Jump to content
Goran
kocko rocko

Fiat Bravo/a 1.6 - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Pozdrav svima,

treba mi savet / pomoc:

naime imam bravo 1.6 16v `97 god. Auto ima ugradjen obican plin ( ne sekvent ) . Ne znam koliko je to bitno ali problem je sledeci. Kad pokusavam da upalim auto ( na benzin) auto vergla super medjutim nece da upali. Posle duuuugog verglanja kao da upali medjutim masina se ugasno gusi trokira na 400-500 obrtaja i izbacuje dim iz auspuha u velikim kolicinama. Takodje sam primetio da kad radi na plinu dosta izbacuje vodu kroz auspuh ( ako uopste to ima veze sa mojim problemom ). E sad sam ostao u kvaru ispred posla i ne mogu nikako da ga pokrenem.

Sta mi je ciniti, sta mislite da je problem... :(

Hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se mnogo vozi na plin, a samo pali na benzin, moze biti da stradaju dizne. Ako sve od struje valja (svecice, kablovi, bobina), posle su na redu dizne za proveru. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma celu zimu sam ga zbog hladnijih temperatura vozio na benzin, a recimo da nisam ni 2 puta ispraznio plin kad mi se ovo desilo danas. Zadnji put sam cistio dizne krajem novembra pocetkom decembra, mislim da nije to , jer mi cudno sto uopste nece da upali?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dve varijante. Dizne koje cure(kaplju) u mirovanju ili gasni reduktor koji je dihtuje. Sto se tice dizni ciscenje. Najbolje je izvaditi dizne napolje i proveriti ih na zaptivenost. U najgorem slucaju ostecenja dizne(danas sam imao taj slucaj u radionici) ne pomaze ciscenje, nego moraju da se zamene. Sto se tice reduktora servis membrana i cicenje sto ukljucuje i gasni ventil na njemu. Bitno je samo da strucnjak odredi sta je u pitanju od ove dve stvari. Voda kao proizvod sagorevanja je normalna narocito pri voznji na gas.

Edited by Martini

Share this post


Link to post
Share on other sites

...prilikom prvog paljenja malo duze vergla, a posle pali na pola kljuca. Veliki i mali servis uradjeni pre 5000 km, a auto je presao 178000km. Sta moze da bude problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Neso, skinuo si mi kamen sa srca, i ustedseo davljenja majstora... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

....a sad,evo,da te malo davi majstor :realmad: ta konstatacija "nomalno je da teže pali ujutru" prosto ne pije vodu.Kao prvo i sam pojam duže verglanje je za diskusiju.Koliko duže? 1-2 sec ili pola minuta?....razloga može da bude dosta počev od banalnih(svećice)preko ozbiljnih(npr pumpa za gorivo) do krajnje zabrinjavajućih(kompresija)....iskreno se nadam da nije ništa ozbiljno ali se takođe nadam da će majstor koji ti održava vozilo pročitati tvoj post i znati da ti naplati pokazani "respect"........ :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konstatacija za majstora je bila izrecena cisto u sali posto mi rodjak odrzava auto... :p:P

Zavergla 3-4 puta i upali, rekao bih da je to odprilike 2-3 sekunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...i sam pojam duže verglanje je za diskusiju.Koliko duže? 1-2 sec ili pola minuta?

Pa, nešto ne verujem da smo mislili na duži period... :thumbup: već to duže verglanje je eto...tek da bude malo duže od kasnijih ostalih tokom dana. Tek da se primeti razlika.

Nisam ni misio da vergla 5 sekundi i upali...to naravno da nije normalno. :thumbup:

Ako ti nije cim, snimi klip telefonom, pa da vidimo na najbolji način...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gremlini jbg. kad ti definitivno nesto bude crklo pumpa,bobina,probili kablovi,zacepila brizgaljka onda ce majstori da ti ustanove ovako ces da ispadnes ko Steva Zigon u onoj seriji.Tako su i meni govorili,kad sam zamenio bobinu druga prica,medjutim sad mi non stop sija chek engine i to cu da vidim kad majstor dobije kablove za dijagnostiku.Znaci ima jos nesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti problem,teže paljenje prvi put,zamenjeni kablovi i svećice,kako bi mogao da proverim da li je bobina dobra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima uputstvo u auto-dati kako se proverava dal su kablovi i bobina uredu.Postoji svecica za ispitivanje ima samo centralnu elektrodu bocnu nema stavi se na rastojanje od 6mm od mase i varnica mora da bude jaka i plava i tako ispitas kabal po kabal i zamenis mesta kablovima ako sumnjas na njih.

Jedan anlasuje a drugi drzi kabal dok ispituje i vodi racuna da ga ne zvekne struja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javljam se evo i ja jer imam isti auto i isti problem kao i Dusan i mogu da kazem da su mi mnogi majstori rekli da je bobina problem jer se na njoj nazire pukotinica mikronske velicine, jedva vidljiva golim okom. Interesantno je to da kada me je zezao sekvent plin majstor mi je odmah ukazao na problem sa bobinom...

Ispostavilo se posle godinu dana lutanja po radionicama da su mi dve zice u strujnoj instalaciji motora (jedna od plina a druga u dzeku od prve benzinske dizne) bile gotovo prekinute i da se na tim mestima gubio kontakt pa je motor brljao i stalno radio u nekom safe modu sa lerom od 2000o/m...

Iz ove price mozete zakljuciti da majstore cesto mrzi da se unose u problem pa misle na laksi nacin da "rese" veliki problem. Niko nije hteo na moju inicijativu da mi pretrese celu strujnu instalaciju i nadje problem nego mi je sve ijedan rekao "idi na otpad i donesi celu instalaciju pa cemo ti je zameniti..." Zamalo da me prekid dve zice kosta i bobina i kompjuter (jer je on bio na tapetu) i ko zna sta jos a nepotreban trosak su bili i novi kablovi i svecice koje su bile menjane na predhodnom servisu...

Ovim postom ne zelim da generalizujem stvari i kazem da su svi majstori isti ali vecina jeste.U napred se izvinjavam svima koji su se osetili prozvanima ali nisam izdrzao a da ne prokomentarisem temu.

Sto se tice teskog paljenja ujujtru ne zelim ni da znam zasto je to tako jer ce mnogo da boli po dzepu voznja od jednog do drugog "strucnjaka". Mogu samo da zakljucim i da se utesim da nisam jedini sa tim problemom i da je to uobicajen problem sa tim modelom auta...

Mislim ipak da je problem mozda oko napajanja motora gorivom jer mi se kada otvorim vozacev prozor oseti miris benzina iako tog momenta vozim na plin i to tako smrdi da moram zatvoriti prozor.Ne znam jel ima veze ali predhodni vlasnik "ocigledno pametnjakovic" je nabudzio filter za gorivo na mestu gde se to ne radi jer nije znao gde inace stoji pa je pomislio da ga ni nema.Mozda on pravi problem a mozda su i u sumi...

Poz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kako izgleda prvo paljenje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se čini ok.

Davno sam imao Bravu pa je moguće da grešim...ali, čini mi se da se gasi lampica za motor pre nego što zaverglaš...tj. možda da sačekaš da se pogase lampice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pre paljenja cekam da pumpa odradi svoje pa tek onda zaverglam. Inace lampica za motor se gasi cim upalim auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obe varijante postoje sa gasenjem lampice-pre verglanja,paljenja je stariji sistem posle paljenja se gasi lampica je noviji sistem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je identična situacija paljenja kao sa klipa,recite mi jel to o.k, ili nešto ne valja.

Samo da napomenem, novi kablovi, i nove svećice

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da li uvek treba okrenuti na pola kljuca i sacekati da se pogase lampice pa onda paliti? Ja to nikad ne radim nego okrenem do kraja. Moze li nesto da crkne od toga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao sličan problem. Svaki put kada auto odstoji nekoliko sati, prvo paljenje posle toga je trajalo duže. Ispostavilo se da je na crevu, u sklopu pumpe za gorivo, bilo malo oštećenje kroz koje se sitem za gorivo praznio. Nije pomagalo ni kada pustim da pumpa odradi svoje, pre paljenja motora.

Postoji procedura za merenje pritiska u sistemu goriva i može da se ustanovi da li auto gubi pritisak goriva posle gašenja motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

ja takodje imam problem sa paljenjem koji ima neke svoje specificnosti. Problem se javio krajem proslog leta, kada auto dugo stoji na suncu nece da upali, pa se onda tako mucim, pa posle duzeg verglanja on sastavi. Problem se javljao povremeno, nekad pali normalno, a nekad za(biiiip)bava. Onda polako pocela zima i on sve vreme palio normalno i sad kako je pocelo toplije vreme opet poceo da zeza, cas pali normalno, cas nece, pa ja onda verglam, pa sa onda akumulator malo zamori, pa vise nece ni da vergla i kako ga nakacim kablovima na drugi auto on sastavi na pola kljuca. Jos jedna sitnica, upalila se ENGINE lampica i trepce i nece da se ugasi...prosle godine se nije palila, tek sad kad su opet poceli problemi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secam se da je neko pisao bas o problemu sa paljenjem kad dugo stoji na suncu...Probaj da pretrazis forum da nadjes tu temu ili poruke...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...