Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

To za motore je jasno, bez komentara po tom pitanju, ali.......ne treba UVEK stavljati brzinu i ubrzanje auta na prvo mesto, kada bi bilo tako, svako od nas bi mogao da "zbudzi" po jednog G2 GTI-a i imas ubrzanje i brzinu, a sve drugo na stranu...a tek o mogucnostima ne treba raspravljati. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nase auto-novinare a i strane kad su bili bebe, mama i tata su vozili u raketi a ne u decijim kolicima. Na otvorenom u 5 brzini pri 120km/h taj motor u Linei nece trositi vise od 6-6.5 litara.

U nekom drugom testu su Fiat Bravo 1.4 16v 90ks isto tako okarakterisali kao puza. A, taj auto ide do 100km/h za 12.5 sekundi, i cini mi se max. brzina je oko 180km/h.

Medjutim kad su testirali Golfa koji koristi 1.4 motor od 80ks, i koji ubrzava do 100km/h za 14 sekundi, a max. brzina je 170km/h, i za taj isti motor su rekli da je sasvim dovoljan za svakodnevnu voznju. U fazonu sta ce ti vise.

Znaci Fiatov motor iako brzi je "puz", a VW motor iako sporiji je "sasvim dovoljan i solidan".

Toliko o subjektivnom osecaju i objektivnosti. A mozda je i kinta u pitanju?

Inace, taj Fiatov motor 1.4 8v je veoma pouzdan i jednostavan motor. Jedina mana sto hoce da trosi malo vise ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW-ov bilo koji 1.4 motor je van svakog poredjenja sa ovim novim Fiatovim,a evo i zasto:

-par mojih drugara imaju te motore u Seatu i Skodi,i nit to ide,trosi,a problema gomila,narocito u Seatu,svi ti automobili su 2001 do 2004 god.(veliki servis 55 000din,kvacilo na Skodi 24 000 din....)-to je iz njihovog iskustva.

-zadnju vest o VW-ovom 1.4,motoru koju sam procitao je da je u Nemackoj bilo slucajeva,na VW Polu 1.4 da su im se bukvalno ledili motori i kod hladnog starta,zimi na niskim temperaturama,dolazilo je do totalne havarije istih,naime oni najsitniji kanali za podmazivanje motora u kojima bi ostajala mesavina uljanih para i kondenza znali su da se zamrznu i zacepe-a onda ode cela masina.

Da se razumemo i VW-ovi benzinci su jako dobri,ali1.6(lanac :thumbup: ) 1.8-odlican pa jos ako je 1.8 T-izuzetan :rolleyes: ,ali 1.4 im se nije bas pokazao u praksi :no .

Fiat je ranije na motorima 1.4 Barvo/Brava imao problem oko magistrale podmazivanja,koja je imala suvise sitne otvore i ukoliko se koristilo nekvalitetno ulje i zamena ulja se nije vrsila na vreme ili cak i ranije od fabricki predvidjenog servisnog intervala dolazilo je do ostecenja samog motora.

Pazljiviji vlasnici ovih Fiata su to resavali redovnom zameno kvalitetnog ulja i povremenim ispranjem motora sa nekim sredstvom za tu namenu,presli mnogo kilometara bez ikakvih problema.

Ali kao sto rekoh dobio sam uveravanja od par mehanicara,da ovaj novi 1.4 motor od Punta Mk2b nema bas mnogo veze sa tim starim 1.4 motorom i da je resen tih problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam govorio o VW Golfu 5 1,4 75KS iz 2008 godine. Koliko sam razumeo taj motor se razlikuje od tih stariji (nemam pojma po čemu) i taj drugar (čiji je inače taj Golf) kaže da generalno nema problema, a auto je do sada prešao preko 120000km... Kaže da je samo išao na redovne servise tj. da ga nije negde nekad izdao da je morao da stane. Naravno, na servisima je menjao i poneki deo koji nije u standardnom spisku delova za zamenu nego kontrolom utvrđeno da su za zamenu. O cenama nismo pričali tj. nisam ga pitao, ali mogu da ga priupitam...

Što se tiče potrebe za ubrzanjima... ja imam 75KS, taj Golf je išao za mnom na more i bio je tu negde po snazi sa mnom... nisam mogao da mu odem jer sam ja otvarao put pa je on brže ulazio u krivine, ali u suštini tu je negde... po meni, ta snaga koju ima moj odnosno njegov auto je neki minimum koji je potreban za neku bezbednu vožnju na otvorenom. Da možeš da se upustiš u preticanje i da ti se ne uguši kad dođe do 100km/h, da mu klima ne polomi dva klipa kad se uključi itd... sve ispod toga su gradski automobili, ali opet po BGu neretko treba malo više snage nego u nekim drugim gradovima... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...VW-ov 1,4 sa 75KS koji stavljaju u Golfa 5 troši oko 6-6,5l na otvorenom putu pri ne toliko štedljivoj vožnji.

Nešto ne znam da je to 1.4 8v, već pre 1.4 16v?

Takođe, ta potrošnja na otvorenom nije nikakav poseban uspeh, jer moj 1.6 16v sa 103KS na otvorenom pri vožnji u 5. brzini na 90-100 Km/h troši 6.5 L.

Ako si mislio još brže od toga, onda je to druga priča... :thumbup:

Inače, pronašao sam ove podatke:

2008 Volkswagen Golf 1.4

16 valves in total

80.1 PS ; 79 bhp (58.9 kW) @ 5.000 rpm

132.0 Nm @ 3.800 rpm

Fuel consumption:

- 8.5 urban

- 5.1 extra-urban

- 6.4 combined

2007 Fiat Linea 1.4 8v

8 valves in total

77.1 PS ; 76 bhp (56.7 kW) @ 6.000 rpm

115.0 Nm @ 3.000 rpm

Fuel consumption:

- 8.2 urban

- 5.1 extra-urban

- 6.3 combined

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam govorio o novom Fiat Bravo i Golfu VI, i njihovim najslabijim benziskim verzijama.

Sto se tice Golfa V 1.4 16v 75ks, evo njegovih fabrickih specifikacija za model iz 2006 godine:

0-100km/h= 14.7 sekundi

max. brzina= 164km/h

Fiat Linea 1.4 8v 78ks:

0-100km/h= 14.6 sekundi

max. brzina= 165km/h

Zbog ceka je Golf toliko brz, a Linea pravi puz? To znaju samo novinari!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nesha

Ja sam mislio na put, a ne na autoput konkretno prema CG. Uspeh se sastoji u tome da je taj Golfov 16v, a Linein 8v i Linea opet troši jednako ili više od Golfa...

@Aleksandar

Ja nisam govorio da je Golf ne znam koliko brži već samo da mi se čini da njegov motor daje nešto zauzvrat (koliko-toliko manju potrošnju) zbog manje snage što nije slučaj kod Linee (opet ponavljam - oslanjam se na navedeni tekst o Linei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspeh se sastoji u tome da je taj Golfov 16v, a Linein 8v i Linea opet troši jednako ili više od Golfa...

Obrnuto.

U konkurenciji npr. 1.6 8v i 1.6 16v, onaj sa manje vetila će obično više trošiti (naročito što je veća kubikaža), davati manje obrtnog momenta i imati manje snage.

Uvek motori sa više ventila po cilindru kao rezultat imaju više snage, a bez naročitog povećanja potrošnje.

Dakle, u prednosti su oni motori sa više ventila po cilindru...njihova osobina je da će davati više snage a neće ništa značajno više trošiti...Motori sa 4 ventila po cilindru su tehnički savršeniji od onih sa 2...i kao posledica toga ne troše ništa posebno više, a daju mnogo bolje performanse...

Primer:

Fiat Punto 1.2 8v

60 bhp @ 5.000 rpm

102.0 Nm @ 2.500 rpm

Fiat Punto 1.2 16v

80 bhp @ 5.000 rpm

114.0 Nm @ 4.000 rpm

Obe verzije sa 3 vrata.

- 1.2 8v:

7.3 urban

4.8 extra-urban

5.7 combined

- 1.2 16v

7.6 urban

5.0 extra-urban

6.0 combined

Tih 0.2-0.3L na svakih 100 Km je još kako opravdano za čitavih 20 KS više... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo da oživim temu i da podelim utiske nakon 2 godine vožnje i isteka garancije.

Elem, prošla je Linija 25000 km i urađena su 2 redovna servisa. Prvi u Delti gde je auto i kupljen i nedavno kod Gorana.

Fabrička preporuka za razmak između 2 servisa je 20k km ili godinu dana. To u mom slučaju ispada 12500 km nakon godinu dana što i nije neki trošak. Od sada će biti 10000 km ili godinu dana.

I dalje mi nedostaje puntić sa jtd-om ali sam se navikao na manju snagu ali i veći komfor.

Pošto sam auto preuzeo sa 0 kilometara prvo sam odradio bolnih 5-6000 km vozeći kao po jajima, vrlo spora ubrzanja i ne brže od 90 km na sat. Na 10000km sam se razočarao jer je potrošnja i dalje bila suluda (9,5grad i oko 7,5-8 otvoreni put) a auto je i dalje delovao prilično slabašno. Prijatno iznenađenje je usledilo tek na oko 17-18000km kada je počeo malo bolje da vuče i manje da troši. Sad je potrošnja po "PS-u" i to oko 8 po gradu i oko 7 na otvorenom (naravno ako se ne gazi).

 

Linea lepo pliva preko ovih naših puteva i niti šta krcka niti je šta mrdnulo. Mesta ima u svim pravcima i stvarno je uživanje ići na duža putovanja mada mi često nedostaje šesta brzina ili duža peta. Mnogo joj više prijaju magistralni nego auto-putevi. Na 100 km/h se ne čiju ni motor ni spoljna buka. Na 120 je neka neprijatna frekfrencija motora, ali na 140 prede kao maca ali mi je nekako draže da krstarim sa 100-110.

Do sada sad uložio u nove čelične felne i zimske gume što je bila priprema za prvu zimu. Za prvo leto su dodate blago zatamnjene folije i to više zbog zaštite od zračenja, mada lepo i izgleda.

 

zza7834.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo za potrosnju jel to gledas sa borda ili po rezervarima, taj bord ume da bude prilicno neprecizan, ove felene to je bilo u redovnoj ponudi i jesu li u pitanju 16-tice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@masaivan

Izvini za kasni odgovor, ne svraćam često na forum.

Potrošnju gledam na bordu, ali nekoliko puta sam proverio "od čepa do čepa" i bilo je tačno. Inače uvek me uteši računica da za razliku u ceni do GP 1.3mjet (bio je tada skuplji 2500 evra) mogu da se vozim do 100.000km i da kažem da sam dobro prošao.

Felne su bile dodatna oprema na dinamik paket. Uz to sam dobio još što-šta jer sam kupio auto 2 godine nakon uvoza.

 

Sada sam na 49000, još malo pa zlatna svadba. :fun:

Kako ide vreme sve se više volimo. Linea me smirila skroz i više mi ne smeta toliko prilično slab motor.

Auto je i dalje kao nov i veoma udoban za duža putovanja. Ništa ne škripi i ne krcka, nema gremlina i jako sam zadovoljan eksploatacijom.

Ložio sam se da se poigram sa dizajnom i napravim nešto ovako :down:

 

zza7835.jpg

 

ali sam odustao. Valjda me stigle godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sto se tice dizajna mozes da mu stavis one dodatne plastike do suzuki-a sx4 na branike,mislim da bi mu pasovalo

 

zza7836.jpg

 

 

ovako nesto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma hteo sam u jednom trenutku i farove od sx4 da stavim, ali neka je i ovako. valjda sam se navikao. ne gledam je više u oči, samo s boka.  :smoke:

 

Cool je ta Bianca...

Edited by aluMiroi

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mislio sam na neku foliju kada sam crtao te farove.

Mada, mislim da bi morala konstrukcija fara da se prilagodi. Deluje dosta zatvoreno da bi ostala ista senila, ali bi neki projektori završili posao. Taman bi tu ušla i dnevna svetla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se na neravninama pojavljuje neko skripanje, krckanje,lupkanje od iza, kao da dolazi od neke plastike iz zadnjih vrata. vrlo je iritirajuće...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update;

Do 55000km/4god linijica je bila kao nova, a onda su počele gluposti.

-Volan je počeo da se ljušti, planiram da ga presvučem,

-psi su izglizli blatobrane kod točkova i pojeli tablicu (jer se mačka sakrila u motor), ne znam da li da aktiviram kasko jer imam učešće 100e,

-kabl koji signalizira da je pojas vezan upao u šinu sedišta i umalo ga nisam skroz precvikao (uspeo sam nekako da spojim tu jednu žicu),

-pre neki dan ispao onaj pleksiglas sa prednjeg znaka, planiram da naručim nalepnicu...

i tako...

Ali, i dalje je udobna i lepa.. Ok, kupio je kao jeftinu ali mi prirasla k' srcu.. :wub:

Od ostalih troškova samo redvni servisi i potrošni materijal (sijalice, nekoliko kompleta metlica brisača dok nisam kupio original)

Definitivno se isplatila kupovina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, tablicu nisu progutali ali su je baš sažvakali, a od onog plastičnog okvira ostale "froncle". Sada je ušrafljena direktno u branik.

A blatobrane grizli kod prednjih točkova i kako je plastičan, na svakoj strani po 30-40 otisaka zuba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...