Jump to content
FAS Goran
Srdjan Cvetic

Fiat Bravo/a/Marea/Marengo JTD / TD - problem sa strujom

Recommended Posts

Ovako....krenuh danas da malo majstorišem oko sijalica na autu i da zamenim sijalice na svetlu u kabini. Izgleda da sam naopako stavio u svoje ležište jednu sijalicu i u trenutku sam čuo - cak. :lol:

Naravno, svetla nije bilo (kao i dima :p ) i pomislio sam da je osigurač u pitanju.

Međutim, krenuo sam u grad i u prvoj brzini auto je počeo da trza...nije ono trzanje kada stopalo minimalno osloniš na papučicu i krećeš se neravnim putem, nego baš trza.

Takođe, uočio sam da mi instrumenti - kazaljke od brzinomera, obrtomera, pokazivača temp. i kol. goriva ne rade, kao i displej sa kilometražom ne svetli nakon ovoga. Dok ostale lampice kao i osvetljenje table radi. :question:

Sve ostalo je u funkciji!!!

Da li je samo osigurač u pitanju ili sam nešto ozbiljnije "udesio"? :welcome:

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si stavljao ledice, verovatno je u pitanu osugurac, desilo mi se vec par puta na raznim autima, samo sto je prislonim, tj kad i plus i minus dodirnu diodicu u tom trenutku opali osigurac, tako da proveri, e sada ne verujem da to treba da ima veze sa trzanjem, ali sa onim na tabli moguce, ne znam da li idu preko istog osiguraca, posto ja kad sam spalio nisam vozio auto nego sam odma zamenio osigurac, sledeci put kad budes stavljao stavi prekidac na ugaseno, da ti opet ne bi izgoreo osigurac, tj samo dok ne ubacis ledicu, i njih ne mozes da okrenes kao i sijalicu kako oces, ali nece biti nista u jednom smeru rade a u drugom ne rade, znaci samo je rotiras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozzz svima posjedujem Fiat Bravo 1.9 TD 100 1998 god. I dosta sam zadovoljan ovim auto i nisam imao nekih većih kvarova,ali sada je počeo zezati,naime dešava se da kada dam kontakt ne pali se ni lampica od grijača a ni ona lampica od goriva niti se čuje pumpa,znači kada dam kontakt gori samo lampica od akumulatora,ulja i od kod ključa (i ona sada kada dam kontakt stalno stoji upaljena mada se uvijek ugasi).

Auto vergla ali neće da upali.

Bio bi zahvalan ako bi da lisvoje misljenje.Hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je problem do prepoznavanja koda kljuca.,zato ti ne da da upalis auto.

Ako imas drugi rezervni kljuc, probaj sa njim.

Mozes probati i ponovo da ih ucitas ako imas master kljuc (veliki crveni) mada postoji sansa da je "pukao" kod u motornom racunaru i onda ti ne gine ukidanje koda kljuca ili eventualno zamena centrale koda kljuca i motornog racunara i kljuceva to jest transpondera u njima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost nemam drugi ključ,a i ja sam pomislio da je to u pitanju samo mi nije jasno zasto ne pali lampicu od grijača a ni od pumpe....a desava mi se da mi pregorjeva osigurač pored malog releja koji vodi prema grijačima pa sumnjam da nije koji grijač pregorio pa ću to provjeriti,hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne pali pumpu onda sigurno nije prepoznao kod i to mu dodje blokada protiv kradje.

Ja sam na benzincu vadio cip iz kljuca i probao sam kljuc,gori lampica od kljuca,ne radi pumpa,dizne ne bacaju gorivo a nema ni varnice na svecicama u tom slucaju kada kod nije prihvacen.

Kod dizela je verovatno povezano i sa grejacima pa ni oni se ne pale ako kod nije ok mada za ovo nisam siguran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajoj ko će mu znati nemam nikako vremena da odvezem auto majstoru ili su zauzeti ili ja ne mogu,sada mi se lampica od ključa gasi kao što je normalno i auto upali ali ružno radi i mislim da pali bez grijača pošto mi se još uvijek ne pali lampica od grijača kao i ona od pumpe a ne radi mi ni obrtomer a ni klima tako da nemam pojma ništa dok sa majstorom ne vidim,,pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan krenem da upalim auto, dam kontakt i samo se sve pogasi, sve lampice, km sat, radio... Ponovo dam kontakt i polude cajgeri, svi vrte gore dole, čuju se releji kako prekidaju i opet se ugasi sve. Posle toga mrtav auto. Probam   da ga upalim na kablove, ni da zavergla, rekoh loši kablovi, probaću sutra sa boljim, pošto sam kretao sa posla a imao na raspolaganju službeni u kome su bili krš kablovi. Sutradan probam da upalim i ista priča. Prebacim svoj akumulator u kolegin auto da ga probam (varta sa gelom stara 1.5 god) kod njega upali bolje nego njegov. Očistim kleme, vratim akumulator, kontakt i upali bez problema. Proverim da li puni alternator i puni. I od tada radi normalno.

 

Ima  li neko ideju šta, kako, zbog čega? Da napomenem, auto se svakodnevno vozi.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ček malo,ako je kod kolege upalio normalno onda valjda ne moze biti do akumulatora osim ako se nekim cudom regenerisao prilikom prebacivanja u drugi auto...

Meni to vise deluje kao slab kontakt.

Ako si vec cistio kleme proveri jos kakva je masa ali drugi kraj,onaj koji se pricvscuje na sasiju auta,verovatno tu gubi spoj.

Odvrni sraf i ocisti podlosku i lim na koji naleze.

 

edit:ako kazes da je sad ok onda je verovatno bilo do kontakta na klemama.

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce je da su ti kleme bile prljave ili raspustene.

:yes 

Izvinjavam se Andreji, na brzinu sam pročitao post....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, preko noći auto mi iscrpi struju toliko da ne može skoro ni da zavergla.

Konkretno jutros (a vozio sam ga juče) krene da vergla i tako istroši svu struju.

Sada popodne kada sam se vratio sa posla, uzeo sam lepo unimer, skinuo minus klemu i ubacio unimer između kleme i minus akumulatora. Rezultat je 0.29, a na unimeru sam stavio 20A.

 

Moje pitanje samo da budem siguran: da li ovo znači da vuče ~500 mA (miliampera) struje?

0,29*2=0,58 (rezultat koji bi bio da sam na unimeru stavio 10A)

na dobijenih 0,58 oduzmemo nulu i to je oko 580 mA?

 

Da li sam dobro shvario? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ti popodne kad zavrsis voznju skini mu minus klemu i ostavi ga do ujutru, pa ujutru vrati klemu i probaj da upalis...ako upali znaci nije akumulator....

A to ti je 0,29 A, a m je mili znaci 10 na -3 sto mu dodje 290 mA.... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,29 je na 20A

dakle tvojih 290 na 10A puta 2 je ipak 580 mA, što znači da sam ipak u pravu :)

 

Hvala na odgovoru. Hajde da vidim hoće li još neko da potvrdi moje sumnje. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

20A skala znači da meri do 20A 0,29A je 0,29A i kada je skala na 20 i na 2 i na 100A, a to je 290mA kao što ti je i rekao Nikola.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm... jeste, u pravu ste. :)

Generalno i Nikola što je rekao za akumulator, moguće da i on zeza jer je star 4 godine. Dodatno je ovo što mi negde gubi struju. Mada, 290 mA ne bi trebalo preko noći da izvuče ceo akumulator.

@Nikola, nije baš da je sada krenuo da zeza... Zeza me od ovog (nazovi) leta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno idem napolje i skidam minus klemu, to nije sporno. Ali pre toga ću ga upaliti malo na bar 5 minuta da se dopuni...

Bar ću biti siguran sutra ujutru da li je akumulator dobar, ili mi vuče struju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 minuta ce vise da mu skodi nego sto ce mu pomoci, jel gasis sve potrosace pre paljenja auta?

Burazer ima problema sa akumulatorom jer vozi samo do posla i nazad, uglavnom relaciju od 8-10 minuta i onda se cesto desi da ne moze da upali ... juce se meni desilo sa njegovim kolima da je ostavio svetla i ventilator upaljene, ja ugasim ventilator i nisam video svetla, kad sam pokusao da upalim auto, poceo da kaslje i morao sam na kablove da komsijinim kolima da palim

Edited by beli_Punto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...