Jump to content
FAS Goran
Jagodinac

Lancia Lybra - zadnji trap / zadnje rame

Recommended Posts

Za vikend sam promijenio sve pozadi na balans štangi. I dalje se čuje tupo udaranje. Majstor sumnja na amortizer ,jer kad se odignu točkovi amortizer se lagano rukom pomjera gore dole za razliku od drugog,međutim prije 20-ak dana sam napravio test amortizera na tehničkom i pokazao je idealne rezultate :blink:

U pitanju su Nivomatik amortizeri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna, da li je na Lybri, na zadnjem trapu moguce stelovati vertikalni ugao tocka (ono - i +)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moglo bi "vestacki" da se prosire rupe na amortizeru. Zasto? Lybra nema problem sa tim osim ako nesto nije krivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je moguce da se pojavi taj minus ako se sabije opruga? Vozio sam neku rodbinu a iza mene sedeo jedan pozamasan dasa. Od tada, cini mi se da se leva strana malo spustila a ovi na reglazi kazu da imam taj minus na zadnjem levom tocku.

Mozda treba izmeriti opruge i zameniti. Da li bi se tada taj minus ispravio?

Edited by MISHONNIUM

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Pozdrav drugari

 

Zanima me da li je neko mijenjao zadnje ALU rame na Lybri SW? Kod mene su omekšale gumice(seleni), a nisam siguran da se mogu mijenjati. To rame je oko 450Eur :-(( u originalu.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran da li govorimo o istoj stvari, ali i kod mene su silen blokovi na zadnjem vešanju proprilično propali. Sileni se ne menjaju, a kupovina novih ramena se zaista ne isplati.

U serviu Goran su mi ponudili sledeću varijantu: oni izvade elemente vešanja (zadnja ramena), pošalju na reparaciju silena, kad ih dobiju, ugrade ponovo. Ukupna cifra (ako se dobro sećam) oko 120 €. Ali, nekako, taj problem mi nije urgentan, a i cifra nije za zanemarivanje, pa taj popravak stalno odlažem.

 

Evo kako to kod mene izgleda:


IMG_0034.jpg  IMG_0038.jpg  IMG_0040.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru. Jeste, to je taj problem. Nisam znao da se može reparirati. Može li neki kontakt od servisa ili direktno gdje se radi reparacija? Daju li ikakvu garanciju.

 

AUto je dosta nestabilniji kada odu ti seleni. Pogotovo na neravninama u krivini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servis Goran je prijatelj foruma, lako ćeš ga naći, postoji i ova tema http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=39186 na našem forumu gde ćaskamo sa gazdom, Goranom. Mada, realno, ustvari on odgovara na pitanja.

 

Što se reparacije tiče, ima toga po Srbiji, koliko hoćeš, otkucaj samo na googlu "remont silen blokova" ili "reparacija ramena" ili nešto slično. Pogledaj i ovu temu sa našeg foruma http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/44835-reparirana-ramena-ili-nova/

Kažu da je neki lik iz Kragujevca najbolji u ovom poslu.

 

Sve u svemu, spremi kintu, ostalo je lako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti sileni se izbijjaju, sa samo pitanje da li su punjeni glikolom ili je samo guma. Ovako na prvi pogled liči mi na Stilovu prednju paštetu

 

cxcb111012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam. Kao što rekoh, nisam to uradio, samo sam dobio odgovor od Gorana, kako bi se to uradilo,  kad bi se radilo. Ovaj u Kragujevcu, najverovatnije nema na zalihama ovakva ramena (nije to prednje rame za Punta ili Stila), tako da mora da se pošalje i sačeka.

Dake, kao, odvezeš auto u ponedeljak, ovi skinu ramena, odma' pošalju za Kragujevac. Ako stigne do četvrtka iz Kragujevca, onda u petak možeš da očekuješ da preuzmeš auto.

Ali, ponavljam, nisam 100% siguran, bolje je porazgovarati sa Goranom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na njihovoj stranici je cijena za kit (ona tri komada) 65 Eur + slanje. Ostaje samo pitanje da li se može jednostavno razmontirati i smontirati, jer se radi o aluminijumu.

 

Edit:

Registrovao sam se i piše da je slanje besplatno. Platiiti se može karticama i Paypal-om.

Edited by kele1975

Share this post


Link to post
Share on other sites

iskoci mi ova tema niotkuda...

ima u Nisu sevis RADIJUS koji je fokusiran na reparaciju trapova. Uglavno za standardne modele automobila (stilo, golf, yugo, astra itd) imaju sve delove trapa vec spremne-reparirane, samo zakazes ugradnju (ako ima guzve, a uglavnom ima i zakazuje se) i npr ceo prednji trapa mogu da skinu i vrate za 1h, bas su brzi i odgovorni. ako je neki nestandardni model u pitanju (thesis, neki stari jeep, x5, (verujte dolaze ljudi i sa mnogo skupim automobilima)) onda se reparacija radi na vasem postojecem delu, izbijaju se stare gume, nalivaju nove... Ako nekome treba kontakt, recite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika što su neki sileni punjeni glikolom (svi kažu uljem) pa računaj ako jednu stranu odradiš da će se auto različito ponašati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko uspeo da nadje silen blokove za "upornu" viljusku to je ona gore druga slika sa dva silen bloka? Za aluminijusku vuljusku sam zvao Kragujevac, 3000din je jedna reparirana sa godinu dana garancijom, ali niko nema ovu "upornu" viljusku, ona kad "ode" auto nazad "legne" bukvalno do zemlje kada sednu troje, kao da je do opruga ali nije (menjane kod ujaka na Lybri 3 puta). Ja sam menjao ceo zadnji trap zbog toga, isto lupanje nazad desno, ali pitam cisto da vidim ne daj boze ponovo da se desi da ne menjam ceo trap nego samo  silen blok. Cuo sam da odgovara sa neke Alfe ti silen blokovi ali ne znam koji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam i ja problem sa zadnjim trapom, ove gumice su prilično otišle ali još nije toliko strašno da moram da menjam. Zvao sam Trifunović auto u Kragujevcu i 30e košta ova velika aluminijumska viljuška sa prve slike a gumice sa ove druge slike koštaju 10e, reparacija naravno sa godinom garancije. Daleko mi je da idem pa to sve odlažem dok ne počne praviti problem. Nije mi jasno kako zbog gumica može tako legne, one su na sredini a opruga i amortizer drži visinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pazi, tu je najvise do opruga jer opruge drze auto tj trap da auto ne legne do zemlje, kad su malo losije opruge sledece sto trpi opterece su te uporne viljuske, jer se one nalaze izmedju mosta i te viljuske. Ovo je super 10e za dva silen bloka? Mozes da ostavis broj od tog Trifunovica posto ja nemam. Hvala :) 062/ 616-345 je broj koji sam ja zvao ovde u Beogradu, oni se nalaze kod plavog mosta, izlazak na auto put ka Nisu, i oni saradjuju sa Kragujevcem, kod njih ti je 3000din nije 30e :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amortizer nema nikakve veze sa visinom vozila. Mislim teoretski ima u smislu da ako je opruga direktno na njemu namontirana, visina platforme na amortizeru gde opruga naleze utice na visinu, ali to da li je ispravan ili ne, uljni, gasni itd ne igra ulogu po pitanju visine. Amortizer ima jedinu ulogu da umiri oscilacije opruge. Opruga je ta koja odredjuje visinu vozila u odnosu na opterecenje.

 

Sto se tice ovih upornih viljuski, teoretski mogu da uticu na to da auto slegne pod opterecenjem ali bi to podrazumevalo da su prakticno nepostojeci silen blokovi... U suprotnom ne verujem da je slucaj nego i dalje smatram da je opruga krivac. Ono sto se namece kao pitanje je to, da li ste imali iskustva sa nekim Lybra-ma da nisu slegale tako pod opterecenjem? Jer ako sve slezu isto, dzaba menjate opruge, sve fabricke opruge su istih karateristika i jednako ce sleci pod opterecenjem i to se ne moze adekvatno resiti sem sa tvrdjim oprugama. Vecina vozila sleze prilicno pod opterecenjem od 5 putnika i to je nemoguce izbeci sem ako vozilo nije opremljeno sistemom za nivelaciju vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/5/2016 at 4:44 PM, straja said:

Pa pazi, tu je najvise do opruga jer opruge drze auto tj trap da auto ne legne do zemlje, kad su malo losije opruge sledece sto trpi opterece su te uporne viljuske, jer se one nalaze izmedju mosta i te viljuske. Ovo je super 10e za dva silen bloka? Mozes da ostavis broj od tog Trifunovica posto ja nemam. Hvala :) 062/ 616-345 je broj koji sam ja zvao ovde u Beogradu, oni se nalaze kod plavog mosta, izlazak na auto put ka Nisu, i oni saradjuju sa Kragujevcem, kod njih ti je 3000din nije 30e :) 

 

Broj trifunovića je 064/186-29-33 ali ja koliko sam ga razumeo 10e je jedan selen, mada nisam 100% siguran, trebalo bi ga opet nazvati pa proveriti. Ako nešto uradiš piši, ja se još dvoumim šta da radim jer kako god okrenem do BG mi je 300km u jednom smjeru a i do Kragujevca nije mnogo više pa to stalno odlažem jer još ne lupa i ne pravi problem, možda malo više se čuje na lošem putu ali za sada podnošljivo. U BiH ne znam da li to neko radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lybre su jednostavno takve,dosta su,pa aj da kazem "mekane" po pitanju opterecenja. Kod mene je sve u tip-top stanju,odrzavam je maximalno,pa opet cum sedne dvoje pozadi ona odmah "cucne" dosta. Ali kad je prazna i dalje drzi normalnu visinu. Jednostavno su takve i to ne moze da se promeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...