Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Za ovaj 1.6 MJet ćeš teško kod nas čuti dosta iskustava jer je još uvek redak...čini mi se da je on počeo u Brava da se ugrađuje par godina nakon početka prozvodnje tog modela, a početak proizvodnje je bio krajem 2007. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^^^^^ Upravo tako!

Prvo je bio 1.9 Mjet 120 i 150 HP, onda 1.6 Mjet 90 (ili beše 95) i 120 HP, da bi na kraju bio 2.0 Mjet 165HP.

Zdravom "da ne kažem - dunsterskom" logikom, najrasterećeniji je 1.9 120Hp, a opet 150 konja je 25% više, pa veći obrtni momenat...

Da ne zaboravimo da 150HP ima 16 ventila... tako da je jako teško porediti.

Najmanje mi nade uliva 1.6 motor ( ne bi ga zamenili sa 2.0!!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da su ga zamenili sa 2.0, nego verovatno umesto raznih varijanti 1.9, sada ćeš moći da biraš između više varijanti 1.6 i 2.0. Ima smisla skroz.

Pretpostavljam da će 1.9 u penziju, jer je 2.0 samo neznatno veći i živ čovek ne bi primetio razliku u performansama. U Alfi imam 1.9 remapiran, to brije ko blesavo, tako da mogu da mislim šta bi radio u znatno lakšem Bravu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 od 120 i 150 ks su postojali i pre nego što je Bravo počeo da se proizvodi (II generacija Fiatovih CR dizela).

Ugrađivali su se u Stila, Cromu, Deltu, Astru, Signum ...

Konstrukcijski jači ima 16 ventilsku glavu, malo mirniji rad (mogu da ih razlikujem po zvuku). Cene velikog i malog servisa su gotovo iste.

Set kvačila + zamajac je za oko 200-250 eur skuplji za ovog jačeg. Vešanje je isto diskovi su veći.

Ovu 16v verziju motora imam u Stilu već skoro 3god. Dajem mu svaku preporuku.

1.6 je noviji motor ima ga u dve varijante 105 i 120KS. Pritisak CR komore je dignut sa 1350 na 1600bar. Može se reći da je to zamena za slabiji 1.9. Uz iste performanse ima manju potrošnju.

2.0 je III generacija Fiatovih CR dizela koji se koji se ugrađuje u mnogo vozila, čak i u Freemonta od preko 2t. U Bravo se ugrađije od 165KS. Vozio sam Gulietu sa ovim motorom od 170KS, leti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li slučajno znaš da li 16v mjet koji se ugrađuje u Stila i Brava ima onu komplikaciju od varijabilne usisne grane, koju ima Alfa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel' sve verzije imaju plivajući zamajac ili postoji neka koja nema? Koji je neki prosek pređenih km za zamenu plivajućeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za varijabilnu usisnu granu ne bi znao. Mislim da Stilo nema.

Sve verzije imaju plivajući zamajac.

Period zamene večito pitanje? 200-250 kkm. Preporuka je da se to odradi sa promenom seta kvačila.

Cena zamenskog zamajca za 1.9 150KS je 300EUR, skidanje menjača 100EUR, nije isplativo menjati kvačilo, a ostaviti poludotrajali zamajac, pa posle 30-40kkm skidati menjač samo zbog njega.

Sa zamenskim Valeo na bivšem jtdu (115ks) imam veoma dobro iskustvo. Auto još uvek ide sada sa već 80kkm, a remapiran na oko 150.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Varijabilna usisna grana" - mislis na klapnice cije se osovinice pojedu , pa mora zamena cele usisne...To je bio cest problem na Astrama H sa 1.9 CDTI od 150KS (dakle 1.9 JTD sa 150KS) - navodno kod Fiata taj problem je resen 2007., posto su stavljeni "granicnici" pa se osovinice nisu jele...Na ovoj temi vec ima prica:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43370&st=20

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta mislite o 1.6 MJet 120 KS motoru?

Kakva je varijanta u novom Bravu i ako neko poseduje takav motor kakvi su utisci?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noviji, štedljiviji skoro litar na 100km sa sličnim performansama (ima bolja međuubrzanja).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost, jos je rano za to slabo ih jos uvek i ima u toj varijanti, mada da je los odavno bi se pricalo o tome, pogotovu sto je Fiat pa bode oci jos od jtd-a i cekaju samo nesto da se cuje lose.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što je mlad auto predstavlja samo problem jer se teško može naći u ponudi :) Prema specifikacijama u poređenju sa 1,9 8v 120KS je u svakom segmentu bolji. Ima značajno veći obrtni moment, veću maksimalnu brzinu, bolje ubrzanje, troši manje, a i registracija je skoro 10 000rsd manja za njega. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekako se slazem sa konstatacijom MS PK-a... na papiru motor je vrhunski plus jeftinija registracija za skoro 1/3 od 1.9 mjeta...

al mislim da je najbolji nacin da se sazna kakv je motor generalno , preko italijanskog , engleskog foruma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto bih ja naveo kao veliku prednost 1.9MJT motora je dostupnost delova, kako novih, tako i polovnih - ne zaboravite da se 1.9MJT pre Novog Brava ugradjivao i u Stila. Naravno, ova prednost vazi za polovne automobile koji se prodaju na nasem trzistu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo zadnje treba uzeti u obzir. Mislim da 1.6 120ks nije nikada bio u ponudi kod nas, već samo njegova slavija verzija od 105ks.

Osim u Bravo taj se motor ugrađuje još i u GP i AR Mito.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto razbijate glavice vezano za kvalitet CR DIESEL pa još turbo Fiat motora. U zadnjih 16 godina nijedan loš motor. 1.9 , 1.3 , 2.4, 2.0 , 1.6 . Ljudi naučili i doktorirali motore. Nego ovaj 1.6 izgleda su napravili samo Opelu (i njihovom Isuzu 1,7) da napakoste.

Mora da bude dobar.

Ko uspe da sjebe JTD/MJ neka ga košta, nije mi ga žao.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, a sta ko kupi sjeban? Sa druge strane, uvek postoji onaj mali procenat motora sa nekom fabrickom greskom. Sve u svemu dok ne bude vise tih 1.6 MJT, ja bih se pre odlucio za (provereni) 1.9MJT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motor nema fabričku grešku. Prosto ih je još uvek malo kod nas.

Svojevremeno kada sam kupovao auto imao sam na umu činjenicu, da je 1.9mjet 16v dosta redak.

Svestan svih njegovih vrlina jedino me to malo palšilo, stvari su se umeđuvremenu promenule sad ih ima mnogo više, što podrazumeva pre svega neki stok rez delova.

Verovatno će slična priča biti i sa 1.6 mjet.

Nismo pomenuli da taj 1.6 radi mnogo mirnije zahvaljujući izmeđuostalog 16v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva bre fabricka greska!? :question: On nije poceo juce da se pravi, znalo bi se za to odavno, pocev i od medija pa nadalje. Los ti je stav sa kojim kreces u kupovinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem sta ste skocili - ja svog Brava vozim vec dve godine i ne razmisljam o novoj kupovini. Dalje, u vremenu kada je cena neoriginalnog seta kvacila + zamajac na nivou dve prosecne plate, ja bih svakako razmisljao i o dostupnosti delova iz raznih izvora. Takodje, 1.6 MJT koliko god bio iz poznate "familije" je NOVI motor i treba ce vremena da se i majstori "naviknu" na njega. I za kraj - kada sam rekao fabricka greska, jednostavno sam mislio na greske koje mogu nastanu u proizvodnji i montazi, kojih ce uvek biti i koje ne zavise od toga koliko se dugo nesto pravi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li možda neko zna da li sistem za paljenje maglenki prilikom skretanja postoji na svim Bravo-ima ili je to krenulo od neke godine, opreme, motora...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu ni maglenke standard na svakom Bravo, a kamoli da budu aktivne, tj. da prate skretanje. Npr. sada da se ode u salon i kupi novi Bravo, doplata za maglenke je 150 eura. Znaš i sam da ti je lako da proveriš na licu mesta ima li to Bravo koji te zanima. Bojim se da je previše različitih opcija za razna tržišta, plus uvek mogućnost doplate prvobitnog vlasnika u određenom paketu opreme, da bi se mogao izvući šablon, odnosno obrazac gde ih ima, a gde nema. Potpuno je moguće da je neko od svih stari koje idu u viši paket doplatio samo baš takve maglenke, a da je sve ostalo na početnom nivou opreme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je mogućnost koja dolazi od ECU-a, čisto sumnjam da postoji zaseban računar koji reguliše samo tu mogućnost. Stoga, ako bih preformulisao pitanje ono bi glasilo ovako: Ako vozilo (Bravo) ima maglenke, da li mu se može uključiti automatsko paljenje istih prilikom skretanja? :)

p.s. Zaboravio sam danas da pogledam, a opet i da sam pogledao i da ne rade, možda postoji mogućnost da se uključi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...