosti). To je aranžman u kojem učestvuju tri strane: diler, rent-a-car i lizing kuća. Nek' je npr. aranžman na 6 meseci. Diler se obavezuje da će otkupiti nazad te aute po 85%-90% (stvar pregovora) njihove novonabavne vrednosti kad prođe 6 meseci, tako da rent-a-car treba da obezbedi finansiranje za preostalih 10%-15% vrednosti, a za to im ustvari služi lizing kuća. Njima (rent-a-car) je idealno da bude na 6 meseci jer time imaju auto u sezoni, a vraćaju ga kad im ionako ne treba (period van sezone), plus uvek imaju nove aute jer za sledeću sezonu (godinu) ulaze u nov aranžman sa novim autima.

 

Tako isto radi Car:Go, samo su rokovi malo drugačiji, pa samim tim i procenti. Nedeljni prihod po autu im je 1.100 evra (uspevaju toliko u praksi bez problema jer svaki auto duže dva čoveka po smenama od 12 sati). Plus, njima je veoma važno što se svi ti auti ne vode na njih, nego na lizing. Policija ne može da ih zapleni (ako ste obratili pažnju, sve one sporadične zaplene su bili privatni automobili ljudi koji voze za Car:Go), tj. ako bi ih Policija i zaplenila, sutra im dolazi lik iz lizing kuće i traži svoj auto nazad...a, nema osnova da im se auto ne vrati, pa zato Policija i nije ''ciljala'' takve automobile već one u vlasništvu fizičkih lica.

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponuda za taksiste: Fiat 500L za 57 evra mesečno

 

fiat taxi subvencija.jpg

 

Kako prenosi RTS, u sklopu pomoći privredi za ublažavanje posledica koronavirusa jedini domaći proizvođač automobila ''FCA Kragujevac'' ponudio je taksistima domaće vozilo Fiat 500L za 57 evra mesečno. Ponuda iz Kragujevca da Fiat 500L koji se proizvodi kod nas postane taksi vozilo vrlo je logična. Taj automobil za samo desetak evra više po mesečnoj rati ima i dve verzije - jednu na prirodni gas i drugu na metan. Obe donose ekološki čisto vozilo sa dva do tri puta manjom emisijom izduvnih gasova i motorima koji bez obzira na pređene kilometre imaju dvogodišnju garanciju. Može se kupiti i preko interneta.

 

''Mogu zakazati prodajne sastanke sa našim osobljem putem našeg ''heng aut'' poziva, mogu tako da prođu i čitave konfiguracije naših vozila i mogu da pošalju sliku i osnovne podatke o svom starom vozilu ukoliko žele da rade staro za novo'', objašnjava komercijalni direktor FCA Igor Ševo. U salonima Fiata i ponuda za zanatske radnje i malu privredu. Dostavni automobil se nudi bez naplate PDV-a, ima četiri sedišta i može se koristiti i kao putnički i teretni. ''Radi se o modelu kubo treking sa mogućnošću odbijanja PDV-a. On bi u bogatom paketu opreme sa 1.3 dizel motorom bio 11.950 evra bez PDV-a'', rekao je Igor Ševo. Još se ne zna kada će fabrika u Kragujevcu proraditi, ali automobila na lageru ima dovoljno. U salonima se postupa po pravilima italijanskih infektologa, što znači da su prodavci i kupci zaštićeni, da nema kataloga ni drugih papira jer se preko toga prenosi zaraza. Sve se završava preko interneta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yandex.Taxi je postao Yandex Go

 

yandex Go_1.jpg

 

Korisnička aplikacija Yandex.Taxi je promenila naziv i koncept, sada je to Yandex Go. U Srbiji je u aplikaciji trenutno dostupno samo naručivanje taksi vozila. U drugim zemljama se tome mogu dodati momentalno slanje stvari, ekspresna dostava jela iz restorana i namirnica iz prodavnica, red vožnje javnog prevoza ''uživo'', deljenje automobila i vožnje sa ličnim vozačem. Go će zameniti aplikaciju Yandex.Taxi. Zajedno sa nazivom će se promeniti i Yandex Go interfejs, ali će biti održan kontinuitet sa Yandex.Taxi stilom. Pošto je u jednoj aplikaciji objedinio mogućnosti različitih servisa, Yandex Go će koristiti sve njihove ključne tehnologije. Vozači koji izvršavaju narudžbine servisa će imati manje „''raznog hoda'' i neće stajati dok čekaju narudžbine.

 

''Yandex Go omogućava ljudima da reše svaki problem vezan za kretanje po gradu brzo i na vreme. Taksi dolazi za manje od 5 minuta, a dostava stvari ili dokumenata u proseku traje 20 minuta. Zahvaljujući tehnologijama i platformama unutar Yandex ekosistema, svakodnevne aktivnosti činimo tako jednostavnim da ih ljudi mogu obavljati u hodu i paralelno sa drugim aktivnostima'', kaže Daniil Šulejko, generalni direktor grupe kompanije Yandex.Taxi. Korisnici aplikacije Yandex.Taxi treba da je ažuriraju na poslednju verziju da bi prešli na Yandex Go. Novim korisnicima je servis Yandex Go već dostupan za preuzimanje na Google Play i AppStore.

 

Yandex.Taxi je počeo sa radom u Beogradu juna 2018. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beogradski taksista odlučio da se vrati iz Velike Britanije u Srbiju, gde je nastavio da gradi svoj život

 

Vladan Vujovic 01.jpg

 

Beogradski taksista koji dobija samo najveće i najbolje ocene od putnika, koji brine da mu je vozilo uvek čisto kao apoteka, koji veruje da samo pošten odnos prema poslu može da donese rezultate, i koji na svakom pređenom kilometru, a prešao ih je čak oko milion i po do sada, brani čast i ugled ove teške profesije. Ovo nije izmišljena ličnost. Zaista postoji. Reč je o Vladanu Vujoviću, rođenom Beograđaninu, koji istinski uživa i voli svoj taksi poziv. Uostalom, još od malih nogu odlučio je da postane taksista vođen primerima njegovih rođaka koji su bili među prvim privatnim taksistima u glavnom gradu.

 

''Bilo je to 1975, imao sam nepunih 8 godina kada sam poželeo da ću jednog dana da sednem za volan Zastave 101 ili možda čak luksuznog ''tristaća'' koji je u to vreme nosio epitet ''srpskog Mecedesa''. Ne znam koliko je ljudi ostvarilo svoj dečački san, ali Bogu hvala ja jesam. Taksi dozvolu sam dobio 5. januara 1990. Imao sam samo 21 godinu kada sam položio taksi ispit, i to iz prvog puta i seo za volan nove bele Zastave 101 Scala, na čijem je krovu svetlela taksi oznaka sa brojem 4122. U to vreme verujem da sam bio među najmlađim taksistima u Beogradu. Često su me putnici u šali pitali da li imam dozvolu ili čak su sumnjali da nisam možda ''pozajmio'' taksi od oca taksiste'', kaže Vujović.

 

Moderne tehnologije su danas nešto sasvim uobičajeno u poslu svakog taksiste, a svaki dan se pojavi neka inovacija koja im olakšava vožnje. Nekada je to bilo znatno drugačije. ''Sećam se da sam kao mali dečak slušao priče sa taksi stanica kako je prvi radio centar sa prvim radio stanicama stigao iz Slovenije u Beograd. To je bilo poslednje čudo tehnike tadašnjeg slovenačkog giganta Iskra. To se tada smatralo luksuzom, pa se i dolazak vozila na kućnu adresu naplaćivao. Naravno da to danas zvuči smešno mlađim generacijama, a posebno sa aspekta današnjeg tehnološkog nivoa usluga''.

 

Vladan Vujovic 02.jpg

 

- Vladan je svojevremeno živeo i u Engleskoj, ali je odlučio da se vrati u Srbiju i ovde nastavi da gradi svoj život i karijeru.

''Kao što kaže naš narod; svaka ptica svome jatu leti. U prvo vreme čini vam se da je preko bolje i zaista bez sumnje preko se bolje zarađuje, mladi ste i možete da radite i po dva posla. Svakome bih preporučio da proba dok je mlad. Međutim, sada je svuda kriza pa i na tom, nama famoznom zapadu ne cvetaju ruže. Treba platiti kredite i ostale račune. Tek kada počnete da živite porodičnim životom shvatite da nema mnogo razlike nigde u svetu. Opet bih citirao naš narod; ko radi ima malo, ko ne radi nema ni malo. Kada se čovek približi kraju svog radnog veka shvati da nije bitno koliko se novca zarađuje, nego koliko vremena za kvalitetan život ostaje posle rada. Štaviše, ovde sam ipak svoj na svome, a tamo bih uvek bio samo stranac. Srbija je mesto gde se opuštenije živi, bar se meni tako čini. Ipak ne mogu se porediti ova vremena i ovaj život sa vremenom kada sam ja otišao''.

 

- Kakva je razlika između taksiranja u Beogradu i Londonu?

''Najveća razlika je u potpunoj organizaciji posla i profesionalizmu. London je grad koji drži do svoje tradicije i jako su ponosni na svoju taksi službu za koju tvrde da je najbolje organizovana u svetu. Zakon se u potpunosti primenjuje i poštuje, za razliku od Beograda, gde postoji veliki prostor za unapređenje. Pritom, pre nego što dobiju dozvolu budući vozači popularnog ''Black Cab'' prolaze rigoroznu policijsku kontrolu, pa onda nadaleko poznati kurs ''Knowledge'' gde se na polaganje ispita dolazi isključivo u odelu i moraju da znaju skoro sve u radijusu 7 milja od Trafalgar Skvera. Na kraju, kada polože poznavanje grada i pored položenog vozačkog ispita B kategorije, potrebno je položiti taksi vozački ispit gde se bukvalno izlazi na ispit na vozilu i vozi se instruktor kao putnik. Verujte mi, ispit je toliko zahtevan da ga retko ko položi iz prvog puta. Ako ste ikada kao turista koristili crni taksi u Londonu shvatićete odakle dolazi toliki profesionalizam''.

 

- Vladan danas vozi Citroen C4 Picasso star deset godina, ali upeglan kao da je sada sišao sa fabričke trake.

''Zadovoljan sam ovim automobilom, ali maštam o novom električnom London TAXI - LEVC. Faktički, taj automobil je poslednja reč hibridne plug-in tehnologije i u potpunosti je prilagođen taksi uslugama, udobnosti, kao i sigurnosti putnika i vozača u koji može udobno da se smesti i do šest putnika. Taksi je takođe prilagođen potrebama osobama sa invaliditetom. Vozač fizičkom pregradom ima odvojen prostor od radnog prostora, što je veoma bitno, što zbog sigurnosti, a što zbog privatnosti. Naravno komunikacija je obezbeđena preko interkoma koji, po želji, putnik može da uključi ili isključi. Išao sam tim primerom i mislim da sam među prvima kod nas koji se odlučio za ovaj korak zaštite, a putnicima se veoma dopada jer sa razlogom očekuju kvalitet za svoj novac. Taksi mora da ponudi nešto lepše, sigurnije i bolje da bi zadržao poverenje građana''.

 

- Jedan uobičajeni dan taksi vozača traje i do deset radnih sati.

''Tokom godina taksiranja oprobao sam se u svim smenama, noćnoj, jutarnjoj i popodnevnoj. Najviše mi odgovara popodnevni izlazak i rad do kasno uveče. Počinjem da radim najčešće oko 13h i radim u zavisnosti koliko posla ima. Ponedeljak - četvrtak završavam oko deset uveče, a petkom se desi da ostanem i malo kasnije jer tog dana ima više vožnji. Subotom i nedeljom ne radim, tako da je potrebno raditi minimum 10 sati dnevno da bi se zaradilo dovoljno za život i održavanje kvaliteta vozila. Član sam STB TAXI i radim isključivo i samo preko Yandex Go aplikacije, tako da 85% realizovanih vožnji dobijam preko ove aplikacije''.

 

- Tokom svoje karijere je doživeo brojne zgode i ''nezgode'' za volanom.

''Pre oko dvadesetak godina vozio sam jednu gospođu koja mi je odmah po ulasku u auto ljutito odbrusila da ako joj muž smanji budžet za taksi, ''ozbiljno'' će se razvesti od njega. Beograđani generalno obožavaju da se voze taksijem i niko ne bi trebao da im uskraćuje to zadovoljstvo. Zato treba da se potrudimo da cene vožnji održimo na nivou dostupnosti što većem broju građana, a da nama to ipak bude isplativo.  Sa druge strane, pamtim i da sam i sam bio još uvek mlad taksista kada sam ugledao starijeg čoveka koji se jako povredio skotrljavši se niz stepenice, spuštajući se iz Parka nesvrstanih zemalja ka Brankovom mostu. Glava mu je bila sva u krvi, ni trenutak nisam razmišljao, stao sam i zamolio prolaznike da ga smeste u moj auto i hitno ga prebacio u Urgentni centar. Pomogao sam mu da dođe do prijemne recepcije gde ga je dalje prihvatilo medicinsko osoblje. Humanost je uvek bila sastavni deo ovoga posla i takvih vožnji, kojih je bilo sijaset, najradije se sećam''.

 

- Ne postoje enormne zarade u taksiju, tvrdi Vujović.

''Taksi je jako zahtevan i stresan posao, nezavisnost kao i samostalna odgovornost individualnog preduzetnika. To je model ''jedan taksi, jedan taksista'' sa fleksibilnim radnim vremenom i jedina prednost ovoga posla. Mislim da je ovo jedini model koji može da opstane na duže staze i da pruži kvalitet usluge, naravno uz primenu zakona i advekvatnog sistema kažnjavanja neprimernih vozača. Da se razumemo, na ovom poslu čovek moze da zaradi samo normalnu platu, uzimajući u obzir da veliki deo od bruto zarade odlazi na troškove i amortizaciju. Taksiranjem kao životnom profesijom može da se bavi jedino pravi zaljubljenik u ovaj posao. Yandex Go je tu odlicno prepoznao da je model saradnje sa već postojećom mrežom iskusnih vozača mnogo kvalitetnija i sigurnija opcija''.

 

- Korona virus je dosta uticala na posao, ali stvari se polako vraćaju u normalu.

''Mi mali privrednici smo kao jegulje, plivamo i u vodi i u blatu. Kad smo preživeli devedesete preživećemo uz Božiju pomoć i sve ostalo. Mi smo sa Beograđanima i u dobru i u zlu.''

 

- Na vratima Vladanovog taksija stoji logotip kao još jedna potvrda sigurnosti i kvaliteta vožnje.

''Prednosti taksi aplikacija su jako velike. Počevši od mogućnosti plaćanja gotovinski ili bezgotovinski, lakoće naručivanja vozila, mogućnosti praćenja dolaska vozila na adresu u realnom vremenu. U svakom trenutku možemo videti poziciju jedni drugih u realnom vremenu ili kontaktirati jedni druge direktno telefonom, umesto da se čujemo preko dispečera. Ipak, najvažnija stavka, bar što se Beograda tiče, je taksimetar Yandeks go aplikacije koji strankama uliva veliko poverenje i daje mogucnost da okvirnu cenu željene vožnje saznaju i pre poručivanja vozila. Ovo je veoma važno s obzirom na to da su Beogradski taksisti na lošem glasu što se poštenja tiče i da stranke radije biraju da taksi naruče preko sigurnih aplikacija nego da zaustave taksi nasumice na ulici. Meni je jako žao što je tako, jer mislim da je manjina taksista jako uticala na ugled cele profesije i nas koji pošteno radimo'', zaključuje Vujović.

 

PR saopštenje Yandex Go

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će se na taksiste gledati kao na profesiju koja je postojala u prošlosti?

 

taksiji u redu.jpg

 

Vozače taksija, slažu se mnogi stručnjaci, u budućnosti bi trebalo da zamene - kompjuteri, a to bi se najpre moglo dogoditi u Kini.

Google je sa ulaganjima u tehnologiju autonomne vožnje počeo pre više od deset godina, a istraživanje, razvoj i brojni testovi koje sprovode više od jedne decenije rezultirali su prvim taksi-servisom na svetu sa vozilima kojima ne upravljaju ljudi, već kompjuteri. Nakon promena i reorganizacija u Guglu, za razvoj takvih automobila sada je zadužena kompanija Waymo, a iako su sa razvojem tehnologije najdalje dogurali čini se da bi ih uskoro na tom tržištu mogle prestići brojne kineske kompanije,

 

Prema istraživanjima agencije McKinsey, upravo Kina ima potencijal da postane najveće tržište autonomnih vozila. Najveća primena tehnologije samovozećih automobila trebalo bi da bude upravo u taksijima - tzv. robotaksi vozila bi vremenom trebalo da preuzmu volane i zamene vozače taksija. U budućnosti, misli se na razdoblje od narednih 20 do 30 godina, na vozače taksija gledaćemo kao na posao koji je postojao u prošlosti, smatra izvršni direktor kompanije WeRide, Toni Han. U razgovoru za CNBC rekao je kako će robotaksiji zameniti ljudski rad jer će vremenom cena hardvera biti sve niža, dok će cena ljudskog rada samo rasti. Već za 3 do 5 godina autonomna tehnologija bi trebalo da počne da se masovno koristi u taksijima u Kini, dok bio njegova kompanija i njeni robotaksiji trebalo da postanu profitabilni 2025. godine, kaže Han.

 

Kakva je budućnost pred robotaksijima najbolje govore podaci koje je objavio McKinsey, koji se, doduše, odnose na nešto dalju budućnost. Prema njima, do 2040. godine 66% putničkih kilometara će se prelaziti sa autonomnim vozilima, što bi trebalo da donese zaradu od 1.1 bilion dolara od samih mobilnih servisa i oko 900 milijardi dolara od prodaje autonomnih vozila. Neke kineske kompanije su na domaćem tržištu takođe pokrenule taksi-servise sa kompjuterima kao vozačima (iako, iz bezbednosnih razloga, na prednjem sedištu i dalje mora sediti vozač za svaki slučaj), pa je tako AutoX iza kojeg stoji Alibaba, počeo sa autonomnim servisom u Šangaju, WeRide je lansirao takav servis u Guangdžou, a na sličnim projektima u Kini rade i DiDi, Baidu i Pony.ai.

 

Tehnološke i automobilske kompanije imaju veliku podršku i od kineske vlade koja podstiče razvoj tehnologije i izdaje brojne dozvole za testiranja vozila na saobraćajnicama, što će svakako uticati na brži razvoj i brži dolazak autonomnih taksija na puteve. Osim na tehnologiju i automobile, za uspeh ove industrije od velike će važnosti biti infrastruktura, odnosno izgradnja novih saobraćajnica namenjenih specijalno autonomnim vozilima, kao i adaptacija postojećih puteva kako bi na njima mogli da se istovremeno voze i klasični automobili i robotaksiji. Ipak, ono na šta treba voditi računa, upozorio je Han, je da je ta industrija poput maratona i još je dug put pred njom.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onog gore sa Picassom (osim ako nema još neki beli Picasso sa Yandex oznakom) sam žestoko iznapušavao pre neki dan i probao sa svih strana da ga obiđem - kao Mensel svojevremeno , ali je još uvek bilo ono suženje zbog radova, pa je faktički bilo neizvodljivo.

Razlog? Čovek vozi na sledeći način otp. - prvom do 5 na sat, pa onda šalta u drugu, već na 15 km/h je u trećoj itd. Od raskrsnice kod Holliday Inn-a do Belvila nije ni do 50 stigao... Verovatno tako uštedi 2 deci goriva i naplati 10 dinara više vožnju.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...