Jump to content
FAS Goran
bojanchampion

Fiat Punto mk.2 - trapovi / lupanje / škripanje

Recommended Posts

A sta danas nije kopija.... ;)

Pa ja sam do sada imao iskustva sa oko 150kom amortizera i raznim proizvodjacima i ima i originala ;) Ono sto sam primetio je da nikad ne kopiraju brojeve koji su utisnuti na samom telu amortizera i za mnoge amortizere kucanjem u gugl se mogu naci potvrde da je taj broj zaista originalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kada kupim treba da trcim na internet da ukucavam brojeve i da otkrijem da li su pravi ili ne ....

ako otkrijem da nisu pravi vec kopije amortizera sta onda  .... da odem u prodavnicu i kazem da su koppija i da trazim original za 40 evra ....

nije mi jasno ....

daj neki savet kako kupiti kvalitetne ili da se ide na remont  ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze, imas zakonsko pravo da ih vratis nazad ukoliko ti ne odgovara i ne moras nista da im objasnjavas... Ali usustini da, ja samo kazem da su kopija (ako nemam iskustva sa tom prodavnicom onda obicno ponesem i par A4 papira sa zakonom o zastiti potrosaca pa ako se prave pametni bacim im to pod nos i onda ide sve ko podmazano) i vratim, mada sem tih gledanja brojeva, ja testiram amortizere na dyno tako da mogu da vidim da li funkcionisu onako kako treba posto ne moze uvek da se nadje ali za vecinu moze, ako nista barem imas dokaz i znas da te nisu prevarili ako uspes u potrazi da pronadjes brojeve. Sa KYB i Magneti Marelli nisam imao iskustva ali sa Monroe jesam i nisu bas sjajna. U svakom slucaju, gde god da pitas, svi ce ti reci da su sigurno original a cak i kod uvoznika se mogu naci kopije jer vecina nasih uvoznika nema nikakve veze sa samim fabrikama, sve su to neke firme koje se bave prostom trgovinom na veliko i kupuju tamo gde je najeftinije u potrazi za profitom.

Da sad ne gnjavim zasto remont nije dobro resenje, ali usustini ako neko nema dyno da ti moze potvrditi da to posle remonta zaista funkcionise kako treba, onda je to ko stapom i kanapom radjeno i nista ti ne garantuje da ce to da funkcionise kako treba, jedino sto nece da curi ulje ako zameni semering...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas si se raspisao  :unworthy:

Iskreno nemam nameru da idem na dyno test jer mi se ne daje jos 30 tak evara za to jer vozim najobicnije ( bez nekih akcija uletanja u krivine i sl ) ali bez obzira da li su original ili kopije od tih istih amortizera ocekujem da bar u neko duze vreme obavljaju namenu zasta su konstruisani ...

e sad ne bih dao 50 evara za komad original monroe ili neki drugi proizvodjac ako ce da traju isto kao i kopija jeftinija 30 % ...

znaci kako naci kvalitet za solidnu cenu  .... da li se isplati otici u servis i tamo ugraditi njihove ili kupii u prodavnici pa otici u servis da oni ugrade ....

remont sam onako spomenuo kao soluciju jer zamena ulja i semeringa nije remont ako se ne zameni i propusni ventil ....

za ovih 30-tak godina aktivnog vozenja automobila nisam se mnogo namenjao amortizera, zadnji put davne 2005 na jugicu ( otisao u servis stavio nove ne secam se marke mislim da su bili bilstein) i sa njima sam prodao jugo 2011 i novi vlasnika se ne zali ni dan danas da su propali, a ovaj punto ciji sam sada vlasnik evo ulazi u 4-tu godinu kako je kod mene pa sam mislio da ako ih vec menjam da odsluze bar jos toliko ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti bas pogresno zamisljas te kopije :laughing: Neke kopije koje sam ja testirao su imale 50% sile od originalnih, neki parovi su imali po 30% razlike u silama, a doziveo sam i to da covek menja amortizere i da su novi amortizeri koji su kopije goreg stanja nego amortizere koji menja ako izuzmemo curenje na semeringu... Sila je bila toliko slaba uz ogroman luft da je to bilo smesno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drustvo, da ne bih otvarao novu temu, mogu i ovde.
Imam problem od pre 2 dana sa puntom mk2, 1.9jtd, zamenjeni su mu komplet diskovi sa Valeo setom ukljucujuci i plocice ali je pocelo prilikom kocenja da se cuje skripanje/grebanje u nekom od desnih tockova, mislim da dolazi od prednjeg-desnog, znaci prilikom kocenja kao da se nalazi pesak izmedju ili da se plocica pojela pa grebe metal o metal, takodje primetio sam i da je papucica kocnice tvrda primetno nego ranije, kao kada je auto ugasen, potpuno isti osecaj. Rece mi neki drugar da moze biti neko crevo, vakuum, servo kocnice, tako nesto... Nista od toga ne bi bio problem da malopre dok sam isao ka servisu to ne bi proradilo samo od sebe, sto podrazumeva prestanak skripanja prilikom kocenja i vracanja papucice kocnice u normalu, sta to moze biti, kako se to samo vratilo u normalu i zasto je trajalo 2 dana odnosno oko 150km??? Hvala na pomoci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nightstalker

Po pravilu to je trebao majstor u servisu da uradi al to u praksi niko ne radi ....

imao si tih 150 km manju silu kocenja od potrebne pa dobro da nisi napravio neki karambol....

trebao je majstor da te upozori da vozis nekoliko dana malo opreznije dok ne "legnu kocnice"  :question:

proces je jednostavan ali suvise dosadan i dugo traje ...

postave se plocice u celjusti, stegnu se tockovi i onda se ode na valjke ( kao na tehnickom ) i koci se nekoliko puta naglo, ( u praksi provoza se oko bloka ) zatim se skine tocak , skinu se plocice i vidi se koliko je procentualno naleganje plocica na disk ( slobodnom procenom oko 80 % tela plocice treba da naleze na disk ) da bi auto mogao da udje u saobracaj ako to nije slucaj alatom za grebanje ( smirgla, brusilica, grebac za metal i sl ) se ta nalegajuca povrsina skida dok se ne ostvari tih 80 %....

taj proces ne ne radi ako se pri promeni plocica stavlja i nov disk  ... mada i tada je potrebno neko vreme da "legnu kocnice"

isto vazi i za zadnje kocnice bez obzira da li je disk ili dobos samo tamo je u igri i rucna kocnica pa i ona mora da se steluje ali se prvo nasteluje kocenje noznom pa tek onda se podesava pomocna ili parking ( rucna ) kocnica

sledeci put kada menjas plocice da znas kako da se ponasas u voznji tih nekoliko dana ....

ne mogu da verujem da te majstor nije upozorio ...... ili si zaboravio da ti je rekao da vozis malo opreznije ..... 

ima ona reklama o bezbednosti u saobracaju kada tip pijan ulazi u auto koji se pretvara u metak .....

doduse ti nisi bio pijan al svejedno auto ti se pretvorio u metak  :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne mogu da verujem da ti sumnjas u na se majstore da oni rade los posao :laughing: Kad das pare, nisu vredni ni pozdraviti (vazi i za druge profesije), a ne da ce ti drzati predavanje na sta da obratis paznju... Zato kad traze pare uvek treba prvo raspricati pricu i skrecati paznju sa toga jer ce onda da se pravi fin pa ce te savetovati i slicno i onda vec kad sednes u auto ce biti bezobrazan pa ce ti traziti pare grubo i onda mu daj :D Nije losa stvar otici negde van grada gde nema saobracaja, par puta kociti slabije sa 80 na 20 i slicno i onda kad se zagreju onda par puta prikociti jace do blokade ili da ABS odradi pa ce da nalegne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne sumnjam samo sam mu rekao sta mu je za valjati raditi posle zamene plocica zbog njega i njegove sigurnosti a i ostalih u njegovoj okolini .... samo savet ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, 

Fiat Punto Classic 1.3 multijet 2012

 

Od skora mi se cuje neko lupkanje iz prednjeg dela vozila, ali samo kada vozilo nije pod punim naponom (gasom), tj kada npr zelim u nekim niziim obrtajima zelim da ubrzam u nekom stepenu prenosa koji je visi nego sto bi trebalo da bude-svakom ovo moze da se desi. (npr da ubrzam u 3-oj sa 20-25km/h). Napominjem da ovo lupkanje nema nikakve veze sa neravninama. auto je presao 45000 km a ovo se desava u zadnjih recimo 15000-20000km

Promenio sam donji nosac motora (kosku) i nista se nije promenilo. 

Da li meoguce da je neki drugi nosac ili menjac ili diferencijal ili poluosovina........... da li 1.3 jtd 51kw ima plivajuci zamajac. Primetio sam samo da auto (motor) mnogo zavibrira kada se gasi - tako je kada je bilo nov. 

Namominjem da motor odlizno ide i vuce iz svih rezima i da sem tog lupkanja se nista drugo ne manifestuje.

ako neko ima iskustva i neki predlog? 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poluosovine pogledaj dobro. Ako je neki zglob ostao suv iz nekog razloga, može se čuti čekićanje. Meni se na puntu desilo da je počelo da štekti odozdo, i ispostavilo se da je krst do menjača ostao suv. Uglavnom, ja bih najviše sumnjao na taj deo prenosa. Teško da tu može biti išta do menjača i diferencijala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. Desava mi sa da auto kada skrecem u levu stranu skripi. Kada je malo veca krivina, kada je mala ne cuje se nista. Kada volan vrtim u mestu ne cuje se nista. Isto se ne cuje kada skrecem desno. Sta bi to moglo da bude?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se to desava po nekad ...vec dve godine :D mislim da mi plocica zastruze ili eventualno onaj zastitni lim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...