Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Slobo_Srg

Fiat Bravo Mk1 - koji je motor najbolji?

Recommended Posts

Ja isto nikad nisam čuo za 1.6 a da nije 16v. To što u oglasima piše uglavnom je lupetanje teško, ljudi stavljaju u opremu sve i svašta i uglavnom ono što auto nema a oni ni neznaju šta je to. Na polovnim automobilima sam video gomilu auta sa elektro podizačima stakla a na slikama se vidi kurbla, sa 4-5 vazdušnih a na slikama jedan, sa 3 vrata a ima child lock...

Pitaš za plin da li 1.2 ili 1.6, po meni auto na plin najbolje radi sa jednostavnim plinom. Karburator, singl-point, sve ovo sa sekventom radi ali kida živce a i ugradnja je dosta skuplja. Mislim da 1.2 i nema sa metalnom granom pa da možeš običan plin da ubaciš. Ali 1.6 ima sa metalnom i tu te običan plin vadi.

Ako treba da spucaš 500-700€ za sekvent (ne znam koje su sad cene) onda taj auto treba dugo da voziš na plin da ti se to isplati. Ne zaboravi neće on baš malo da troši plina, neću da pišem koliko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja ne bi verovao ovo iz oglasa, ali sam zavirio u knjižicu Brava mog druga 1996g. pa sam video da da je postojao i ovaj motor, jer mi je on uporno tvrdio da on poseduje jači 1.6 a ja njemu da postoji samo jedan 1.6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postojala je i neka slabija varijanta motora 1.6 na samom početku proizvodnje i samo za neka tržišta.

Vrlo su retki kod nas.

Bio za nemacko trziste sa 75ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitaš za plin da li 1.2 ili 1.6, po meni auto na plin najbolje radi sa jednostavnim plinom. Karburator, singl-point, sve ovo sa sekventom radi ali kida živce a i ugradnja je dosta skuplja. Mislim da 1.2 i nema sa metalnom granom pa da možeš običan plin da ubaciš. Ali 1.6 ima sa metalnom i tu te običan plin vadi.

Iskreno, ako bih se na kraju odlucio za 1.2 ne bih ni ugradjivao plin... Pa ne moze trositi vise od 7l, tako da mi je apsurdno ubacivati plin..

Neke slabe tacke koje treba da proverim sto se tice ostatka auta, osim motora za koji se jos nisam odlucio, kada bude isao da ih gledam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu nikakvih posebnih slabih tačaka...ta terminologija je svojstvaena modelima iz 70-tih ili 80-tih godina... :D

Dakle, gledaćeš one opšte stvari koje uvek gledaš kada kupuješ bilo koji polovnjak:

- na dizalicu i kontrola trapa, kočnica, cevi i svih lonaca.

- dole na komp. da se vidi šta on kaže

- farove, gume, limariju (zazori, farbanje), stakla

- unutrašnjost (otvori sve fioke, pritisni prekidač da vidiš radi li)

Ali, pre nego što to kreneš pitaj prodavca da ti sam kaže šta sve ne radi.

Onda krećeš da gledaš i ako vidiš još gomilu stvari koje je on prećutao...obaraj još cenu jer nije bio iskren. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako kako reče nesha, nije to neki tamo krš pa da ima slabe tačke, to je makina bre :whistle: Šalu na stranu stvarno ne pada mi na pamet ništa što je karakteristično problematično i ono što znam da se povremeno javlja, to je reda 50-70€ za opravku i uglavnom se dešava kod dizela zbog nešto veće mase i nešto veće snage. Korozije ne bi trebalo da ima, kažu da se prvo javlja ispod gume na vratima dole na dnu. Sve u svemu nemaju oni neke bolne tačke, sedneš probaš i sve će ti se samo kasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto čitam ovaj topic pa se pitam.

Da li je bolja kupovina Bravo 1.2 16v ili Punto 1.2 16v ?

Motor je valjda isti, ali da li Bravo ima neke veće troškove održavanja od Punta?

Pozdrav svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo i Punto su dva različita pojma. Komfor, udobnost, ponašanje na putu... Jednostavno nisu u istoj klasi i ne mogu se porediti. S' obzirom da sam bio vlasnik i jednog i drugog mogu ovo da tvrdim iz ličnog iskustva Taj Bravo 1.2 16v sam za malo kupio isto Trofeo paket, extra, extra dobar auto sa jako dobrim kritikama, mali potrošač ali da ga voziš na benzin i da te Bog vidi.

Bravo Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru, ali ne reče mi što se ostalog održavanja tiče kako stoje stvari.

Recimo ramena, kočnice i druge periferije.

I još nešto.

Postoji li Bravo u 1.2 verziji sa 5 vrata?

Pozdrav svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo sa 5 vrata je Brava, manje više drugi model. Izuzmeš li taj specifičan način ulaženja na zadnje sedište kod auta sa 3 vrata, Bravo je pozadi dosta komforan. Alfa 147 koju ja hoću da kupim trenutno me je prilično razočarala u tom delu i u verziji sa 3 i sa 5 vrata. Na uštrb putnika pozadi su povećali kapacitet gepeka pa pozadi nema mesta da zavučeš noge ako imaš veći broj od 37. Dok se u Bravu pozadi vozim sasvim udobno sa svojih nekih 90kg/185cm.

Što se cene delova tiče ne znam koliko su iste za moj JTD i taj 1.2 benzinac. Većina bi trebalo da je jeftinija za benzinca. Nisam nešto puno menjao delova. Recimo viljuške prednje su bile oko 5000 din par, zadnji doboši oko 6000 dinara par, paknovi mislim da nisu ni 3000. Kraj spone 500 dinara. Komplet kvačilo (lamela, druk i korpa) to je za JTD sigurno skuplje nego za benzinca je bio 7000 din. Prednji diskovi i pločice su negde oko 5000 dinara par... Kao što sam rekao za JTD je to sve skuplje, diskovi, doboši, pakne, pločice sve je to veće nego kod benzinca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa je naravno skuplja od Fiata za održavanje, ali te priče kako nema dela ispod 200 eura za nju su naravno preterivanja koja nemaju veze sa stvarnim stanjem. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pre stila imao Bravu 1.4 12v 99god,i prezadovoljan sam bio.Jos je bila na plinu...A to za Alfu da su skuplji delovi jesu. Prijatelj ima 147 1.6 od 120ks radio prednji trap boom 35000.

P0427_180847.jpg P0902_182225.jpg

Eve da vidis kakva je to makina bila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možeš to i za Stila da potrošiš tolike pare.

Kupiš ramena i krajeve spona u Delti i već si na 30000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijatelju ja jedva imam za AP sport a o Delti sanjam :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa o kojoj ja pričam je JTD ili mJTD, delovi motora su isti kao i kod mog Brava a ostali su 20-ak% skuplji i ništa više. Komplikovano vešanje koje ne voli naše skrnave puteve je možda najzaslužnije za loš glas koji ih bije. Ta priča da su delovi za Alfu papreni je tačna kao i ona da je VW najbolji i da se nikad ne kvari, prelazi milion bez da mu se išta menja a troši 3-4l.

Alfa je ipak auto za klasu iznad Fiata pa samim tim i delovi treba da budu malo skuplji ali ništa tu dramatično nema. U odnosu na ono što taj auto nud delovi su najmanja stavka a i u startu su dosta jeftiniji kad su u pitanju polovnjaci. Pa ako kupuješ auto zarad sopstvenog zadovoljstva a ne da bi se drugi njemu divili onda je Alfa jako dobar izbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš to vešanje doprinosi da je Alfa 147/156 najupravljiviji auto u klasi + izvanredne kočnice,

međutim nejaka konstrukcija poda koja je nasleđena još od Fiat Tipa u mnogome narušava krutost vozila tako da ove dve Alfe imaju samo 3 zvezdice na Ncap testu :thumbdown: .

Lepo se vidi kako se pod prelama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nisu baš za pohvalu u tom delu. No ipak su to modeli koji su krenuli da se proizvode pre 10 odnosno 14 godina kad su zvezdice tek počele da se broje. Inače ovaj snimak za 156-icu je This is NOT an official EuroNCAP test, so the speed is unknown! a za 147-icu je ovo zvanični (mada sumnjam da ima razlike)

A i to sa testovima je diskutabilno, Bravo/Brava ima 2* ali je na testu model iz '98. sa jednim airbagom, verujem da bi moj sa 4 airbaga sastavio bar 3* a tu je i konstrukcijska veća čvrstina zbog 3 vrata. Tako isto i Alfe posle 2003. imaju po 10 airbagova što mora daim da po * više. Ali tih rezultata nema na žalost. 147-ica se prozvodila do 2010. i razlike između poslednjih i onih prvih su velike a an testu vidimo najstarije

Edited by Bravo JTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo se proizvodi od 2001 i spram 147 je ko tvrđava

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Alfe posle 2003. imaju po 10 airbagova...

Koja Alfa ima 10 jastuka posle 2003. godine?

Ne znam koji je to paket opreme ali sam sedeo u 156-ici u kojoj je bilo 10 jastuka ai u oglasima sam često viđao da to naglašavaju.

A Stila stvarno ne bih da komentarišem, koliko god vam bio dobar, čvrst i šta već meni to nekako nije italijanski auto. A koliko god auto bio dobar a meni se ne sviđa, đaba ja ga neću voziti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo the fortres of italia.hahaha :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ali sam sedeo u 156-ici u kojoj je bilo 10 jastuka ai u oglasima sam često viđao da to naglašavaju.

To šta napišu u oglasima... :D

Alfa Romeo 156

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=46223

156_1.jpg

Alfa Romeo 147

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=46221

147_1.jpg 147_2.jpg 147_3.jpg

Pokušaj da nađeš mesto za 10 jastuka u automobilima te klase. :thumbup:

Inače, nije broj jastuka ono što presudno utiče na ukupnu ocenu, jer i oni kineski automobili su imali gomilu jastuka, pa su katastrofalno prošli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...