Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Beograđani plaćaju taksi i po nekoliko puta skuplje nego žitelji u ostalim gradovima

Recommended Posts

On 1/10/2017 at 8:41 AM, andreja.micovic said:

U ovoj temi je @nesa 169 veoma kompententan ali ako se uporede cene taksija u NS i BG vidi se da je tu skoro negde (52 naspram 65 din u BG otprilike). 

Velika razlika je u startu koji je u NS 70 din, a u BG 180. Kad bi toliko start bio u NS ili bilo kom drugom gradu retko ko bi se vozio jer su navikli na vožnje od oko 200-250 din. 

Dalje, po BG su vožnje 500-600-700 i više dinara jer se niko ne vozi 2-3 km jer je to na 10tak minuta peške, dok od kako sam ovde u NS malo sam poprimio to lokalno pa tih 2-3km do centra lakše mi da zovem taxi, pogotovo ako nas je više. Vožnja košta tipa 250 dinara dok u BG nikad mi nije teško da se popnem/spustim uz Bulevar, prošetam od Slavije do Kneza i sl. 

Opet, život u BG je skuplji nego u drugim gradovima...

I da, ne pričam napamet, otac mi je bio na taksiju od 1978. do 2007. kad je otišao u penziju. I mogu reći da je uvek bio jeftin km kada pitate taksistu ali da je više koliko bi se ljudi onda vozilo?! I najveći problem su svugde bili divlji taksisti koji misle da mogu a i mogu da se provlače mimo zakona, pravila, reda... U krajnjem slučaju, ne poštuju svoje kolege

 

 

Ima jedna sitna skrivena stavka, naime u BG je sat čekanja 750 naspram novosadskih 440. Ovo je prilična stavka, naročito preko dana, jer to vam kuca kad stoji na semaforu, pa sad zamisli jedno 10 semafora, bude tu dosta. Zato je vožnja po Beogradu na istoj relaciji po pravilu bar 50% skuplja, često i više. Za oba grada važi da obratite pažnju ako taksi koristite sa železničke ili autobuske stanice, jer tu vam često traže mnogo više. Možete zvati vozilo nekog udruženja da vam dođe tamo i vozićete se po zvaničnoj ceni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ima jedna sitna skrivena stavka, naime u BG je sat čekanja 750 naspram novosadskih 440. Ovo je prilična stavka, naročito preko dana, jer to vam kuca kad stoji na semaforu, pa sad zamisli jedno 10 semafora, bude tu dosta. Zato je vožnja po Beogradu na istoj relaciji po pravilu bar 50% skuplja, često i više. Za oba grada važi da obratite pažnju ako taksi koristite sa železničke ili autobuske stanice, jer tu vam često traže mnogo više. Možete zvati vozilo nekog udruženja da vam dođe tamo i vozićete se po zvaničnoj ceni.

Kod mene je sat cekanja 500din. u Gornjem Milanovcu a kod ostalih je uglavnom 600din. Start 25din.mada to mnogi iskoriscavaju za voznju od po 400m a ja dok dodjem do njih predjem 5-6km ali dobro, to je taxi. Kilometar: prva tarifa 50din. Druga tarifa 60din. I treca tarifa 70din. Sto se tice mog taxia svaka voznja preko 10 km ide 10din.manje po kilometru. Mislim da nema jeftiniji niDJe :D! A sto se tice ovih 500din sat cekanja znamo I to da skinemo, zavisi od voznje. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, mi sami odredjujemo cene I veruj mi da su manje nego sto bi opstina odredila. Manji grad a vise taxista ne postoji. :)

Послато са ALE-L21 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem, kod nas su podignute cene kad je opština odredila. Svaka priča ima dve strane. S jedne, ekonomski gledano cena je slaba, ali tržište sa svojim platežnim mogućnostima najčešće ne može da podnese bitno veću.

 

Uzgred, pre neku godinu pričao sam s čovekom koji vozi taksi u Nantu. Reče mi da je kod njih km 2,5 evra, ali u Parizu je 4. Veće cene u prestonici u svetu uopšte nisu neuobičajena pojava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber zabranjen u Italiji

 

uber%20black.jpg

 

Uber je zabranjen u celoj Italiji, nakon što je sud u petak presudio da predstavlja nelojalnu konkurenciju. Za razliku od sudskih presuda u drugim evropskim zemljama, koje su ograničile upotrebu UberXa ili UberPopa, italijanski sud je blokirao sve Uberove usluge: UberBLACK, UberLUX, UberX, UberXL i UberSelect. Italijansko taksi udruženje je tako uspelo da na sudu pobedi Uber. Uz zabranu poslovanja, zabranjeno im je i oglašavanje. Iz Ubera su za Rojsters izjavili da su šokirani odlukom i da planiraju da ulože žalbu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspela žalba, Uber može da radi u Italiji

 

uber.jpg

 

Pre nedelju dana je objavljena vest da je sud u Rimu doneo odluku o zabrani rada Uberu koja je trebalo da se sprovede do 17. aprila, na osnovi zakona donetog 1992. godine. Pritom su zabranjene razne usluge koje Uber nudi u Italiji (kao što su usluge Black, Van, Suv e Lux). Uz zabranu rada propisana je i odgovarajuća novčana kazna od 10 hiljada evra za svaki dan prekoračenja roka zabrane. Ipak, izgleda da je sada razvoj događaja krenuo drugim smerom. Sud u Rimu je naime uvažio Uberovu žalbu na donetu presudu pa američka kompanija sada može da nastavi da nudi svoje usluge u Italiji, bar do donošenja definitivne presude, s tim da je prvo ročište zakazano za 5. maj ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uberu privremeno zabranjen rad u Beču

 

152597-uber.jpg

 

Dve bečke taksi kompanije isposlovale su privremenu zabranu poslovanja za Uber u Beču nakon što je Trgovački sud presudio da su usluge prevoza koje se naručuju putem onlajn aplikacije nezakonite. Presuda nije pravnosnažna, ali je Uberu nametnuta privremana zabrana. Obrazloženje suda je da auto, nakon obavljenog prevoza, ima obavezu na povratak na posao, koja se ne poštuje. Uz ponudu Uber smartphone aplikacija, vožnje se otpremaju direktno putem telefona vozača. Ovi izleti uglavnom se sprovode u Beču automobilima preduzetnika. Budući da se narudžbine primaju direktno na smartphone vozača, a vozači se ne vraćaju po završetku posla u stalnu poslovnu jedinicu, sud je ocenio da su povređeni bečki taksisti i pravila o najmu automobila. Svako putovanje koje se naruči putem aplikacije direktno od vozača, dakle, predstavlja ilegalnu narudžbinu i vožnju. Preduzetnicima čiji vozači ne poštuju ova pravila, prete novčane kazne do 100.000 evra.

Christian Holzhauser, direktor Taxi 40100, izjavio je, komentarišući sudsku odluku, da ista pravila treba da važe za sve. Za Dieter Heinea, advokata tužioca, sudska odluka imaće dalekosežne posledice, ''jer sve vožnje pod zastavom Ubera nisu u skladu sa zakonom''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pola miliona ljudi moli za Uber, London neumoljiv

 

uber.jpg

 

Kako prenosi Beta, gradonačelnik Londona Sadik Kan poručio je građanima da za ukidanje licence transportne kompanije Uber za rad u britanskoj prestoni treba da okrive tu kompaniju. Tehnološka transportna kompanija Uber neće moći više da radi na ulicama Londona, pošto su vlasti britanske prestonice odbile da joj obnove licencu uz obrazloženje da joj nedostaje korporativna odgovornost u javnoj bezbednosti. Kan je rekao da bi bila greška produžiti licencu Uberu, ako bi to moglo da predstavlja pretnju po bezbednost stanovnika Londona. Gradonačelnik Londona razume razočarenje vozača i korisnika Ubera, ali smatra da bi nezadovoljstvo trebalo da se usmeri direktno prema kompaniji. Više od pola miliona ljudi potpisalo je onlajn peticiju za ukidanje te odluke.

Uber organizuje prevoz u mnogim svetskim gradovima preko aplikacije na pametnom telefonu. Često je jeftiniji od regularne taksi službe, ali ga prate mnoge kontroverze, između ostalog, da su vozači koji rade za njega, umešani u seksualne napade. Oglasio se i šef Ubera koji je zamolio gradske vlasti da se nađe rešenje.

 

Šef Ubera javno moli London: Radite sa nama

London želi da raskrsti sve s Uberom, ali novi izvršni direktor kompanije zalaže se za rešenje. Gradski zvaničnici tog grada saopštili su juče da ne planiraju da obnove dozvolu Uberu kako bi nastavio da radi. Zbog te odluke, novopečeni direktor Ubera Dara Khosrovshahi, kojai je nedavno preuzeo fotelju od Trevisa Kalinika, rešio je da javno moli London za dalju saradnju. Khosrovshahi priznaje da je Uber ''daleko od savršenstva'', ali traži da zvaničnici rade sa Uberom kako bi ''ispravili stvari''. Kaže da 40.000 licenciranih vozača i oko 3.5 miliona Londonaca koji su koristili Uber ''zavise od nas''. Ostaje da se vidi da li će novi šef Ubera imati više uspeha od svog prethodnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber platio hakeru 100.000 dolara

 

uber

 

Uber je objavio da je prošlog meseca platio hakeru 100.000 dolara kako ne bi otkrio činjenicu da je provalio u kompjuterski sistem kompanije i uzeo podatke o 57 miliona korisnika. Dvadesetogodišnjak sa Floride je uspeo da pronađe grešku u sistemu koju je prijavio kroz sistem nagrađivanja legalnih hakera, a kroz koji Uber pokušava da podigne nivo bezbednosti. Međutim, najveća nagrada iznosi 10.000 dolara, pri čemu je isplata od 100.000 dolara potpuno neobična.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozač Ubera vožnju od 20 minuta naplatio 15.000 dolara

 

uber

 

Aplikacija za prevoz putnika Uber uglavnom nudi povoljan i pouzdan oblik prevoza. Ipak, brojne države su ih delimično ili potpuno zabranile, zbog nemogućnosti usklađivanja sa zakonskim propisima. Za razliku od brojnih putnika koji su zadovoljni uslugama Ubera, obzirom da se radi o aplikaciji uvek postoji mogućnost da se potkrade greška. To se desilo jednom korisniku u Torontu, koji je vožnju od 20-ak minuta, koja je trebalo da košta oko 15, platio skoro 15.000 kanadskih dolara. Nakon što je upravi Ubera uputio pisanu žalbu, ona je prihvaćena. Odgovorili su mu da je došlo do greške u radu sistema kao i da će mu novac refundirati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustvari, koliko sam razumeo, taj Uber vam unapred skida pare s računa za vožnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nesa 169 said:

Uber vam unapred skida pare

Rezerviše sredstva. Na isti način kao što i npr Aliexpress rezerviše sredstva i dok se ne potvrdi da je korisnik završio vožnju ne skidaju se pare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Quote

 

Istorijska presuda: Odzvonilo Uberovoj prevari

Evropski sud pravde (ECJ) presudio je da je Uber kompanija koja nudi usluge prevoza, a ne digitalne usluge, kako je kompanija do sada tvrdila.

 

Sada članice EU imaju "crno na belo" da smeju da odrede Uberu stroga pravila za rad.

Iz Ubera su tvrdili da su informaciono društvo koje osigurava ljudima način da međusobno elektronski uspostavljaju kontakt, a ne taksi firma.

Slučaj je otvoren u Barseloni gdje su lokalne vlasti Uberu naložile da mora poštovati tamošnje propise koji važe za taksi službe.

Uber je ranije tvrdio da negativna odluka neće uticati na njihove operacije, iako stručnjaci veruju da će biti suprotno.

U presudi suda navodi se da se prema evropskim zakonima kompanija mora klasifikovati kao pružalac usluga u prevozu, a da države članice regulišu uslove pod kojima se takve usluge pružaju u skladu sa opštim pravilima.

Iz Ubera su poručili da odluka u većini zemalja EU neće doneti promene jer se tamo već radi po zakonu o transportu.

Uber je jedna od najbrže rastućih kompanija među startupovima. Firma se do sada branila od optužbi tvrdnjama da je u pitanju samo platforma koja samo povezuje vozače i mušterije u više od 600 gradova.

Protivnici ovog servisa ističu da je u pitanju nelojalna konkurencija sa vozačima koji su amateri i ne moraju plaćati obuke, dozvole i takse.

 

https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2017&mm=12&dd=20&nav_id=1338203

 

Ovo u našem slučaju znači da Uber ni slučajno ne može biti jeftiniji od običnog taksija, a upravo je cena ono na šta se recimo Beograđani najviše žale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačan sud ministarstva - Uber i Car:Go samo pod ovim uslovom

 

uber.jpg

 

Uber i Car:Go mogu da rade u Srbiji, ali u skladu sa Zakonom o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, saopštilo je Ministarstvo saobraćaja i infrastrukture. Cilj Ministarstva je uređenje uslova za obavljanje taksi delatnosti koje će svima omogućiti da rade, ali pod jasnim i jednakim uslovima koje propisuje Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, navodi se u saopštenju. ''Kao što je nedopustivo da bilo ko iz ličnih ekonomskih, pa i političkih interesa blokira dvomilionski grad, tako je važno i zbog taksi preduzetnika i svih građana koji koriste njihove usluge, da svi koji se bave taksi delatnošću, uključujući i firme kao što su Car:Go i Uber, budu registrovani i rade na osnovu krovnog zakona koji reguliše ovu delatnost, a to je Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju'', saopštilo je resorsno ministarstvo.

U Ministarstvu insustiraju da se delatnost javnog prevoza obavlja u skladu s važećim propisima koji regulišu prevoz putnika i koji su već usklađeni sa propisima EU zbog čega je, navode, formirana i radna grupa koja priprema izmene i dopune Zakona o drumskom prevozu putnika, a koje bi trebalo da omoguće da se jasnije definišu uslovi obavljanja postojećih vidova prevoza putnika, na način kako je to uređeno sličnim zakonima i Evropskoj uniji. Ministarstvo ističe da ostaje otvoreno za razgovor sa svim stranama zainteresovanim da se taksi delatnost uredi po evropskim standardima i u interesu građana Srbije, polazeći od stava da su jasna pravila za sve i tržišna konkurencija jedini način da građani dobiju siguran i kvalitetan prevoz po najpovoljnijoj ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber vredi 62 milijarde dolara

 

uber taxi.jpg

 

Vrednost Ubera je za godinu dana narasla za 14 milijardi dolara bruto. U prvom kvartalu su dostigli vrednost od 62 milijarde dolara i povećali prihode u odnosu na prošlu godinu za 55 odsto. Smanjili su rashode, a najviše novca su zaradili prodajom svog jugoistočnog poslovanja konkurentu Grab i udruživanju s Yandex Taxijem u Rusiji. Uber planira da proda dobar deo svojih akcija već postojećim investitorima i zaradi do 400 do 600 miliona dolara. Analitičari su uglavnom složni da je vrednost kompanije značajno porasla, najviše zbog povećanja vrednosti akcija i većeg broja prodatih deonica uopšte.

Novi direktor Ubera Dara Khosrowshahi kaže da nema nameru da se zaustavi na ovim odličnim rezultatima. ''Imamo odličnu priliku da postanemo još veći, uložićemo više u sve aspekte našeg poslovanja, a najviše u ključni biznis prevoza ljudi'', naglasio je Khosrowshahi. Budući da je Uber privatna kompanija, mnoge je iznenadilo što je objavila svoje finansijske rezultate. Analitičari smatraju da je reč o pripremama za izlazak na berzu sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruski ''taksi'' počeo da radi u Srbiji

 

180631-yandex.jpg

 

Jeftiniji od običnog taksi prevoza. Plaćanje za sada samo u kešu

 

U Beogradu je sa radom počeo Jandeks.Taksi (Yandex.Taxi), najveći ruski onlajn-servis za naručivanje taksija. Aplikacija se može besplatno skinuti u prodavnicama za Android OS i iOS. Desktop verziju za sada nije moguće koristiti. Srbija je ukupno 11. zemlja u koju je došao ruski IT gigant i prva zemlja u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Pre puštanja u rad, u aplikaciju su dodate detaljne karte Beograda i podrška za srpski jezik. Za naručivanje taksija nije neophodno navođenje adrese, dovoljno je pokrenuti aplikaciju i ona će sama odrediti gde se korisnik nalazi i usmeriti automobil prema njemu. Aplikacije Yandex.Taxi analizira udaljenost i gužve u saobraćaju i pronalaze vozača koji će najbrže stići do korisnika. Probali smo dostupnost vozila i dobili vremena od 2-5 minuta čekanja u gradskim naseljima, odnosno maksimalno deset u prigradskim.

 

Screenshot_2018-06-05-11-08-05.jpgScreenshot_2018-06-05-11-06-54.jpgScreenshot_2018-06-05-11-07-20.jpgScreenshot_2018-06-05-10-47-35.jpg

 

''Taksi tržište u Srbiji je već formirano i tarifa je ista za sve kompanije. Zbog toga smo odlučili da naše konkurentne prednosti budu kvalitet usluga, savremeni dizajn aplikacije i pametne tehnologije. Yandex.Taxi tako, na primer, prenosi narudžbinu najbližem vozaču, on ne mora dugo da čeka vožnju ili da se vozi do putnika na drugi kraj grada. Servis formira optimalnu maršrutu i za vozača unapred traži novu narudžbinu u delu grada, u koji vozi putnika. Taksisti mnogo kraće stoje bez vožnji, što znači da mogu više da zarade'', kaže Mušeg Saakjan, direktor za međunarodni razvoja ovog servisa. Beogradski korisnici od partnera aplikacije Yandex.Taxi mogu dobiti promokodove za popust do 30 odsto za bilo koju vožnju. Zahvaljujući ažuriranim i veoma detaljnim mapama Beograda, aplikacija može prilično tačno da predvidi približnu cenu vožnje. Aplikacija pri raspodeli vožnji uzima u obzir, između ostalog, i rejting vozača zasnovan na ocenama koje su dali korisnici i statistici realizovanih vožnju. Vozači sa visokim rejtingom imaju prioritet pri dobijanju vožnji. Ukoliko je putnik zaboravio stvari u autu ili želi da postavi neko pitanje, na raspolaganju mu je čet u okviru aplikacije. Korisnički servis za podršku je dostupan u svakom trenutku.

 

Yandex.Taxi ne sarađuje direktno sa vozačima, već samo sa zvaničnim udruženjima koja imaju dozvolu za prevoz putnika. U Beogradu okuplja preko 600 vozila iz partnerskih udruženja. Prema informacijama iz aplikacije, za sada je napravljena saradnja sa četiri taksi udruženje, a cene vožnje će biti ''maksimalno'' u rangu sa cenama taksi prevoza u Beogradu. Polazak ''maksimalno'' košta 170 dinara, kilometar je 65 dinara u dnevnoj, odnosno 85 dinara u noćnoj tarifi i trenutno je moguće plaćati samo kešom. Menadžer za Srbiju i zemlje Centralne Evrope je Slovenac Dejan Jefim, jedan od najpoznatijih stručnjaka u oblasti taksi prevoza u regionu. Softver NetCab, koji je proizvela njegova kompanija, trenutno koristi 80 odsto taksi udruženja u Sloveniji, 50 odsto udruženja u Srbiji i mnoge firme u drugim zemljama.

 

''Srbija postaje interesantna zemlja za međunarodne poslovne igrače. Zato je Yandex.Taxi rešio da uloži novac i tehnologiju u Centralnu Evropu. Pre samog početka smo u dogovoru sa Vladom Srbije napravili novu mapu Beograda. Tako detaljnu kartu niko nema, čak ni u Sloveniji, odakle ja dolazim. Ali Yandex.Taxi ne planira da se zaustavi samo na tome'', istakao je Jefim. Kompanija koja stoji iza ove aplikacije je ''ruski Google'', odnosno najpopularniji internet pretraživač u Rusiji - Yandex. Kompanija ima više od 20 servisa - od navigacija do servisa koji poredi cene usluga i roba. Tu je i servis za elektronsko plaćanje, a ima i onlajn prevodioca koji prevodi tekstove na retke, čak i izumrle jezike. Taksi servis je do sada bio fokusiran na tržišta Rusije i Zajednice Nezavisnih Država. Yandex.Taxi zajedno sa Uberom posluje u 450 gradova u Azerbejdžanu, Belorusiji, Estoniji, Jermeniji, Kazahstanu, Kirgistanu, Letoniji, Moldaviji, Rusiji, Gruziji i Uzbekistanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolazak Jandeksa u Srbiju: Taksisti i dalje nezadovoljni

 

Korisnici taksi usluga neće osetiti znatne promene, osim ako ponovo ne dođe do protesta

 

er06.jpg

 

Dolazak ruskog tehnološkog giganta Jandeks čija aplikacija nudi naručivanje taksi vozila onlajn, samo mesec dana nakon protesta taksista u Beogradu, ne menja mnogo toga - taksisti su i dalje nezadovoljni. Jandeks taksi aplikacija koja povezuje putnike sa taksi vozačima već registrovanih taksi udruženja dostupna je u Srbiji od početka juna. Direktor za međunarodni razvoj kompanije Jandeks Mušeg Saakjan rekao je medijima u Srbiji da je dolazak na srpsko tržište, pored još 11 zamalja u kojima je taksi aplikacija dostupna, motivisan time što je ''tržište već formirano i tarife su iste za sve''.

 

er05.png

 

Šta dobijamo dolaskom Jandeksa?
U Beogradu je trenutno moguće naručiti jedno od 6.539 vozila registrovanih taksi kompanija, kažu podaci Sekretarijata za javni prevoz u Beogradu. Pored taksija, tu je i kompanija Kar:Go, čiju su zabranu krajem aprila i početkom maja taksisti jednog od taksi udruženja tražili na ulicama blokirajući saobraćaj u centru Beograda. Jandeks za sada sarađuje sa 600 registrovanim taksista, a plaćanje kešom je trenutno jedina opcija. Tri taksi kompanije navedene su kao partneri na aplikaciji koja je dostupna na srpskom jeziku. Car:Go aplikacija je u Beogradu dostupna od 2015. godine. Kompanija je nastala po uzoru na kontroverzni Uber i nudi plaćanje isključivo platnim karticama.

 

Jandeks i Car:Go imaju nekoliko zajedničkih stvari i jednu suštinsku suprotnost. Obe aplikacije nude precizne mape Beograda, mogućnost praćenja vozila koje ste naručili, uvid u cenu pre početka vožnje. Za korišćenje obe aplikacije potreban je samo pristup internetu na mobilnom telefonu za razliku od poziva na brojeve taksi udruženja koji se naplaćuje po posebnim, višim tarifama operatera. Međutim, na Jandeksu možete naručuti samo registrovana taksi vozila, dok Car:Go ima svoje vozače. Upravo je to razlog zbog kog su gotovo svi pozdravili dolazak Jandeksa. Međutim, ruska kompanija korisnike u Srbije pozdravila je popustom od 30 odsto, a to se ne dopada baš svima.

 

''Jandeks može da posluje ako ukine popust''

 

er04.jpg

 

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture pozdravilo je dolazak ruske kompanije i pohvalilo njihovu saradnju sa registrovanim taksi prevoznicima. ''Taksisti u Radnoj grupi za Nacrt zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju su svesni da moraju da menjaju uslove poslovanja. Vidite da Jandeks radi, a oni ne protestuju'', kaže za BBC Saša Stojanović, zamanik ministarke za saobraćaj. Ipak, taksisti su nezadovoljni popustom od 30 odsto. Iz druge najveće taksi kompanija u Beogradu kažu da se među prvima započeli pregovore o saradnji sa Jandeksom. 

''Pregovori traju, ali se još ne zna šta će biti. Ugovori su im neprecizni u smislu da ne znamo koliki procenat ostaje taksistima'', kaže Vladimir Mirić iz Naksis taksija. Ova kompanija već nekoliko godina unazad nudi korisnicima naručivanje taksija putem aplikacije, ali i putem Tvitera, Vajbera, i besplatnog telefona. Oštrije reaguju iz Ugovorne privredne taksi komore (UPTK) koja je krajem aprila i početkom maja zatvorila glavne ulice u centru Beogradu u znak protesta. ''Ukoliko ukine popust od 30 odsto koji je nelegalnan, Jandeks može da posluje bez problema'', kaže Boško Vukojević iz UPTK-a. Prilikom aktivacije Jandeks promo koda koji donosi popust na vožnju od 30 odsto, korisnici dobijaju obaveštenje da isto važi do 7. jula ove godine.

 

Šta će biti sa Car:Go aplikacijom?

 

er03.png

 

Vukojević upozorava da su ''protestni kapaciteti taksista sada mnogo veći'' i da neće odustati dok se ne zabrani poslovanje kompanije Car:Go. Nakon višenedeljnog protesta taksista iz UPTK-a u Beogradu, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastruktire pristalo je na zahteve ovog udruženja koje je tražilo da njihovi članovi učestvuju u radu Radne grupe koja radi na Nacrtu izmena Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, ali i da se zabrani ''nelojalna konkurencija'', aplikacija Car:Go. ''Mi smo nakon protesta dobili pismeno obećanje da kompanija Car:Go neće moći da radi u Srbiji. Zakon je 101 odsto na našoj strani i nećemo odustati ni pedalj'', kaže Vujović. Ovo udruženje taksista krajem maja poslalo je prijavu protiv kompanije Car:Go na adresu nekoliko ministartsava i inspekcija. Oni koji su im odgovorili, kažu da su nenadležni. Zabranu Car:Go aplikacije traži i Naksis taksi. ''Mi smo protiv Kar:Goa jer voze ljudi koji nisu taksisti i voze bez osiguranja'', kaže Mirić. Izvršni direktor Car:Go-a Aleksandar Vučić kaže da bi zabrana značila podršku monopolu na tržištu taksija. ''Nije više pitanje toga ugasiti Kar:Go, iako, ako pogledate, sav porez ostaje u Srbiji, poenta je što se i dalje štiti interesna grupa koja podržava monopol u gradu'', kaže.

 

er02.png

 

Crna Gora je jedina država u regionu u kojoj je kompanija Car:Go sarađivala sa taksi udruženjima u pilot fazi. ''To nije promenilo način poslovanja. Mi se bavimo organizacijom i realizacijom prevoza i nije nam presudno kako smo organizovani'', kaže Vučić. Da li će nastaviti saradnju sa taksistima u Podgorici za sada ne znaju.

 

Situacija je jasnija kada je poslovanje Ubera u Hrvatskoj u pitanju. Nakon što je Ustavni sud u Zagrebu presudio početkom 2018. da je Uber poslovao nelegalno, bez taksi licence, označenih vozila i taksimetra, u Hrvatskoj je od juna na snazi novi Zakon o cestovnom prevozu koji je legalizovao Uber ali i promenio pravila. ''Naši vozači-partneri nisu zaposleni u Uberu, već imaju svoje firme ili su zaposleni kao vozači u drugim kompanijama'', kažu za BBC u hrvatskom predstavništu Ubera.

Novi hrvatski Zakon, koji je Uber pozdravio jer je delatnost te firme njime legalizovana, propisuje sledeća pravila: 

- Kompanije koje se bave organizacijom prevoza moraju da dobiju nacionalnu taksi licencu i osiguraju putnike 

- Sva vozila moraju da imaju oznaku taksi i ne smeju biti starija od 7 godina 

- Vozači moraju da budu stariji od 21. godine i prođu test vožnje

 

Nakon kontraverzi koji potresaju američku kompaniju Uber zbog kritika načina poslovanja zbog neplaćanja poreza u nekim američkim državama i optužbama za seksualno zlostavljanje, Evropski sud pravde je nakon žalbi taksista Barselone krajem 2017. presudio da Uber mora da ima taksi licencu i igra po istim pravilima kao taksi kompanije. Uber danas širom sveta sarađuje sa lokalnim kompanijama koje pružaju slične usluge. Februar 2018. obeležilo je spajanje Jandeksa i Ubera u Rusiji nakon što je Ruski federativni anitimonopolski servis odobrio spajanje.

 

Borba za mesto pod zakonskim suncem

 

er01.jpg

 

''Nama poslovni model Ubera jeste bio uzor, oni su bili pioniri u svetu, ali danas su nama uzori kompanije sa istoka gde posluju Didi, Go Džek, Greb i Karib'', kažu u domaćoj kompaniji Car:Go. Njihovi vozači su zaposleni u limo-servisima ili renta-kar kompanijama, moraju imati više od pet godina isustva kao i dodatno osiguranje putnika. Delatnost limo-servisa definiše Zakon o turizmu - a to Radna grupa koja radi na Nacrtu zakona želi da promeni. ''Car:Go može da posluje ukoliko ima ugovore sa udruženjima ili angažovane taksiste koji imaju odobrenje za taksi delatnost. Ne mogu da angažuju fizička lica ili kompanije koje su angažovane za limo servis, a da obavljaju taksi delatnost'', kaže Stojanović. 

Izvršni direktor Car:Go-a Aleksandar Vučić kaže da ta će se ta kompanija boriti da za svoje mesto pod suncem. ''Mi prevozimo putnike od tačke A do tačke B. Da li ćemo se zvati limo servis ili deljenje vožnje, nije važno. Trenutne zakonske odredbe su previše striktne'', kaže. Kompanija je nekoliko puta kontaktirala Ministarstvo saobraćaja i zatražila da učestvuje u Radnoj grupi. ''Odgovor nismo dobili'', kaže Vučić. U Radnoj grupi učestvuju predstavnici ministarstva, inspekcija i predstavnici delatnosti koja se reguliše, uključujući najveća taksi udruženja i UKPT. ''Ne vidim razlog da bi Car:Go učestovao ili bilo koja privatna kompanija u radu Radne grupe. Car:go se ne bavi taksi deklatnošću'', smatra Stanojević.

 

Čime se Car:Go bavi, ostaje nejasno, kao ni to koliko će posvećenost ''liberizaciji taksi tržišta u Srbiji'' donprineti boljem i jeftinijem prevozu.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se propisima ukida konkurencija među drumskim prevoznicima?

 

taxi.jpg

 

IT organizacije imaju niz primedaba na predlog zakonskih rešenja o prevozu putnika u drumskom saobraćaju. Žale se da se isključuje mogućnost korišćenja savremenih tehnologija

 

Da li će u Srbiji u potpunosti i bez smetnji zaživeti servisi koji omogućavaju naručivanje vožnje preko mobilnog telefona, gde vozači nisu taksi prevoznici, zavisiće u velikoj meri od novih zakonskih rešenja. A ona, kako upozoravaju u IT firmama - ne idu naruku korišćenju savremenih tehnologija u prevozu putnika. To znači da bi građani mogli da ostanu bez mogućnosti da se jeftinije voze, naručuju vožnju preko jednostavne aplikacije, i bezgotovinski plaćaju po unapred poznatoj ceni, uglavnom nižoj od važećih taksi-cenovnika. Štaviše, novim nacrtom zabranjuje se nuđenje usluge prevoza ''po ceni koja nije u skladu sa odlukom jedinice lokalne samouprave''.

Osam IT organizacija predalo je prošle nedelje dopis ministarki saobraćaja Zorani Mihajlović u kome izražavaju zabrinutost zbog najavljenih izmena Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju. Oni navode da se njima ''eksplicitno isključuje mogućnost korišćenja savremenih tehnologija u prevozu putnika, onemogućava unapređenje oblasti prevoza putnika i nanosi šteta krajnjim korisnicima''. Ministarstvo, pak, u odgovoru ''Novostima'' demantuje navode ovih IT organizacija, tvrdeći da ''postojeća zakonska rešenja omogućavaju korišćenje savremenih tehnologija i aplikacija i da su neke već u uspešnoj upotrebi u Srbiji''.

 

Gde je istina?

Radna verzija novog nacrta zakona nije dostupna na zvaničnim sajtovima, a nije organizovana ni javna rasprava jer su u pitanju manje izmene. Tako se i IT sektor o najavljenim izmenama informisao na forumima taksi prevoznika, dok na zvaničnoj stranici Ministarstva saobraćaja i dalje stoji stara verzija nacrta tog istog propisa, koji je još 2015. godine usvojen. IT organizacije su, na osnovu upravo te radne verzije, dostupne taksi udruženjima, sastavile svoj dopis u kojem su istakli da navedeni predlozi nisu u skladu sa principima slobodnog tržišta i strateškim opredeljenjem Vlade Srbije o podršci savremenim načinima poslovanja.

 

''Izmene poput onih koje donose obavezu korišćenja taksimetra, a isključuju opciju određivanja cena putem digitalne aplikacije, ili ustanovljavaju obavezu overavanja računa pečatom prevoznika, udaljavaju Srbiju od strateških ciljeva'' - ukazale su IT organizacije. ''Na osnovu informacija kojima raspolažemo, verujemo da bi sporne izmene dodatno doprinele ograničavanju konkurencije i ugrozile kvalitet usluga građanima. Posao države je da obezbedi fer uslove za sve učesnike na tržištu i da osigura poštovanje zakona''. U odgovoru ''Novostima'', Ministarstvo saobraćaja kategorički tvrdi:

''U Nacrtu zakona isključivo se zabranjuje pružanje usluga subjektima koji koristeći digitalne tehnologije nezakonito obavljaju delatnost za koju nisu registrovani. I to: onih koji pružanjem usluga radio-veze, ili IT usluga, posreduju u povezivanju korisnika prevoza i subjekata koji nemaju odobrenje za pružanje usluge taksi prevoza. Ili, nude uslugu prevoza koju pruža subjekat koji nema odobrenje nadležnog organa; Ili nude uslugu taksi prevoza po ceni koja nije u skladu sa odlukom jedinice lokalne samouprave'' - ističu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. U Ministarstvu upozoravaju da korišćenje digitalnih aplikacija, u funkciji obavljanja delatnosti za koju nemaju zakonom propisana odobrenja, ne predstavlja unapređenje oblasti prevoza putnika, već krivično delo i pospešivanje sive ekonomije. Samo oni koji su registrovani za delatnost prevoza putnika, mogu da to čine preko digitalnih aplikacija.

 

Limo servis

Na pitanje ''Novosti'' da li je, i na koji način, novim nacrtom regulisano pitanje poslovanja kombi-prevoznika ''od vrata do vrata'', u Ministarstvu saobraćaja odgovaraju: ''Prevoz putničkim vozilima ''od vrata do vrata'' ne postoji kao vrsta prevoza, osim kada ga obavljaju taksi prevoznici. U novom Nacrtu zakona predložili smo uvođenje još jedne kategorije iznajmljivanja vozila sa vozačem, a to je limo servis. U ovom prevozu dozvoljeno je korišćenje putničkih vozila, koja ispunjavaju utvrđene kriterijume.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/7/2018 at 8:29 PM, somi92 said:

Evo mene u cg, u budvi start 1e, fiksno 1,5e, 1,5e po km, nasi su jos zlatni emoji23.png

Da, ali u Podgorici je mnogo jeftinije, a i u Budvi isto tako kad nije sezona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...