Jump to content
FAS Goran
chikavili

"Najkul" put za vožnju / Zanimljivi putevi sveta

Recommended Posts

Bio letos u Kruševcu (i okolini) i Leskovcu (i okolini) i ovo mi je najjači utisak od svih

95527D73-2412-400E-81E2-9CE6E1140DB2.jpeg

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini Urus osvojio Indiju i najviši saobraćajni pravac na svetu

 

lamborghini urus ind02.jpg

 

Urus se sada može pohvaliti kao model koji je odradio vožnju na najvišem putu na svetu, na vrhu prevoja Umling La u indijskoj regiji Ladakh u Jammuu i Kašmiru, koja se nalazi na 5.882 metara nadmorske visine. Saobraćajnica napravljena od strane Organizacije graničnih puteva (BRO), Umling La Pass je izvanredan inženjerski podvig koji je BRO izveo u vremenskim uslovima gde se minimalna temperatura kreće u rasponu od -20 stepeni do -10 stepeni. Sa izuzetno malom gustinom vazduha, nepredvidljivi drumski teren kombinuje šljunkovite, grube i betonske površine sa brzinom vetra koja varira od 40-80 km/h, što ovu deonicu čini jednim od najizazovnijih i najtežih puteva za osvajanje.

 

lamborghini urus ind01.jpg

 

Ovaj veličanstveni put sa svojim neverovatnim krivinama, dvaput je uspešno odradio Lamborghini Urus 8. i 9. oktobra 2021. V8 motor sa dvostrukim turbopunjačem je pokazao svoje sposobnosti u izazovnom ambijentu najvišeg puta na svetu za vožnju. Gospodin Sharad Agarwal, šef Lamborghini Indije, rekao je: ''Ovo je ponosan trenutak za Lamborghini jer Urus osvaja vrhunac puta na velikoj nadmorskoj visini preko prevoja Umling La. Želim da čestitam Organizaciji graničnih puteva (BRO) i njenom timu na njihovom izvanrednom dostignuću. Kad smo stigli do Umling La Pass, čak je i samo stajanje 30 minuta bilo izuzetno teško, a kako je ekipa završila put u takvim ekstremnim vremenskim uslovima teško je uopšte zamisliti. Tokom 87.5 km duge vožnje od Hanlea do Umling La, Urus je sjajno prolazio sve avanture ispred sebe u Terra i Sport programu vožnje, na putu koja se nalazi više od baznog kampa Mont Everesta.'' Lamborghinijeva ekspedicija je održana u partnerstvu sa Autocar India i BRO.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate gde autoput prelazi preko piste aerodroma?

 

aerodrom put.jpg

 

Međunarodna aerodrom Gibraltar se nalazi u istoimenom Gibraltaru, maloj britanskoj teritoriji na južnoj obali Španije. Ukupna teritorija Gibraltara od samo 260 hektara je poznata širom sveta zahvaljujući aerodromu koji ima jedinstvenu arhitekturu.

 

Naime, usred njegove uzletno-sletne staze prolazi Bulevar Winstona Churchilla, glavni put koji vodi u Gibraltar i iz njega. Ali kako to funkcioniše? Tako da svaki put kad avion poleti ili sleti, put se zatvara. Čim je avion poleteo ili uspešno sleteo, put se ponovo otvara. U poslednjih nekoliko godina, kako turizam u zemlji raste i letovi postaju sve češći, raste pritisak da se pronađe rešenje za često zatvaranje autoputa. Prema Simple Flyingu, aerodrom, koja je izgrađen 1939. uglavnom služi za letove British Airwaysa i EasyJeta, najviše prema i iz Velike Britanije, kao i za nekoliko letova Royal Air Maroca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanci sproveli istraživanje najbolje akustičnih tunela na Ostrvu, Alfa Romeo Stelvio QV pomogao u analizi

 

alfa romeo tunel.jpg

 

Ovo je lista najboljih drumskih tunela u Velikoj Britaniji.

U Alfa Romeo ''Sound Tunnel Index'' istraživanju, 658 metara dug tunel Penmaenbach u Severnom Velsu je zauzeo prvo mesto na listi Alfa Romea, nakon što je ocenjeno da pruža najbolje akustično okruženje za potpuno uvažavanje zvukova motora i izduva automobila. Alfa Romeo ''Sound Tunnel Index'' otkriva tako 10 najboljih tunela za vozače širom Ujedinjenog Kraljevstva, pri čemu se svaka lokacija ocenjuje na bazi  zvučnog snimka zabeleženog u Stelvio Quadrifoglio koji vozi kroz svaki tunel. Zvuk, snimljen iz unutrašnjosti vozila, temeljito je preslušan kod Sandy Browna, jedne od vodećih britanskih konsultantskih kuća za akustiku.

 

Nakon objektivne analize, stručnjaci Sandy Browna su zatim dali subjektivnu ocenu za svaki tunel, pri čemu su obe ocene kombinovane kako bi se stvorio konačni ''Indeks zvučnih tunela''. Sa jednosmernim saobraćajem, izuzetnom površinom puta i prepoznatljivim profilom u obliku slova U, tunel Penmaenbach u Severnom Velsu je pružio najbolje akustično okruženje za uživanje u zvukovima motora automobila. Tunel Saltash u Kornvolu i Beaminster tunel u Dorsetu su završili na drugom i trećem mestu na listi:

 

tuneli.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Najopasniji drumovi Iraka

 

Zašto je kolevka savremene civilizacije doživela slom u 21.veku? Gde otvoriti četvore oči, a gde dodati pun gas (pa kud puklo da puklo)?
Saznajte u ovom kratkom ali jedinstvenom klipu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se seća neko stare 3, za mene najgore, deonice:

 

1. Delnice -Rijeka 

2. Borova Glava-Kokin Brod

3. Crkvice-Risan

 

Sve je to moj fikus pregazio, više puta, davnih dana, bez problema:sick:....mladost, ludost:ball:

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borova Glava - Kokin Brod deonice se secam kao mali, horor pogotovo kad treba da se mimoidju dva busa/kamiona ili nesto slicnih gabarita. Taj put (odnosno krivine koje nisu ispravljene mostovima) i dalje postoje ali se ne koriste a rekonstrukcija je radjena cini mi se 2006. ili 2007. i tu rekonstrukciju uvek spominjem kao dokaz da moze da se uradi kvalitetno kada se hoce :).

Mada kompletna deonica od (tada) Partizanskih Voda do Kokinog Broda je bila uzas, ali navedeni deo je bio najgori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan od najdužih tunela na svetu ima i veštačke oblake i cveće

 

230982-tunel 02.jpg

 

Veliki svetski tuneli su prava čuda modernog građevinarstva. Neki od njih idu ispod površine mora i okeana, neki su probijeni u planinana, a svima im je zajedničko da uveliko nadmašuju dužinu od deset kilometara.

Duge pruge u zatvorenom prostoru kod vozača i putnika mogu da izazovu teskobu i klaustrofobiju pa su arhitekti i građevinari učinili nešto da barem delimično smanje te osećaje. U Kini je 2007. godine izgrađen tunel Zhongnanshan dugačak 18.02 kilometara, koji se nalazi na autoputu Xi’an-Ankang i prolazi ispod planine Qinling. Izradnja tunala je koštala 410 miliona dolara i trajala je više od pet godina.

 

230983-tunel 01.jpg

 

Najzanimljiviji je njegov neobični dizajn, budući da je opremljen veštačkim biljakama i oblacima. Vožnja kroz tunel traje 15 minuta, sasvim dovoljno da se razgleda ''priroda''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi put koji sam topi led

 

put so.jpg

 

Problemi s ledom na putu muče putare, a i nas vozače. Pojava je opasna pa ako se led ne otopi i put ne posoli na vreme, slede problemi. Da li put može sam da otapa led?

 

Čini se kao fikcija, ali izgleda da je moguće. Koliko je to finansijski opravdano? E, to je već neko drugo pitanje. Naučnici sa Univerziteta za nauku i tehnologiju Hebei u Shijiazhuangu u Kini su razvili rešenje. Objavili su tekst u naučnom časopisu ACS Omega. Oni su kreirali mešavinu asfalta koja sama topi led. Koristili su so bez hlorida, koja je ekološki prihvatljivija. Ona se meša u prah s tenzidom, silicijum dioksidom, natrijum bikarbonatom i šljakom iz visokih peći i oblikuje u malene kapsule, koje se zatim umešaju u asfalt. Površina puta je zato trajno blago zasoljena - a abrazija koju izazivaju automobili u vožnji stalno izlaže nove mikrokapsule. Takav put bi trebalo da traje do osam godina. Nova površina je već uspešno isprobana na jednom izlazu sa autoputa u Kini (na fotografiji). Temperature do minus 20 stepeni nisu izazvale tzv. crni led, a sveže napadali sneg se odmah otopio. Neki stručnjaci su skeptični i misle da će zbog veće abrazivnosti asfalta i granula brže nastati rupe na putu! Videćemo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanci odlučili da izgrade tunel vredan 2.2 milijarde evra u blizini Stounhendža

 

tunel s.jpg

 

Stounhendž je jedan od najpoznatijih praistorijskih spomenika na svetu, s kojim dolaze i saobraćajni problemi za meštane jer se u blizini znamenitosti stvaraju ogromne saobraćajne gužve. Sada je britanska vlada odobrila izgradnju tunela vrednog 2.2 milijarde evra tik uz Stounhendž.

 

Razlog za izgradnju tunela je povećanje saobraćajnog kapaciteta i pomeranje saobraćaja izvan vidokruga spomenika. S obzirom na to da je A303 glavna saobraćajnica koja povezuje jugozapadnu Englesku sa Londonom, preusmeravanje saobraćaja oko Stounhendža očigledno nije bilo opcija ili je bila preskupa opcija, a zbog tunela će A303 imati kontinuiranu širinu od četiri trake umesto dve trake koje ima trenutno. Ali nije sve bez kontroverzi. Prema BBC-ju, veliko je protivljenje projektu u nekim krugovima, a Inspektorat za planiranje britanske vlade izjavio je da bi tunel naneo trajnu i nepopravljivu štetu drevnom spomeniku. Mesto je staro više od 5.000 godina i zaštićeno je zakonom, što odluku o izgradnji čini još neobičnijom, bez obzira na opravdanja da se zbog posetilaca stvaraju saobraćajne gužve koje mogu da stvore desetine kilometara dugačke kolone.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna fotka lepe krivinice, nema baš širinu kao ona kao na putu Vlasenica-Han PIjesak koju pominjasmo u temi za Trebinje, ali je dooobra... i Šumadijska je :) 

IMG20230812195201.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitno da je asfalt dobar i da ima ispravan nagib :) . Gde ovo mozemo da probamo ;) ?

Pretpostavljam tvoj kraj, ali lici mi bas na par nekih krivina ka Rajcu, Kostunicima, Ravnoj Gori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...