Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Bio kog Gorana u više navrata, sve pretresli. Sve ok, kako treba. Nova lambda i map. Maf ok, dizne proverene, parametri i vožnji praćeni i sve ok. Al džaba. Ne znam koji mu je q.

 

Inače, uvezen iz francuske sa pravom km. Jedino što ga zeza, zadnji lonac je malo načet, ali nije zapušen. To još nisam menjao, ako može da ikako utiče na potrošnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/14/2017 at 6:30 PM, Milan Milan said:

Nije valjda da treba da pocnem da razmisljam o pezou 308

Da se razumeš, to bi i kupio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar je Bravo. Nisam ih dugo pratio, ali verujem da ih ima solidan broj za izbor. Tebi će da vrši posao i onaj od 90 ks, pusti ti ove Hamiltone sa foruma

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema nigde tog od 90hp, to bi mi leglo kao budali samar :) ali nema..jedva i ovaj od 105hp..

A sta kazu ostali korisnici ovog motora, ili ako neko ima da pohvali potrosnju na 1.9 i to je ok :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 8v se odavno dokazao kao izuzetno robusna masina, a na svom terenu je na magistrali, za ono sto pruza trosi stvarno kao upaljac normalnom voznjom. Vec na autoputu mu fali 6. brzina za lagani cruise, a u pravim BG uslovima zna i on da popije. Tu ce svaki da srce, to nemoj da te brine :lol: . Meni je takodje ova navedena potrosnja za 1.6 prilicna, secam se da je postovani kolega pisao u tehnickim temama o svom problemu.

Ja bih se dodatno orijentisao i na godiste automobila, u zavisnosti od sredstava kojima raspolazes - ako juris starije 2007. ili 2008. verovatnoca je da ces pre naici na dobar 1.9. Iza toga se oni izbacuju i imas 1.6 i 2.0 . Sto znaci za tvoje potrebe, ukoliko biras mladje, ostajes "osudjen" na 1.6 90, 105 i 120. A uvek bih za relativno slicne pare jurio jaci auto sa sto boljom i tebi dovoljnom opremom. U kome ces i ti uzivati i koji ces kasnije lakse prodati. Steta je ne uzeti Bravo sa naslonom za ruku, Blue&Me, zadnjim podizacima, lepim felnicama, (doduse potencijalno problematicnom) digitalnom klimom, parking senzorima, zatamnjenim zadnjim staklima, a kome treba i sa tempomatom, navigacijom, panoramom itd... Jer je razlika u ceni minimalna, znaci bar Dynamic ili recimo Emotion kao ovaj sto si postavio. Sto se DPF tice, sto noviji auto zbog normi je veca verovatnoca da ima DPF, a pravilo od 2008. naovamo. Ali ni to nije neki problem, maltene je podrazumevana operacija zatvaranje/uklanjanje EGR i DPF uz veliki servis po kupovini.

Sto se motora tice, ako je 1.6 isao bih svakako na 120. Ne moras da ga vozis tako da ih sve "trosis", ali je lepo imati rezervu za uzivanje ili potrebu (preticanje, ostrija voznja). Sa slabijim to naravno neces imati, razlika u potrosnji i registraciji je minimalna, a 120 su brojno dominantni i moci ces i da proberes. Uvek imas i varijantu chip-a, ali vecina ljudi ovde su prosecni korisnici i nisu bas zainteresovani za tu pricu. 1.6 ima neke svoje bubice o kojima mozes da procitas i na prethodnim stranama, da ne ponavljamo.

Ukoliko gledas auto iz Italije, imas i dodatnu varijantu provere, trazi italijanske tablice i mozes da proveris kilometrazu na poslednjem tehnickom pregledu, ukoliko postoji: https://www.ilportaledellautomobilista.it/web/portale-automobilista/verifica-ultima-revisione

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruku na srce, moj stvarno ide kao lud, ne bitno da li je grad, otvoren put, preticanje, 300Nm na 1500 rpm je babaroga. Ima skoro sve, sem navigacije i panorame-napred i nazad parking senzore, podizače, naslon, tempomat, Blue and me koji je go... Al Ajd, i gremlina u digitalnoj klimi

Sve u svemu, da troši litar manje ubica! E taj litar ga j...

 

Razmišljao sam o egr/dpf skidanju, čišćenju grane i čipu. Al otom potom.

Generalno, jel ima još ko 1.6 mjet da podeli potrošnju goriva? Al realnu, čep čep. Da ne idem u off..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se vrtim oko 7l od kad sam uzeo auto pre oko 25000km, a svaki dan vozim Mirijevo - NBG u spicu. Prosli mesec sam presao 960km sa 66l goriva, pa ti izracunaj (mesec pre sam presao oko 1200km sa oko 80l).. Nekad bude ispod 7, nekad bude 7.5, sve u svemu 7l je sredina a ne mazim ga uopste i ne kilavim na 1500rpm u trecoj...

 

I da, imam i dpf koji radi regeneraciju na nekih 250km, ali sam od onih sto turiraju na parkingu i voze daljim putem dok ne zavrsi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, endbringer said:

300Nm na 1500 rpm je babaroga

Ovo obicno bude samo teoretski, uvek kriva momenta bude pomerena udesno, pa iako ima deklarisane Nm, max torque bude najcesce na 2200-2300 rpm.

Vidi se kad ljudi ovde kace grafike sa valjaka.

20 minutes ago, shomispc said:

a svaki dan vozim Mirijevo - NBG u spicu

Moje saucesce :unsure: , svaki dan prolazim na posao u kontra smeru od guzve i gledam onu ludnicu... Mislim da bih posle par nedelja svakodnevnog onakvog drndanja doziveo nervni slom... Zato je i prosecna potrosnja obicno oko 5.5-5.8l na pun rezervoar od cepa do cepa, naravno ukljucujuci i otvoren put koga uvek bude.

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, shomispc said:

Ja se vrtim oko 7l od kad sam uzeo auto pre oko 25000km, a svaki dan vozim Mirijevo - NBG u spicu. Prosli mesec sam presao 960km sa 66l goriva, pa ti izracunaj (mesec pre sam presao oko 1200km sa oko 80l).. Nekad bude ispod 7, nekad bude 7.5, sve u svemu 7l je sredina a ne mazim ga uopste i ne kilavim na 1500rpm u trecoj...

 

I da, imam i dpf koji radi regeneraciju na nekih 250km, ali sam od onih sto turiraju na parkingu i voze daljim putem dok ne zavrsi...

E vidis, zato i nakon 88 strana price ovde i 10 godina od proizvodnje auta, ljudi i dalje imaju totalno razlicita iskustva sa gotovo istim autom. Zalepio sam se za ovakve izjave i fabricke izvestaje, jer je prosto nemoguce da bude toliko odstupanje u potrosnji i problemima, dakle hajde da se malo usaglasimo, ako stilo ili ostali fiatovi modeli nemaju isti motor, onda da ne mesamo babe i zabe, vec da 5-10 ljudi, sto vise to bolje naravno, korisnika ovog motora 1.6 i 1.9 mjtd, kazu realnu potrosnju, pa cemo doci do nekog proseka i iskustva kod ovog sto ima dobru/losu potrosnju zasto je to tako. Kada dodjemo do tog proseka, opet prstom u dupe upadam kada kupujem na placu, jer u servisnoj knjizi moze da pise sta hoce, a realnost da bude sasvim druga. Drugim recima nemam brata od tetke iz Nemacke, pa da mi merka tamo kod njih mesec dana ovaj model i uzme kada nesto dobro uleti, i budem srecan do kraja zivota, tj sledeceg auta :) 

 

Inace Shomi ti si mi odlican primer, jer idem isto od nbga do jerkovica na posao, tako da ako je tacna ova tvoja tvrdnja od 7l potrosnje za 1.9 120hp, meni zvuci skroooz prihvaljtivo :)

Edited by Milan Milan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni trosi 6.9 prosecna brzina 43kmh, pola AP pola grad.. Po meni je to prilicna potrosnja, doduse stiskam ga posebno na AP ispod 140 se ne vozi. Leti je to manje malo jer su kratke relacije, sada mi se i ne ugreje do posla.. Nrma dpf. Inace mislim da 1.6 uopste nije stedljiv tako da ako hoces bas nisku potrosnju mozda neku drugu marku..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni trosi po sada ovakom hladnom vremenu 6,5l u gradskim uslovima, generalno izbegavam ulice u kojima se stvara cep, imam 7km do posla, pa se auto ni ne ugreje. Na otvorenom je to oko 4,5l al se lepo i gazi 

 

 

Ne znam da li ste merili, ali svaki mesec ja natocim pun i preracunam i uporedim sa bordom, i razlika bude u 100ml goriva, te od sada definitivno uzimam bord kao tacan. 

 

U sustini imam fakat istu potrosnju kao sa puntom 1,2, stim sto sam punta leti znao u gradu da spustim i na 6l, a na ibarskoj na 4,2 l, te stoga za duplo jaci auto sam prezadovoljan

 

 

Koga brine samo potrosnja onda definitivno punto evo 1,3mjt, ja zamalo ne kupih za iste pare 2012 94ks 5000e,al se predomislih u zadnjem trenutku

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Milan Milan said:

Inace Shomi ti si mi odlican primer, jer idem isto od nbga do jerkovica na posao, tako da ako je tacna ova tvoja tvrdnja od 7l potrosnje za 1.9 120hp, meni zvuci skroooz prihvaljtivo :)

Pa nemam stvarno interes nikakav da te lažem. Cifra oko 7 je i više nego realna. Prosečna brzina mi je oko 25kmh. 

Kada su počele one baš jake gužve od po 45min do preko Brankovog mosta (kad su tek zatvorili trake) išao je skoro na 8, ali to je ekstrem..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisano je vec dosta o ovome na odgovarajucoj temi o potrosnji, moze itekako da se stekne realna slika 1.6 vs 1.9 . Podaci za 1.9 8v se mogu uzimati kao reper i sa MultiJet Stila jer je u pitanju maltene ista jedinica i slicna tezina vozila.

Licno se ne bih uopste hvatao za litar potrosnje gore-dole. Najbitnije je da odmeris auto (tj. klasu) prema svojim potrebama i onda odaberes motor, za stil voznje koji ti odgovara. Da to pre svega bude pouzdano, sa potrosnjom/odrzavanjem primerenim za taj motor koji ti nije problem da finansiras, sa korektnom oprememom.

Ako je potrosnja bas toliko bitna (sto znaci da ce se auto pretpostavljam vecim delom voziti u gradu), mozda da razmislis o manjem Grande Puntu 1.3 MultiJet, moze da se uzme novije godiste, za pare koje planiras (mozda cak i Punto Evo)? Ili ako je C klasa ipak prava mera, pogledaj malo i modele sa HDi motorima koji su takodje prilicno pouzdani, kultivisaniji u radu i manji potrosaci (recimo 308, C4,...). Narocito onaj 1.6 od 90-92 KS koji ima i lepe prenosne odnose za grad i magistralu. Vozio sam ih maltene sve verzije u firmi (stariji 1.4 i 2.0, noviji 1.6), imam i Xsaru sa prethodnim 2.0 HDi, izuzetno korektne masine i mali potrosaci.

Imaju i oni neke svoje bubice, karakteristican menjac :) , ali sve je to u principu tu negde u C klasi, tog godista...

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informisem se naravno i na drugim mestima, ali evo i ovde da pitam ima li neko od kolega iskustva iz prve ruke i bude ljubazan da uporedi Bravo Sport sa Giuliettom Sport? Tj. poredjenje naseg narodnog modela sa onim koji je tezio premiumu, dozivljaj u voznji (narocito Alfe kroz sva tri DNA moda), koliko je DNA podlozan problemima, razlike u ponasanju/konstrukciji/odrzavanju trapova i slicne specificnosti? Motori i elektronika su dobro poznati, redji je model pa su neke stvari malo egzoticnije, skuplje i teze za nabavku ali nista kroz sta vec nisam davno prosao, da se ne bih snasao ukoliko bude bilo potrebe.

Pitam ovde jer mi je Bravo Sport vrlo dobro poznat, pa da uporedimo ulozeno-dobijeno sa novijim rodjakom u "C" klasi. A tema o kupovini Giuliette ima samo 6 (i slovima sest) postova bez ikakvog korisnog sadrzaja. Duze vremena pratim ponudu za Bravo Sport, ali bukvalno nikako da se pojavi bar jedan restyle, da ne pricam o nekima 3-4-5 godina starim, ostaje jedino pretraga po inostranstvu. U medjuvremenu mi za oko zapade i Giulietta Sport, ima ih recimo 2011. za startnu cenu vec ispod 8 soma. Caskali smo davno, auto sa vrlo lepom linijom i emocijom, dobrim motorima, verujem jos boljom voznjom, tako da bih u nekoj Sport varijanti u enterijeru mozda i mogao da zazmurim na "500L style" centralne konzole. Znaci Bravo Sport vs Giulietta Sport (ovako nesto sa oglasa, cak mozda i u ovako nekoj slabijoj 1.6 Multijet II izvedbi):

 

https://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/11003868/alfa-romeo-giulietta-16-mjet-sport

g1.thumb.jpg.58f83a350011656ebc262528c806a067.jpgfbadb5c66496-1920x1080.thumb.jpg.fd69c6d1da19cba11657c207a30e186f.jpg145c0bc0c796-1920x1080.thumb.jpg.ef198cf800f1e782d7319ed5d8f61646.jpga07d9e22d3e6-1920x1080.thumb.jpg.91afcf7bb84938f01a422cd091ba033c.jpg666ba0165c5e-1920x1080.thumb.jpg.6b9f575696180c10c51a5dd80f301444.jpg

 

https://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/11227700/alfa-romeo-giulietta-16-novo

g2.thumb.jpg.c2359be7fb286852e89370cc6bc3b873.jpg477ef68e1e5b-1920x1080.thumb.jpg.ac3a6a2994abd0573c08968190edd0d2.jpg055c304256f6-1920x1080.thumb.jpg.c4135cec6ed2b391e8f2faec6d7a06c2.jpgc1dacb7e041b-1920x1080.thumb.jpg.e4ca66b04c1fde9cfa185a6ca2d4cd7a.jpg2d96e77f2367-1920x1080.thumb.jpg.152f65d8aa6d9dc7189165a77920a0e6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jesi ti momak nasao da se spr*as sa starijima :lol:.

Okreni-obrni, turbinu mora da ima :) . Sto se benzinaca tice, pitao sam nedavno i naseg Gorana, izmedju redova sam razumeo da se u nasim uslovima zaobidje MultiAir. Sto znaci da u varijanti neke prosecne snage ostaje jedino TB. Pitao sam konkretno za Nuova Bravo (T-Jet i MultiAir).

Mada sam uvek pre za rasnog dizela :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam bas koliko ti znaci ta "sport" unutrasnjost znaci,ali posto kazes da bi napravio kompromis.... i sa slabijim motorom,ne nudi li ovaj Bravo dosta vise za manje para(ako nisu problem Alfa je meni daleko lepsa :) )

ovaj je duze na oglasima verovatno ima razlog,ali bio je i jedan spanac koji je bas brzo prodat u slicnoj ovakvoj opremi.

https://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/11019700/fiat-bravo-16mjet

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam ovaj u "Holliday" (kao i taj drugi, jeftiniji koji je brzo otisao), skinuli su mu lepo i cenu za to vreme. Nije samo unutrasnjost u pitanju, razlike izmedju obicnog i Sport Brava su dovoljne da mi ovaj drugi pruza mnogo bolji ugodjaj u svakom smislu :) . A nemam vise iskreno ni volje da se bakcem sa prepravkama, kao sto sam to davno kao mladji radio na Stilu da bih ga doveo na zeljeni izgled. Doduse, tada nisi ni mogao nesto da biras, za razliku od trenutne situacije. Pazario bih sve u paketu koji mi se svidja i samo da posle drzis auto tehnicki utegnutim. U svakom slucaju, hvala na linku ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi lepo kad bi neko stvarno mogao da uporedi Brava i Djulijetu, ja bih hteo da zamenim Brava za nju (Presaltao me @dekirs sa Delte). S tim da bar po onome što sam video dizajn enterijera je upitan. Poslednja Đulijeta sa onom connect nav kao 500L mi je krš, ona pre je ekstra a prve izvedbe mogu da prođu u višem paketu opreme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoji da je to moglo da se resi malo lepse, sportskije, ususkanije - caskali smo davno o tome, a kacio sam i poredjenje konzola Giuliette i 500L:

comp.thumb.jpg.9183dd200117a8e1636336dfa587ea46.jpg

Nikako mi ne ide da Cuore Sportivo ima resenje centralne konzole kao automobil za... porodicu :) . Slazem se za uConnect - do skoro su bili prilicno grdni - mali ekran, veliki tockici. Komande klime su maltene vizuelno iste na digitalnoj i rostiljci... To mi je jedina zamerka za ovaj auto, ali uz sve ostale kvalitete i neki lep sportski enterijer (sedista, alu-papucice, itd...) i moze da prodje. Da ne off-ujem, pitanje Bravo Sport vs Giulietta Sport i dalje stoji za vrsne poznavaoce ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/14/2017 at 10:57 PM, Milan Milan said:

E vidis, zato i nakon 88 strana price ovde i 10 godina od proizvodnje auta, ljudi i dalje imaju totalno razlicita iskustva sa gotovo istim autom. Zalepio sam se za ovakve izjave i fabricke izvestaje, jer je prosto nemoguce da bude toliko odstupanje u potrosnji i problemima, dakle hajde da se malo usaglasimo, ako stilo ili ostali fiatovi modeli nemaju isti motor, onda da ne mesamo babe i zabe, vec da 5-10 ljudi, sto vise to bolje naravno, korisnika ovog motora 1.6 i 1.9 mjtd, kazu realnu potrosnju, pa cemo doci do nekog proseka i iskustva kod ovog sto ima dobru/losu potrosnju zasto je to tako. Kada dodjemo do tog proseka, opet prstom u dupe upadam kada kupujem na placu, jer u servisnoj knjizi moze da pise sta hoce, a realnost da bude sasvim druga.

Ima čitava tema sa gomilom iskustava oko potrošnje...na hiljade napisanih odgovora u njoj:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38285-kolika-vam-je-potrošnja-goriva/

 

Generalno, kao što su ti ljudi već rekli...nema preeeeviše razlike u potrošnji između 1.9 8v MJet sa 120 konja i 1.6 16v MJet sa 120 konja. 1.6 MJet sa 105 KS može da potroši malo manje, ali to je toliko mizerno da najmanja razlika u načinu vožnje ili uslovima (gužve/kratke relacije/vreme), neutrališe tu razliku. Treba da imaš u glavi potrošnju sa tim 1.9/1.6 MJet motorima oko 7-8 litara, i to je to.  :thumbup:

To ne znači da nekada nećeš moći malo manje od 7, ali isto tako ćeš ponekada imati i preko 8. 

 

p.s. Ako te moooožda zanima :D 1.9 MJet 16v od 150KS u Alfi 159 SW po gradu troši još 1-1.5L više nego isti takav motor u Stilu ili novom Bravu. Eto, uporedi taj podatak sa fabričkim specifikacijama. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Da, posle tvog pitanja Goranu i njegovog odgovora sam se nekako razocarao u taj 1.4 i verovatno bih ga preskocio sledeci put kada budem uzimao auto ( Djulijetu ) :D

Opet, kada kazes rasni meni je tu prva pomisao 2.0 i ne verujem da bih gledao nista manje od 2.0 za Djulku. Prvo jer ce me smoriti ovaj 1.6 i bio bi mi smor opet da vozim isti motor a drugo, mislim da Djulka zasluzuje 2.0 koji je eto jaci i bolji od 1.6 a i ona je sporCki nastrojena :)

Unutrasnjost sa ovom 500L multijedijom mi je odvratna, dok je sa onom starijom nekako mnogo lepse bar meni. Uvek sam gotivio te multimedije koje se otvaraju kada upalis auto i stoje gore na tabli. Jos jedna prednost te starije multimedije je to sto ces manje gledati ove sporet tockice za klimu. :D

Nisam video da se neko zalio na arcs da mu je DNA crkao ili da ima nekih problema sa njim, kapiram da je to okej uradjeno i da ce trajati. Sto se tice razlike izmedju bravo sport-a i djulke sport mislim da je tu ista razlika kao i izmedju obicnog brava i obicne djulke. 

Mislim da je @Milutin-NS probao i brava i djulku pa mozda moze da kaze neke razlike.. Verovatno je to slicna ili ista platforma, ali svakako je alfa drugacije uradjena sa sportskim karakterom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...