Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Beograđani plaćaju taksi i po nekoliko puta skuplje nego žitelji u ostalim gradovima

Recommended Posts

Nisam rekao da si me uvredio ili da si mi rekao da sam debil, taman posla.
Što se tiče ispoljavanja nezadovoljsta, pa mogli ste svaki dan da se skupite ispred skupštine al bez automobila, kao i svi ostali. Ili da blokirate jedan most ili nešto simbolično, ovako, slažemo se obojica, samo gnev naroda navlačite i terate ljude konkurenciji, kakva god da je.
Meni kao potencijalnoj mušteriji je bolja usluga u CarGo i evidentno je da se rapidno šire.
Isto , kao građaninu ove zemlje mi je u interesu da i oni plaćaju državi sve što im sleduje da plaćaju.
Kad odem u manje gradove, vožnja je smerjurija u odnosu na BG, da ne ulazimo u razloge zašto.
Mislim da je nerealno očekivati da nikad ne dobijete konkurenciju.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

Ma nije problem u nelojalnoj konkurenciji,problem je kada je ta konkurencija nelegalna.Na to se odnosio onaj moj post o udruzenju ljubitelja piva da bi neko ko ne zna sta se desava pokusao da stekne kakvu takvu sliku.Svaki dan se i pokusavalo kroz institucije ove drzave.I to bukvalno godinu dana kao sto sam i napisao,a za to vreme je nelegalna konkurencija vec ozbiljno narasla dok su im nadlezni dozvoljavali da rade to sto rade.Jel mislis da bi ti i ja mogli da napravimo app BusGo kupimo deset autobusa da unapredimo GSP i vozimo po 70 dinara,a da svi koji se voze sa nama budu nasi clanovi?

Uhapsili bi nas za dva dana!

Onda mozes i sam da zakljucis kakva je prica iza cele ove zezancije.Taksi sluzbu uredjuje grad,a ne taksi karteli kao sto pokusavaju da predstave u medijima.Ako i sam pogledas tekstove na raznim portalima,komentare,tviter..itd...Videces dosta botovskih komentara,videces sprdnju,videces porez,videcea taksi kartel,a nigde i to bas nigde i niko nije objasnio i pojasnio na koji nacin posluje kompanija CarGo.Nigde!...Samo ces videti taksisti traze njihovo ukidanje! 

Ne trazimo mi ukidanje nelojalne vec nelegalne konkurencije.Samo sto to niko ne sme ili ne zeli da objavi(Ja mislim da ne sme!) 

A ako te intresuje mogu da ti objasnim i razloge zasto je jeftiniji taksi u drugim manjim mestima.

Zato sto za svako mesto njihova gradska vlast odlucuje kako ce taksi funkcionisati jer je u svakom mestu taksi delatnost je delatnost od intresa za grad.

Uzecu npr Nis tamo je gradska vlast dozvolila da postoje firme koje mogu da kupe odredjeni broj vozila zaposle vozace i rade po tom sistemu.Kupe recimo 100 vozila,vozaci rade po 12h i automobili im se ne gase 24h gde 25 posto bruto zarade ide vozacu,a ostalih 75 posto zarade ide firmi.Njegov automobil 24h donosi prihod i ide se na kvantitet.A sada zamisli gazdu koji dodje kod vulkanizera i trzi mu 400 guma za svoja vozila,kakvu cenu dobije? Kakvu cenu dobije kod mehanicara koji vise nista ne mora da radi sem njegovih vozila..itd...Kakvu cenu dobije za delove,ulje...itd..

Recimo u Beogradu su taksisti trazili licence (sa njima bi mogli da zaposle nekoga da radi drugu smenu) gradska vlast rekla ne moze,a to bi donelo boljitak gradjanima jer bi cena logicno mogla da se dampinguje.Recimo ne znam da li znas da taksisti u Beogradu automobil nije osnovno sredstvo za rad vec taksimetar,a sta mislis zbog cega? Zato sto bi onda morali da daju olaksice u smanjenju akciza za gorivo,repromaterijal itd..sto im naravno ponovo ne odgovara.Jel znas da je taksi u Beogradu zadnji put podigao cene 2012(nema veze sa temom ali eto da znas i to) a koliko su otisli troskovi zivota.Hocu samo da ti kazem da nije sve tako crno,belo kako moze da izgleda nekome ko celu pricu posmatra sa strane.Nazalost apsolutno razumem gradjane i njihov gnev ali u drzavi u kakvoj zivimo jedino radikalizacijom mozda mozes da pokrenes stvari sa mrtve tacke,mada bojim se da u ovom slucaju ni to nece dati rezultate...Ne moras da se pitas zasto,znamo i ti i ja...

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

CarGo garantuje poštenim taksistima: 150.000 mesečno, nova kola i otplata duga

 

car go Vuk.jpg

 

Direktor kompanije ''CarGo Technologies'' Vuk Guberinić najavio je da će ta kompanija sa poštenim taksistima, uskoro predstaviti novi, savremeni taksi. On je rekao da će to predstavljati početak nove taksi ere. Istovremeno je predstavio i paket mera zahvaljujući kojima nijedan taksista neće biti bez posla.

 

''CarGo nije taksi. Nije tako napravljen niti će to ikada biti. Međutim, javili su nam se pošteni taksisti koji ne žele da štrajkuju, a žele da izađu iz kandži taksi kartela. Oni su zbog kartela i interesnih grupa dovedeni do ruba egzistencije. Dosta je bilo ugnjetavanja. CarGo će pomoći poštenim taksistima da formiraju novo taksi udruženje, ali to nije sve. Predlažemo paket mera i garantujemo da nijedan pošteni taksista neće ostati bez posla'', rekao je Guberinić na konferenciji za medije u Beogradu. Govoreći o paketu mera, Guberinić je istakao da poštenim taksistima garantuje da će u novom udruženju taksista imati profit od 150.000 dinara mesečno, ostvarena puna radna prava, i mesečnu nadoknadu od dve hiljade dinara plus PDV.

 

''Dosta je bilo pljačkanja i mesečnih nameta kartelskih udruženja. Udruženje poštenih taksista omogućavaće prvih šest meseci bez troškova, a nakon toga mesečnu nadoknadu od samo dve hiljada dinara plus PDV za održavanje softvera'', objasnio je direktor CarGo. Guberinić je rekao da nema skrivenih troškova i da novo udruženje poštenim taksistima garantuje i beneficije, kao što su pomoć u izmirivanju poreskog duga, kupovini novih automobila, najsavremenije plaćanje usluge i pomoć oko vođenja knjiga. On je dodao da u novoj eri taksi poslovanja moraju da budu uključene i žene i da mora da se vodi računa o rodnoj ravnopravnosti, jer je do sada taksi kartel diskriminisao žene koje su želele da voze taksi.

 

Guberinić je istakao da je jasno da protest taksista u Beogradu ima političku pozadinu i pozvao je taksi kartel da napadnu one ministre kojima su dali novac, a ne da kukavički napadaju premijerku, ministre Ružića i Antića, koji nemaju nikakve veze sa protestom. ''Taksi kartel je poštene taksiste doveo dovde samo da bi određeni ministri punili džepove i brendirane tašnice. Ako neko na pruženu ruku odgovara kamenom, jasno je da se iza toga ne krije iskrena potreba za pronalaženjem rešenja, već skriveni motiv za pravljenjem haosa'', zaključio je direktor CarGo kompanije. Guberinić je rekao da CarGo neće učestvovati u političkom obračunu bosova taksi kartela i njihovih političkih saradnika. ''Politički saradnici taksi kartela, makar bili oni ministri ili njihovi pomoćnici, će od nas sledeće nedelje dobiti poklone, ali sugurno ne one na koje su navikli od bosova taksi kartela'', zaključio je Guberinić.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa možeš da otvoriš klub ljubitelja džeza na pr. I da svako sa karticom kluba može da uđe u unutra i da pije ako ima pića, ali ne može bez kartice da ulaze.

U tom slučaju se ne smatraš ugostiteljskim objektom, kafanom, nego nevladinom organizacijom, vrata bi po pravilu trebala biti zatvorena i još bolje zaključana.

Ima takvih primera.

Na pr. KUD skoro svako ima svoj klub sa pićem, 90tih su i neke opozicione partije imale svoje kafiće u stranačkim prostorijama, a bili su klubovi simpatizera i td...

 

 

Послато уз помоћ ТT

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MUP upozorio taksiste

 

Ministarstvo unutrašnjih poslova upozorilo je danas da nikome neće dozvoliti da blokira auto-put

 

mup logo.jpg

 

U saopštenju dostavljenom medijima, a u vezi sa najavljenim protestom taksista, MUP je istakao da prema Zakonu o javnom okupljanju ne izdaje dozvole za održavanje javnih okupljanja, već samo može doneti odluku o zabrani nekog skupa ukoliko su za to ispunjeni zakonski uslovi. MUP u saopštenju navodi da je Sindikat taksi vozača i auto-prevoznika ''Nezavisnost'' prijavio Policijskoj upravi za grad Beograd za naredni ponedeljak ''javno okupljanje u pokretu'', ali da nije navedeno da će most Gazela u Beogradu biti blokiran. Iz MUP-a poručuju da ''svakako neće dozvoliti bilo kome da blokira auto-put''.

 

Prethodno je, u izjavi za Blic, jedan od predstavnika taksista Aleksandar Bijelić najavio da će njihovi članovi od ponedeljka radikalizovati proteste, koji će sledeće nedelje trajati od 14 do 17 sati i obuhvatiće i Gazelu i Slaviju, uz tvrdnju da su za to dobili dozvole.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Car:Go ili taksi: Šta kažu korisnici?

 

Beogradski taksisti već dve nedelje protestuju zbog kompanije Car:Go. Kako korisnici obe opcije objašnjavaju zašto ih biraju i gde su tu prava potrošača.

 

taxi protest bg.jpg

 

Dilema koja poslednjih dana dobija na značaju - Car:Go ili taksi? Nju je prethodnih dana dodatno podstakao protest taksista koji traje već dve nedelje i to u vreme saobraćajnog špica.

Ana Gojgić to rešava tako što bira Car:Go. ''Ne moram da zovem nekog, samo uđem u aplikaciju i ukucam adresu'' - to je jedan od razloga za njen izbor.

Spasoje Veselinović sa druge strane bira taksi. ''Car:Go ne koristim jer ne želim da na bilo koji način učestvujem i podržavam delovanja i poslovanja koja su u sukobu sa važećim pravnim aktima.''

 

- Car:Go - Rupa u zakonu, moderan prevoz ili nešto sasvim treće?

Sa stanovišta Zakona o zaštiti potrošača - postojanje obe opcije je legitimno.

''Jedno od osnovnih prava potrošača je pravo na izbor'', kaže za BBC na srpskom Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije. Da li je poslovanje kompanije Car:Go u skladu sa pravnim aktima ili ne? Premijerka Ana Brnabić kaže da Car:Go ''koristi rupe u zakonu'', a ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture tvrdi da Car:Go nelegalno prevozi putnike i ostvaruje profit uprkos tome što je registrovano kao neprofitno udruženje građana. Baš kao i vrh vlasti, ni taksisti ni Car:Go vozači ne mogu da nađu zajednički jezik. Jedni kažu da je Car:Go nelegalan, a drugi odgovaraju da je sve po zakonu.

 

- Kontraefekat protesta

Udruženja beogradskih taksista od 30. septembra blokira centralne gradske ulice. Protest taksista naterao je neke Anine poznanike, koji su odbijali da koriste Car:Go, da ipak instaliraju aplikaciju.

''Kada su taksisti počeli da protestuju, nisu imali izbora, pa su je na kraju instalirali. Protesti tako imaju kontraefekat'', priča Ana. Spasoje ''nije popustio'' i nastavlja da koristi taksi. ''Duboko verujem da svaki pojedinac koji na bilo koji način učestvuje u tome, gubi pravo da ukaže na bilo kakve slične manevre korišćenja rupa u bilo kojoj sferi'', kaže on.

Pobornici Car:Go opcije navode da je biraju i zato što je jeftinija. Tanja Marković kaže da obično ne koristi nijednu od dve opcije, ali da kada žuri negde bira - taksi. ''Nemam instaliranu aplikaciju i lakše mi je da pozovem taksi i znam da će doći za nekoliko minuta, nego da jurim vozilo Car:Go, kog često ni nema.'' Za Milicu Đokić Car:Go je jeftinija opcija. ''Lako možeš da lociraš vozila koja su ti u bilizini i brzo dođeš do prevoza. Nije ti potreban prevoznik, niti operater, ne moraš da imaš keš, niti bilo koje sredstvo plaćanja.''

 

- Istorijat protesta
Taksisti su zbog toga nekoliko puta do sada protestovali, a i Car:Go vozači održali su protest. U maju 2018. taksisti su protestovali tražeći da budu deo radne grupe za izradu Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju. Car:Go je tada bio registrovan kao softverska kompanija koja se bavi limo prevozom. Nakon usvajanja ovog zakona krajem 2018, Car:Go je preregistrovan udruženje građana koje se bavi pružanjem inovativne pomoći na putu. Inspektori Ministarstva saobraćaja zaplenili su početkom godine vozila Car:Goa, nakon čega je usledio njihov protest. U maju 2019. taksisti su ponovo protestovali tražeći primenu Zakona o drumskom saobraćaju. Oktobra 2019. taksisti blokiraju saobraćaj sa istim zahtevom, ali traže i ukidanje Car:Go-a

 

- Zašto taksisti protestuju?

Beogradska taksi udruženja počela su protest 30. septembra 2019. godine, zahtevajući ukidanje aplikacije Car:Go i poštovanje Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju. Međutim, Car:Go ne podleže tom zakonu pošto je registrovan kao udruženje građana za obavljanje konsultantske delatnosti u oblasti informacione tehnologije. Oni dakle - povezuju vozače i ljude kojima je potreban prevoz. ''Mi se zalažemo za zdravu konkurenciju. Spekuliše se da li je rad Car:Go-a po zakonu ili nije. To treba neko da utvrdi, a ne da se izlazi sa pretpostavkama. Što se zaštite potrošača tiče, sasvim je u redu da postoje alternativne opcije taksiju'', kaže Alfirović. ''Moramo da se prilagođavamo savremenim tehnologijama. Tehnološki napredak ne može da se spreči, a on donosi i ovakve opcije. Ovakva alternativa postoji svuda u svetu i moramo tome da se prilagodimo'', kaže on. Beogradski taksisti dobili su podršku kolega iz Novog Sada. Ovog puta najavljuju radikalizaciju protesta i blokadu beogradskih mostova od ponedeljka.

 

Kako se postaje taksista?
Prema Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, osnovni uslovi za dobijanje taksi dozvole vozač mora da ima:

- vozačku dozvolu B kategorije.
- zvanje vozača motornog vozila ili zvanje tehničara drumskog saobraćaja ili zvanje vozača specijaliste petog stepena stručne spreme.
- da ima radno iskustvo na poslovima vozača motornog vozila od najmanje pet godina.
- da ima uverenje o zdravstvenoj sposobnosti za upravljanje motornim vozilom koje je propisima kojima se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima utvrđeno za vozače kojima je upravljanje vozilom osnovno zanimanje.

- Vozač ne može biti lice koje je osuđeno na kaznu zatvora dužu od dve godine za krivično delo protiv života i tela, polne slobode, imovine, bezbednosti javnog saobraćaja, zdravlja ljudi i javnog reda i mira, dok traju pravne posledice osude.

- Vozač mora da ima položen ispit o poznavanju jedinice lokalne samouprave ukoliko ona ima više od 100.000 stanovnika.

 

Kako se postaje vozač Car:Go-a?
- ima petogodišnje vozačko iskustvo
- da položi test poznavanja grada
- ima vozačku dozvolu
- ima auto mlađi od 10 godina
- poseduje Android telefon
- bude nekažnjavan
- položi test ličnosti


''Profesija taksiste je i dalje profesija. Da bi neko to postao, mora da ispuni određene uslove, položi testove, dobije licencu'', kaže Spasoje. ''Kako meni u mojoj profesiji smeta upliv nekvalifikovanih kadrova, tako mi to smeta i u ovom slučaju.'' Ana kaže da su Car:Go vozači profesionalniji i da je sa taksistima imala nekoliko nepristojnih situacija - postavljali su joj neugodna pitanja i dobacivali, što joj se nije dogodilo u prvom slučaju.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Država daje novac za nove taksije: Uslov beli automobili, isplata dugovanja i registracija

 

taxi.jpg

 

Automobili koje taksisti budu kupovali, koristeći novčanu pomoć države, moraće da budu bele boje, a imaće pravo da sami odluče o modelu i ceni, piše Blic. Subvencije će biti po nekoliko hiljada evra, a tačan iznos trebalo bi da bude poznat tokom sledeće nedelje, kada se nastavljaju pregovori između taksista i države, odnosno Ministarstva finansija. Kupovina vozila uz subvenciju imaće tri koraka - taksisti će morati da obezbede učešće, država će dati subvenciju, a ostatak do ukupne cene novog vozila taksisti će moći da otplaćuju na pet godina putem lizinga ili bankarskog kredita. Najčešći izbor među taksistima biće vozila srednje klase koja koštaju između 15.000 i 17.000 evra.

 

Taksisti će za dobijanje subvencije morati da ispune najmanje dva uslova - da je taksi prevoznik registrovan i da nema dugovanja prema državi. Taj uslov trenutno ispunjava između 12.000 i 13.000 taksista od ukupno 17.400 taksi prevoznika u Srbiji. Taksisti su pre dva dana okončali protest posle dvanaest dana blokade centra Beograda i to nakon razgovora sa predsednikom Aleksandrom Vučićem. Vučić je nakon sastanka rekao da će taksisti dobiti subvencije države, ali nije precizirao o kakvim subvencijama je reč. Tada je ocenio i da je država spremna da pomogne unapređenje kvaliteta taksi službi.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par hiljada po glavi i zadovoljni, a to što su napravili milionsku štetu, i sebi i drugima, ko te pita, daj par hiljada pa da idem.

Koliko je dobio vođa protesta, to je pitanje za razmatranje.

Videće se za 6meseci do godine po voznom parku..

 

Послато уз помоћ ТT

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Savrseno, sad cu morati da wrapujem Alfu u neku boju :lol:

Ili uzNi table pa radi na crno :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kao taksista nemam pojma sta je dogovoreno.

Drzavne subvencije koje se spominju mi nece znaciti apsolutno nista(pricam u svoje ime) jer mi ne pada na pamet da ulazim u kredit,lizing zbog automobila koji cu lomiti na taksiju.Kao sto sam i napisao u nekom od prethodnih postova.Vozaci taksija i CarGo.a su samo pijuni u ovoj igri.

Bice da su "vodje" protesta tu najbolje prosle....Ja cu morati da "farbam" auto u belo :)

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nedelju sam nešto žurio i uhvatio sam taksi na Terazijama do Kalemgdana. Prvi u redu, gore znak udruženja, TX tablice, unutra taksimetar. Krenuli mi, prošli jedno 500 metara, ja vidim taksimetar broji 1300 dinara, tarifa 4, rekoh izvini je li ovo prava cena, kaže on jeste... Kao nedelja je i ovi protesti. Dok sam ja njemu rekao da zaustavi kola na stanici došlo je do 1800. Nisu meni problem prljava kola nego ovakve stvari pošto se ne dešavaju baš retko. I na kraju svega ja samo mogu da pričam, nemam nikakav dokaz koliko je koštala vožnja jer sve ide na ruke. 

Edited by BGMilos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog takvih slucajeva mnogi zele da se voze sa CarGo. 


Kod nas je nekako sve obrnuto. Umesto da taxi usluga bude skuplja i kvalitetnija, ona je skuplja i losija (cast izuzecima naravno)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja sklavirio, ovi 'podsticaji' idu taxijima za nabavku novijih vozila (polovnih, koliko sam procitao) uz uslov da su bele boje i mladjeg godista. Ono sto meni bode oci sada je...ko se 'spandjao' sa Taxi udruzenjem i ima najvise 'belih' vozila. A beneficije su tolike da bi u ovom slucaju trebali svi seljaci kombajnima da blokiraju grad, a u najblazem slucaju posalju po kombi u grad...sa sve sirokim bubnjem za psenicu (zahvata 2 trake) sto su im regres za gorivo i djubrivo ravno plakanju.

Ovo za 'nit kracu nit skuplju' voznju ni da se komentarise, ladno bi napustio vozilo pa nek me juri dok sam se 'otrgao kontroli'..

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu ti reći da mi nije bilo svejedno u zaključanom BMW-u sa čudnim likom koji vozi kao manijak, nisam siguran da bih uspeo da izletim iz kola. Inače bih odbio da platim pa da sačekamo policiju ako hoće. U svakom slučaju zbog ovakvih taksisti gube posao u korist CarGo-a. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, BGMilos said:

U nedelju sam nešto žurio i uhvatio sam taksi na Terazijama do Kalemgdana. Prvi u redu, gore znak udruženja, TX tablice, unutra taksimetar. Krenuli mi, prošli jedno 500 metara, ja vidim taksimetar broji 1300 dinara, tarifa 4, rekoh izvini je li ovo prava cena, kaže on jeste... Kao nedelja je i ovi protesti. Dok sam ja njemu rekao da zaustavi kola na stanici došlo je do 1800. Nisu meni problem prljava kola nego ovakve stvari pošto se ne dešavaju baš retko. I na kraju svega ja samo mogu da pričam, nemam nikakav dokaz koliko je koštala vožnja jer sve ide na ruke. 

 To je obično samostalac sa belom krovnom oznakom sa TX i brojevi neki,ili GOLD Taxi tabla pa misliš da je regularan. Tj on jeste regularan,svaki od njih i plaćaju porez ali imaju svoje cene koje su bolest!!

Znam ih par i tako je jedan vozio moju bivšu devojku od Trga republike pa do Vračara-Čubura za 4500 naravno poslala mi je poruku i vožnja nije naplaćena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne da mu ne bih platio nego bismo imali ozbiljan problem ako bi poceo da pametuje. Umislili indijanci svasta...

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...