Jump to content
FAS Goran
klaywert

Kako sačuvati kola preko zime

Recommended Posts

Evo nekoliko stvari koje ja radim pred i u toku zime koje su mi se pokazale odlično, ako ima još neko koji savet neka ga postavi.

1. Svakih mesec dana mažem imalinom gume, tada ne ispucaju, sve dotrajale gume koje sam zamenuo nisu bile ispucane (u toku cele godine),

2. Sve keder kume namažem sa hidratantnom kremom za ruke i vrata se nikad ne zalepe,

3. Kada je staklo zamrznuto, uključim klimu da hladi i na najače da duva na šoferku, dok se motor ugreje malo za kretanje ni traga ni glasa od leda 3-5 minuta.

4. Obavezno 1 mesečno stavim akumulator na punjač i dolijem destilovanu vodu ako treba u njega.

5. Ne povlačim ručnu kočnicu u toku zime kad je auto duže parkiran tj tokom noći jer hoće da se smrzne sajla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje je imati garažu. Meni je Stildža bio garažiran 3 godine. Kretanje zimi (a i leti kad pustiš klimu na 20 stepeni umesto na 50) je pravo uživanje. Tek prošlu zimu je pregurao na parkingu, te sam morao da se borim i sa snegom i sa ledom...

Ukratko - garaža je keva, i za automobil i za vozača. :D

Inače, slažem se sa savetima iznad. U principu ne treba kretati sa kolima dok se ne vidi kroz šoferku. Dobra stvar je kupiti onu prskalicu za odmrzavanje leda sa stakala - ima u svim hipermarketima - elegantno rešenje. Ja to nikad nisam kupio i uvek sam sebe psujem što nisam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garaza je zakon, svaki nas auto je imao garazu. Ali kad se uzme u obzir da imamo lude zime i da za pola sata na parkingu auto ostane zavejan treba uvek imati neko sredstvo za odmrzavanje i lopaticu za skidanje snega itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam 2 puta kupio sredstvo za odmrzavanje i toliko se iznervirao da je to strasno, ono ima u sebi neku masnocu pa nakon toga mi brisaci sve razmazuju po staklu i na kraju moram da promenem metlice jer nisam nikad uspeo to da sperem sa njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo dignuti ventilaciju na šoferku, okernuti na max i spustiti suncobrane i šoferka je odleđena za par min bez obzira da li duva hladno ili toplo... strujanje vazduha je zagreva kakav god on bio i otapa prvi sloj leda koji je zalepio za šoferku... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubaciti u prvu ili povući ručnu kočnicu?

 

221537-rucna.jpg

 

Parkirate auto, ugasite motor i trebalo bi... da ubacite u prvu ili da povučete ručnu kočnicu? Pokušaćemo da rešimo ovaj problem za trenutak.

Dakle, kada zaustavite auto na mestu, prvo ga ubacite ili je bolje da povučete ručnu kočnicu? I u stvari, na samom početku možemo reći da je... jednako dobro rešenje da ubacite prvu i povučete ručnu kočnicu. A to samo pokazuje koliko rešavanje ovog spora može biti komplikovano. Pogotovo što konkretan odgovor na pitanje postavljeno u naslovu zaista mnogo zavisi od vozača.

 

Ubacite u prvu. Ovo je dodatna sigurnost:

Pa hajde da prvo uzmemo menjač. Prvo, vredi napomenuti da nema razloga zašto bi vozač trebao ostaviti automobil u praznom hodu. Zaključavanje menjača promenom stepena prenosa je dodatna zaštita - u situaciji kada bi ručna kočnica bila otpuštena. Ovo ni na koji način ne opterećuje prenos i ne izlaže ga kvaru. Ukratko, uvek vredi prestati sa valjanjem. Bez obzira da li automobil stoji na ravnoj ili kosoj površini. Prebacivanje u brzinu je posebno važno za starije automobile, odnosno one kod kojih je rizik od otpuštanja parkirne kočnice i prevrtanja vozila posebno visok.

 

Ručna kočnica u mirovanju: povući ili ne?

Ručna kočnica takođe vredi povući. A za to postoje dva razloga. Pre svega, ako je vozilo imobilisano sa menjačem, i dalje se teško kreće. Opseg kretanja je bukvalno nekoliko inča, ali se uvek dešava. ručna kočnica će zaustaviti vozilo tačno tamo gde se trenutno nalazi. Kada se kočnica ne koristi, korozivni procesi napreduju brže.

 

Kada je bolje izostaviti priručnik?

Ručnu kočnicu treba izostaviti uglavnom kada je automobil, na primer, star nekoliko godina i vozač se plaši da će se ručna kočnica zamrznuti kada se parkira zimi. Osim toga, rešenje nije najbolje kada se stariji automobil ostavi da stoji duže vreme. Zatezanje parkirne kočnice takođe gubi smisao kada ručna kočnica radi labavo u automobilu i de facto ne radi. Tada je, međutim, neophodna intervencija mehaničara.

 

Zaključak

Kada ste parkirani, uvek je najbolje da uključite prvu brzinu, ali je dobro uzeti u obzir ručnu kočnicu. U ovom trenutku, međutim, vredi zapamtiti da u modernim automobilima ručno povlačenje kočnice polako prestaje da bude opcija. Električno upravljane zadnje kočnice se automatski aktivira čim vozač ugasi motor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...