Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ayrton Senna - The Movie

Recommended Posts

Uopste me ne iznenadjuje ovakva analiza. Kao klinac sam bio, a i dan danas ostao, veliki fan Senne. Zao mi je sto se sve zavrsilo kako se zavrsilo iz gomile razloga, a sam sport je izgubio potencijalno veliko rivalstvo izmedju njega i Sumija u zadnjoj deceniji 20. veka. Verujem da bi mozda nadmasilo i cuveno F1 rivalstvo F1 izmedju Senne i Prosta.

Odgledao sam puno analiza Sennine voznje, jednostavno je covek imao neverovatan dar bukvalno plesa na ivici ili cak i preko nje. Otuda i nadimak "Rain Man", jos od samog starta F1 karijere i cuvene trke u Monaku - kada je u nejakom Tolemanu po pljusku uspeo da prestigne maltene ceo karavan, ugrozi i samog Prosta, ali je trka nazalost bila prekinuta. Ili cuveni "Lap of the Gods", Donington '93. kada je ovog puta opet u slabijem McLarenu uspeo da po kisi, u startnom krugu nadoknadi 4 pozicije i izbije na prvo mesto ispred te godine dominantnih Williamsa. Mnogi taj krug smatraju najboljim i najuzbudljivijim u F1.

Gledao sam i neke tehnike njegove voznje, recimo u prolazu i izlasku iz krivine... Nije bilo rapidnijeg pustanja i stiskanja gasa kao kod vecine, nego bukvalno konstantno "tabanje" po gasu u neverovatno brzim impulsima. Lepo se videlo i u prikazima sa telemetrijskih ocitavanja. Postoje gomile analiza kako se to odnosilo na odrzavanje obrtaja i ponasanja motora, ponasanje i prianjanje celog bolida... Zaista impresivno. Onda i ne cudi takva dominacija u pojedinim trenucima, u odnosu na klupske kolege... I imao je ogromno samopouzdanje, glad za pobedama, dozu lucidnosti i sportskog "ludila" - ali sve se to promenilo fatalnim prelaskom u Williams. Koji je te sezone (kao i ostali timovi) morao da izbaci aktivno vesanje. Ceo FW16 za 1994. je bio samo preradjeni bolid FW15C koji je bio projektovan za aktivno vesanje. Nekako se tu Williams najlosije snasao, kompletna testiranja i pocetak sezone se FW16 (i Senna i Hill) mucio sa bukvalno nepredvidivim i ocajnim ponasanjem na stazi. Sto je vodilo iz problema u problem, 0 bodova Senne u prve dve trke, pritisak Sumija i dolazi kobna 3. trka sezone u vidu Imole.

Sto se ostalih tice, a za koje se cude da ih nema na listi - pomenuti, a koje ja pamtim, Prost, Mansell, Hakkinen, itd. su bili odlicni i stabilni vozaci. Ali i previse stabilni :) , bez te doze voznje na ivici poput Senne i onoga sto je privlacilo publiku. Prost je nosio nadimak "Profesor", Mansell opet imao manjak srece u karijeri i mogao mnogo vise...

Sto se danasnjih vozaca tice, obozavam da gledam Maxa. Prelezao je decije bolesti i odusevljava me ta doza njegove drskosti, a tehnicki izrasta u vrhunskog vozaca. U nekim detaljima me ponekad podseti na velikog Sennu. Tu su potencijalno Leclerc i Norris. Hamilton i Vettel su veliki sampioni, ali su mi uvek bili nekako "sigurica" - sve je dobro dok funkcionise dobro, kukanje na sve moguce sitnice...

I na kraju - nije bez razloga Senna od samih F1 vozaca izabran za najboljeg ikada. Mozda i najvece priznanje, uz doprinos bezbednosti F1 (poslednji vozac F1 koji je izgubio zivot), kao i ljudske kvalitete i fondacije koje su ostale iza njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sena jeste bio dobar vozač, brz i uporan ali imao, je u onu dozu ciganluka u doba formule kada se vozilo korektno i fer. Sećam se da je Menzel hteo da ga istambura upravo zbog provociranja na stazi. Kočio je gde ne treba, gde niko ne koči i time dovodio protivnika u rizik od naletanja. 

Mezel je bio odličan ali i veliki maler. Brz i željan te titule tako da je uvek bio spreman za beskomromisnu ali fer borbu 

Prost je previše kalkulisao, vozio proračunato samo da osvoji njemu dovoljan broj bodova. 

Šumaher često išao kvarno na protivnika pto stavlja veliku mrlju na neke njegove titule. 

 

Šta bi bilo kad bi bilo......... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan lep post i sve se slazem, ali kako si iz sveg tog spiska mogao da propustis Alonsa? :D Meni je Alonso jedna od najvecih senzacija otkad gledam F1. S tim da sam ja ipak mladja generacija, pa nisam gledao dok su vozili Prost i Senna, i Sumaher u Benettonu, samo sam propratio dokumentarce i snimke :D 

 

Alonso mi je takva kombinacija sirove brzine, izdrzljivosti, snalazljivosti, da se to prosto retko vidja. Zao mi je sto mu se nisu namestile kockice da uradi vise u svojoj karijeri. Max mi jeste brz i svakako jeste jedna od senzacija moderne F1, ali mislim da nema takav skup osobina kao Alonso, mislim da mu fali malo tehnicke strane i te neke pameti, takticnosti u pristupu :D Za njega bi idealan opis bio onaj nas popularan hashtag #pungas :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vise sam se osvrnuo na ovu stariju generaciju vozaca, po mom skromnom misljenju zlatno doba F1 u svakom smislu. U krajnjem slucaju i za gledanje, daleko atraktivnije nego u zadnjoj deceniji kada F1 gubi publiku, takodje opravdano.

A sve je tacno za Alonsa, i ono sto je izuzetno bitno - njegova multidisciplinarnost. Fali mu jos Indy, da bi osvojio "Triple Crown" (Monaco GP, Indy, Le Mans) i bio bi tek drugi covek kome bi to poslo za rukom, posle Graham Hilla. Mislim da mu je ovo treci pokusaj na Indy, a koliko sam pratio, ove godine bice tek 26. na startu u svom Arrow McLarenu.

Sto se Maxa tice, takodje se slazem da je u pocetku bio du*e-glava :D sa totalno suludim pokusajima i idejama. Ali se sve to polako sleglo, kazem, nekim detaljima, gladju za pobedama, sportskom drskoscu me podseca na Sennu i volim da ga gledam. Na taj nacin su obojica gradili/grade imidz beskompromisnih boraca, koji nece popustiti u duelu. A rezultat toga se video u brojnim Maxovim duelima i prosle i ove godine. Takvi vozaci privlace publiku, svaka cast i Vettelu i Hamiltonu na umecu i titulama, ali ni jedan ni drugi nisu moj "cup of tea" za gledanje.

Pomenuh Sennu i samo jednu od stvari u vidu tehnike gasa, posebno je bilo dominantno u turbo-eri F1... Ima gomila videa na tu temu, a evo jedan poprilicno pitak i relativno kratak, sa sve grafikonima sa telemetrije (obratiti paznju kako ga opisuje timski kolega Palmer :D), vredi odgledati:

 

 

 

I evo jos jedan kratak i ineteresantan... Voznja Honde NSX, na prezentaciji Honde na stazi i druzenju sa novinarima:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za dve godine stiže igrana serija o Seni

 

senna_gp_italie.jpg

 

Netfliks je objavio da će 2022. godine objaviti miniseriju od osam epizoda u kojoj će glavna tema biti život i karijera legendarnog brazilskog vozača Formule 1 Ajrtona Sene. Serija će biti urađena u saradnji brazilske kuće Gulane i porodice Sena koja je omogućila pristup jedinstvenim podacima i jedinstvenom sadržaju za ovaj projekat. Osam epizoda će pokazati intimnost čoveka koji je postao nacionalni heroj i koji je osvojio svet, a takođe će gledaoci moći da se upoznaju sa porodicom trostrukog šampiona u Formuli 1. Netfliks inače na ovaj način održava svoje interesovanje za Formulu 1 zato što u 2020. godini snima treću sezonu serije ''Drive to survive''. Nova serija o Seni će početi sa Ajrtonovom selidbom u Britaniju gde je 1981. počeo da vozi u Formuli Ford, a završava se smrću legende Formule 1 1994. godine na Velikoj nagradi San Marina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolid Formule 1 u čast legendarnog Ayrtona Senne

 

224189-senna 02.jpg

 

McLarenov bolid je pretvoren u umetničko delo kojim se odaje počast legendarnom brazilskom vozaču Formule 1 Ayrtonu Senni. Sennino ime je ovekovečeno superautomobilom McLaren Senna, ali McLarenov bolid koji mu je posvećen ipak je vrhunac, odnosno krajnji izraz čovekovog nesalomivog duha.

 

Nekadašnji izložbeni McLarenov bolid koji je pretvoren u umetničko delo posvećeno Senni će moći da se vidi u njegovom muzeju tokom trkačkog vikenda na stazi Imola, koji je na rasporedu od 22. do 24. aprila. Bolid je donirao italijanski kolekcionar Gianluca Tramonti, a postaće deo ''Senna Now'' umetničkog projekta francuskog uličnog umetnika Jisbara. Italijanski modni dizajner Matteo Macchiavelli je osmislio koncept odavanja počasti Senni kroz automobilsku umetnost te je bio njegov fan od detinjstva.

 

224190-senna 01.jpg

 

''Proveo sam čitavo svoje detinjstvo prateći trke i magiju svog heroja. Inspirisao me je njegov stil života i njegovo učenje, to je i dalje sa mnom i sada kada sam stariji. Harizma Ayrtona Senne, njegov karater i svi izazovi s kojim se suočio, kao i njegova humanost, dali su mi veliku inspiraciju, kao i mnogim drugim ljudima. Počeo sam da zamišljam kako da kreiram nešto što bi moglo da se centralizuje i istakne neke aspekte specijalne poruke koju je mogao da prenese: izazov, kreativnost i humanost'', izjavio je Macchiavelli za Motorsport.

 

Bolid je oslikan brojnim temama koje predstavljaju različite faze Sennine karijere, ali i života. Jedna polovina sadrži tri najpoznatija dizajna Senninih bolida, a to su Marlboro McLaren, Lotus i Rothmans Williams. Na drugoj strani je ikonoklastično delo francuskog uličnog umetnika Jisbara i sadrži teme iz Senninog rodnog Brazila, grafite i njegov mural. Jisbar će takođe kreirati jedinstvenu Senna Now NFT kolekciju koja će biti rađena tokom trka u Imoli, Majamiju i Monaku. Na kraju će bolid biti prodat, a sva sredstva donirana Fondaciji Ayrton Senna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...