Jump to content
FAS Goran
Lapjer

Fiat Punto mk.2 - zamena sijalice na faru kod vozača

Recommended Posts

Probaj da odšarafiš far i izvučeš ga par centimetara napred. Smetaće ti branik da ga skineš skroz ali ćeš dobiti par cm prostora(sreću kvari santim što fali :rofl: ) pa bi trebalo da operacija prođe lakše. Pazi samo kad vraćaš plastiku da dobro zadihtuje.

Lično, pošto imam sklonost ka lomnjenju stvari odem kod mog auto električara pa mi on zameni sijalicu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokušao sam da pomerim far, ali sam dobio pola milimetra. Možda bi i uspeo da ubudžim sijalicu, ali mi je ispala ona oprugica što drži sijalicu i tu je bio definitivan kraj :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre desetak dana sam menjao (drugi put ove godine) sijalicu za kratka svetla na vozačevoj strani na 1.3 mjet puntu.

Jedino što sam skidao je poklopac kutije osigurača da bi dobio neki milimetar više prostora. Od "alata" baterijska lampa i ogledalo da vidim gde i šta treba da radim :).

Kada si skinuo poklopac, pogledaš na koju stranu treba osigurač da se pomeri da bi oslobodio sijalicu, pre nego je oslobodiš skineš konektor. Kada je sijalica oslobođena moraš je iskositi prema gore (donji kraj sijalice prema gore) da bi je mogao izvući.

Montaža obrnutim redom :) Sve ukupno 20-tak minuta. Inače nemam male ruke :)

Kada sam ga kupio taj osigurač (oprugica) je bila polomljena, uspeo sam da je zamenim a da ništa ne skidam, pinceta, kriva špic klešta itd. Prvo sam bio kod autoelektričara koji mi je rekao, mora far napolje, da bi izvadio far moram skinuti branik, da bi branik skinuo moram.............. , reko probaću ja pa ako ne uspem eto me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uspeo prstima, jeste malo nezgodno, ali zameniš...

A taj osigurač što drži sijalicu, to ti je najobičnija iskrivljena žica kojoj krajevi idu u rupice levo i desno od rupe za sijalicu, nije mudrost vratiti je tako da ništa zeznuo nisi garant :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspeo. Morao sam da oslobodim kompletnu kutiju sa osiguracima i tek onda sam imao prostora. Inače majstor je odmah rekao da mora da se skida branik i far.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 3 meseca sam menjao tu sijalicu i preznojio sam se 10 puta dok sam je zamenio. Najgore mi je bilo skinuti konektor u ona 3cm manevarskog prostora. Bila je to dobra gimnastika za prste. Međutim, to nije ništa u poređenju sa zamenom sijalice na Renault Megane II.

Pogledajte:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mom puntu 2 2001.god. je bila crkla sijalica za oboreno svetlo. Kupio sam jednu i krenuo da je zamenim. Znao sam otprilike šta me čeka jer sam čitao na ovom forumu i na ostalim da je problem da se u tom faru zameni sijalica zbog nedostatka prostora.

Skinuo sam zadnju plastiku - poklopac fara. Pozicija se lako menja jer je pristupačna, ali zato druga - veća plastika koja pokriva druge dve sijalice pravi velike probleme. Nakon što sam zamenio sijalicu, namučio sam se da vratim plastiku jer je tu u blizini neka deblja žica ili crevo koje prokleto teži da zagorča život onome ko menja sijalicu.

Ok, uspeo sam da zamenim sijalicu tako što sma odšrafio far i malo ga izvukao napolje ali i sa tim sam izgubio više od sat vremena da vratim tu plastiku.

Sada, nakon što sam oprao auto, far mi se napunio kondenzacije :(. Znači nije ono kao što se viđa voda u farovima, nego baš kondenzacija unutar fara. Ta zaštitna plastika koju sam vratio verovatno nije dobro nalegla na gumu pa sad ulazi vodena para???

Šta da radim? Ima li tu leka. Mnogo loše izgleda a i zbog toga mi je i riknula poziciona lampica.

Apropo lampice za poziciju, prijatelj mi preporučuje neke led lampice. Ima ih 4 na jednoj osnovi i u raznim bojama. Ja bih uzeo bele. Da li neko zna o okojim se led lampicama radi i može li nešto da preporuči...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada, nakon što sam oprao auto, far mi se napunio kondenzacije :(. Znači nije ono kao što se viđa voda u farovima, nego baš kondenzacija unutar fara. Ta zaštitna plastika koju sam vratio verovatno nije dobro nalegla na gumu pa sad ulazi vodena para???

Šta da radim? Ima li tu leka. Mnogo loše izgleda a i zbog toga mi je i riknula poziciona lampica.

Skini poklopac pozadi. Ostavi tako do naredne voznje, recimo da prenosi.

Obzirom na dnevne temperature brzo ce to da "izlapi".

Pre naredne voznje vrati poklopac, onako da nalegne dobro, da nema lufta.

Ako i dalje bude kondenza, ponovi ovo gore jos jednom.

Obicno ovo bude dovoljno, ako je problem bio u tom poklopcu pozadi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stevo hvala. Juče skinem poklopac da izvadim mozicionu sijalicu koja je pregorela, kad poklopac pun vode :(. Izbacio sam tu vodu i sad je smanjila količina kondenzacije u faru. I mislio sam da skinem poklopac ali nisam bio siguran da li je to pametno. Odradiću tako kao što si mi preporučio.

Da napomenem samo, da nisam skidao problematični poklopac koji pokriva sijalicu oborenog svetla, nego onaj veći, pristupačniji. Očekivao sam da problem pravi onaj drugi poklopac, pa me je ovo iznenadilo... Moraću da poradim na ovome. Izgleda očajno... uplakano ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta je skinuti poklopac, jedan - bilo koji, da far dobije "oduska".

Tako skinut uvek stoji dok se kondenz ne izgubi i dok se auto ne vozi.

Cim se vozi poklopac se vraca, inace ce uci prljavstina, voda, i far se zaprlja vremenom!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš to Stevo. Već se osušila kondenzacija i ostale su bele tačkice od vode :(. IMam osećaj da će to strašno da me nervira kad budem prao farove a to uporno ostaje iznutra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voda-para moze da udje na dva nacina:

- kad nema poklopca, ili kad on ne zatvara kako treba

- kad je spoj prednjeg i zadnjeg dela fara los, negde postoji slaba tacka. Taj deo je po obimu, prednji deo je providna, a zadnji deo crna plastika. Tu ili masa kojom je zatvoren popusti, ili neko to cacka pa napravi luft ..

Mislim da je kod tebe bio problem sto nije vracen poklopac.

Ponovi ovo gore napisano dok sve ispari.

Kad vracas - stavi taj poklopac sto bolje, da dobro nalegne.

Onda prekontrolisi ivice, vidi da li negde ima luft.

Kod mene na mk2b Puntu je guma pozadi, ima kao kruzni kanal.

Stoji kako treba, ali sam vidjao da je ta guma losa-deformisana-ispucala, pa kao takva stvara problem.

Edited by steva_anya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa stavi poklopce, ne mogu da kostaju vise od 500 dinara na otpadu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkrio sam nov način za zamenu sijalice sa vozačeve strane kod mk2b, 1.3mjt. Bilo je slučajeva da se nešto otkači ili sijalica zaglavi te sam skidao ceo branik. Skinuo sam prvo akumulator, zatim kutiju u kojoj stoji akumulator - 3 šrafa 13mm, pa oslobodio kutiju sa osiguračima. Kutiju sa osiguračima sam pomerio tada skroz levo, skoro na mesto akumulatora. Tako sam dobio mesta za ruke koliko hoćete. Čak sam vadio iznutra i štitnik (senilo) sijalice bez problema. Takođe sam ubacio xenone sve sa kablovima, takođe bez problema i napora. Verujte da se isplati. O istom trošku sam podmazao izlaze i poluge sajli menjača jer se sve lepo vidi. Nemojte da vas mrzi, lakše je nego bilo šta drugo a naročito skidanje branika (i to sam radio prošli mesec).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se i ja uclanim u klub... Krenuo sinoc u Grocku i na semaforu u autu ispred mene vidim samo jedan odraz svetla. Naravno izgorela leva sijalica, sve me nekka jeza prosla :)

Zamenio sam je za 20ak min. Sledeci put ce biti za 5 min... Nije toliko strasno kada se odvije far, vise vremena sam izgubio namestajuci poklopac, valjda je ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da levu promenim sijalicu fara na puntu?... Smeta ona kutija sa osiguračima. Ne mogu da skinem poklopac fara...

:wallbash: :wallbash: :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ako nista drugo olabavi srafove od nosaca fara pa povuces far malo u napred i zamenis. Ja to svaki cas radim cisto zbog kvaliteta sijalica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tesko zameniti.Jeste skuceno, ali je izvodljivo...?Mene zanima da li treba da se upali neka lampica, da signalizira gresku, kada pregori neka sijalica u faru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...