NED 10 Posted September 5, 2010 To za motore je jasno, bez komentara po tom pitanju, ali.......ne treba UVEK stavljati brzinu i ubrzanje auta na prvo mesto, kada bi bilo tako, svako od nas bi mogao da "zbudzi" po jednog G2 GTI-a i imas ubrzanje i brzinu, a sve drugo na stranu...a tek o mogucnostima ne treba raspravljati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar NS 0 Posted September 5, 2010 Te nase auto-novinare a i strane kad su bili bebe, mama i tata su vozili u raketi a ne u decijim kolicima. Na otvorenom u 5 brzini pri 120km/h taj motor u Linei nece trositi vise od 6-6.5 litara.U nekom drugom testu su Fiat Bravo 1.4 16v 90ks isto tako okarakterisali kao puza. A, taj auto ide do 100km/h za 12.5 sekundi, i cini mi se max. brzina je oko 180km/h.Medjutim kad su testirali Golfa koji koristi 1.4 motor od 80ks, i koji ubrzava do 100km/h za 14 sekundi, a max. brzina je 170km/h, i za taj isti motor su rekli da je sasvim dovoljan za svakodnevnu voznju. U fazonu sta ce ti vise.Znaci Fiatov motor iako brzi je "puz", a VW motor iako sporiji je "sasvim dovoljan i solidan".Toliko o subjektivnom osecaju i objektivnosti. A mozda je i kinta u pitanju?Inace, taj Fiatov motor 1.4 8v je veoma pouzdan i jednostavan motor. Jedina mana sto hoce da trosi malo vise ulja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted September 5, 2010 VW-ov bilo koji 1.4 motor je van svakog poredjenja sa ovim novim Fiatovim,a evo i zasto:-par mojih drugara imaju te motore u Seatu i Skodi,i nit to ide,trosi,a problema gomila,narocito u Seatu,svi ti automobili su 2001 do 2004 god.(veliki servis 55 000din,kvacilo na Skodi 24 000 din....)-to je iz njihovog iskustva.-zadnju vest o VW-ovom 1.4,motoru koju sam procitao je da je u Nemackoj bilo slucajeva,na VW Polu 1.4 da su im se bukvalno ledili motori i kod hladnog starta,zimi na niskim temperaturama,dolazilo je do totalne havarije istih,naime oni najsitniji kanali za podmazivanje motora u kojima bi ostajala mesavina uljanih para i kondenza znali su da se zamrznu i zacepe-a onda ode cela masina.Da se razumemo i VW-ovi benzinci su jako dobri,ali1.6(lanac ) 1.8-odlican pa jos ako je 1.8 T-izuzetan ,ali 1.4 im se nije bas pokazao u praksi .Fiat je ranije na motorima 1.4 Barvo/Brava imao problem oko magistrale podmazivanja,koja je imala suvise sitne otvore i ukoliko se koristilo nekvalitetno ulje i zamena ulja se nije vrsila na vreme ili cak i ranije od fabricki predvidjenog servisnog intervala dolazilo je do ostecenja samog motora.Pazljiviji vlasnici ovih Fiata su to resavali redovnom zameno kvalitetnog ulja i povremenim ispranjem motora sa nekim sredstvom za tu namenu,presli mnogo kilometara bez ikakvih problema.Ali kao sto rekoh dobio sam uveravanja od par mehanicara,da ovaj novi 1.4 motor od Punta Mk2b nema bas mnogo veze sa tim starim 1.4 motorom i da je resen tih problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted September 5, 2010 Ja sam govorio o VW Golfu 5 1,4 75KS iz 2008 godine. Koliko sam razumeo taj motor se razlikuje od tih stariji (nemam pojma po čemu) i taj drugar (čiji je inače taj Golf) kaže da generalno nema problema, a auto je do sada prešao preko 120000km... Kaže da je samo išao na redovne servise tj. da ga nije negde nekad izdao da je morao da stane. Naravno, na servisima je menjao i poneki deo koji nije u standardnom spisku delova za zamenu nego kontrolom utvrđeno da su za zamenu. O cenama nismo pričali tj. nisam ga pitao, ali mogu da ga priupitam... Što se tiče potrebe za ubrzanjima... ja imam 75KS, taj Golf je išao za mnom na more i bio je tu negde po snazi sa mnom... nisam mogao da mu odem jer sam ja otvarao put pa je on brže ulazio u krivine, ali u suštini tu je negde... po meni, ta snaga koju ima moj odnosno njegov auto je neki minimum koji je potreban za neku bezbednu vožnju na otvorenom. Da možeš da se upustiš u preticanje i da ti se ne uguši kad dođe do 100km/h, da mu klima ne polomi dva klipa kad se uključi itd... sve ispod toga su gradski automobili, ali opet po BGu neretko treba malo više snage nego u nekim drugim gradovima... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 5, 2010 ...VW-ov 1,4 sa 75KS koji stavljaju u Golfa 5 troši oko 6-6,5l na otvorenom putu pri ne toliko štedljivoj vožnji.Nešto ne znam da je to 1.4 8v, već pre 1.4 16v?Takođe, ta potrošnja na otvorenom nije nikakav poseban uspeh, jer moj 1.6 16v sa 103KS na otvorenom pri vožnji u 5. brzini na 90-100 Km/h troši 6.5 L.Ako si mislio još brže od toga, onda je to druga priča... Inače, pronašao sam ove podatke:2008 Volkswagen Golf 1.416 valves in total80.1 PS ; 79 bhp (58.9 kW) @ 5.000 rpm132.0 Nm @ 3.800 rpmFuel consumption:- 8.5 urban- 5.1 extra-urban- 6.4 combined2007 Fiat Linea 1.4 8v8 valves in total 77.1 PS ; 76 bhp (56.7 kW) @ 6.000 rpm115.0 Nm @ 3.000 rpmFuel consumption:- 8.2 urban- 5.1 extra-urban- 6.3 combined Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar NS 0 Posted September 5, 2010 Ja sam govorio o novom Fiat Bravo i Golfu VI, i njihovim najslabijim benziskim verzijama.Sto se tice Golfa V 1.4 16v 75ks, evo njegovih fabrickih specifikacija za model iz 2006 godine:0-100km/h= 14.7 sekundimax. brzina= 164km/hFiat Linea 1.4 8v 78ks:0-100km/h= 14.6 sekundimax. brzina= 165km/hZbog ceka je Golf toliko brz, a Linea pravi puz? To znaju samo novinari! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted September 5, 2010 @neshaJa sam mislio na put, a ne na autoput konkretno prema CG. Uspeh se sastoji u tome da je taj Golfov 16v, a Linein 8v i Linea opet troši jednako ili više od Golfa... @AleksandarJa nisam govorio da je Golf ne znam koliko brži već samo da mi se čini da njegov motor daje nešto zauzvrat (koliko-toliko manju potrošnju) zbog manje snage što nije slučaj kod Linee (opet ponavljam - oslanjam se na navedeni tekst o Linei). Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 5, 2010 Uspeh se sastoji u tome da je taj Golfov 16v, a Linein 8v i Linea opet troši jednako ili više od Golfa... Obrnuto. U konkurenciji npr. 1.6 8v i 1.6 16v, onaj sa manje vetila će obično više trošiti (naročito što je veća kubikaža), davati manje obrtnog momenta i imati manje snage. Uvek motori sa više ventila po cilindru kao rezultat imaju više snage, a bez naročitog povećanja potrošnje.Dakle, u prednosti su oni motori sa više ventila po cilindru...njihova osobina je da će davati više snage a neće ništa značajno više trošiti...Motori sa 4 ventila po cilindru su tehnički savršeniji od onih sa 2...i kao posledica toga ne troše ništa posebno više, a daju mnogo bolje performanse...Primer:Fiat Punto 1.2 8v60 bhp @ 5.000 rpm102.0 Nm @ 2.500 rpmFiat Punto 1.2 16v80 bhp @ 5.000 rpm114.0 Nm @ 4.000 rpmObe verzije sa 3 vrata.- 1.2 8v:7.3 urban4.8 extra-urban5.7 combined- 1.2 16v7.6 urban5.0 extra-urban6.0 combinedTih 0.2-0.3L na svakih 100 Km je još kako opravdano za čitavih 20 KS više... Quote Share this post Link to post Share on other sites
alumiroi 0 Posted September 3, 2012 Evo malo da oživim temu i da podelim utiske nakon 2 godine vožnje i isteka garancije. Elem, prošla je Linija 25000 km i urađena su 2 redovna servisa. Prvi u Delti gde je auto i kupljen i nedavno kod Gorana. Fabrička preporuka za razmak između 2 servisa je 20k km ili godinu dana. To u mom slučaju ispada 12500 km nakon godinu dana što i nije neki trošak. Od sada će biti 10000 km ili godinu dana. I dalje mi nedostaje puntić sa jtd-om ali sam se navikao na manju snagu ali i veći komfor. Pošto sam auto preuzeo sa 0 kilometara prvo sam odradio bolnih 5-6000 km vozeći kao po jajima, vrlo spora ubrzanja i ne brže od 90 km na sat. Na 10000km sam se razočarao jer je potrošnja i dalje bila suluda (9,5grad i oko 7,5-8 otvoreni put) a auto je i dalje delovao prilično slabašno. Prijatno iznenađenje je usledilo tek na oko 17-18000km kada je počeo malo bolje da vuče i manje da troši. Sad je potrošnja po "PS-u" i to oko 8 po gradu i oko 7 na otvorenom (naravno ako se ne gazi). Linea lepo pliva preko ovih naših puteva i niti šta krcka niti je šta mrdnulo. Mesta ima u svim pravcima i stvarno je uživanje ići na duža putovanja mada mi često nedostaje šesta brzina ili duža peta. Mnogo joj više prijaju magistralni nego auto-putevi. Na 100 km/h se ne čiju ni motor ni spoljna buka. Na 120 je neka neprijatna frekfrencija motora, ali na 140 prede kao maca ali mi je nekako draže da krstarim sa 100-110. Do sada sad uložio u nove čelične felne i zimske gume što je bila priprema za prvu zimu. Za prvo leto su dodate blago zatamnjene folije i to više zbog zaštite od zračenja, mada lepo i izgleda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
masaivan 0 Posted February 12, 2014 Ovo za potrosnju jel to gledas sa borda ili po rezervarima, taj bord ume da bude prilicno neprecizan, ove felene to je bilo u redovnoj ponudi i jesu li u pitanju 16-tice. Quote Share this post Link to post Share on other sites
alumiroi 0 Posted March 27, 2014 @masaivan Izvini za kasni odgovor, ne svraćam često na forum. Potrošnju gledam na bordu, ali nekoliko puta sam proverio "od čepa do čepa" i bilo je tačno. Inače uvek me uteši računica da za razliku u ceni do GP 1.3mjet (bio je tada skuplji 2500 evra) mogu da se vozim do 100.000km i da kažem da sam dobro prošao. Felne su bile dodatna oprema na dinamik paket. Uz to sam dobio još što-šta jer sam kupio auto 2 godine nakon uvoza. Sada sam na 49000, još malo pa zlatna svadba. Kako ide vreme sve se više volimo. Linea me smirila skroz i više mi ne smeta toliko prilično slab motor. Auto je i dalje kao nov i veoma udoban za duža putovanja. Ništa ne škripi i ne krcka, nema gremlina i jako sam zadovoljan eksploatacijom. Ložio sam se da se poigram sa dizajnom i napravim nešto ovako ali sam odustao. Valjda me stigle godine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted March 27, 2014 sto se tice dizajna mozes da mu stavis one dodatne plastike do suzuki-a sx4 na branike,mislim da bi mu pasovalo ovako nesto Quote Share this post Link to post Share on other sites
alumiroi 0 Posted March 27, 2014 (edited) ma hteo sam u jednom trenutku i farove od sx4 da stavim, ali neka je i ovako. valjda sam se navikao. ne gledam je više u oči, samo s boka. Cool je ta Bianca... Edited March 27, 2014 by aluMiroi Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 28, 2014 On 3/27/2014 at 9:05 PM, aluMiroi said: Kad sam video ovaj oblik svetala, setih se ovoga: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/62577-nuova-bravo-dnevna-svetla/?p=978840 Quote Share this post Link to post Share on other sites
alumiroi 0 Posted March 28, 2014 I mislio sam na neku foliju kada sam crtao te farove.Mada, mislim da bi morala konstrukcija fara da se prilagodi. Deluje dosta zatvoreno da bi ostala ista senila, ali bi neki projektori završili posao. Taman bi tu ušla i dnevna svetla. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Junacki sin 0 Posted April 9, 2014 Meni se na neravninama pojavljuje neko skripanje, krckanje,lupkanje od iza, kao da dolazi od neke plastike iz zadnjih vrata. vrlo je iritirajuće... Quote Share this post Link to post Share on other sites
alumiroi 0 Posted June 30, 2015 Update;Do 55000km/4god linijica je bila kao nova, a onda su počele gluposti.-Volan je počeo da se ljušti, planiram da ga presvučem,-psi su izglizli blatobrane kod točkova i pojeli tablicu (jer se mačka sakrila u motor), ne znam da li da aktiviram kasko jer imam učešće 100e,-kabl koji signalizira da je pojas vezan upao u šinu sedišta i umalo ga nisam skroz precvikao (uspeo sam nekako da spojim tu jednu žicu),-pre neki dan ispao onaj pleksiglas sa prednjeg znaka, planiram da naručim nalepnicu...i tako...Ali, i dalje je udobna i lepa.. Ok, kupio je kao jeftinu ali mi prirasla k' srcu.. Od ostalih troškova samo redvni servisi i potrošni materijal (sijalice, nekoliko kompleta metlica brisača dok nisam kupio original)Definitivno se isplatila kupovina... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted July 1, 2015 Kako bre pojeli tablicu i blatobrane Quote Share this post Link to post Share on other sites
alumiroi 0 Posted July 1, 2015 Ok, tablicu nisu progutali ali su je baš sažvakali, a od onog plastičnog okvira ostale "froncle". Sada je ušrafljena direktno u branik.A blatobrane grizli kod prednjih točkova i kako je plastičan, na svakoj strani po 30-40 otisaka zuba. Quote Share this post Link to post Share on other sites