Jump to content
FAS Goran
chikavili

"Najkul" put za vožnju / Zanimljivi putevi sveta

Recommended Posts

Te čarobne serpentine sa decom na zadnjoj klupi mogu izroditi čarobne trenutke za pamćenje

Nije loš kanal ima dosta

Serpentine kod nas, pogled odličan, neki dan sam bio, uvek se vraćam od 2000 te, u mir na Tari kad god mogu .

 

 

 

Edited by neshaoct
popravio YouTube link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neće biti najkul put za vožnju, ali će svakako biti zanimljiv put koji se pravi u Kairu (Egipat):

 

egipat put01.jpg

 

Radovi su uveliko u toku za deonicu koja košta preko 300 miliona evra. Udaljenost puta (koji je širok preko 60 metara) od zgrada/terasa je pola metra.

Što bi se reklo, neko će moći pravo iz auta da izađe na svoju terasu...prethodno samo upali sva četiri. :D Milina. B) Ljudi na prvih nekoliko spratova koji ostaju ispod puta će biti u večitom mraku, ovi iznad će imati malo veću buku i zagađenje, ali...šta da se radi.

 

Kad se malo podigla buka po medijima oko ove deonice, zvaničnici su izjavili da 4 zgrade koje su najbliže budućoj deonici ionako nemaju dozvolu, tj. one će se rušiti čim se put napravi. Ne mogu da se ruše dok se put ne napravi jer nema valjanog razloga (neki Zakon u Egiptu tako traži), tako da zbog toga oni prvo moraju da naprave put kako bi mogli da sruše te 4 zgrade.

Ali, onda su se javili stanovnici te 4 zgrade i rekli da oni imaju sve dozvole izdate još 2008. godine...

 

egipat put02.jpg egipat put03.jpg

 

egipat put04.jpg

 

Prevedeno sa boredpanda.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Austrija i Nemačka planiraju solarne autoputeve

 

205449-solar.jpg

 

Istraživačke institucije u Austriji i Nemačkoj su pokrenule zajednički projekat čiji cilj je razvoj solarne elektrane na krovu autoputa, pod nazivom PV-SÜD. Austrijski tehnološki institut (AIT) se udružio sa Fraunhofer ISE i firmom Forster Industrietechnik kako bi razvili i napravili prototip pomoću kojeg bi otkrili da li su takve solarne jedinice praktične i da li mogu da se uklope u postojeće upravljanje održavanja, primera radi poput uklanjanja snega sa puteva. Iz AIT-a su rekli da objekti na krovu mogu ne samo da proizvode električnu energiju, već i da zaštitite put i produže njegov vek trajanja a mogu da pomognu i u zaštiti od buke.

 

Solarne ploče koje bi se ugrađivale iznad autoputa bi bile drugačije od klasičnih jer bi propuštale više svetla, kako vozači ne bi bili u mraku. Solarne ploče su ključna tehnologija za prelaz na obnovljive izvore, ali nedostatak prostora često predstavlja problem za njihovo širenje. Nekada svetski lider u tehnologiji, nemački solarni sektor je oslabio zbog povećane konkurencije u inostranstvu i pada stope širenja u domaćinstvima poslednjih godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad autoput prolazi kroz neboder...

 

put neboder.jpg

 

Bio je početak devedesetih i investitor u japanskoj Osaki je želeo da izgradi neboder. Međutim, brinuo ga je prolazak autoputa na mestu gde je želeo da gradi. Raspitivao se o mogućnostima otkupa zemljišta i spuštanja saobraćajnice ispod svog nebodera, ali nije bilo uspeha. Jedan vlasnik parcele nije želeo da proda. Neko vreme se razmišljalo šta učiniti, a onda je pronađeno rešenje - izlaz sa autoputa će se konstruisati tako da prolazi kroz neboder, između 5. i 7. sprata. Tako je Gate Tower Building otvoren 1992. godine sa jedinstvenim tunelom. Zgrada ima ukupno 16 spratova iznad nivoa tla, i dva ispod (za garažu). Lift povezuje spratove sa kancelarijskim prostorima i garažama, a ne zaustavlja se od 5. do 7. sprata. Autoput koja prolazi kroz zgradu je osiguran posebnom strukturom koja smanjuje buku i vibracije. Ova konstrukcija je postala svojevrsna turistička atrakcija u Osaki.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japan je prenaseljen a zemlja pretežno planinska, bore se za svaki mm prostora. Iz tog razloga tamo npr niko ne može da ima auto u vlasništvu ako istovremeno nema i parking mesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi kružni tok na svetu pod vodom

 

209583-tunel farska ostrva 03.jpg

 

Farska ostrva predstavljaju jedan od najlepših prirodnih pejzaža na svetu. Većina stanovnika zaposlena je u ribarstvu, a nedavno je proširena mreža mostova i tunela koji povezuju pojedina ostrva. Pre četiri godine su započeti radovi na jednom od podmorskih tunela, koji će povezati dva najveća ostrva Streymoy i Eysturoy. 19. decembra će biti otvoren za saobraćaj, a uslovi u kojima je izgrađeni izgledaju neverovatno.

 

209584-tunel farska ostrva 02.jpg

 

Ovo je prvi tunel ispod Atlantskog okeana, koji uključuje kružni tok i koji deli dva pristupna puta ka ostrvu Eysturoy. Pretpostavljamo da je ovo prvi podvodni kružni tok na svetz. Tunel će skratiti rastojanje između grada Tórshavn i naselja Runavík i sela Strendur sa 55 na 17 kilometara.

 

tunel farska ostrva 01.jpg

 

Trajanje putovanja smanjeno je za 64 minuta na samo 16 minuta. Tunel je dugačak 11 kilometara, a najniža tačka se nalazi 187 metara ispod nivoa mora. Da ne bi unutra bilo sivo i dosadno, tamošnji umetnici su kreirali dekorativno osvetlenje. Za ojačavanje stenovitih osnova bilo je potrebno oko 7.500 tona materijala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjajne fotke :thumbup: . Nikada nisam zalazio u taj deo bivse Juge, najblize sto sam prolazio zapadno od magistrale Mostar-Sarajevo je Cista Provo, pa na Arzano i Bugojno. A vidim da je priroda fenomenalna.

On 11/14/2020 at 11:07 PM, DiscoVolante said:

Prolazi pod kul, ni James Bond se ne bi posramio, s jedne strane surove litice, s druge provalija od parsto metara :)

put hr01.jpg put hr02.jpg

Apsolutno se slazem, rekoh vec odavno da ti zavidim :) . Setio sam se da imam kratak snimak od minut i po, bas ove deonice. Od pre par godina, zadnji odlazak na letovanje sa Stildzom. Steta samo sto se slabije vidi na levu stranu, prelep pogled na more i ostrva, koji ostavlja bez daha...

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicne fotke, ceo taj deo ka kupreskoj visoravni ima interesantnu prirodu.

A ima li sta lepse za voznju od rute kao na prvoj slici... Sama konfiguracija me podseca na Transfagarasan :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites




A ima li sta lepse za voznju od rute kao na prvoj slici...


Ima 20180910_095854.jpg

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

20191215_092647.jpg

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propast solarnih puteva

 

195485-solar.jpg

 

Ideja se na papiru čini odličnom, ali u praksi jednostavno ne ide. Ogromna mreža svetskih puteva se čini idealnom za instalaciju solarnih ploča. Nije potrebno tražiti dodatne dozvole, infrastruktura je tu, a ako se izaberu putevi u delovima gde ima Sunca struja će se proizvoditi brže nego što hrčak vrti svoje kolo.

 

Počeli su i pilot projekti u Americi i Francuskoj. Ideja u Francuskoj je bila da solarani put napaja strujom uličnu rasvetu, ali ona se nikada nije ostvarila. Od njene instalacije 2016. godine do 2018. godine pojavile su se prve pukotine pa je 90 metara puta (od ukupno jednog kilometra) opet pokriveno asfaltom. Umesto planiranih 150.000 kWh godišnje put je proizvodio samo 80 kWh. Francuzi tvrde da je ovo prvi i poslednji projekat takve vrste. Na jednom kineskom test putu, pet dana nakon instalacije, ukraden je prvi solarni panel.

 

Međutim, razlozi za neisplativost solarnih puteva su mnogo jednostavniji. One ne proizvode dovoljno energije kao solari paneli sa mogućnošću praćenja Sunca, pa čak i fiksni paneli koji su postavljeni pod idealnim uglom. Postavljanje panela na put rezultira sa 60% manje prikupljanja energije nego kod panela koji su u idealnom položaju prema Suncu, piše portal Interesting Engineering.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akvadukt Veluwemeer: Jedinstveni plovni put koji ide preko puta

 

akvadukt 02.jpg

 

Otvoren 2002. godine, Veluwemeer Aqueduct je fascinantno delo arhitekture i inženjerstva. Nalazi se na istoimenom jezeru, a ispod njega prolazi put N302.

Smešten preko puta N302, akvadukt je deo istoimenog jezera. Sam put je zanimljiv jer povezuje kopneni deo Holandije sa Flevolandom-najvećim veštačkim ostrvom na svetu. Tokom projektovanja konstrukcije mosta, inženjeri su odlučili da izgrade plovni put preko puta N302, gde svakodnevno prolazi oko 28.000 vozila.

 

akvadukt 01.jpg

 

Akvadukt Veluwemeer je 3 metra duboki vodeni most koji omogućava malim čamcima i drugim plovnim vozilima plitkog gaza da sigurno i lako prelaze put. Za razliku od pokretnih mostova, dizajn vodenog mosta omogućava stalni protok saobraćaja i na putu i preko akvadukta. Jezerski sistem je napravljen kako bi pomogao da reguliše nivo vode i podzemne vode u okolnim područjima. Jezera su važni rezervati prirode (posebno ptice) i rekreacijska područja za lokalno stanovništvo.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovom autoputu možete da se polukružno okrenete

 

214104-okretanje.jpg

 

Polukružno okretanje na autoputu je po pravilu nemoguće, osim u ovakvim slučajevima.

Kina je ogromna zemlja raznovrsnih pejzaža, koji često pred građevinare stavljaju velike izazove. To je posebno uočljivo u gradnji puteva, koja poslednjih godina drastično menja zemlju. Impresivni građevinski poduhvati se događaju vrlo često, poput ovog u provinciji Guizhou. Radi se o planinskom području na kome je veći deo autoputa podignut iznad zemlje, a neretko se put useca u vrhove planina. Mesta je toliko malo da je ponekad nemoguće izgraditi silazak sa autoputa. U takvim slučajevima rade se ovakve petlje, gde se zbog potrebe odvajanja sa autoputa petljom polukružno okrećete i menjate smer kretanja u pravcu koji ima izgrađen silazak sa autoputa prema mestu Houhau. Ovim polukružnim skretanjem se vozi do 40 km/h, a radi se o jednoj od najimpresivnijih drumskih infrastruktura izgrađenih u novije vreme.

Kina trenutno ima mrežu autoputeva dugu čak 150.000 km, a godišnje gradi oko 10.000 km novih autoputeva.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betonski put koji puni električne automobile

 

Road infrastructure.jpg

 

Novi betonski autoput će puniti vozila dok se voze, što će im omogućiti da putuju bez potrebe da se zaustave. Nije 1. april, nego cilj projekta koji su pokrenuli Odeljenje za saobraćaj u Indijani (INDOT), Univerzitet Purdue i nemački startup Magment GmbH. Cilj je stvoriti sistem koji bežično puni električna vozila dok se voze. Na kraju, ideja je razviti prvi betonski put za bežično punjenje na svetu.

Dve prve faze će uključivati različite oblike ispitivanja i istraživanja optimizacije sprovođenja električne energije. Nakon što se završe ove faze, u trećoj fazi će se konstruirati poligon dug najmanje 400 metara. Ovde će tim testirati sposobnost betona za punjenje teških kamiona koji rade s velikom snagom. Nakon što se sve ove faze uspešno završe, tehnologija će u primenu i poslužiće za elektrifikaciju određenog dela autoputa u Indijani. Projekat počinje krajem leta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci ugrađuju ''klima-uređaj'' u puteve

 

klima put.jpg

 

Leti putevi pucaju zbog velikih vrućina, zimi su klizavi zbog leda, a kako to rešiti? Jedna i druga pojava su opasne i rezultiraju neretko teškim nesrećama, a rupe je potrebno i krpiti. Nemci misle da imaju rešenje te veruju da je pravi put da se ugradi svojevrsni klima-uređaj u saobraćajnicu. Dosad su putevi bili grejani u nekim severnoevropskim državama, a sad će prvi put biti i hlađeni.

 

Temperatura geotermalne vode koja će prolaziti instalacijama nije visoka, ali će pomoći pri hlađenju leti i zagrevanju zimi. Međutim, testira se i druga tehnologija. Ukupno će se izgraditi pet ispitnih polja i jedno referentno polje na dužini od po 55 metara. Svih 5 testnih polja imaju različite tehničke implementacije kontrole temperature puta. Dva ispitna polja će biti grejana/hlađena pomoću vode, a na tri ispitna polja će se koristiti vazdušne komore u putu za hlađenje/grejanje (za sada nije precizirano kako će taj sistem funkcionisati). Efekat ''klima-uređaja'' će se ispitivati tri godine sa ugrađenim temperaturnim senzorima. Osim toga, termovizijske kamere će nadzirati površinske temperature asfalta. Zatim se pojedini sistemi spajaju na snabdevanje energijom, a ispitno područje može da se zagreje ili ohladi. Nemcima je ovakav sistem posebno zanimljiv na najkritičnijim deonicama, krivinama, izlascima iz tunela...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Španci prave puteve od otpadnog papira

 

spain.jpg

 

Putevi su obično napravljeni od asfalta ili betona, koji imaju dosta velike emisije CO2 tokom proizvodnje. Projekat Paperchain u Španiji ispituje da li se putevi mogu graditi i od otpadnog papira.

 

Stari papir koji se ne može reciklirati se spaljuje i zatim koristi kao površina puta. Bez obzira na proces spaljivanja, tehnologija omogućava mnogo manju emisiju CO2. Pojedini delovi španskog autoputa su već pokriveni ovim materijalom kod mesta La Font de la Figuera. Pepeo je po čvrstoći sličan cementu, a dobija se na način koji je ekološki prihvatljiviji. Korišćenje papira bi moglo da uštedi između 65% i 75% emisija CO2. Zato Acciona, kompanija koja stoji iza ovog patenta, želi da proširi upotrebu svog proizvoda i van Španije. Naravno, i zato što od ovoga posla planira dobru zaradu. Prvi cilj kompanije je da se proširi širom Španije. Time bi moglo da se uštedi do 18.000 tona cementa godišnje. Izgradnja puteva u blizini Valensije je jedan od tri modela projekta Paperchain. Cilj projekta je pretvoriti otpad iz evropske industrije celuloze i papira u nove resurse.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solarne ploče iznad autoputeva postaju realnost

 

217000-solarne ploce.jpg

 

Mlada kompanija Energypier, sa sedištem u mestu Baar u Švajcarskoj, ima rešenje - želi da pokrije deonice autoputa u Švajcarskoj solarnim ćelijama i kasnije ih dopuni vetroturbinama. Već postoje i dva projekta: jedan u Valaisu na ravnoj deonici A9 od 1.6 kilometara blizu Fullya. Tamo će biti instalirano 47.000 solarnih panela koji će generisati oko 20 GWh (gigavat sati) električne energije godišnje. Drugi projekat se nalazi u ciriškom kantonu. Tamo Energypier želi da pokrije deonicu A4 u Knonaueramtu, u tri dela ukupne dužine 2.5 kilometra, između Affolterna am Albisa, Mettmenstettena i Knonaua. To bi moglo da proizvede električnu energiju za 20.000 domaćinstava.

 

Međutim, takvi solarni krovovi za autoputeve su skupi. Za složeniji sistem predviđen u Zürich Säuliamtu troškovi se procenjuju na oko 75 miliona švajcarskih franaka (69.8 miliona evra). U prvoj fazi to će finanasirati različiti privatni ulagači, a Energypier se takođe nada doprinosima i ulaganjima od federalne vlade i samog kantona. Instalacija sistema bi se sprovela bez ometanja saobraćaja. Švajcarci nisu prvi, u Nemačkoj, nedaleko od švajcarske granice na autoputu A81 Hegau-Ost, izgradnja postrojenja za testiranje solarnog krova bi trebalo da počne ove jeseni. Tu će se koristiti delimično prozirni solarni moduli. Iako su oni nešto manje efikasni, vozači neće voziti kroz mračni tunel. Rešenje Energypiera je slično galeriji otvorenoj sa obe strane i nudi dvostruko više prirodnog svetla od planiranog sistema u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...