Jump to content
FAS Goran
kocko rocko

Fiat Bravo/a 1.6 - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Da, mislim na bocu.

Ventil se zatvori pa se par dana/ 2-3 vozi samo na benzin.

To se radi da se eliminiše mogućnost ubrizgavanja plina dok radi na benzin.

Inače, ta kombinacija vakumskog gasnog uređaja na tom motoru je bljak...

 

tt

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Mijailović P. said:

Da, mislim na bocu.

Ventil se zatvori pa se par dana/ 2-3 vozi samo na benzin.

To se radi da se eliminiše mogućnost ubrizgavanja plina dok radi na benzin.

Inače, ta kombinacija vakumskog gasnog uređaja na tom motoru je bljak... emoji6.png

 

tt

 

 

 

 

Nisam zatvarao bocu. Eto probacu sada za vikend, izvozacu ga malo vise makar ispraznio jedan ceo rezervoar dok u medjuvremenu tragam za nekim ko moze ima zelje da ocisti dizne. Hvala. Samo jos da vidim koji ventil trebam da zavrnem na boci da ne napravim glupost. Mene kao pojavu uzasava plinski uredjaj, da nije auto uleteo neplanirano bez da osetim kupovinu jos bih ja birao.

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene je u neku ruku sramota kad postavljam totalno laicka pitanja, ali svi se ucimo.. Nasao sam servis koji bi u ponedeljak ocistio sve 4 dizne za 2000din, sa demontazom i montazom je 4000 za fiat brava. Sramota me da pitam a ne nalazim konkretno, da ne napravim nesto glupo. Auto sa obicnom plinskom instalacijom (ne sekvent), ima samo 4 benzinske dizne tako ? Ili imam i 4 plinske ? Posto mi je problem na benzinu svakako trebam da pocnem sa benzinskim diznama da bih odstranio njih kao simptom ove boljke ? Hvala, pa se nadam da ce nesto da se promeni. Posle zatvaram bocu svakako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro mozda se nisam lepo izrazio, elektricne ? Ili je to jedno te isto ? Ja uvek prvo trazim po netu pa onda pitam, medjutim sada ne nalazim konkretno informaciju. Pretpostavljam da u mom slucaju imam samo 4 dizne i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što rekoh, ako je vakumski/venturi/analogni, kako god, plinski uređaj ne postoje dizne (množina).
Kod verzije Lampda kontrol verzije postoji jedna dizna na usisu/uvodniku...
Sekvent uređaj već ima dizne/injektore a broj zavisi od broja cilindara.
Zavrni ventil na boci i rešavaj rad na benzinu.
Obzirom da na plinu radi dobro implicira da je struja dobra a da problem dolazi od sistema ubrizgavanja goriva/benzina.

tt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Previse se gusi sada vec i u voznji na benzinu, jutros nisam mogao da ga upalim, na plin iz prve. Tako da nisam uspeo da zatvorim bocu. Sutra u 12h idem na ciscenje dizni i da trazim da mi izmere pritisak u pumpi, pa ako nista ne pomogne ostaje klapna, leptir gasa, protokomer. Jedno po jedno sta je tu je. Hvala na savetima pa kada resim javim tek da se zna.

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodje neka opere i sinu na koju se kace dizne (iznutra), filter goriva isto zameni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/5/2020 at 9:44 AM, zimzim said:

Previse se gusi sada vec i u voznji na benzinu, jutros nisam mogao da ga upalim, na plin iz prve. Tako da nisam uspeo da zatvorim bocu. Sutra u 12h idem na ciscenje dizni i da trazim da mi izmere pritisak u pumpi, pa ako nista ne pomogne ostaje klapna, leptir gasa, protokomer. Jedno po jedno sta je tu je. Hvala na savetima pa kada resim javim tek da se zna.

Jesi  li ti ocistili dizne , jel si resio auto ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se auto ne vozi na benzin , posle mesec dana benzin pocne da se rastavlja i odvaja se neka smola . Koja zapusi dizne , zalepi pumpu goriva.

Licno sam ima problema s ovime. Zapekla mi pumpa goriva.

Zato i benzinske kosacice ne smeju da ostanu preko zime s gorivom u sebi. Jer kad dodje leto nema sanse da upali . I s ovime ima licna iskustva.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste da voznja na plin lose utice na benzinski sistem. Ja sam isto vozio brava 1.6 sa sekvent plinom, kad sam isao na ciscenje dizni covek mi je rekao da skoro nije video ovako prljave dizne + jedna je bila crkla. Sinu na koju se kace dizne odneo je u auto perionicu da puskom prociste jer je bila katastrofalna. Inace to je covek kod koga sam preko 10 god odrzavao auto, nije me lagao ili nesto tako. Poenta price je da je auto leti palio iz prve ali je lose radio, ali palio ko mina. E kad je zima dosla tad je vec palio iz druge trece, ali nije suvo verglao kao na snimku gore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to nisam znao, jos je stari vlasnik bio ponosan sto vozi samo na plin. Ma tuga sta su mu uradili.

 

Danas u 12h sam ga ostavio. Dogovor je bio da se ociste dizne i izmeri pritisak goriva u pumpi. Trebalo je da bude do 17h do kada I rade medjutim nisu me zvali. Nadam se iz tog razloga da nisu otisle dizne posto bi to odmah videli, tako ? Ja ostavio auto, al su morali da cekaju da se ohladi motor. Plasio sam se da ce da me zovnu odmah I kazu otisle dizne :)

 

Sta je savet za duzi zivot dizni, da potrosim benzin do kraja pa da mu natocim svez rezervoar ili da nastavim ? Plovak nije radio, pa Sam slabo vozio benzin I ja.. Sipao par puta za po 1000din zbog velikog servisa I par poslednjih dana kada sam ga forsirao..

 

Svakako planiram da zavrnem plin i ne koristim ga vise.

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto ne mogu edit post, kucam sa mobilnog telefona, da ne prepravljam, edit i izvinjavam se:

 

Ja to nisam znao, jos je stari vlasnik bio ponosan sto vozi samo na plin. Ma tuga sta su mu uradili.

 

Danas u 12h sam ga ostavio. Dogovor je bio da se ociste dizne i izmeri pritisak goriva u pumpi. Trebalo je da bude do 17h do kada I rade medjutim nisu me zvali. Nadam se iz tog razloga da nisu otisle dizne posto bi to odmah videli, tako ? Ja ostavio auto, al su morali da cekaju da se ohladi motor. Plasio sam se da ce da me zovnu odmah I kazu otisle dizne :)

 

Sta je savet za duzi zivot dizni, da potrosim benzin do kraja pa da mu natocim svez rezervoar ili da nastavim ? Plovak nije radio, pa Sam slabo vozio benzin I ja.. Sipao par puta za po 1000din zbog velikog servisa I par poslednjih dana kada sam ga forsirao.. Ne pamtim da sam ga od kupovine ikad upalio na benzin do pre 15-20 dana, u 2 navrata sam nakon voznje na plin do poligona prebacivao na benzin da vidim da li radi i da osetim razliku, ali tek pre 2-3 nedelje kada je stojao na suncu i nisam mogao da ga upalim na plin, prebacio na benzin i tu je pocela cela muka jer nisam imao izbora. Zamenio sam filter plina a sta je izaslo iz njega je brutalno. Ceo kilogram peska cini mi se. Tako da mogu samo da zamislim sta se nalazim u kompletnoj instalaciji.  Filter goriva je zamenjen na velikom servisu, a tada na servisu majstor je potrosio i ceo benzin (eto tu je radio na benzin doduse), pa je isao da ga dopuni, tako da se nadam da je i to bio razlog sto je benzin bukvalno od pre zime bio potrosen i sve se zaprljalo u tom procesu.

 

Svakako planiram da zavrnem plin i ne koristim ga vise. Ako smem zbog zakona ja bih i plinsku bocu u podrum da stavim pa tek pre registracije da oteram auto da mi skinu plin i uradim vanredni tehnicki pregled, sada me izadje skupo i ne bih da to radim. jer je registracija do februara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se razumemo.
Imženjeri nisu glupi. Nekad malo odlutaju ali ...
Dakle, ako se uređaji koriste kako je predviđeno i po uputstvima problemi se svode na minimum.
Ja sam prethodni auto vozio deset (10) godina na TNG i sa istom pumpom se i danas vozi.
Ovde je problem tip uređaja koji ne odgovara ovom motoru.
I pored toga se može sačuvati pumpa goriva ako se pridržavamo osnovnog pravila a, to je vožnja hladnog auta na benzin dok ne postigne radnu temperaturu.


tt

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Mijailović P. said:

Ovde je problem tip uređaja koji ne odgovara ovom motoru.

 

Zasto mislis? I kakve to veze ima sa radom motora na benzin, posto kazes ovde je problem?

Edited by kaskabgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretski to ispunjava uslove rada a u praksi je #ranje.
Jednostavno za MPI sistem su ljudi (inženjeri) osmislili adekvatan uređaj koji kopira rad računara, koji opet upravlja radom dizni.
Suština je dozirati smešu u cilindar kada je to predviđeno kako bi iskorišćenje bilo maksimalno a to rezultira približnom smagom motora.

tt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se da je venturi sistem u sustini slican karburatorskom sistemu i da to ovde nije tako vec svaki cilindar ima svoju diznu.  Ali opet mi nije jasno kakve to veze ima sto njemu lose radi na benzin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prethodnom vlasniku je bilo teško da svako startovanje prebacuje na benzin, što podrazumeva manje vožnje na isti, pa je došlo do zapušenja dizni.

 

tt

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otisao po kola. Pale iz prve, gas primaju super. Proveren pritisak u pumpi, 2.5 - 3.0 pod gasom (ako sam lepo razumeo). Kaze sve je to dobro. Dizne su bile katastrofa.

 

Majstor kaze da sledeci put kad menjam filter goriva, stavim aditiv u benzin, ali NIKAKO pre zamene filtera goriva. Ja sam ga menjao pre 2 meseca na velikom servisu. Sta mi je ciniti ? Da ga zamenim opet u toku leta i sipam aditiv ? Da ne diram nista ? Ja sam "nacuo" da kada se stavi aditiv tu bude nekih trajnih posledica, ali opet ne znam puno o tome.

 

Kakva je situacija ako ne vozim plin uopste, ima li tada negativnog efekta ? 

 

Generalno hvala svima na savetima i ideji da su dizne, sta god da se desi auto ima drasticne promene u radu sada :)

 

Btw, filter goriva je lako i brzo za zameniti ?  

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena filtera goriva je smesna, tipa 500-800 dinara. Ne znam kako je na benzincu i gde se tacno nalazi, ali mislim da je moguce da ga zamenis sam. Nema tu neke filozofije preterane. Samo posle das kontakt par puta da pumpa napuni filter gorivom.

 

Za aditiv ima razlicitih stavova i za i protiv :) neko kaze super je, neko da nije dobar za motor... I ja sam sve blizi tome da sipam na pun rezervoar :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro a da bih sada bio dobar I brizan vlasnik :) , da li da nakon 2 meseca I ovih problema menjam filter goriva ovih dana ili da ga ostavim tako  za sada ? Sada imam fobiju da se ne zaprljaju dizne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li 500njak dinara vredi razmisljanja tipa "a da li je...?"?

 

Iskreno mislim da nema potrebe da menjas filter jer, kao sto su kolege i navele, tebi su dizne otisle od nekoriscenja, a ne od koriscenja :) 

 

Ali opet, kad je sad sve tiptop, filter je malo ulaganje spram onoga sto si uradio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro ti majstor reče.
Sad će filter biti prljav...
Nakon zamene istog, sipati aditiv na 10-ak L čorbe pa sprži.
Osposobi plinski uređaj.
Pali na benzin i ćeraj dok se ne ugreje na 40°-50°C.
Sipaj aditiv jednom godišnje i glava neće boleti.

tt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenjen filter, sipan aditiv, dodato jos benzina. Zanimljivo je da se ciscenjem dizni resilo i ono drmanje u drugoj na 2000 obrtaja, a ja zbog toga radio i veliki servis i set kvacila :D  

 

Jedini problem koji je za sada vidljiv ovako je ipak malo duze verglanje, ali daleko krace nego ranije. I to vergla 3-4 sekunde i upali, ranije sam morao 4-5 puta da verglam po 6-7 sekunde + da drukam gas. Tako da je znatno poboljsanje, kao drugi auto. Nadam se da nece na prvu vrucinu i 40c opet da se ugusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada nakon 30-ak kilometara, jos jednom da se pohvalim, srecan sam kao da sam ga sada kupio a ne pre 3 meseca :) Sve sto sam do sada odradio, set kvacila, veliki servis, amortizere, spone, jabucice, pogace, filtere pa na to hladnjak, manzetne, spoilere bocne, tek sada vidim i osetim. Morao sam muziku da gasim da vidim da li motor radi koliko se ne cuje i nema vibracija ni lupkanja.

 

Ostaje samo to verglanje od 3-4 sekunde gde opet ide taj osecaj da mi trazi da mu drukam gas ali ja to necu da radim vise, jutros na suncu je bio doduse jos nema 40c ko sto je bilo i sto ce biti, ali sam iz drugog verglanja tek upalio. Osetim kako pocne ta vibracija i znam kada ce da upali. Sta jos ostaje oko toga da se proveri ? Sauh ? Vazduh neki ? Ovako u voznji prede, gas prima bez ikakvih problema i nema gusenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...