Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Beograđani plaćaju taksi i po nekoliko puta skuplje nego žitelji u ostalim gradovima

Recommended Posts

Nasilno oduzimanje vozila ''CarGo'';

Blokiran deo Novog Beograda

 

udarna vest.jpg

 

Na uglu Bulevara Mihajla Pupina i Milentija Popovića, trenutno se odvija nasilan pokušaj oduzimanja vozila članu udruženja ''CarGo''.

Kako kažu iz ovog udruženja, preko 20 policijskih patrola koje blokirale su okolne saobraćajnice. Na lice mesta se uputio i predsednik Udruženja ''CarGo'' Aleksandar Vučić kao i advokatski tim Udruženja.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo priče sa 10 različitih strana sam čuo da je advokat ovih udario lika iz interventne(samar),zato je i spakovan.

postoji i policijski snimak,nadam se da će ga neko objaviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekako mi je tesko poverovati da advokat to uradi.. Zna i sam sta se dobija za napad na sluzbeno lice. Ne kazem da ti lazes, samo kao sto neko rece gore ovde ispastaju najvise posteni taksisti i cargo vozaci a milion je prica koje sam cuo od pocetka ove borbe. 

 

Druga stvar, idu mi na q ovi iz carGo kada salju milion mejlova i smaraju sa notifikacijama na aplikaciji u tri ujutru. 

Najjace da cu da ustanem i da idem tamo da sprecavam nesto, koga bole q. 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se,ali mislim da nije dezinformacija. Neverovatno mi je da sa više strana čujem istu priču.

sve je to naštimovano tj zabava za milione.

nadam se da će izaći u javnost taj snimak ako postoji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima već i snimaka kako spavaju. Taksista bilo koje vrste neke pare mora doneti kući, pa kad to ne može za 8 radiće i 15 sati ako treba, pa i više. Onda se dešavaju ovakve stvari:

 

https://dubrovackidnevnik.rtl.hr/vijesti/hrvatska/taksist-na-sezonskom-radu-zaspao-sam-i-skoro-ubio-troje-ljudi?fbclid=IwAR2f9Qd5cVGQ_hPixU7n-E5IjWvfuRV_rbkwSDeCWPBmpoKPJhHR53V7A_s

 

https://www.telegraf.rs/sport/rusija-2018/vesti-rusija-2018/2967437-taksi-uleteo-medju-ljude-u-centru-moskve-8-osoba-povredjeno

 

Najgore je što tad žrtve često budu oni koji ni sa kakvim taksijem nemaju veze, ni kao taksisti ni kao putnici. Zbog takvih stvari, dakle direktnog ugrožavanja bezbednosti Uber je pre neki dan izgubio licencu u Londonu. 

 

https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2019&mm=11&dd=25&nav_id=1622266

 

Car - go ne može da izgubi dozvolu pošto je i nema. Postavlja se samo pitanje ko je dozvolio da nekoliko hiljada ljudi radi na crno. Svi ste siguno videli da se pekare i minimarketi privremeno zatvaraju ako im se nađe samo 1 neprijavljen radnik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taksistima po 8.000 evra za nova vozila

 

taxi.jpg

 

Taksisti će u naredne tri godine moći da računaju na 8.000 evra bespovratne pomoći za kupovinu novih automobila. Kako ''Novosti'' nezvanično saznaju, Uredbu o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane nabavke tehničkih vozila za potrebe obnove voznog parka taksi prevoza kao javnog prevoza bi na sednici trebalo da usvoji Vlada Srbije. Ove beneficije su rezultat dogovora koji su sa nadležnima u oktobru postigli beogradski taksisti posle protesta koji su duže od deset dana blokirali prestonicu. Posle susreta sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem počele su pripreme uredbe o subvencijama.

 

Taksisti će subvenciju moći da iskoriste na tri načina.

Novac od države može biti učešće za namenski kredit za kupovinu novog automobila, kao učešće za lizing ili se može koristiti za plaćanje dela kupoprodajne cene novog vozila. Pravo na nabavku imaju preduzetnici i privredna društva. Ranije je najavljeno da će svi automobili koje taksisti budu kupovali, koristeći novčanu pomoć države, morati da budu bele boje, dok će o modelu i ceni automobila taksi prevoznici širom Srbije imati pravo da sami odluče. U strukovnim udruženjima pretpostavljaju da će njihove kolege uglavnom birati vozila srednje klase čija je cena do 17.000 evra, što znači da će mnogima država kupiti više od polovine automobila.

 

Taksisti na ovaj ustupak gledaju kao na način da im se država oduži za to što im godinama nije omogućila fer uslove poslovanja i nije uredila to tržište.

''Prvi put, za sve ove godine, kupiću novi automobil ukoliko subvencije budu 8.000 evra'', kaže Vlado Bulatović, predsednik Strukovnog udruženja taksi preduzetnika. m''Uzeću vozilo od 18.000 evra, država će mi dati 8.000, a za tri godine kada mu vrednost opadne za polovinu i stvore se uslovi za njegovo otuđenje, moći ću da ga prodam. Računica je jasna, uvek sam na dobitku. Ovako nikada ne bih mogao da zaradim novac da kupim novo vozilo i putnicima obezbedim udobnu i bezbednu vožnju. Ukoliko subvencije budu manje, kupovina novih automobila se ne isplati i uvek smo na gubitku. Amortizaciona stopa je najveća u prvih pet godina, što znači da se vrednost vozila smanji upola.'' U Srbiji posluje oko 17.400 taksita, a automobili kojima prevoze mušterije gotovo su punoletni jer su u proseku stari oko 15 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto od npr. 17.000 evra bi taksiste trebalo u praksi da košta jedno 3-4-5 hiljada... Čini mi se da ne postoji bolja varijanta od te za kupovinu automobila od 15k-20k evra. 

8k daje država, 4-5-6k mogu da dobiju prodajući auto koji sada imaju (manje nego ostali za isti auto zbog TX tablica)...i faktički ''samo'' ostatak treba da nadomeste. Taj ''ostatak'' mogu, ako nikako drugačije nekim kreditom na 3-4-5 godina, i tako faktički za ratu od oko 150 evra (ne treba mnogo dana u mesecu za pazariti toliko) imaju nov sasvim solidan auto sa manjim troškovima održavanja, u garanciji.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

4-5-6k mogu da prodaju samo pojedinci...Recimo ja moj auto mogu mozda da prodam za 2500e,a pritom ne postoji rentabilniji automobil za taksi.Sto se tice troskova odrzavanja,menjam samo stvari koje bi menjao i na novom(Potrefio mi se stvarno dobar primerak) i sada treba da ga prodam i da udjem u kredit od 8-9k eura? Neka....Pritom servisi 4x godisnje u ovlascenom,kasko koje mi sada ne treba...Itd...Kome treba nov auto za taksi,neka izvoli...Ja ne zelim da vozim 12h-15h dnevno da bi spustio pedu u nov auto...8h dnevno rada i automobil do 5000e i vise nego dovoljno za taksi.To je moje misljenje naravno,a vrlo dobro znam kako su prosle kolege koje su uzele B klasu,plakali su da ih vrate nazad...Zvali ih partizani...itd....Ako radis kako treba i odvajas amortizaciju,porez i sve ostale stvari na koje moras da mislis rata od 150e uopste nije mala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da će trebati više da se bude u autu, tj. više da se radi je izvesno kako bi se sve otplatilo. Isto kao i da će redovni servisi biti skuplji.

Ipak, treba imati u vidu da kad prođe npr. 3 godine (ako bude zabrana otuđenja na toliko), otvara se opcija prodaje tog auta odmah po isteku zabrane otuđenja koji će tada imati znatno veću vrednost nego onaj koji se sada prodaje, sa kojim se sada taksira...i ta razlika u ceni je takođe zarada, samo što se ne vidi odmah.

Mislim da će biti dosta taksista koji će uzeti novi auto preko ove subvencije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kazem ja da je subvencija losa.Da se razumemo 8k je 8k ali i kredit je kredit.Po mom misljenju treba da imas cist,uredan i ispravan automobil,sto sada veliki broj kolega nema.Za moju Ideu 2004 godiste ljudi koji se ne razumeju pitaju jel ovo nesto novo?

Drugo je kada covek kupuje automobil za svoju dusu i kada se kupuje automobil koji ce da bude radna raga.Dati 17-18k da bude radna raga je po meni ludost.Da ne pricamo o cenama odrzavanja takvog automobila.Servis 3-4x godisnje,trapovi koji nisu u garanciji,plocice,diskovi,amortizeri,set kvacila...itd....

Naravno sve je ovo moje misljenje i ne sumnjam da ce dosta taksista iskoristiti ovo.Mozda cu i ja ako bude mogucnost 8k+2.5k moj auto i nesto da se doplati za recimo Tipo.Tako neka opcija mi je razumna jer bi doplata stvarno bila u okviru 3-4k

Mada bi i to bilo veliko pitanje jer bi opet sebi podigao vreme rada zarad servisa,odrzavanja...itd...

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobil od 17k taksiste kosta 14k jer mogu isti da kupe kao osnovno sredstvo bez pdv. 

14000-8000 evra subvencija= 6000 evra.

 

Posle 5 godina koriscenja tog automobila isti prodaju lagano za 6000, tako da su  ulozili  0 evra, a vozili su nov auto 5 godina i zaradjivali od istog.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taksistima automobil nije osnovno sredstvo za rad vec taksimetar! Pazi apsurda?! Na sve su mislili...Da je osnovno sredstvo onda bi mogli i delove da uzimaju(mo) bez pdv.a tj da imamo povrat istog...itd...Ne! Taksimetar je osnovno sredstvo na rad smislio neko pametan i ubacio u zakon. ;)...Ko zna sta ce na kraju i od ovoga da ispadne.Mozda ne bude 8k nego 5k pa onda mora Skoda da se uzme ili nesto tog tipa...itd....Sto ne daju 8k,a da moze da se uzme od bilo kog pravnog lica(auto placa)...Ne bi ja ovde trcao pred rudu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudno mi to bas za nemogucnost odbitka PDV-a za kupovinu novog automobila, kad u zakonu drugacije pise.

 

Prema Zakonu o porezu na dodatu vrednost pravo na odbitak prethodnog poreza je moguće ostvariti ukoliko se vrši nabavka dobara radi obavljanja delatnosti. Prilikom nabavke putničih vozila moguće je ostvariti odbitak prethodnog poreza samo u slučaju nabavke vozila za taksi službe, auto škole ili renta-car agencija. Takođe moguće je ostvariti pravo na odbitak prethodnog poreza ukoliko se putnički automobili nabavljaju radi bilo kakvog rentiranja ili iznajmljivanja, dakle pravo na odbitak prethodnog poreza mogu ostvariti i lizing kuće...

 

Ako je verovati novinama jedini uslovi su da je automobil nov i da je bele boje, kupac bira marku, cenu... Po meni nepostoji razlog da neko ovo neiskoristi, pogotovo sto ce dileri verovatno jos dodatno spustiti par procenata prvobitne cene ili izaci sa nekom posebnom ponudom namenjenoj taksistima, ipak se radi o skoro 20000 potencijalnih kupaca.

Ko ne zeli da se zaduzuje moze da kupi i Daciu, ja se cesto vozim u jednoj i covek je bas hvali, a moze i da doplati nesto minimalno za Tipa. Ali kao sto kazes treba jos sacekati pa videti sta ce od ovog biti...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uslov je da kupe vozilo po ceni od najmanje 13.000 evra, električno, hibridno, na komprimovani prirodni gas ili sa "evro 6" motorom, pišu današnje "Večernje novosti".

Da ne bi vraćali poklonjeni novac moraju da nastave da taksiraju baš tim vozilom najmanje tri godine, a u narednoj godini iz budžeta će biti obezbedjene dotacije za najviše 6.000 taksista.

 

Vec se od 17.400 taksista stiglo do najvise 6.000 taksista.Dok dodje do realizacije bice 2000 taksista uz uslov da poloze hipoteku na stan.Pre 8 godina sam uzeo neki Kangoo skroz elektricni u nekoj konb za smesan novac i reko aj da ga uzmem za posao.Dodjem na estetski...aaaa pa ovo ne moze,nije euro 3! Molim?! Gospodjo ja i nemam auspuh kakav euro 3? Ne moze!!! Nemas dovoljan radijus kretanja,sta ako uzmes voznju do NS.a? Necu voziti,pozvacu drugog kolegu.Ne moze! 

Taksisti imaju pravo na povrat od akciza na gorivo sve sto treba jeste da donose racune kvartalno.Odnesem ja racune..Donesite promet po racunu preko banke i neka knjigovodja dodje sa knjigama.Ja placam porez pausalno i nisam u obavezi da vrsim uplatu pazara preko banke i da vodim knjige...a pa onda ne moze...itd...itd...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subvencije za taksiste, ali ako ispune ovaj uslov

 

hyundai taxi 1.jpg

 

Taksisti koji kupuju novi automobil sledeće godine mogu da računaju na 8.000 evra dotacije države. Uslov je da kupe vozilo od najmanje 13.000 evra, električno, hibridno, na komprimovani prirodni gas ili sa evro 6 motorom. Da ne bi vraćali poklonjeni novac moraju da nastave da taksiraju baš tim vozilom najmanje tri godine. Budžet će tokom godine biti velikodušan prema najviše 6.000 taksista.

 

Kako pišu ''Novosti'', Vlada Srbije usvojila je Uredbu o uslovu i načinu subvencionisanja nabavke putničkih vozila za potrebe obnove voznog parka taksi prevoza kao javnog prevoza. Primena počinje osam dana od objavljivanja u ''Službenom glasniku'' i važi do poslednjeg dana 2020. godine. Na finansijsku podršku pri kupovini novog automobila mogu da računaju taksisti koji se tim poslom bave najmanje godinu dana od dana stupanja na snagu ove uredbe. Iznos od 8.000 evra mogu da iskoriste kao učešće za namenski kredit, za finansijski lizing ili plaćanje dela kupoprodajne cene. Važan uslov je da taksista koji se prijavi za subvenciju ne duguje državi na ime poreza.

 

Predstavnik Saveza auto-taksi udruženja SATUS Aleksandar Bjelić, tvrdi da subvencije nisu bile rezultat protesta taksi prevoznika, već da ih je država sama ponudila. Blokadom grada u oktobru su od države samo tražili da nelegalne prevoznike skloni sa ulice. Bjelić smatra da će taksisti dobiti i dodatne popuste od svih dilera automobila jer je u pitanju veliki broj vozila. Očekuje da se u priču uključe i banke i da daju povoljnije uslove za uzimanje novih vozila. Sredstva opredeljena budžetom za ovu namenu su oko 20 miliona evra.

''Vozilo ne može da uzme taksista koji ima dug veći od 500.000 dinara i ako nije u reprogramu'' - navodi Bjelić. ''Obavezna je kupovina vozila sa evro 6 motorom, mora da bude auto bele boje, da ima prtljažnik veći od 350 litara. Svi će biti na dobitku. Putnici imaju bolju uslugu, a taksistima će održavanje vozila biti jeftinije. Imaće i uštedu na potrošnji goriva do dva i po evra. I vazduh u prestonici biće čistiji. Oko 6.000 vozila dnevno pređe po 150 kilometara. To znači da imate 60.000 vozila u svakom trenutku na ulici koja zagađuju vazduh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta je sto novac za subvencije nece ici od novca poreskih obveznika ali to niko nece reci javno kao sto to nije ni bio uslov taksista kada se odvijao strajk.

Novac za to je iz doncija Eu fonda za zastitu zivotne sredine,a mora se negde "prikazati" gde je otisao.

Ceo strajk je bio spin.CarGo radi,taksistima drzava "daje" subvencije...Sreca,sreca,radost... @Goran Zemun

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja mislim da je spin, inače bi radila interventna i žandarmerija, kao i za blokade zbog goriva

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...