Jump to content
FAS Goran
kocko rocko

Fiat Bravo/a 1.6 - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Pozdrav svima

Imam problem sa Bravo 1.6 16v 97. god. Nece da upali na benzin, vergla kao da nema benzina, ne daje nikakav znak. Imam ugradjen obican plin (nije sekvent) i na plin hoce da upali. Pre nego da se javi ovaj problem poceo je da zeza ler gas, stalno je obarao ler gas, ponekad radi normalno a ponekad padnu obrtaji, cak se i ugasi. I sada na plin isto se ponasa ponekad drzi ler na oko 800, a ponekad se ugasi. 

Da napomenem, pumpa za benzin se cuje kad dam kontakt, znaci nije do nje. A dok motor radi kad izvucem dzek od step motora apsolutno nista se ne menja u radu motora. Tako se ponasao i na benzinu, isto tako sada i na plinu. 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivanf

 

Pogledaj isti problem na početku teme na kojoj smo sada:

On 3/19/2010 at 8:25 PM, kocko rocko said:

naime imam bravo 1.6 16v `97 god. Auto ima ugradjen obican plin ( ne sekvent ) . Ne znam koliko je to bitno ali problem je sledeci. Kad pokusavam da upalim auto ( na benzin) auto vergla super medjutim nece da upali. Posle duuuugog verglanja kao da upali medjutim masina se ugasno gusi trokira na 400-500 obrtaja i izbacuje dim iz auspuha u velikim kolicinama...

On 3/19/2010 at 8:37 PM, Niksha said:

Ako se mnogo vozi na plin, a samo pali na benzin, moze biti da stradaju dizne. Ako sve od struje valja (svecice, kablovi, bobina), posle su na redu dizne za proveru. ;)

On 3/19/2010 at 8:57 PM, Martini said:

Dve varijante. Dizne koje cure(kaplju) u mirovanju ili gasni reduktor koji je dihtuje. Sto se tice dizni ciscenje. Najbolje je izvaditi dizne napolje i proveriti ih na zaptivenost. U najgorem slucaju ostecenja dizne(danas sam imao taj slucaj u radionici) ne pomaze ciscenje, nego moraju da se zamene. Sto se tice reduktora servis membrana i cicenje sto ukljucuje i gasni ventil na njemu. Bitno je samo da strucnjak odredi sta je u pitanju od ove dve stvari. Voda kao proizvod sagorevanja je normalna narocito pri voznji na gas.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, hvala. Potrazicu resenje ovde u ovoj temi, a ako ne uspem onda pravac majstor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da mogu biti dizne, ali ipak cu morati kod majstora, prvo na dijagnostiku pa onda dizne na proveru. Vidim da neko spominje i senzor polozaja radilice. Ako on pravi problem valjda ce ga komp prikazati. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako na tng radi a na benzin ne prvo bi utvrdio da li radi pumpa goriva. Ona kada se da kontakt treba da zazuji neke 3 sec nabije pritisak i onda se pali. Ako ne zuji onda resavati problem pumpe. Ako zuji ici dalje . Gledati pritisak goriva dizne.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pumpa zuji, nije do nje. Jel moguce da uopste nece da upali ako dizne zezaju? Trebalo bi valjda da da neki znak, a meni vergla kao da nema goriva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pumpa moze da bude nespravna iako radi-zuji.

Skini dovodno crevo benzina koje dolazi sa pumpe na dizne pa vidi ima li pritiska a najbolje izmeriti tacno.

Takodje moze problem da pravi i regulator pritiska goriva koji se na 1.6 nalazi u kucistu pumpe pa da opet nemas pritiska iako pumpa kao radi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih skino dizne sve sa onom cevi na kojom su nakacene sa dovodom goriva izvadio iz usisne grane , ispod stavio neku hartiju ili krpu. Ili mozda svaku brizgaljku u plasticnu flasu. Nekog bi stavio da proba da startuje motor pa bih gledao kako brizgaci rade .853ebb8f3b268558e169981f91915901.jpg

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da su dizne problem morao bi barem da se zakaslje, pa cak i da su pocrkale sve opet bi benzin malo isao kroz njih jer pumpa gura gorivo. Sto kaze tox najbolje za pocetak skinuti dovodno crevo dati kontakt pa videti da li ide gorivo, to je 5 min posla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.7.2019. at 6:10 PM, ivanf said:

Pozdrav svima

Imam problem sa Bravo 1.6 16v 97. god. Nece da upali na benzin, vergla kao da nema benzina, ne daje nikakav znak. Imam ugradjen obican plin (nije sekvent) i na plin hoce da upali. Pre nego da se javi ovaj problem poceo je da zeza ler gas, stalno je obarao ler gas, ponekad radi normalno a ponekad padnu obrtaji, cak se i ugasi. I sada na plin isto se ponasa ponekad drzi ler na oko 800, a ponekad se ugasi. 

Da napomenem, pumpa za benzin se cuje kad dam kontakt, znaci nije do nje. A dok motor radi kad izvucem dzek od step motora apsolutno nista se ne menja u radu motora. Tako se ponasao i na benzinu, isto tako sada i na plinu. 

 

 

Taj problem sa gasenjem imam i ja 

Promenio sve sto je moglo da se promeni u zadnjih 2 meseca i ako ti je za utehu,nisam resio problem

Nekad padnu obrtaji na 0 pa se vrate na 850 a sve cesce padnu i ugasi se

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno da je pumpa crkla ili neki relej za nju ako ga uopste ima. U svakom slucaju ide kod majstora da se resi pumpa i dizne da se ociste, pa cu javiti rezultate svega. 

A sto se tice ler gasa izgleda da tu nema pomoci, ovaj motor izgleda da ima neku fabricku gresku, niko to ne moze da resi.

Hvala miljanxXx sto si mi potvrdio to, da ne bacam pare dzabe :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se nesto slicno desavalo, ali ja ga upalim na prvu i auto se odmah ugasi. Posto me plovak zeza, pa mi uglavnom pokazuje rezervu (a ne mogu doci do njega od boce za plin) obicno se odvezem na plin do benzinske, dolijem za neke 2000 - 3000 din goriva i pali normalno. Od pre nekoliko dana, poceo je i meni da obara obrtaje na 0 i samo sto se ne ugasi ali samo na benzinu. U voznji se ponasa normalno. Ono sto sam uvideo da kada mu padnu obrtaji pocne preko 3000 obrtaja da izbacije crn dim. Povremeno takodje izbacuje sivkast dim. To prepisujem lambda sondi i glavnom kocionom koji je otisao. Jeste probali lambdu da raskacite?! 

Edited by sima21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ujutru i ja imam taj problem,upali i ugasi se

I tako dva tri puta

U voznji ide extra

Ali je problem taj ler,kad se izbaci iz brzine ili pritisne kvacilo

Menjao sam i lambda sonde,i vozio sa otkacenim sondama

I opet nista 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm. Mora da imas onda neku malu pukotinicu na crevu. Preveri crevce sto ide ka map senzoru. Ili nadji drugo pa probaj samo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se totalno ohladi, tek iz drugog-treceg verglanja upali. Kada upali, jedno 5min cujem lupkanje napred ispod haube, a dok ne prestane to lupkanje desava se da pri najmanjem gasu na leru, obori obrtaje ispod 1000. Ako forsiram i dajem jos gas ode preko 2000 ali onda vise ne reaguje, pocne da obara opet, ugusi se il sta vec, auspuh iza cist. Cim prodje tih par minuta, auto radi kao podmazan. Super prima, daje, nema dima, sve odlicno. Ako ga ugasim na samo pola sata, sat, lakse pali i ne gubi obrtaje.Benzin.

 

Medjutim, problem se javio pre 2 dana. Kod majstora sam video da je gumica na usisnoj grani nestala (slika), prethodni vlasnik ugradjivao plin za medalju. To je zatvoreno sada, sredjeno, i kod majstora auto je upalio lepo ali je tamo bio samo sat vremena.. Evo jutros ponovo ista prica.

 

Ikakve ideje na sta moze da se sumnja ? Ne planiram plin da koristim vise, a isto je i sa plinom, iste muke nekada i ne uspem da upalim na njemu uopste.

 

Od lampica se nista ne pali.

Bravo 1.6 16v

 

mko300.jpg

 

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server / spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zimzim

 

Da li palis na plin ili benzin ?
Kada das kontakt kljucem da li sija lampica za greske kompjutera ?

Preprodavci znaju da izvade sijalicu.

 


 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=22681]zimzim[/mention]
 
Da li palis na plin ili benzin ?
Kada das kontakt kljucem da li sija lampica za greske kompjutera ?

Preprodavci znaju da izvade sijalicu.
 

 
I plin i benzin. Pre 3 meseca sam ga uzeo. Uradjen veliki servis, zamenjeni kablovi, svecice, bobine, set kvacila sve korpa, lamela i druk lager, prednji amortizeri, spone, jabucice, pogace. Zamenjeno ulje, nove manzetne, hladnjak. Nov donji oscilacioni nosac..

Imao sam problem sa detonacijama na plinu, od kada je zatvorena lepo ova usisna grana na tom mestu nema ih vise uopste. Taman sve skockao i sad mi se javio ovaj problem, zato pitao za misljenje.

Rekao sebi da cu da batalim plin jer ja kao novajlija osecam ogromnu razliku u rad motora na benzin i prezadovoljan sam. Kako je lose ugradjen obican plin i potrosnja mu je oko 15, radije bi da si vozim na benzin. Ali onda me strefi ovo..

To jako lupkanje i ne primanje gasa 5min dok se zagreje.. Ostavio ga sinoc kod majstora makar na 10 dana dok ga ne sredi ipak, ali bi spavao mirnije ako dobijem neko misljenje

Sent from my PSP3530DUO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto meni pada na pamet kada nece da upali iz prve na benzin , nego iz vec nekog kasnijeg pokusaja , je da gubi pritisak goriva kada ostane ugasen.

Jedna od stvari da se to proveri je da se pre paljenja par puta da kontakt kljucem i saceka da pumpa odzuji svoje. i tako par puta . I ako onda upali iz prve , ja bih rekao da gubi pritisak goriva u mirovanju.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

I pitao sam te za check engine lampicu. Da li je sijalica uopste ispravna .

Jer je to trik preprodavaca.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To lupkanje su ti verovatno hidropodizaci ako se cuje iz gornjeg dela motora to jest glave.

A ako nisu lupkali pre nego sto si zamenio ono "trkacko ulje"iz druge teme onda moze biti do toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam stigao da odgovorim.

Davao sam kontakt, nekako mi bilo logicno da probam to, medjutim nista. Tu sam gde jesam da nemam kompetentne automehanicare sa malo sirim shvatanjima, sve je to zatvorenog uma na osnovu licnog iskustva i opravke. Nece ni da cuju za hidropodizace ili da je problem u ulju jer oni sve znaju.. Zato volim forum jer tu dobijem zelju da naucim na svoju ruku i petljam sam po autu.

Navodno je ocistio usisnu granu, filtere, starter namestio bilo do njega, i nesto oko pumpe goriva.

Danas cekam da mi zameni hladnjak jer je bio busen i plovak koji je bio nefunkcionalan.

Kaze da je sada sve kako treba, samo da sacekam na ugradnju.

Hvala na savetima, jer ako se opet ispolji neki simptom vreme je da pocnem sam sa zamenom ulja za 20k
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa drugari, poceo Jul, imam pravo da resavam nadam se i poslednji problem. Sve ostalo sam sanirao uz manje troskove u medjuvremenu, nesto sam nesto sa majstorom.

 

Ostaje paljenje na benzin koje je mucno svakog dana. Ovog puta sam snimio doduse da bude lakse, ceka se plata za neke opravke i kontrole ali u medjuvremenu ovako.. Prvi put da zanemarimo, hoce nekad da prebaci i odzuji, sve ostalo na klipu govori samo po sebi. Kada je upalio, ono padanje obrtaja je dok pokusavam da odrzim na ~2000, znaci ne pustam ja pedalu vec on guta. A i to lupkanje metalno je tu i cuje se dobro, tako da nije do moje glave.

 

Da me klasicno majstor ne odere jer ovde ima sirok asortiman da mi lista moguce probleme, da se pravim malo pametan i na sta da obratim paznju ? Pokusao sam par puta i na 5min da dam kontakt pre prvog verglanja ne bi li pumpa nabila pritisak ali nista drugacije. Da napomenem isto da kad sam vozio na plin, ako stanem, ugasim, prebacim na benzin, upalim ga iz prve odmah..

 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/2/2020 at 6:51 AM, zimzim said:

Da napomenem isto da kad sam vozio na plin, ako stanem, ugasim, prebacim na benzin, upalim ga iz prve odmah..

Dakle, kad je već zagrejan motor (jer si vozio na plin), staneš, zaverglaš na benzin i upali bez problema.

A, kad je hladan motor (je l' kao na klipu gore?), onda se muči sa dugim verglanjem i kad upali radi nemirno u leru?

 

Imao sam Bravu 1.6, kasnije i Stila 1.6.

Tada mi je rečeno da klapna gasa bude uzrok variranja obrtaja u leru, a da su dizne u problemu ukoliko motor jedva pali kad je hladan, a bez problema kad je zagrejan.

Razlog zašto se muči da upali hladan, a kad je zagrejan pali bez problema, je činjenica da dizne moraju više benzina brizgati kad je motor hladan, a pošto su začepljene one to ne mogu da rade kako treba....međutim, ta ista dizna radi dovoljno dobro kad je motor zagrejan jer tada motor ionako traži manje (20%-30%) goriva nego kad je hladan, i onda tada uspe da ubrizga dovoljno goriva iako je kilava...

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da si probao i onu staru oprobanu varijantu, isključiti GAS i nekoliko dana voziti isključivo na benzin.
Samo se tako može objektivno sagledati problem.

tt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Abarth Dovoljno je da ga samo upalim na plin, cim ga ugasim i prebacim na benzin on odmah pali iz prve, doduse moram da sacekam mozda malo da pocne da prima gas kako treba. I ja sam sumnjao na dizne, eventualno pumpu goriva ali kako stoje stvari bice i da nije do pumpe. Sauh isto nesto na sta me svi generalno upucuju. Problem je sto sam juce obisao 4 majstora u Leskovcu, niko ne zeli da dira oko auta kad vide da je ugradjen obican plin, uslovljavaju me sa kompletnim vadjenjem da bi uopste zaprljali ruke. U ovom trenutku meni je to van svake pameti. Tako da ne mogu da nadjem nikog ko bi ocistio dizne.. Ne znam da li ima u okolini Nisa negde. Lepo odem i kazem vadi jedno po jedno ako treba, medjutim ovde je bar stanje katastrofalno kod majstora, ako nemas 2008+ godiste, sam na svome si.

 

@Mijailović P. 5-i dan vozim na benzinu, eto juce svratio do kolege, on prebacio na plin da bi video da prima gas odmah, kako nisam nasao majstora primoran sam bio ocajnicki da pitam za savet i kolegu koji nije mehanicar ali zna dosta vise od mene. Kad kazes iskljuciti gas, mislis da mu zavrnem sve totalno ? Ne znam puno, ono sto znam je napred na 2 mesta gde smanjujem i povecavam, ili pak mislis na bocu iza totalno da se zatvori ?

 

Hteo sam da forsiram benzin ali juce mi se desilo da u gradu, zbog ogromne guzve i velike vrucine, jedno 10 minuta cekam na semaforu, pomeranje napred metar po metar maltene u leru je radio svo vreme. Kada sam izasao na cistinu odmah sam osetio kako auto pocinje da koci, da se gusi na gasu. 300m dalje izgubio je kompletnu snagu, pedala nije reagovala. Morao sam da ga ugasim, sacekam 10-15 sekunde, da ga upalim i da mu dam po gasu dok se stabilizuje. Definitivno kao da je nesto zaprljano, sto opet svi kazete i ja smatram da su dizne. Jutros prebacio na plin jer sam imao zelju da jednom bez verglanja i nabivanja sebi pritiska upalim i podjem do firme, upalio kao metak. Jedno 200m dalje sam stao, ugasio i prebacio na benzin, upalio iz momenta bez verglanja, culo se lupkanje i malkice je zezao na jacem gasu ali to je trajalo 20 sekunde najvise.

 

Ako ne nadjem majstora i servis, jedino da kod ovog kolege skidam dizne i da ih menjam, ne znam koliko je isplativije ciscenje od zamene, za zamenu imam kompetentnog coveka, medjutim verovatnoca je da ce da me odere zbog izgovora da mora da se vadi glava motora zbog dizni.

 

Bas teska situacija, pocinjem da gubim volju a bukvalno nije problem do mene i mog dzepa sve dok je u granicama realnog.

Ispada da kada je hladno vreme palim na plin pa prebacim na benzin umesto obrnuto.. bice papreno zimi ako bude hladna a ne nadjem majstora.

Edited by zimzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...