Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW 850 M Power (E31)

Recommended Posts

Bavarski Ferari :D

Iako je 20 godina star i dalje je pojava na putu...

Ovo je obican 850i...

M Power oznaku na motoru su imali 850CSi....ali i bez te oznake ima 300 konjica :thumbsup:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Takodje sam to negde prochitao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj BMW je čini mi se ka Obrenovcu, Banovom Brdu, tamo negde se vozio, inače je iz Pariza, poslednje dve cifre im označavaju region, a jedino je 75 baš Pariz, ali to sad menjaju...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg Testosteeron test automobila video: BMW 850i V12 300KS 1992.

 

Review legende 90-tih godina BMW-a Serije 8 E31:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg MotorWeek retro video: 1994. BMW 840Ci

 

Umesto V12 kod 850, ova verzija je imala V8, pa je zato bila i dosta jeftinija, dostupnija većem broju entuzijasta...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
photo.jpg Testosteeron test automobila video: BMW 850i V12 300KS 1992.
 
Review legende 90-tih godina BMW-a Serije 8 E31:
 
 
 

Ne rade mu pojasevi ili se u BMW-u ne mora vezivati pojas?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno restauriran jedini BMW M8 E31

 

212265-bmw m8 03.jpg

 

BMW odeljenje Classic je obnovilo istorijski prototip modela M8 E31, vrativši ga u stanje kakav je bio kad je bio nov uz obećanje da će svi zainteresovani imati priliku da ga vide i čuju kad to dozvole vremenski uslovi.

 

212266-bmw m8 02.jpg

 

U videu na njihovom YouTube kanalu ljudi iz odeljenja pričaju priču o ovom jedinstvenom prototipu kultne ''Osmice'' koji nikad nije ušao u seriju, i priznaju da im je kod restauracije najveći izazov predstavljala zamena ''trkačkog'' rezervoara za gorivo koji je napravljen od gume sa unutrašnjom oblogom od pene koja se s vremenom raspala. Ovaj prototipni M8 je život započeo kao projekat odobren od vrha kompanije, a nastao je u režiji nekolicine inženjera entuzijasta 1990-ih, sa ciljem stvaranja istinskog ubice superautomobila sa potpisom Bayerische Motoren Werke. Kad je taj prvi prototip završen uprava je jednostavno povukla celi projekat, smatrajući ga preskupim za proizvodnju. BMW nikada nije ni pokazao prototip, držeći ga zaključanim i skrivenim daleko od svetskih očiju dobrih 20 godina, sve do 2010. kad je konačno pokazan javnosti.

 

212267-bmw m8 01.jpg

 

Auto izgleda upravo tako, sa agresivnijim branicima i bočnim otvorima za hlađenje raspoznaje se kao najmoćnija ''Osmica'' spremna za izazivanje na megdan najbržih superautomobila svog vremena. Ispod haube nalazi se jedinstveni 6.0 V12 motor sa zapanjujućih 640 konjskih snaga. Ne zaboravite, pričamo o 1990. godini! Takva snaga je pre 30 godina bila jednostavno nečuvena, a najsnažnija verzija Serije 8 je tada bio model 850CSi as 5.6 V12 motorom od 381 KS.

 

Praktično, inženjeri su motor postavili što je moguće bliže kabini i niže podu kako bi postigli najbolji mogući raspored masa i iz tog razloga motor ima podmazivanje sa suvim koritom, dok je rezervoar ulja smešten u prtljažnik dok uljni vodovi prolaze ispod krova, jer sve to ipak nije stalo ispod prednjeg poklopca. ''Kad ulje napaja motor, možete da ga čujete kako se kreće kroz vodove ispod krova'', rekao je u videu jedan od inženjera koji su radili na prototipu M8. Nema šta, ovaj M model zaista ima nešto posebno zahvaljujući svom ''bolesno'' snažnom V12 atmosfercu. Za poređenje, čak je i McLaren F1, najbrži auto na svetu tog vremena, takođe sa V12 atmosfercem imao manje konja - 627

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otpisan, pa dobio novu šansu: 30-godišnji BMW 850i ponovo vozi nakon 10 godina stajanja

 

213972-bmw 850.jpg

 

Ostavljanje automobila da godinama stoji može da ima kobne posledice, osim ako nije zapečaćen u prostoriji sa kontrolisanom temperaturom i timom mehaničara angažovanih da ga održavaju u vrhunskoj formi. Međutim, retko koji napušteni automobil dobije takve povlastice, pa tako nije ni ovaj BMW 850i iz 1991. godine. Vreme ga nije služilo, ali to nije sprečilo jednog mehaničara da ga vrati u život.

 

M539 Restorations, YouTube kanal koji se bavi, kao što ime sugeriše, restauracijom automobila, objavio je video u kome je prikazano da je 850i dobio novu šansu. U video zapisu se krenulo od popravljanja papučice spojke koja se pritiskom lepila za pod. Nakon toga, pažnju su dobile kočnice, a zatim je bilo potrebno zameniti rashladnu tečnost i tečnosti menjača i diferencijala. Nakon toga, BMW je bio spreman za svoju prvu vožnju nakon 10 godina. S obzirom na to da automobil nije registrovan nije mogao na javne puteve, ali vožnja na parkingu trgovine je bila dovoljna da vidimo kako 850i radi ispravno, i da je sposoban za kretanje, upravljanje i zaustavljanje. Međutim, ''papučica kočnice je malo premekana, a uzrok je verovatno akumulator pristiska u kočnici'', rekao je mehaničar u videu.

 

Tridesetogodišnja legenda, uprkos svojim godinama, izgleda dobro, iako je Calypso Red boja videla bolje dane. Unutrašnjost je u izvanrednom stanju, a sve funkcije opreme rade ispravno. Najvažnije od svega je, za početak, da snažni 5.0 V12 ponovo diše i proizvodi oko 300 konja. Prema današnjim standardima to se možda ne čini mnogo, ali ovaj model je predstavljao top ponudu u vreme kad je bio nov.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SGS BMW 850i Cabrio

 

215192-bmw 850 02.jpg

 

Generacija E31 BMW-ove Serije 8 predstavlja jedan od najređih automobila na kome je BMW radio, sa prepoznatljivim oblikom, vrhunskom tehnologijom za svoje vreme i čudovišnim V12 atmosfercem ispod poklopca motora. Međutim, koliko god je ova kabriolet verzija bila sve što bi neko poželeo od bavarske kompanije, BMW nije prodao ni jedan primerak.

Iako je plan kompanije bio da ponudi kabriolet ''osmicu'' odmah nakon predstavljanja, došlo je do promene u očekivanjima kompanije. Naime, 850i Cabrio, kako su ga zvali, u potpunosti je razvijen do proizvodne spremnosti, ali je odbačen zbog straha da neće ostvariti profit u odnosu na razvojne troškove. Bilo kako bilo, prototip svejedno ponosno stoji u BMW-ovom muzeju u Minhenu.

 

215193-bmw 850 01.jpg

 

Međutim, to što je BMW odustao, ne znači da su svi.

Na fotografiji je SGS Monte Carlo, kabriolet Serije 8 prerađen od strane Styling Garagea. Konkretnije, reč je o 850i koji ima automatski soft-top, senzor za kišu, pa i hard-top za hladnije dane. Ukupno je Styling Garage proizveo 20 Monte Carla, što ih čini mnogo ređim od standardne Serije 8. Ovaj primerak je u crnoj boji i sa originalnim BMW Style 9 alu naplacima. U unutrašnjosti vidimo sedišta od crne kože i automatski menjač. Za razliku od standardnog E31, Styling Garage je izvadio zadnju klupu kako bi napravio mesta za krov, koji uz to može da se koristi kao i tovarni prostor. Sve u svemu, sudeći prema fotografijama konverzija je odrađena profesionalno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modifikovani BMW E31 850ci

 

BMW 850ci (E31) iz 1995. godine je modifikovan za potrebe SEMA 2021.

Auto je prvo dobio Pandem widebody kit, Toyo je obezbedio R888R gume, felne su BC Forged MLE61, stavljene su veće Brembo kočnice i klješta obojena u crveno, izduvni sistem je napravio Supersprint... i ima još tu sitnijih promena:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dan danas, pored E24 (recimo 635CSi) - za mene ubedljivo najlepsi BMW ikada napravljen...

Naravno, E31 - svedeno, neprolaznog dizajna, mocne pojave, bez bespotrebnog kiceraja...

Ovog puta u varijanti 850i, vanvremenski auto :wub: :

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...