Jump to content
FAS Goran
kocko rocko

Fiat Bravo/a 1.6 - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Par dana kasnije, tuzan epilog :) To gusenje je i dalje prisutno po paljenju auta, ali dosta krace, i to se desava izricito kada auto stoji na suncu ili kada je napolju usijan asfalt i dosta toplo. Svakog jutra auto upalim posle 4 sekunde verglanja, gas prima odmah ali je ovih par noci napolju ispod 20c cini mi se. Ako je predvece ili po danu, tu ima problema jedno 20-30 sec dok pocne da prima gas.  Tacnije on primi gas, ali odmah po pritisku pedale gasa obori obrtaje na sekundu pa se vrati na ~1000. I ono lupkanje se cuje tada. Cini mi se da je lupkanje prisutno i da po njemu mogu znati kada pocinje da radi normalno bez provere i podizanje obrtaja. Stabilan je na leru, samo pri dodavanju gasa obrtaji znaju da padnu. Da li moze da bude klapna ili fals vazduh na usisnoj grani ako na plinu nema tih problema ? Jutros pri dodavanju gasa sam cuo i onaj zvuk kao kada vazduh izleti odjednom na brzaka "puf", ne jako kao sto je detonacija, dosta tiho.

 

Te 2 stavke su mi generalno bile sumnjive uz dizne i pumpu od pocetka. Da podsetim pumpa ima pritisak 2.5-3.0. Zamenjen filter goriva, sipan aditiv, potpuno ispraznjen rezervoar, napunjen do pola, posle cu do vrha.

 

Pre ciscenje dizni po vrucini na dugackom semaforu, nakon izlaska na cistinu auto se gusio dok nije totalno stao. Toga se najvise i plasim, paljenje i cekanje i minut nije problem. Ali ako se ugusio tada na vrucini i semaforu, stajanju dok radi na ler bez dodavanje gasa, nije li logicno da bude fals vazduh ? (ja nemam pojma, navodno negde na nepristupacnom mestu je usisna grana napukla ali majstor kaze to ne utice na "performanse"). Zato pitam za simptome i na sta da ciljam, a ne odmah da se uhvatim toga ako ne deluje da je to. A napominjem u ovom malom tuznom Leskovcu, nema majstora koji hoce da trazi problem dok auto ima obican plin ugradjen (tacnije konkretno ovaj 1.6 16v motor jer je fuj za taj uredjaj, jasno). Tako da moram da odem konkretno sa zahtevom za sta uraditi. Blizu sam toga da odem da trazim da se opere klapna, mozda zamenim i filter vazduha ali pak on je zamenjen pre 2 meseca.. Doduse u jednom trenutku mi je otisla gumica sa usisne grane, pa je to zatvoreno, ne znam da li je tada moglo da se zaprlja.

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapnu gasa sam otvori i očisti.
Da sam na tvom mestu, autoput i gas do daske na benzinu, teraj ga u crveno slobodno, ja sam moj 1.6 u marei tako redovno jednom mesečno. Tako sam i rešio problem sa variranjem ler gasa
Ono što bih na tvom mestu proverio, nisam pročitao, možda si već uradio, proverio bih ugao paljenja. Sve mi nešto deluje da je oko toga. Kad je pomeren ugao paljenja dešava se verglanje, gušenje i svašta nešto.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih da sam otvorim klapnu, medjutim nigde na netu nisam nasao gde se nalazi u 1.6 16v sx :) A pocinjem sam da petljam po autu.

 

Nije moja slika, ali moze li hint gde je ovde klapna. Nasao za punta ali nema veze s vezom :D

maxresdefault.jpg

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kako da proveri, promeni ugao paljenja kada to odradjuje Ecu ?

Sent from my Mi A1 using Tapatalk


Što ne znači da ga odrađuje dobro.
ECU prima signal od senzora detonantnog sagorevanja tzv knock senzor, koji ako nije ispravan, ECU neće odrađivati dobro ugao paljenja.

"Knock senzor u kombinaciji sa senzorom položaja radilice daju impulse ECU prema kojima se tačno može odrediti u kojem trenutku i cilindru dolazi do vremenski pogrešnog paljenja smjese te pomakom ugla paljenja vršiti korekciju. Ove podatke ECU memorise u slučaju da se često pojavljuje pogrešno paljenje smjese te prema tome usklađuje rad motora što je posebno korisno kod korištenja goriva različitih oktanskih vrijednosti"

E sad, možda je neka glupost, možda neki od ovih senzora, al razumem kolegu da u kraju nema majstora koji bi se posvetio konkretnom problemu, jer ni jedan nije nerešiv.




Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

slazem se , i hteo sam reci da kompjuter uci za vreme rada. i da ako ima lose parametre od nekih senzora on pokusava da to ispegla.

Mozda bi trebalo resetovsti ECU . A to se bez dijagbostike radi , valjda tako sto se skinu kleme i ostave neko vreme .

Ne znam napamet treba pogledati na netu

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost bio sam u pravu kad sam napisao da verovatno nisu dizne u pitanju, onoliko verglanje zbog losih dizni malo je banalno. Interesantno je da sam imao slican problem, cim spoljna temperatura predje 10ak stepeni auto bi poceo lose da radi na benzinu, leti kad bi stajao na suncu to bi bio haos. Palio bi iz drugog treceg puta i veoma lose radio, ali bi ubrzo prebacio na plin i radio ok. Tada, poceo sam da razmisljam sta ce biti kada dodje zima? Ako sada na plus 30 ovako radi, pomislio sam da zimi necu moci da upalim auto uopste. Medjutim, kako je zima dolazila i temperatura padala on bi radio i palio bolje.  Sto je bila veca zima on bi bolje radio. Otisao sam kod majstora dva puta vise onako da vidim ako mozemo da uradimo nesto, medjutim nikad nismo provalili sta je. Opet ponavljam nismo se ni bas nesto preterano trudili. Sa tim problemom sam prodao auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Mijailović P. said:

Pored toga imam utisak da dizne curkaju. Zato se zaguši na potapanje gas pedale.
Vakum da se sredi obavezno.
Čudno da na plin nema problem?!

tt
 

I ja mislim da bi moglo biti da dizne "curkaju" pa naliju pomalo goriva u cilindre dok auto stoji i onda normalno tesko upali a recimo zimi mu vise odgovara  bogatija smesa.

Ne bi bilo lose ni da proveris senzor temperature rashladne tecnosti posto on najvise utice na samu smesu goriva koje treba da se ubrizga.

Jesi li uopste spajao ikako auto na dijagnostiku,ima li kakvih gresaka?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kaskabgd said:

Nazalost bio sam u pravu kad sam napisao da verovatno nisu dizne u pitanju, onoliko verglanje zbog losih dizni malo je banalno. Interesantno je da sam imao slican problem, cim spoljna temperatura predje 10ak stepeni auto bi poceo lose da radi na benzinu, leti kad bi stajao na suncu to bi bio haos. Palio bi iz drugog treceg puta i veoma lose radio, ali bi ubrzo prebacio na plin i radio ok. Tada, poceo sam da razmisljam sta ce biti kada dodje zima? Ako sada na plus 30 ovako radi, pomislio sam da zimi necu moci da upalim auto uopste. Medjutim, kako je zima dolazila i temperatura padala on bi radio i palio bolje.  Sto je bila veca zima on bi bolje radio. Otisao sam kod majstora dva puta vise onako da vidim ako mozemo da uradimo nesto, medjutim nikad nismo provalili sta je. Opet ponavljam nismo se ni bas nesto preterano trudili. Sa tim problemom sam prodao auto.

Nazalost plasim se iste sudbine.. Iako je plan bio da se auto vozi do isteka probne, imao sam zelju da ulazem u njega mimo delova i u vizuelne elemente, ovako je sve palo u vodu. 

 

41 minutes ago, tox said:

I ja mislim da bi moglo biti da dizne "curkaju" pa naliju pomalo goriva u cilindre dok auto stoji i onda normalno tesko upali a recimo zimi mu vise odgovara  bogatija smesa.

Ne bi bilo lose ni da proveris senzor temperature rashladne tecnosti posto on najvise utice na samu smesu goriva koje treba da se ubrizga.

Jesi li uopste spajao ikako auto na dijagnostiku,ima li kakvih gresaka?

 

Nisam nasao dijagnostiku ovde za ovaj auto, taj jedan servis nije hteo ni da pipne ispod haube kada su videli da je obican plin ugradjen. 

S obzirom da su dizne ociscene, da li je realno bilo za ocekivati da se to vidi prilikom demontaze da curkaju ? Generalno i oni su mi rekli da prvo vide da li su u ok stanju da ne bi uzaludno bilo ciscenje, a na kraju rekli da su ok. Ako one curkaju sto ne znam kako cu da ustanovim, tu mora zamena dizni ?

 

Kako vidim, male su sanse da je leptir gasa u pitanju zato sto je na leru stabilan u milimetar.. Ali odradicu ciscenje svakako.  Ostaje mi da se proveri senzor temperature rashladne tecnosti. To se proverava, postoji procedura ? Ili mora zamena ?

 

Osim toga stvarno ne znam sta da pokusavam. Sve se vrti oko toga da na velikim temperaturama auto malo teze pali i hoce da se gusi kada je duze vreme na leru. Od kada su ociscene dizne bar palim iz prve nakon 4-5 sekunde verglanja, ranije sam morao po 4-5 puta da ponavljam verglanje, i to primanje gasa se resi jedno 4-5 puta brze. Eto malo pre imao dvosatnu voznju po gradu, puno stajanja, rampi, semafora i guzvi zbog ovih protesta, auto je bio perfektan, cak sam ga startovao iz prve uz samo malo verglanja ali je napolju znatno pala temperatura.

 

Plin nisam probao 10-ak dana i nesto mi se ne prebacuje na plin. On je bio manje vise ok uz povremene detonacije kada mi ga podese u gas servisu, ja moram da ga pojacam da ne bi bilo detonacija svakako. Ali tog jednog totalno normalnog dana imao sam problema i sa paljenjem na plinu, ocistio filter plina i situacija je bila ok. Medjutim uz taj problem sa startovanjem, na plinu nikad nisam imao problema sa primanjem gasa, bas ni jednom.

 

Dosta je nezahvalno za servis, mora da bude hladan par sati, mora da bude usijano i uzareno napolju da bi moglo da se ustanovi do cega je, bukvalno da ga ostavim 15-ak dana u servisu, a to niko nece da drzi toliko vremena bez obzira na novac. A kako bude odmicalo leto tako ce biti i nemoguce da se ustanovi u cemu je problem. A plasim se i da skinem kompletan TGN i sredim papire jer posle necu imati izbora ako pocne da se gusi u voznjama.

 

Sto kazu prvo pa musko za kupovinu auta. Ako budem bio primoran otici ce za delove ako niko nema volje ni zelje da trazi gremlina :( Ili da se nadam da bar negde u Nisu nadjem kolegu sa foruma koji ima razumevanja a pritom ima servis i zelju da se igra sa ovom situacijom. 

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzor rashladne tecnosti se nalazi na kucistu termostata,ispod bobine,sa desne strane motora kad stojis ispred auta.

Mozes da izmeris otpor a iz grafikona se vidi koji otpor treba da ima na kojoj temperaturi, otprilike na 30 stepeni otpor treba biti maksimalno 2000-3000 oma,ako ima vise nije dobro.

Kad je motor zagrejan koliko se secam bude par stotina oma.

Pade mi na pamet da na tom motoru ima i MAP senzor, senzor apsulutnog pritiska u usisnoj grani  koji je isto vrlo bitan i utice na ispravan rad motora.

E sad ne znam koliko se ti mozes snaci u svemu ovome...

 

https://www.youtube.com/watch?v=ewvmTzjTuSY

 

 

coolant sensor.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Imam zelju da naucim, slabo se snalazim jer sam uglavnom ogranicen alatom. Imam doduse alat pun servis, ali nista oko automobila, tako da moram na tome da poradim. Generalno svaki savet koji dobijem ovde, proucim, nadjem jos stavki o tome kako, sta i zasto, i za sada u ovom servisu kojeg sam nasao (TopAuto), mogu konstruktivno da popricam sa gazdom/majstorom, tako da o svom trosku trazim sta da mi urade bez obzira da li on kaze da je pametnije nesto drugo, jer vise verujem ovde na forumu zbog svakakvih zloupotreba na licu mesta. Covek mi je rekao da se prvo proverava pritisak pumpe goriva pa tek onda ciste dizne, ja sam trazio da se ociste svakako uz proveru pritiska, ispostovali su. Tako planiram i za ovaj senzor. 

 

Eto danas ujutru oko 15 do 6, pa i nije nesto previse prohladno bilo, auto upali posle 4-5  sekunde verglanja uz malo gasa (bez drukanja). Gas prima odmah bez greske.. Ocekivao sam par puta da mi po davanju gasa obori obrtaje kao sto radi preko dana na suncu ali jok, totalno drugi auto. Da li onda ovakvim ponasanjem mogu da "otpisem" curenje dizni ? Kontam da nema veze da li je temperatura niza ili visa (napolju), ako cure uvek bi se desavalo isto ?

 

Sinoc sam sipao 25l na Lukoil pumpi 95-icu posto vidim puno preporuka za tu pumpu. A jutros sam i na motoputu u trecoj na 5000 obrtaja vozio jedno 10-ak minuta da ga malo izduva jer to ne radim cesto nit ludujem previse.

 

Hvala jos jednom pa cu  videti kada i kako mogu do servisa, generalno za senzor mislim da necu moci sam niti imam kog. Ciscenje klapne i da proverim usisnu granu to bih mogao sa rodjakom, on je automehanicar "bez diplome", puno dvoriste automobila za servis, niko ga jos nije kritikovao pa kad je novcanik prazan prinudjen sam tako, sto je opet bolje nego da sam ceprkam.

 

Btw, da li IKAKO moze ulje da utice na ovakve simptome ? Pitam zato sto sam sa 10w50 gold selenijom po velikom servisu imao trepkanje lampice za pritisak ulja, a to je "reseno" stavljanjem selenia racing ulja pod izgovorom da je motor stariji i da je to ulje previse tecno, doduse motor je i dosta mirnije radio od kada je stavljen Racing. Po mojoj logici ne vidim kako bi na visokim temperaturama deblje ulje pravilo problem ako na nizim temp auto radi lepo.

 

Umorih se od dugih postova.

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijatelju, ne očajavaj, nije smak sveta. Možda kad bi jednom došao u servis kod Gorana u BG, odvojio jedan dan, verovatno bi sve bilo rešeno. Ovako na daljinu su samo nagađanja. I dalje verujem da je to neka glupost.

Ja sam taj motor vozio u Marei, prešao 80k km I prodao je sa 360000 km na satu, radila kao sat.
I stvarno ne znam zašto sipaš gušće ulje. Pridržavaj se fabričkog uputstva. Samo ako baš troši nenormalno ulje, onda je to druga priča.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde je najveca enigma zasto on vergla prvih 5 sekundi na suvo, ni da se zakaslje. Mislim da ako to bude reseno da ce sve biti ok.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, knezevic76 said:

Prijatelju, ne očajavaj, nije smak sveta. Možda kad bi jednom došao u servis kod Gorana u BG, odvojio jedan dan, verovatno bi sve bilo rešeno. Ovako na daljinu su samo nagađanja. I dalje verujem da je to neka glupost.

Ja sam taj motor vozio u Marei, prešao 80k km I prodao je sa 360000 km na satu, radila kao sat.
I stvarno ne znam zašto sipaš gušće ulje. Pridržavaj se fabričkog uputstva. Samo ako baš troši nenormalno ulje, onda je to druga priča.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
 

Imam ja vremena, volim da vozim, otisao bi i do Subotice :) Ali ne smem u ovom stanju, nemoj da mi se negde ugusi, nemam iskustva. 

 

24 minutes ago, kaskabgd said:

Ovde je najveca enigma zasto on vergla prvih 5 sekundi na suvo, ni da se zakaslje. Mislim da ako to bude reseno da ce sve biti ok.  

 

Sad bas isao nesto sa komsijom kombijem i kaze mi to isto, cuje u dvoristu da vergla duze i teze pali, da mora to da se resi prvo. Ja sam iskreno nekako zanemario to verglanje a bacio akcenat na gusenje i obaranje obrtaja.. Dobio sam preporuku za jednog majstora, videcu sutra posto mi je usput da vidim, da spomenem sve sto je ovde receno, da vidim misljenje i sta bi se proverilo i uradilo. Nadam se najboljem. Generalno nista ne moze da me iznenadi, neka se ustanovi problem makar bio 100-tinu eura. Da ne ide kako ide kada se startuje i nije vrucina, odavno bih ja ovo poslao dalje i sacekao kredit jos koji mesec, ovako igracu se sa njim makar me kostalo i ne isplatilo se.

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zimzim
da li ti je OVO zaokruženo na slici i dalje otvoreno?
To je na venturiju odušak za neželjene detonacije plina!
Preko tih rupica treba da ide tanka guma širine tog žleba u kom su rupe. Usled nepoželjne detonacije, guma se raširi ili raspadne i amortizuje exploziju i sprečava da se raspadne filter vazduha ili sam usis.
Ako ti je to otvoreno, onda je tu problem 99% sam siguran.
Zalepi izolir traku preko toga i probaj. Tu ulazi falš vazduh i pravi lošu smepz.

BTW meni se desilo na Lanceru da se ta guma usled detonacije pomerila u stranu, auto je trzao, nije mogao da primi gas itd.
531e2e8bdf1facf38df7fba310a993cd.jpg

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatvoreno je to odmah istog dana kada sam slikao i pitao ovde, e sada kako i da li je dobro nisam siguran jer je to radio majstor na brzaka usput preko reda. Jer je to mrsko da se radi izgleda.. navikli na nova vozila jbg :)  Zato sam ja sumnjao na vazduh i mozda jos malo sumnjam, pogotovo kada pri nekom paljenju osetim "puf" zvuk kao da je vazduh izleteo tu negde oko haube, ne mogu da procenim gde jer se desi jednom u 10 starta. I tako mi u glavi nekako ilustrovano ide da kada motor odstoji duze, tu se napuni vazduhom i onda ima problem dok se to rascisti. Ali stavljena je guma i preko gume ovaj metalni kais (zaboravio ime) sto je i desno. Ranije u pocetku kada je plin bio smanjen i kada je bilo detonacija na njemu, ova posuda iznad zaokruzenog je jednom izletela, kada sam je stavio i lepo pritegao, cini mi se par dana kasnije ovde je gumica otisla.

 

Evo danas oko 14/15h idem do majstora. Provericu posle kada upalim motor bas taj deo, pa cim se vratim ima da zalepim traku, pa cu uvece kada idem do firme da vidim da li ce nesto da se promeni.

 

Bitno i filter vazduha je zamenjen pre 2 meseca na servisu. Sada da li je moglo nesto da ode tada kada je i gumica nestala, jer sam ga vozio ceo dan bez nje, nisam skontao odmah. Sreca pa mi je tada curkao hladnjak pa sam cesto bio ispod haube da proveravam tecnost, ali od kada sam ga zamenio izbegavam vise od jednom nedeljno da me ne boli glava.

 

Ne znam kada se ciste dizne, skida se usisna grana ili ne ? Pokusavam da skapiram zasto posle ciscenje dizni ima napretka ali su simptomi samo ublazeni :D Videcu danas pa pisem sta je bilo, ionako izgleda samo ja imam problem ovog leta ovde.

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preko te gume na usisu ne sme ništa da ide, pogotovo šelna jer će pri prvoj detonacije da ti se razleti rezonantna kutija, ta za koju si već rekao da je izletala. Guma mora da dihtuje dobro I samo pod pritiskom da se rastegne.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filozofija ovogg preporucenog majstora je "dzaba i da skines plin, motor vise nikad nece da radi kako treba jer je radio duze vreme na suvo kod prethodnog vlasnika". Tako da nema nista ni od njega, to je mozda bio poslednji ovde u Leskovcu.

 

Sta se desilo, auto upalio iz prve posle 4-5 sekunde verglanja, odmah je primao gas kako treba a namerno sam ga ostavio na suncu, papreno. Medjutim cim je upalio ispod auta sam cuo kako je vazduh izleteo, "puf" i to dosta jak, nije puklo doduse, imao sam detonacije na plinu ranije tako da ovo nije to. Cim se to desilo odmah je primio gas kako treba, prvi put na benzinu ovog meseca na najvecoj vrucini posao kako treba, za proslavu je. Ja sam siguran da je vazduh ovde problem (a ne znam nista haha), samo ne znam sto nema toga na plinu, bar nije imalo sad ga vise i ne vozim na gas uopste.

 

 

 

22 minutes ago, knezevic76 said:

Preko te gume na usisu ne sme ništa da ide, pogotovo šelna jer će pri prvoj detonacije da ti se razleti rezonantna kutija, ta za koju si već rekao da je izletala. Guma mora da dihtuje dobro I samo pod pritiskom da se rastegne.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
 

 

Pogledao gumicu sto ima selnu preko nje, deluje mi da ne uvlaci vazduh tu, pipam stavljao ruku ne mogu da osetim nista. Ako skinem selnu, cime da obezbedim gumu ? Kako da resim to a da bude valjano ?  Ovo je "majstor" tako zategao tada kada je otisla guma jer sam se ja uspanicio :D

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde da nadjem takvu ? Ljudi mi pricali da ostavim bilo kakvu, unutrasnja guma od bicikla, apenca hah.. Vidim da je I majstor tako.. ako moze samo jos to, dal da improvizujem I kako, il da kupim I gde, kako da je trazim da ne budem mutav kad vec ovde moram. Hvala

 

Eto nasao fotku od pre neki dan, ne znam zasto sam slikao. Muka mi je kad pogledam to mesto :(

 

xxx.jpg

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupi komplet polovno crevo vazduha, koji crna krpacina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budem pokusao da nadjem i crevo vazduha, ali prvenstveno tu gumicu rasterecenja.

 

 

1.png

 

Ovo ce da bude prva stvar koju cu sam da odradim a pritom ocistim i leptir gasa. Vreme je da uzmem stvar u svoje ruke :) Hvala pa javim u narednim danima ima li promena kada se sanira komplett crevo.

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...