totti 13151 Posted October 1, 2016 Pa ko je ovo išao? A meni lično (samo na osnovu slika) poprilično izvikano, šta znam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2315 Posted October 1, 2016 e zrnke svaka cast,ovo je i za mene san da odem tamo,kao i na transalpinu,videcu da idem sledece godine,a mozemo se organizovati par ljudi sa foruma,pa da idemo koliko ima kilometara od Turnu Severina do transfagarasana otprilike Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lufti 687 Posted October 1, 2016 Svaka cast na putopisu!!!! Napisano bespekorno i opisano do tancina!!! Divne slike i sveukupno poucno, i sto se tice geografije, istorije, samog puta i nacina zivota komsija o kom realno malo znamo... Zbog ovakvih tekstova, izmedju ostalog, volim FLCS Quote Share this post Link to post Share on other sites
zrnke 41 Posted October 1, 2016 @silenci Zavisi sta hoces, da li hoces da dodjes do "juznog" dela puta ili severnog. Do mesta Curtea de Argeș, koje je ovde pomenuto u povratku, ima po mapama oko 220km, dok ako hoces da ides do severnog dela, ima nesto preko 300, zavisi da li ides okolnim putem ili samom Transfagarasan "magistralom". Da stvar bude jasnija: Quote Share this post Link to post Share on other sites
zunto 503 Posted October 2, 2016 Bravo Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bumblebee 18 Posted October 2, 2016 Ovo bi bilo dobro obici grupno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 923 Posted October 2, 2016 Lepo opisano! Ja isto maštam obići taj čuveni put ali nikako da to ostvarim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 2, 2017 Najviši most na svetu otvoren za saobraćaj Kako prenosi Tanjug, most na visini od 565 metara iznad klisure na jugozapadu Kine, za koji kineski državni mediji tvrde da je najviši na svetu, otvoren je pre nekoliko dana za saobraćaj. Most Bejpanđang, dug 1.34 kilometra, spaja grad Sjuanvej u provinciji Junan i okrug Šuiceng u pokrajini Guejdžou. Izgradnja mosta trajala je tri godine, a u nju je uloženo oko 140 miliona dolara, navela je Centralna televizija Kine (CTV). Most, koji ima četiri trake, skratiće put od Sjuanveja do okruga Šuiceng sa više od četiri sata na oko jedan sat. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2512 Posted January 2, 2017 Da, ali ne mogu da se mere sa nasih novih 10km auto puta godisnje koji vredno izraduju nasi politicari xD Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 24, 2017 Promo video: Šest Lamborghini Huracana u Transilvaniji (Transfăgărășan) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17434 Posted July 24, 2017 Sto su se za potrebe snimanja "stisli" od linije do linije . Kada se ovaj monster zgazi, verujem da odsecaju krivine od prasine do prasine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted September 13, 2017 Ima lepih planinskih prevoja koje smo obišli ,a da nisu tako daleko 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted October 4, 2017 Promo video: Alfa Romeo Transfagarasan Experience Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted October 31, 2017 Emisija SAT: Mazda MX-5 RF Transfagarasan Zbog mnogobrojnih krivina, strmih uspona i atraktivnog silaska, drum preko planinskog masiva Fagaraš u Rumuniji predstavlja nesvakidašnju vozačku atrakciju, jednu od najpoznatijih u Evropi. Ovog puta tamo smo bili za upravljačem automobila Mazda MX-5 nove generacije i to u takozvanoj RF verziji. Umesto klasičnog kabrioleta to je svojevrsna ''targa'' izvedba, kupe bez srednjeg dela krova. Prvi takav automobil u dugoj istoriji automobila koji je ušao u Ginisovu knjigu rekorda kao najprodavaniji kabriolet na svetu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 22, 2017 Moderni bolidi Formule 1 na 200 godina starim alpskim putevima Automobili Formula 1 šampionata kreirani su za uglačane i ravne staze ili nešto slično Monaku, gde se trke održavaju u zatvorenim uličnim uslovima, ali to je sve. Sa svim ovi na umu ne možemo zamisliti neke od najpopularnijih proizvođača kako svoje modele puštaju na različite terene, od kojih su neki jako komplikovani, posebno za toliko niska vozila ispod kojih se i muva jedva provlači. Ili ipak možemo? Do sada smo viđali bolide Formula 1 takmičenja na snegu sa lancima i izvanrednim performansama, ali zbog svega navedenog ovaj snimak ipak predstavlja najveću atrakciju do sada. Ono što poslednju akciju čini toliko neobičnom jeste činjenica da je u jednom delu svoje ulične predstave, kompanija Red Bull svojih pet F1 automobila usmerila starim i neravnim putem starim dvesta godina. Poznati put Tremolastrase, kaldrmasti planinski put koji proseca švajcarske Alpe, kreiran je početkom 19. veka, na drevnoj ruti koju su nekada davno koristili Rimljani. Da, dobro ste čuli, Rimljani. Ovaj put krivuda kroz planine u dužini od preko deset kilometara, dok se pojedini segmenti rute penju do 2.100 metara. Kako bi izveli ovaj zadatak, čelnici brenda Red Bull pozvali su Sebastijana Buemija, švedskog vozača koji je vozio za ekipu Scuderia Toro Rosso u zezonama 2009-2011, a sada povremeno radi kao test vozač Red Bull Racing tima, a istovremeno je nastavio karijeru kao takmičar FIA World Endurance Championship događaja, u automobilima kompanije Toyota, ali je istovremeno dodao i nekoliko Formula E titula sa Renault modelima. Ovaj čovek je predstavljao um iza RB8 vozila, dizajniranog od strane Andrijana Neveja, u kome je Sebastijan Fetel osvojio šampionat 2012. godine, dok su turbo motori bili zabranjeni, V8 jedinice bile jedini izbor, a hibridne asistencije predstavljale san u razvoju. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 14, 2017 Pogledajte kako izgleda najstrmija ulica na svetu ''Lombard Street'' u San Francisku jedna je od najpoznatijih ulica na svetu. Ali, nije ona poznata ni po svojoj dužini, niti po širini, već po nečemu sasvim neobičnom. Naime, ovo je najkrivudavija i verovatno jedna od najstrmijih ulica na svetu. Uliču čine osam krivina, a nagib iznosi čak 40 stepeni. 1992. godine služila je da poveže zgrade koje se nalaze na strmom brdu, a posle problema u saobraćaju, jer neka vozila sa novim elektronskim sistemima nisu mogla da savladaju ovaj nagib, ulica je bila zatvorena za saobraćaj neko vreme. Lombard Street sada povezuje ulice Hyde Street i Leavenworth Street u San Francisku i predstavlja pravu svetsku atrakciju. Dugačka je samo 400 metara. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 14, 2018 Najlepši autoput na svetu Kina važi za zemlju koju krase mnoge prirodne lepote i arhitektonska čuda koja je čovek stvorio. Međutim, autoput Hepu-Napo, koji se prostire kroz jugozapadnu regiju Guangsi, zaista je poseban. Betonska konstrukcija predstavlja snažan kontrast gustim šumama i planinama koje je okružuju i stvara predivan prizor kojem retko ko može da odoli. Svetski mediji proglasili su autoput S60 u blizini granice sa Vijetnamom jednim od najlepših na svetu. Iako je na fotografijama iz vazduha često prazan, građen je sa vizijom o budućnosti. U najmnogoljudnijoj zemlji na svetu živi 1.3 milijarde stanovnika, od čega četrdesetak odsto u ruralnim krajevima. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 15, 2018 Range Rover Sport SVR oborio rekord Ferrarija 458 na Tianmen putu Range Rover Sport SVR je ovaj 11.3 km dugački put u Kini prešao za 9 minuta i 51 sekundu, dok je Ferrariju 458 Italia 2016. godine bilo potrebno 10 minuta i 31 sekundi: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 27, 2018 Mark Higgins i Subaru STI Type RA Special na Transfagasaran putu u Rumuniji: Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted November 2, 2018 Sad tek vidim da nisam ovde stavio kako izgleda Transfagarasan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 26, 2018 Pogledajte šta se dogodi kada seljaci ne žele da prodaju zemlju Poznato je da ljudska domišljatost ponekad može da se meri sa čudom prirode. Klasičan primer je put u Kini koji spaja sela Jingking i Jinanšao. U spektakularnim snimcima koje je snimio dron, možete da videti krivudavi planinski put u provinciji Junan u južnoj Kini. Postavljen je 1995. godine da bi se povezala sela Jinking i Jinanšao. Plan je bio da put prođe kroz dolinu, ali su se vlasi suočile sa složenim problemom. Visina nadoknade koju su seljanima morali da plate za oduzimanje zemlje bila je impresivna. Odlučeno je da se izgradi put odmah uz greben, na nadmorskoj visino od 2.080 metara. Danas vozači, umesto samo da pravo voze 6.8 kilometara, moraju da naprave 68 skretanja na putu od jednog sela do drugog. Ali pogled iz vazduha je zaista impresivan. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted July 6, 2019 Sent from my SM-G950F using Tapatalk 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 7, 2019 Počinje se sa naplatom vožnje kroz najkrivudaviju ulicu sveta Hiljade turista uskoro bi mogle biti primorane da rezervišu i plaćaju vožnju kroz svetski poznatu, krivudavu ulicu. Reč je o ulici Lombard u San Francisku. Poslanici Parlamenta Kalifornije su odobrili zakon kojim se San Francisku daje ovlašćenje za uvođenje sistema naplate i rezervacija za prolazak kroz ''Lombard strit''. Predlog tog zakona tek treba da potpiše guverner Gevin Njusom. Uprava za saobraćaj Okruga San Francisko preporučila je da tarifa za prolazak automobilom kroz najkrivudaviju ulicu sveta bude pet dolara (4.5 evra) radnim danom, a 10 dolara (devet evra) vikendom i praznikom. Bogati stanovnici tog brda gde su kuće među najskupljima u tom gradu, kažu da se njihova živopisna ulica Lombard, bogato ukrašena cvećem koje oni neguju, pretvorila u ''nepodnošljiv pretrpani zabavni park''. Oni godinama pozivaju vlasti da reše probleme zbog danonoćne saobraćajne gužve radoznalaca, gomilanja smeća koje se baca iz automobila i upadanja turista u njihova privatna dvorišta. Zvaničnici grada zaduženi za turizam procenjuju da bar 6.000 ljudi dnevno tokom leta prođe kroz tu tesnu, strmu, krivudavu, jednosmernu ulicu, dugačku jedva 180 metara, a red automobila koji čekaju da njome prođu se na brdu proteže unedogled. preuzeto sa - b92.net Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted October 27, 2019 Čarobne serpentine: Vijugavi planinski putevi Ljudi su uspeli da stignu do mnogih zabačenih krajeva, ali na nekim mestima ih je priroda baš namučila. Vijugavi putevi su uvek zanimljivog izgleda, ali oni koji se voze njima možda i ne uživaju toliko. U kineskom okrugu Tađkorgan Tajik postoji put koji vodi do visoravni Pamir, koja se nalazi na 3.200 do 4.200 metara nadmorske visine. Lokalno stanovništvo ovaj put još nazivaju i ''Nebeski planinski put'', a ukoliko biste se zaustavili na nekoj od serpentina, pogled na okolinu bio bi neverovatan. Zbog prevelikog nagiba put je veoma zahtevan, pa ne može bilo ko da stigne do vrha. Ovakav put postoji i u Italiji i naziva se Prolaz Stelvio. Ovaj put vodi preko Alpa prema granici sa Švajcarskom i nalazi se na visini od 2.757 metara. Put je napravljen sredinom 19. veka, ali je postao poznat tek od kada se biciklistički turnir ''Điro d'Italija'' vozi ovim putem. U Rumuniji postoji put pod nazivom Transfagarašan, a prelazi preko najviših vrhova Karpata. U pitanju je auto-put koji povezuje Transilvaniju i Vlašku i prohodan je samo u letnjim mesecima, a zbog lokacije, broja krivina naziva se još i ''Čaušeskova glupost'' jer je ovaj auto-put izgrađen za vreme njegove vlasti. Ljudi iz bivše Jugoslavije poznaju put veoma sličan ovim. Radi se o serpentinama koje povezuju Kotor i Cetinje odakle se pruža i jedan od najlepših pogleda na Boku. Ovaj put se naziva Kotorske kanice, a u jednom delu, na ravnom, put formira slovo ''M'' koje navodno predstavlja posvetu crnogorskoj kneginji Mileni. preuzeto sa - b92.net 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 18, 2019 Pogledajte kuda vodi jedan autoput u Kini Nova deonica autoputa u provinciji Chu-pej vijuga prateći meandre reke. Ovo je most koji ne vodi sa jedne obale na drugu. Prilikom planiranja autoputa koji povezuje okrug Yichang sa centralnom saobraćajnicom G42 u kineskoj provinciji Chu-pej, u opciji je bilo nekoliko rešenja. Najveći problem predstavljala je reka koja ima duboko urezano korito kroz planinu. Prva opcija je bilo kopanje tunela, a druga je bila povezivanje padina sa nekoliko mostova. Na kraju, inženjeri su se odlučili za nešto potpuno drugačije. Umesto da kopaju tunele ili spajaju planinske kosine, kineski inženjeri su se odlučili da prate liniju koja je stvorila sama priroda. Oni su izgradili autput preko reke. To je bila i ekonomska i ekološka odluka. Konstruktori su stvorili armirano-betonsku konstrukciju koja se graciozno prostire na stubovima duž reke. Od deonice dužine 10.9 kilometara, 4.4 kilometra su iznad vode. To je tamošnjim vozačima skratilo vreme vožnje za 20 minuta. Vozeći ovom deonicom, putnici mogu da uživaju u zapanjujućem pogledu na netaknute planine. Izgradnja je trajala dve godine, a projekat je koštao oko 70 miliona dolara. Kinezi ovu saobraćajnicu nazivaju autoput, iako je jasno da se radi o konuminkaciji sa dve trake u različitom smeru. Autoput je opremljen mnoštvom kamera kojima se vrši monitoring eventualnog zagađenja prirode, kao što je na primer bacanje smeća u reku. Prestupnicima je zaprećena kazna u iznosu od 1.000 juana (125 evra). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites