Jump to content
FAS Euroauto Goran
kocko rocko

Fiat Bravo/a 1.6 - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Pozdrav drugari

I ja imam da se pozalim na paljenje. letos sam promenio 2 ventila jer motor nije imao kopresije na 3 cilindru,zatim je ponovo auto uzubljen. auto je bio preporodjen,isao je kao blesav u visoke obrtaje,palio kao iz topa. medjutim sad kad je doslo hladno vreme kad se temperatura spustila na 10 stepeni auto jedva hoce da upali. skinuo sam svecice i video sam da su crne i nauljane. vratio sam ga kod majstora,medjutim on izgleda ne zna da resi problem. pa me interesuje kako je vase misljenje i iskustvo povodom ovog pitanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo treba utvrditi odakle ulje dolazi u cilindar i masti svecice koje onda teze pale.

Kada su ti menjali ta 2 ventila,jesu li zamenili gumice ventila?

Ja mislim da ti ulje dolazi u cilindar iz glave.

Kako se auto ponasa kada ga tek upalis a kako u radu,milim jel ima kakvog dima na auspuhu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=xust0L-OIrI&feature=player_detailpage

fiat bravo 1.2 sa sekventom, svako jutro ovako.... prvi put ga upali ali ne prima gas i odma se ugasi, drugi put sve uredno i posle toga nema nikakvih problema... ubice me nesa, jer je ovo treci put da postavljam ovaj klip na forum :D da li neko ima bilo kakvu ideju sta bi moglo biti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo treba utvrditi odakle ulje dolazi u cilindar i masti svecice koje onda teze pale.

Kada su ti menjali ta 2 ventila,jesu li zamenili gumice ventila?

Ja mislim da ti ulje dolazi u cilindar iz glave.

Kako se auto ponasa kada ga tek upalis a kako u radu,milim jel ima kakvog dima na auspuhu?

kad je majstor menjao ventile,ravnjao je glavu motora,zamenio dihtung glave i gumice na ventilima. auto ne izbacuje dim na auspuhu.kad upalim auto,motor normalno radi i dobro ide. ali jednostavno sada kad je hladno nece da upali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

po zvuku prvog paljenja bi rekao da je slab akumulator.to je utisak koji sam stekao slusajuci snimak,ne znam da li je to i uzrok problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MAREA 1.6 16v

Svecice ako su "nauljene" kako kazes onda bi morao da baci bar malo plavog dima kad tek upalis a ako su samo crne to verovatno znaci da svecice dobijaju prebogatu smesu gorivom.

Ja bi tu prvo probao da zamenim svecice a onda mozda proveriti i senzor temperature rashladne tecnosti.

Koje su svecice sada na autu i kada su menjane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

svecice su crne kao gar.inace dok nije ovaj majstor zamenio ventile i ravnjao glavu i ponovo uzubljivao auto, bile su suve i bele. svecice sam kupio prosle god,u pitanju su ngk sa 2 elektrode,kupljene u ap sportu. probao sam i sa zamenom svecica,auto upali ali posle nekoliko dana voznje,auto sve teze i teze pali dok ne dodje do momenta kad nece uopste da upali. i te druge svecice pocrne.inace zamenio sam i senzor temperature vode. probao sa drugim map senzorom i auto se isto ponasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda su najverovatnije crne od sagorelog ulja koje dolazi u cilindar iz glave ili pored dihtunga glave koji mozda nije stegnuta dobro ili glava nije dobro poravnata,ili je dihtung probio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

videcemo sta ce da ispadne,auto mi je kod majstora vec nekoliko dana i ukoliko ga ne resi vozicu ga u oficijani servis. mada mislim da mi je ovaj majsor rekao da su svecice crne zbog jake smese goriva. jel mogu da svecice budu tako crne,zbog cega mozda i nece da upali,zbog loseg uzubljenja???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svecice mogu da budu crne od prebogate smese ali bi trebala da se razlikuje garez od goriva i ulja.

Ja sam na 1.8 16v imao problem da nije hteo svaki put da upali isprve i problem je bio lose zupcenje (bez alata).

Problem je pravio senzor pozicije bregaste koji se nalazi na remenici izduvne bregaste i ako on ne daje impulse tacno kada treba motor nece da upali a to se desava ako zupcenje nije bas kako treba,to jest ako je postavljan zupcasti remen bez specijalnih alata za blokiranje bregastih.

Cak je vrlo tesko i samo zameniti remen a da se nista ne pomeri a da ne govorimo ako se bregaste skidaju radi zamene ventila recimo kako kod tebe.

U tom slucaju skoro da nema sanse da se zupcenje podesi kako treba bez alata bez obzira na strucnost majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svecice mogu da budu crne od prebogate smese ali bi trebala da se razlikuje garez od goriva i ulja.

Ja sam na 1.8 16v imao problem da nije hteo svaki put da upali isprve i problem je bio lose zupcenje (bez alata).

Problem je pravio senzor pozicije bregaste koji se nalazi na remenici izduvne bregaste i ako on ne daje impulse tacno kada treba motor nece da upali a to se desava ako zupcenje nije bas kako treba,to jest ako je postavljan zupcasti remen bez specijalnih alata za blokiranje bregastih.

Cak je vrlo tesko i samo zameniti remen a da se nista ne pomeri a da ne govorimo ako se bregaste skidaju radi zamene ventila recimo kako kod tebe.

U tom slucaju skoro da nema sanse da se zupcenje podesi kako treba bez alata bez obzira na strucnost majstora.

Tox,hvala na savetima. izgleda mi je majstor nasao kvar,kaze da je u pitanju senzor bregaste kao i kod tebe. samo ne znam zbog cega se on pokvario,kad ga je uzubljivao specijlnim alatom za zupcenje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm,pitanje da li je uopste pokvaren jer ako senzor bregaste ili radilice ne radi motor ne moze nikako da upali.

A sam senzor se uopste ne dira kada se radi zupcenje pa cisto sumnjam da je od toga ostecen.

Ako je sad problem resen prepostavljam da je svo vreme problem bio u zupcenju a ne u senzoru ali da ne gresim dusu,ovo je naravno pretpostavka. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je krenulo da se desava sa hladnijim vremenom, sta mi je ciniti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je ok. :thumbup: Da si držao prvo verglanje još pola sekunde, upalio bi.

Nakon što ti je upalio, ler drži gde i treba, ne varira, nije se ugasio, odmah (bez knedle) primio gas...

Jedino gledaj da ga ne držiš na rezervi...nikada. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,apsolutno je sve ok samo me malo nervira to sto nece da "sastavi" kad krene da se "zakasljava". 19.000 sam presao od kad sam zamenio svecice,mozda malo ima i do toga?A dizne zadnji put cistio pre 4-5 godina.

Znam da je zlo drzati ga na rezervi,ali jednostavno ne vredi :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to što si nabrojao ima uticaja, plus i to što ti auto ima jedno 10 godina... :thumbup:

Isti odgovor sam i ja dobio davno kada mi bivša Brava 1.6 jednom nije upalila iz prve... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani,

molim za prijedlog, ideju, bilo sta ako neko ima takvu. Naime jučer sam promijenio akumulator na Fiatu brava 1,6 16v i od tada auto upali i odmah se ugasi, pa Vas molim da mi pomognete.

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod novijih modela mislim da treba posle zamene akamulatora da se uradi reset na dijagnostici.Jel upali crvenu lampicu u obliku dizne kada se ugasi?

ja sam skidao akumulator, bio je ceo dan i noc bez njega, sutra ga vratio i sve je bilo ok ... kao pre skidanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevjerovatno to. Mislili smo cak da nije nesto do kobre medjutim kazu da nije ako joj lampica ne svijetli kad se deaktivira alarm. Sto je najsmjesnije auto se upali i odmah ugasi. Ne vergla lose dobar i akumulator i anlaser, pali na prvi zub samo sto se odmah ugasi isto kao da mu se ili sturja ili dovod goriva prekinu u tom trenutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba mi mali savet i pomoc... Imam bravo 1.6 16v metalna grana... Citao sam probleme i nesto sam uvideo... auto sam slabije vozio posto sam kupio jos jedan 1.9 JTD, palio sam ga ujutru i uvece po 5 min, u zadnje vreme se desavalo da puca u usisnoj grani sto sam iz tekstova video:

- da je lose ozubljen, sto nije menjao sam zupcasti i duze vreme vozio i bilo je ok,

- kablovi, nije ni to menjao sam ih letos stavio BERU i svecice istog proizvodjaca,

- ostao je problem sa vodom u gorivu sto je jako moguce jer mi je gorivo bilo pri kraju pa je mozda povukao vodu...

E sada glavni problem je to sto su sada naisle i ove ekstremno niske temp. pa je negde to izgleda zaledilo...

Danas sam ga kacio na dijagnostiku i pokazale su se greske da sve cetiri dizne nemaju kontakt sa masom, covek mi je rekao da su se dizne najverovatnije zaledile...

Da li je to ustvari problem i ako jeste kako ga mogu resiti, da ne cekam prolece i da mi auto ne stoji toliko dugo da se ne pokvari jos nesto...

Hvala unapred...PoZz

EDIT:

Pokusavao sam i da uspricam benzin kroz klapnu da malo otopi i da se nekako pokrene ali ne cuje, na kraju se i akumulator ispraznio...

Vise ne znam, ne mogu po ovom snegu ni da ga negde odslepam u neku garazu da se otopi, na krAju stvarno ce biti da cekam, lepse vreme za nesto vise... :crybaby::wallbash::crybaby:

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je izbacilo tu gresku onda verovatno motorni racunar "vidi" da kroz dizne ne prolazi struja iz nekog razloga a to ne bi trebalo da ima veze sa zaledjenim gorivom.

Proveri konektore na diznama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako to da najlakse proverim, one su cini mi se malo zavucene... Da li sam toliki baksuz da sve cetiri odjednom nemaju dobar kontakt ili ako jedna nema nece ni da pali?

Ja sam is letos kod majstora skidao i cistio ih jer je odjednom radio na niskim obrtajima na tri klipa, jedna dizna je bila skoro zacepjlena... Od tada sve je bilo super...

Sada :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve cetiri dizne bi trebale da su povezane preko jednog konektora na instalaciju.

Probaj da dodjes do tog konektora i prsni malo kontakt spreja ako imas a ako imas neki unimer mozes i da proveris omski kakve su dizne.

Konektor bi trebao da ima 5 zica,jedna zajednicka i svaka dizna po jedna zica.

Otpor dizne bi trebao biti oko 16 oma.

dizne.jpg

Mada ako kazes da si vec imao problema sa cepljenjem vrlo je moguce da je opet do toga,da li zbog prljavstine ili zbog vode u gorivu samo mi je cudno kako na dijagnostici prijavljuje da nemaju "mase".

Mozes li da dovedes struju do auta nekako pa da pokusas fenom za kosu da ih zagrejes?

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...