Jump to content
FAS Goran
NenadAleksic

Obavezna oprema u automobilu / Osvežavanje kompleta prve pomoći

Recommended Posts

A da li je ikome policija proveravala rok upotrebe na prvoj pomoći? Na tehničkom ne pitaju ništa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/16/2020 at 11:45 AM, shuxx said:

mada bih razmotrio, zamenu samo onog čemu je rok istekao

mislim, makaze...kvare li se vremenom

Fora za jos jedno uzimanje para vozacima, nista vise. Samim tim njih apsolutno za*ole sta je unutra, mogu te makaze i da su zardjale ili da ih uopste i nema unutra - gledace samo datum na ambalazi.

Meni je vec jednom zamenjena i iz celofana neizvadjena prva pomoc istekla, pa sam svakako planirao da u skorije vreme zamenim, kada mi bude usput... Za 690 din necu ni da razmisljam da se raspravljam sa strucnjacima, btw. meni su do sada 2 puta uz obaveznu opremu trazili i prvu pomoc, vrteli je po rukama i razgledali. Na tehnickom ni jednom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to samo u nuzdi, jer nisam mogao da nadjem u nisu prodavnicu za zamenu prve pomoci. Sad kad sam nasao, pasce zamena.

A svakako ako naidjes na dokonog policajca, ili ako te uhvati na zub. Sve ce ti traziti po PSu..

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, shuxx said:

A svakako ako naidjes na dokonog policajca, ili ako te uhvati na zub.

Meni se to desava, ali nekako iskljucivo van moje parohije... Kada vide da dolece nesto crno, zatamnjeno i spusteno :stuart: .

Salu na stranu, uvek se trudim da je sve po PS, pa nemam problema... Najjace je kad traze da spustam zadnja stakla pa krenu da grebu noktima :sleeping: (fabricki je bas tamna nijansa, sigurno izmedju 80 i 100% zatamnjenja, ali neka ih kada ne vide vec cuveno "V" na staklu).

Isto tako, zamenicu opet ovu PP i miran sam...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sprecim represiju i harac kupio sam novu PP,  imam dve stare koje ne mogu yameniti u okolini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci tacan je onaj Galenikin spisak, koji sam ti ostavio na prethodnoj strani.

Kome zatreba, ima ispisano za celu Srbiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam s posla nekoliko puta da otvorim taj link. I pre i posle tvog postavljanja istog.

Pa sam probao sa telefona, i posle duzeg ucitavanja, otvorio se.
Nazvao, pitao, i juce zamenio.

Ne razumem zasto nije radio. Barem par puta prethodnih dana nije radio.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je sljakao svo vreme, da ga je*em :D ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gospodo, od pre 2 dana sam vlasnik Lancia Delte 2.0 Mjet 2009.god. I to mi je prvi auto iako imam 30+ godina.

U autu od opreme nemam nista. Kupio sam u tehnomaniji bezbednosti komplet koji sadrzi prvu pomoc, trokut, sajlu, sijalice i prsluk. Time sam valjda taj deo resio, iako sam ociglendo pogresio jer sam uzeo h4 sijalice a ne h7 (ne razumem se u automobile uopste). No valjda mi za zbog toga panduri nece praviti problem, a svakako cu sijalice zameniti kod mehanicara kada mi crknu, a ne ja licno. 

 

Imam sledeci problem. U kolima nemam ni rezervnu gumu, vec samo neku pumpu sa kablom. I u tom kruznom delu koji je za gumu bukvalno su od nekog stiropora napravljene kao neke police,/pregrade. Koliko vidim, mislim da je to fabricki tako. I drugar koji ima Gullietu mi je rekao da i on nema tocak vec samo pumpu i neko sredstvo koje sluzi da zacepi probusenu gumu do prvog vulkanizera. Ja NEMAM ni to sredstvo. Dakle samo pumpa. 

 

Moje pitanje je da li moram da imam rezervni tocak sa gumom ili je dovoljna pumpa i to sredstvo (ako je dovoljna pumpa, recite mi gde ima da se kupi to sredstvomolim vas)? A ako mora tocak, koliko me kosta neki koji ce samo sluziti svrsi, cisto da mi neko kaznu ne naplacuje zbog toga (dakle moze i polovno ili kako vec) ? I gde da ga kupim ?

Znam da moja pitanja vama verovatno zvuce smesno, jer se razumete u stvari, ali meni je hitno potrebna pomoc.

Unapred hvala!

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, SofronijeTheGreat said:

Moje pitanje je da li moram da imam rezervni tocak sa gumom ili je dovoljna pumpa i to sredstvo (ako je dovoljna pumpa, recite mi gde ima da se kupi to sredstvomolim vas)?

Ne moraš da imaš rezervni točak.

Moraš da imaš ili komplet rezervnog točka, ili komplet te aparature za krpljenje gume. Moraš da imaš ne zato što će ti neko to gledati, nego sebe radi da ne ostaneš negde na putu. 

Kupi na otpadu. Kupi ono šta imaju (od te dve varijante), a ako možeš da biraš mišljenja sam da je bolje imati komplet klasičnog rezervnog točka. :thumbup: 

Kontakte otpada možeš naći klikom OVDE ili OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SofronijeTheGreat

 

Ta pumpa odnosno kompresor sto ti je na mestu rezerne gume ima u sebi bocu sa sredstvom za krpljenje naravno pod uslovom da je fabricka i da nitko nije izvadio bocu sa tim sredstvom. pogledaj malo bolje i biti ce ti jasno.

Za relativno malo para mozes kupiti tocak sa alatom sto ti je mnogo sigurnije resenje u slucaju probusene gume.

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, SofronijeTheGreat said:

U kolima nemam ni rezervnu gumu, vec samo neku pumpu sa kablom. I u tom kruznom delu koji je za gumu bukvalno su od nekog stiropora napravljene kao neke police,/pregrade. Koliko vidim, mislim da je to fabricki tako.

Da ne izmisljam toplu vodu, samo da probam da pripomognem.

Fabricki je tako, a u tu pregradu od stiropora ide Fix&Go aparat. Tj. kombinacija kompresora za duvanje guma i tecnosti za krpljenje. Ako odlucis da to ostavis, moj savet je da obavezno proveris da li je istekao rok trajanja tecnosti, odnosno proveri bar da li "bucka" :) i da se slucajno nije stvrdla. Tecnost se nalazi u valjkastom rezervoaru, na celu Fix&Go uredjaja.

Moj savet (kao i ostalih) je da je uvek pametnije imati rezervni tocak. Bar "copavac", a u najboljoj varijanti tocak punih dimenzija. Ako ti se ne daju neke vece pare, na Delte (sem 1.8 Di-TJet) moze i 15'' copa, koji je vrlo jeftin i cest, fiatovski 4x98 je oko 1000 din po otpadima (zanemari uokvireno crvenim ranije za kolegu):

 

Untitled1.png.306ca2c40cddb23da3e55b6812ca20e7.thumb.png.af47a5ad8eaa6acb5b5ed6a931c0cef4.png

 

 Uz to uzmes i plasticnu kutiju sa alatom i dizalicom, koja ide u unutrasnjost rezervnog tocka i srafi se u pod gepeka, takodje je 1000 kinti.

 

big-80826311_5d2dcb8179cb29-7932246520190715_184945.thumb.jpg.cb619253f74f874a07ba46f3171e1a0b.jpg

 

I za minimalno ulaganje si miran, jer ovo sredstvo za reparaciju pije vodu samo za sitna ostecenja/busenja gume. Sa njim za bilo kakav gumi-defekt ili cepanje gume mozes samo da stanes pored puta i places.

Takodje, tu policu iz gepeka i kompresor mozes da prodas i potpuno pokrijes trosak kupovine tocka i alata. Evo mojih oglasa od pre neku godinu, cisto da imas predstavu oko cena:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/77264-p-kompresor-za-gumeset-za-reparaciju-fixgo/

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/77263-p-pregrada-gepeka-za-nuova-bravo-stilo/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SofronijeTheGreat Malo je teze naci za deltu copavac, tj u toj velicini. Meni je u susret izasao kolega sa foruma i prodao svoj. Tada kada sam trazio, na oglasima nije bilo. Mozes uzeti i tocak punih dimenzija 16"-17" na celicnim felnama i koristiti njega. Proci ces jeftinije 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde ovde da pitam...

 

Da li u Delti postoji neki fabricki prostor za sigurnosni trougao? Kod dosta modela postoji neki stek predvidjen za trougao i tako neke sitnice od obavezne opreme a u Delti sam gledao svuda po gepeku i ne vidim nista, a mozda sam nesto prevideo...

Verujem da je slicna stvar i kod Brava...

 

Hvala

Edited by S.V.E.T.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni ja primetio da postoji kada imaš rezervni točak. Kada je set za reparaciju bude mesto u onom stiroporu. 

Valjda računaju da kupiš/dobiješ onaj kao obavezan set u torbici

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, S.V.E.T.A. said:

Kod dosta modela postoji neki stek predvidjen za trougao i tako neke sitnice od obavezne opreme a u Delti sam gledao svuda po gepeku i ne vidim nista, a mozda sam nesto prevideo...

Verujem da je slicna stvar i kod Brava...

Trougao drzim izmedju copavca i oboda rupe gepeka. Tacnije, sve zivo je tu popunjeno - unutrasnjost copavca, unutrasnjost plastike koja poravnava pod, izmedju tocka i oboda...  Raznorazni alat, pumpa, manometar, obavezni set (trougao, uze za vucu), sijalice, kablovi za akumulator, kratko crevo, levak, flasa vode od 2l, polir pasta, tovatna mast, ulje u pumpici, krpe, veci najlon, zatezaci, srafcici, ELM, neophodne stvari za ne daj Boze... U Stilu sam ranije vukao i visak kocionog i motornog ulja, sada sam prestao... Ne znam ni ja sta jos, samo vidim da padaju od smeha na skupovima kada nekome nesto zatreba :D, pa krenem da pronalazim kao Sport Billy. Gore u gepeku naravno uvek uredno, usisano...

Stilo je imao lepse resene police i ostave za sitnice, sa tim su na Bravu i Delti podbacili. I u gepeku je imao one prostore sa "vratancima" u obe bocne obloge, apsolutno mi nije jasno zasto su recimo to izbacili :blink: . A prostor zvrji beskorisno.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Raznorazni alat, pumpa, manometar, obavezni set (trougao, uze za vucu), sijalice, kablovi za akumulator, kratko crevo, levak, flasa vode od 2l, polir pasta, tovatna mast, ulje u pumpici, krpe, veci najlon, zatezaci, srafcici, ELM, neophodne stvari za ne daj Boze

kanta 5L dizela, ruda za vuču, sijalica pun K svih vrsta namena i spektra, vojni ašov i gurtne....valjda je to to.  A da, rezevne gaće i čarape...ko me terao da budem terenac :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Ivan said:

neophodne stvari za ne daj Boze...

To u slucaju nuklearnog rata mozda:D

 

U svakom slucaju, ja sam takodje u prethodnom autu (Vectra C) drzao trougao i ostalo u prostoru oko copavca ali sada je kod Delte tu stiropor i u njemu voofer od ozvucenja tako da ta varijanta otpada...

I stvarno je bez veze da nisu osmislili neke pregrade sa strane bar za te "obavezne" stvari.

Jedino je dobro sto postoji to duplo dno u gepeku pa se moze sve smestiti u donji nivo pa je gore sve cisto;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez koje opreme se pada na tehničkom pregledu?

 

Bez koje opreme se pada na tehničkom pregledu?

 

Pošto je tehnički pregled postao prava komplikacija za mnoge vozače, ponovićemo šta spada pod obaveznu opremu bez koje tehnički ne može da se prođe. Napomenimo da nije samo tehnički pregled u pitanju, pošto bez te opreme možete da budete kažnjeni i prilikom rutinske kontrole od strane saobraćajne policije. Tu je i praktična strana čitave priče - na primer, bez sigurnosnog trougla i reflektujućeg prsluka znatno povećavate šansu da neko naleti na vas ako ste prisiljeni da se zaustavite zbog kvara, naročito pri uslovima kada je smanjena vidljivost. Krenimo stavku po stavku.

 

1) Sajla (uže) za vuču

OBAVEZNA - Po propisima: ''Uže ili poluga za vuču vozila, koja mora omogućavati vuču vozila na rastojanju od 3 m do 5 m kada se koristi uže, odnosno do 3 m kada se koristi poluga, mora postojati, na dostupnom mestu, u putničkim automobilima proizvedenim, odnosno prvi put registrovanim nakon 1. januara 1984. godine''.

 

2) Reflektujući (svetloodbojni) prsluk

OBAVEZAN - Ako se nalazite na asfaltu (tj. na kolovozu, putu...) van svog vozila, morate da imate na sebi reflektujući prsluk. Prsluk treba da vam bude pri ruci! Zato je bolje da ga držite u negde u kabini, na dohvat ruke, nego u prtljažniku, naročito ako je prtljažnik pun tereta, torbi, kofera. Razlog je jednostavan - auto vam stane (probušena guma, kvar...), vi izađete iz auta i spremate se da počnete da ga tražite u gepeku, veća je šansa da vas neko udari zato što vas nije uočio na vreme, posebno ako je magla, pada kiša ili sneg, noću. Takođe može da naiđe policija i da vas kazni. Zato je bolje da možete da ga obučete dok ste još u automobilu i da tek onda izađete.

 

3) Sigurnosni trougao

OBAVEZAN - Kao i kad je u pitanju reflektujući prsluk, korisno je da vam i trougao bude pri ruci, kako biste mogli što pre da ga postavite. Ukoliko ste prinuđeni ste da se zaustavite na kolovozu, naročito na nekom rizičnom mestu ili kada je loša vidljivost, prvo upalite sva četiri migavca, obucite reflektujući prsluk i postavite trougao iza auta. Trougao se postavlja:

  • van naselja na udaljenosti ne manjoj od 50 metara
  • u naselju na udaljenosti ne manjoj od 10 metara
  • Postoje i Zakonom određeni uslovi prema kojima se postavlja trougao, ali o tome drugom prilikom.

4) Prva pomoć

OBAVEZNA - Pre odlaska na tehnički pregled pogledajte rok trajanja prve pomoći. Rok trajanja prve pomoći može da vam proveri i policija na rutinskom pregledu. Podsetimo se da komplet prve pomoći mora da bude tip ''B'', odnosno da odgovara standardu SRPS Z.B2.001.

 

5) Rezervni točak

OBAVEZAN, ALI NE KOD SVIH VOZILA - rezervni točak je obavezan osim ukoliko auto ima run-flat gume ili bilo kakvo sredstvo koje može da posluži za privremenu popravku probušene gume, kao npr. sprej ili penu u boci sa pritskom, set za popravku gume, ili kako god drugačije da nazivamo set za popravku probušene gume.

 

6) Dizalica

NIJE OBAVEZNA - ipak, ako u nekom trenutku dođete u situaciju da morate da menjate točak, kako ćete da podignete auto?

 

7) Rezervne sijalice

NISU OBAVEZNE - nekada su bile obavezne pošto je prosečan vozač mogao da zameni većinu sijalica, a danas to kod neki automobila predstavlja nemoguću misiju. Ipak, savetujemo da ih imate u automobilu, čak i ukoliko ne umete sami da ih zamenite, pošto možete da naiđete na nekoga ko to može da uradi. Naravno da se to ne odnosi na ksenonske, LED farove i slično.

 

8) Aparat za gašenje požara

NIJE OBAVEZAN - iako nije obavezan, preporučuje se njegovo posedovanje, naročito ako putujete u zemlje u kojima jeste obavezan. Prema trenutno dostupnim informacijama obavezan je u Grčkoj, Bugarskoj i Mađarskoj. Informišite se detaljnije pre puta za slučaj da je došlo do promena.

 

9) Zimske gume

Situacija sa zimskim gumama i tehničkim pregledom nije konkretno definisana.

Podsetimo se - zimske gume su obavezne od 1. novembra do 1. aprila - amo ako su na putu sneg, led ili poledica. Morate da imate sve četiri zimske gume, ne samo na pogonskoj osovini. Šara gazećeg sloja mora biti dubine najmanje 4 milimetra. Zato, ako u ''problematičnom'' periodu idete na tehnički, a nemate zimske gume, idite kada na putu nema snega, leda i poledice.

 

10) Lanci za sneg

NISU OBAVEZNI u naselju- bez obzira na vremenske prilike u zimskom periodu, u naselju u svakom slučaju ne morate da ih imate.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trougao - kada, gde i kako mora po zakonu da se postavlja?

 

radovi asfalt.jpg

 

Mnogi vozači ne koriste sigurnosni trougao uopšte ili ga ne koriste pravilno, što u nekim situacijama može da bude veoma opasno. Naglašavamo da ne krivimo ni iskusnije vozače, kao ni one koji su tek dobili vozačku dozvolu, što ne znaju sve propise u vezi postavljanja sigurnosnog trougla. Čitava priča oko propisa po pitanju postavljanja trougla nije tako jednostavna, te ćemo u ovom tekstu nastojati da detaljnije objasnimo.

 

Na kojoj udaljenosti od vozila se postavlja trougao?
Sigurnosni trougao postavlja se na kolovoz iza zaustavljenog vozila, na udaljenosti koja:

  • na putu van naselja ne može biti manja od 50 metara.
  • u naselju ne može biti manja od 10 metara.
  • na autoputu ili motoputu ne može biti manja od 100 metara.

Tako će drugi vozači moći na vreme da se zaustave, uspore ili obiđu vaš automobil.

 

Uz trougao obavezni migavci i prsluk
Pre nego što krenete da postavljate trougao, obavezno upalite sva četiri migavca - to je izuzetno važno, naročito kada je loša vidljivost. Podsećamo da obučete reflektujući prsluk pre nego što uopšte izađete iz automobila. Zato je vrlo korisno da prsluk bude u kabini, a ne u prtljažniku. I po Zakonu morate da ga nosite sve vreme dok se nalazite na kolovozu.

 

U kojim situacijama se postavlja trougao?
Zakon kaže sledeće:

''Vozač je dužan da motorno, odnosno priključno vozilo (osim motocikla bez bočnog sedišta i mopeda) koje je zaustavljeno na kolovozu obeleži sigurnosnim trouglom:

  1. na putu van naselja, kao i na putu u naselju noću ili u uslovima smanjene vidljivosti kada je mesto na kome se vozilo zaustavlja nedovoljno osvetljeno.
  2. kada je vozilo zaustavljeno na kolovozu na takvom mestu da vozači vozila koja se kreću istim smerom ne mogu ili teško mogu blagovremeno da ga uoče.

Ove dve tačke su jasno definisale u kojim situacijama treba da se postavlja sigurnosni trougao. Dakle, postavljati trougao u situacijama kada je jasno da postoji rizik da drugo vozilo naleti na vaše vozilo. Međutim, postoji i tačka 3 koja mnogo preciznije definiše na kojim mestima mora da se postavi trougao, iako mnoge stavke ne deluju baš logično. Ipak, zakon je zakon, pa da savetujemo da ga poštujete, makar zbog saobraćajne kazne. To je ova tačka:

       3. vozač je dužan da vozilo zaustavljeno na kolovozu obeleži trouglom kada je prinuđen da vozilo zaustavi na mestu ili delu puta određenom u Članu 66 ZOBS, a to su mesta na kojima je zabranjeno zaustavljanje i parkiranje, odnosno sledeća mesta:

  • na pešačkom prelazu i na prelazu biciklističke staze preko kolovoza kao i na odstojanju, odnosno rastojanju manjem od pet metara od tih prelaza - osim ako je reč o jednosmernoj ulici.
  • na prelazu puta preko železničke pruge, odnosno tramvajskih šina i na rastojanju, odnosno odstojanju manjem od pet metara od prelaza, kao i u blizini železničke pruge, odnosno tramvajskih šina, ako se time sprečava saobraćaj vozila koja se kreću po šinama.
  • na raskrsnici i na odstojanju, odnosno rastojanju manjem od pet metara od najbliže ivice poprečnog kolovoza - osim ako je reč o jednosmernoj ulici.
  • u tunelu, u podvožnjaku, u galeriji, na mostu, na nadvožnjaku.
  • u blizini vrha prevoja ili u krivini gde je preglednost puta nedovoljna ili se obilaženje vozila ne može izvršiti bez opasnosti.
  • na delu puta gde bi širina slobodnog prolaza od zaustavljenog ili parkiranog vozila do neisprekidane uzdužne linije na kolovozu, suprotne ivice kolovoza ili prepreke na putu bila manja od tri metra - osim ukoliko tako zaustavljeno vozilo ne predstavlja opasnost ili smetnju u saobraćaju ili kretanju pešaka, odnosno obavljanju komunalnih delatnosti.
  • na mestu na kome bi zaklanjalo saobraćajni znak.
  • na biciklističkoj stazi, odnosno traci.
  • na pešačko-biciklističkoj stazi.
  • na stajalištu za vozila javnog saobraćaja i na odstojanju, odnosno rastojanju manjem od 15 metara ispred i iza oznake na kolovozu kojim je stajalište označeno.
  • na putu na kome su kolovozne trake fizički odvojene, osim ako je to dozvoljeno saobraćajnim znakom.
  • iznad priključka na vodovodnu mrežu i ulaza u kanalizaciju ili drugu mrežu komunalnih službi - osim ukoliko tako zaustavljeno vozilo ne predstavlja opasnost ili smetnju u saobraćaju ili kretanju pešaka, odnosno obavljanju komunalnih delatnosti.
  • na mestu na kome bi se onemogućio pristup drugom vozilu radi parkiranja ili izlazak nekom već parkiranom vozilu - osim ukoliko tako zaustavljeno vozilo ne predstavlja opasnost ili smetnju u saobraćaju ili kretanju pešaka, odnosno obavljanju komunalnih delatnosti.
  • na trotoaru, osim ako je to dozvoljeno (regulisano) saobraćajnom signalizacijom, i ako na trotoaru, kada je vozilo parkirano, ostane slobodan prolaz za pešake najmanje širine 1.60 metara, koji ne sme biti uz ivicu kolovoza,
  • na pešačkoj stazi, odnosno na delu trotoara koji je namenjen za kretanje lica sa posebnim potrebama.
  • na trgovima, na pešačkoj zoni i protivpožarnom putu.
  • na pristupnoj saobraćajnici, kolskom prolazu između stambenih zgrada, odnosno prolazima u blokovima naselja - osim ukoliko tako zaustavljeno vozilo ne predstavlja opasnost ili smetnju u saobraćaju ili kretanju pešaka, odnosno obavljanju komunalnih delatnost.
  • na saobraćajnicima van uličnih parkirališta koje povezuju parking prostore i stambene zgrade sa drugim saobraćajnicama - osim ukoliko tako zaustavljeno vozilo ne predstavlja opasnost ili smetnju u saobraćaju ili kretanju pešaka, odnosno obavljanju komunalnih delatnost.
  • na kolskom ulazu, odnosno izlazu iz zgrade, dvorišta ili garaže - osim ukoliko tako zaustavljeno vozilo ne predstavlja opasnost ili smetnju u saobraćaju ili kretanju pešaka, odnosno obavljanju komunalnih delatnost.
  • na saobraćajnoj traci za uključivanje, isključivanje, zaustavnoj traci, saobraćajnoj traci za vozila javnog prevoza i tramvajskoj baštici.
  • na parking mestu koje je dopunskom tablom saobraćajnog znaka ili oznakom na kolovozu obeleženo kao mesto za parkiranje za vozila za osobe sa invaliditetom, ako na vozilu ne poseduje odgovarajuću oznaku.
  • na površinama na kojima je saobraćajnim znakom zabranjen saobraćaj vozila.

Dva trougla za zaustavljenu kolonu
Kada je na putu zaustavljena kolona motornih vozila umesto jednog, na kolovoz se postavljaju dva trougla, jedan pored drugog.

 

Zaključak
Ponovimo ukratko - na osnovu zdravog razuma, ako ste prinuđeni da se zaustavite zbog kvara ili saobraćajne nezgode:

  1. upalite sva četiri migavca.
  2. obucite reflektujući prsluk pre nego što izađete iz vozila (zato ga držite u kabini).
  3. svi saputnici neka izađu iz vozila i sklone se sa kolovoza, a ukoliko nemaju mogućnost da se sklone sa kolovoza, moraju da nose reflektujući prsluk.
  4. postavite sigurnosni trougao onako kako smo objasnili, ali neka prioritet ipak bude zdrav razum - postavite trougao tako da bude na vreme uočljiv vozilima koja mogu da nalete na vaše vozilo.
  5. otvaranje petih vrata, tj. poklopca/vrata prtljažnika, naročito kod hečbeka i karavana može u velikoj meri da pomogne da vaš auto bude uočljiviji sa veće daljine, što u velikoj meri može da smanji rizik od nesreće. Naravno, ako pada kiša ili sneg ne želite da napunite gepek vodom, a pritom na nekim petim vratima se nalaze poziciona svetla ili svetla za maglu koja takođe pomažu da auto bude uočljiviji, pa sami donesite odluku šta će više doprineti tome da auto bude uočljiviji.
  6. zovite što pre šlep-službu, pomoć na putu, policiju... Bilo koga ko će vam pomoći da sklonite auto sa rizičnog mesta.

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...