Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Aha, baš ja da rešim
Vozio ga i vozio se u njemu baš početkom 2000-ih. Ostao mi u sećanju kao auto koji izbija bubrege na iole lošijem putu (vožen ka NS i nazad u vreme dok je "auto-put" bio onaj sa 2+1 zaustavna traka). Sve preko 80 km/h sa njim je bilo neizdrživo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, horvat said:

Npr. famozni 'keyless entry' koji, svi vec znamo da se dize sto puta lakse i brze od obicnog kljuca-daljinca... a bas je minimalna dobit u 'komforu".

Za ovu opciju bih cini mi se bio spreman i 1.000 evra da doplatim koliko olaksava svakodnevno koriscenje auta.

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Danilo1 said:

 pitam ga ja gde ide - kaze u Barselonu.. Pita ga zena stvarnoo? 

 

 

Bacio na sprdlju kad je video kakvi su profesionalci dosli da gledaju :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvi su menjaci sa oznakom c530 kod Brava posto je kod mene taj na 1.6 mjet 77 kw? Citao sam da je onaj m32 jako los ali ne mogu za ovaj c530 nista da nadjem.

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je onda odlicno kad ne mozes nista da nadjes. Znaci da se ne zale ljudi, verovatno?

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Vicko989 said:

ali ne mogu za ovaj c530 nista da nadjem.

FPT-ov menjac koji je isao u C530.5 i C530.6 varijantama. Poznat jos iz Stila, prvi je isao na 1.9 8v, drugi na 1.9 16v MultiJet varijante.

Sto se Brava tice, ista prica sto se pocetne 1.9 8v i 16v motorizacije tice. Na 1.6 je u startu isao samo FPT 530.6, koji je polovinom 2010. zamenjen sa novim C635, deklarisanim na veci torque. Generalno su poznati kao pouzdani.

M32 koji pominjes je GM-ov proizvod koriscen tokom partnerstva od polovine 2000-ih, mozda i jedan od menjaca sa najlosijom reputacijom. Problem je bio u losoj konstrukciji, podmazivanju i "odlazenju" uglavnom lezajeva visih brzina, a bilo je tu i jos propratnih problema. Inace kod Fiata nosi oznaku C544, ali je GM proizvod (kao i C542 ili F40 na 2.0).

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, Ivan said:

FPT-ov menjac koji je isao u C530.5 i C530.6 varijantama. Poznat jos iz Stila, prvi je isao na 1.9 8v, drugi na 1.9 16v MultiJet varijante.

Sto se Brava tice, ista prica sto se pocetne 1.9 8v i 16v motorizacije tice. Na 1.6 je u startu isao samo FPT 530.6, koji je polovinom 2010. zamenjen sa novim C635, deklarisanim na veci torque. Generalno su poznati kao pouzdani.

M32 koji pominjes je GM-ov proizvod koriscen tokom partnerstva od polovine 2000-ih, mozda i jedan od menjaca sa najlosijom reputacijom. Problem je bio u losoj konstrukciji, podmazivanju i "odlazenju" uglavnom lezajeva visih brzina, a bilo je tu i jos propratnih problema. Inace kod Fiata nosi oznaku C544, ali je GM proizvod (kao i C542 ili F40 na 2.0).

Hvala prijatelju na detaljnom opisu... pozdrav :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar taj F40 nije bar za nijansu bolji od 32ke... btw englezi preporucuju jedno 300-500gr vise ulja u menjacku kutiju na racun tog losijeg podmazivanja koje je navodno ispravljeno updatom kutije na kasnijim modelima

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, alfini0507 said:

Zar taj F40 nije bar za nijansu bolji od 32ke...

Drasticno :) , tj. daleko bolje se pokazao.

Ima ih i na forumu ne mali broj u 2.0 dizelima, a pisali smo dosta i o C544 i C542 (M32 i F40) ranije, pa moze da se procita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tempomat premda se ugrađuje za cca 25-30E drugom ručicom od AR 147/Stila/Nuova Bravo, a mene interesuje šta je ovo na šoferšajbni ? 

@Mico Drugi krug je oštećenje plastike kod ručne, ali to je čest problem.

04297444f929-800x600.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, ISV_01 said:

Drugi krug je oštećenje plastike kod ručne, ali to je čest problem.

E to je vec veliki problem :lol: , dovoljno da odustane ako je auto dobar... Pa iseci cu mu ja jedan komad :), ionako mi ostade materijala kada sam kod sebe menjao:  https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/78846-nuova-bravodelta-popravka-plastike-oko-rucne-kocnice/ .

Nema ni Blue&Me, a bas korisna stvarcica je u pitanju (MP3+handsfree+Voice Recognition). S druge strane, odlicno sto izgleda ima fabricki ksenon.

 

Nevezano za auto, ko je ozbiljan kupac - sto pre gledaj, prekontrolisi i kaparisi ako valja. Sto manje reklamiranja, manja mogucnost da ti ga neko od prilicno ljudi koji ovo anonimno citaju digne ispred nosa... Drugo je sto mi vlasnici natrcimo na nesto interesantno, pa ovde okacimo za ostale. Sto se Brava tice, oglasi su puni matorih kanti od kojih neke stoje jos od kada sam krenuo da pazarim (pre 2 godine). Za nesto novo sto iskoci a deluje vam da vredi, nije lose protegnuti noge...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta plastika vredi po kile zlata :D Ionako si još davno ostavio mere/dimenzije za istu da se može napraviti u uKradi sam :D 

Bogami ih ima sve masovnije na ulicama, premda ih i dalje ima sa starijom 1,9 motorizacijom koliko sam bar ja video.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Danilo1 Ista ona stakla koja si ti ubacivao ? :D  Antena ?? Paaa...zar antena nije u krovu ? :huh: Neslušajte ga, trebaju mu pare za limarske radove :D:D 

Mnogo je brate ovaj crn..mnogo za moj ukus. Auto crn, enterijer crn, stakla crna, prdež iz auspuha crn i dodatno crn kad DPF radi...preterano bre :D 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio si i crni vizir na soferci :lol: .

56 minutes ago, ISV_01 said:

Antena ?? Paaa...zar antena nije u krovu ? :huh:

Ovo mi deluje kao unutrasnja antena, ima one 2 zelene trake (da je samo kutijica, mogla bi npr. da bude i GPS antena neke aftermarket navigacije). A i fali stap antene na krovu, vrlo moguce da je ona van funkcije. Imamo i za to resenje :lol: : 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. Izgleda da imam čast da odgovorim u temi na njen jubilej - desetogodišnjicu 

Ono što me dovelo ovde jeste par generalnih pitanja koje nisam mogao da izguglam. Pošto sam tip osobe koja bi sad pročitala celu ovu temu sa svih 120 i kusur strana, a sada je 3 ujutro, bolje da jednostavno pitam. Кroz sva ova vaša dopisivanja i iskustva kakav je model sa 150 konja? Postoji li MDŽET ili DŽTD bez plivajućeg? Кako stoje stvari sa trapovima na ovim našim oranicama? (AR 159 mi je takođe prelep auto ali me odbija što svako kaže da nije za naše puteve)

Šta je najgore kod trenutnog Brava?

 

Ovaj mi se mnoooogo dopao

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15039687/fiat-bravo

Untitled51.thumb.png.cde8ccff682943e0fd82909df6cd7f2f.png

 

Mada ni ovaj sa 120ks nije loš

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15160037/fiat-bravo-19

Untitled5.thumb.png.be96e29b1d8a888c687e627a8af88199.png

 

(imam 16 zapraćenih trenutno + dva GP) 

Inače nisam zadrti autonacionalista, sad vozim C4, pre njega Astru karavan, moj vlažni san je 520 al' to je sad auto MILF. Još jednom pozdrav svima.

 

 

Edited by neshaoct
dodat printscreen oglasa by Ivan & usklađeno sa pismom Foruma by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Лазар said:

Postoji li MJET ili JTD bez plivajućeg?

Fabrički su svi sa "plivajučim" (odvratan prevod/naziv). Znači samo ako je neko skinuo i stavio jednomaseni... Ali nije to baš preterano mudra ideja. Ako iole "normalno" voziš - dakle bez spuštanja iz 5. na 3k RPM direkt u 2. brzinu, bez držanja auta na uzbrdici na pola kvačila i pola gasa, bez naglog puštanja kvačila u 1. na 4k rpm iz mirovanja, bez patosiranja gasa od 1500 RPM u 3. brzini i tako tih đakonija - onda nema apsolutno nikakve prednosti jednomasenog zamajca u odnosu na dvomaseni. Za obrtne momente kakve razvijaju motori koje razmatraš, samo bi dobio tone trzanja i cimanja, bez ikakve potrebe. Takođe, više se stresira transmisija, jer onda ona upija taj višak obrtnog momenta umesto opruga u dvomasenom... To je juš skuplja opcija, da tu nešto popusti.

 

17 hours ago, Лазар said:

Mada ni ovaj sa 120ks nije loš

U pitanju je isti 1910 cm³ blok, sa istom Garrett GT1749V turbinom, samo glava u verziji od 120 HP ima 8 ventila (2 po cilindru) umesto 16. U teoriji to znači nešto manje pokretnih delova koji mogu da stradaju, ali u praksi to je veoma, veoma robustan i za održavanje zahvalan motor, opet, ako se prema autu ophodiš "normalno" i sa dužnim respektom i pažnjom.

 

Sa strane performansi, dobijaš nešto ranije visok obrtni momenat, dok je vreme trajanja otvorenosti ventila relativno dugo i linearna brzina klipa u cilindru relativno mala, jer je veći promer manjeg broja ventila manje restriktivan za prolaz vazduha u cilindar. Na višim obrtajima mu ponestaje "daha", jer tu veći broj manjih ventila omogućava optimalniji dotok vazduha. Pri tome je malo i štedljiviji/efikasniji na niskim obrtajima od jačeg modela, što znači da treba da preferiraš ranija šaltanja i ređe "ekskurzije" u više obrtaje, odnosno nešto "pitomiju" vožnju, da bi dobio maksimum od tog motora.

 

Za ostalo mogu da te posavetuju kolege Bravisti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod trenutnog brava, obzirom da si iscitao temu, je 'limitacija' odabira motora. Od restilizovane verzije (znaci od 2008-9) imas 1.6 mjet sa 90ks (redji modeli), 105 i 120ks, 2.0 mjet od 150ks (165 pre restyle-a), dok od 2006(7)-2008-9 imas 1.9 mjet verzije sa 120ks (naveo si) i 150ks. 150ks ima klapne gasa koje se pod obavezno skidaju zbog potencijalnih problema tj uleta u motor i prave igranku koja skuplje kosta neg ciganska svadba (vrlo cesto).
Skoro svi Bravo-i imaju DPF (mozda pocetne verzije 2007-8 ne i to su jako retki slucajevi), pojedini vlasnici ga skidaju fizicki i gase softverski (tj kako dolikuje i valja), kao sto i neki zatvore EGR ventil zbog prljanja.

Dalje, delovi za 1.9 blok su i dalje vise dostupni (cenovno) i dosta delova pase sa prethodnika Stila (oko 85-90% su mehanicki slicni), dok sa novijim agregatima je druga prica, obzirom da su novije generacije.

Noviji agregati (npr multijet 2 - 1.6/2.0mjet) su mirniji u radu i nemaju tkz traktorski prizvuk.

U principu svi su pouzdani agregati, svi malo pate od decijih bolesti koje nisu skupe za opravke ako se lepo odrzavaju i redovno menjaju delovi.

Bravo je, sto se tice opreme...pa....raznovrstan. Generalno se oslanjaj na E-per sa brojem sasije da vidis sta ima od iste jer jedan naziv paketa opreme ne mora da znaci da jedan Bravo ima istu opremu kao drugi bravo sa istim nazivom opreme. Oprema Sport je samo oprema (cesto je mogla biti i u 1.9 120ks, premda je neki default bio u verziji 150ks) kao i u drugoj motorizaciji. Sportska sedista, cajgeri, enterijer malo drugaciji.

Sto se AR tice, konkretno 159, to je tenak na drumu i ne vidim da mu ista fali na nasim putevima. Ako mislis na rupe, pa svaki auto ce da odlomi tocak pri 100tki i nekom sahtu tako da to nije merilo. Zbog medjuosovinskog razmaka verujem da je ili za nijansu udobnija ili bar iste udobnosti kao Bravo, jer je AR ipak malo agresivniji i tvrdji shodno svojoj tradiciji kao 'jeftini ferari'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav i dobrodoslica na FLCS forum. Prvo samo molba (a i to je pravilo), da se uz link eksternog oglasa doda i njegov PrintScreen. Kada taj oglas ubrzo bude obrisan ili taj auto opet na oglasima pod drugim linkom, cela nasa prica ovde gubi smisao za buduce citanje (dodao sam PS za ova 2 prethodna oglasa).

17 hours ago, Лазар said:

Pošto sam tip osobe koja bi sad pročitala celu ovu temu sa svih 120 i kusur strana, a sada je 3 ujutro, bolje da jednostavno pitam. Кroz sva ova vaša dopisivanja i iskustva kakav je model sa 150 konja? Postoji li MJet ili JTD bez plivajućeg? Кako stoje stvari sa trapovima na ovim našim oranicama? Šta je najgore kod trenutnog Brava?

Naravno da ne moras da citas celu temu, posto smo o svemu pisali vec ko zna koliko puta, sve sto te zanima mozes da nadjes pomocu Search foruma. Da pripomognem i ja u najkracem - na 1.9 verzijama koje gledas u Bravu ne postoji JTD/UniJet (po oglasima pisu iz neznanja ili da naglase da je to cuveni 1.9) - u pitanju je iskljucivo MultiJet. Naravno da ce zbog velikog obrtnog momenta plivajuci zamajac biti najnormalnija stvar, koja stiti ostale komponente, pre svega menjac. Imaju ih odavno cak i turbo benzinci, tako da tu stavku treba podrazumevati i baviti se samo time u kakvom je stanju plivajuci. Kolege ti vec napisase za Swirl Flaps u 16v varijantama. U 1.9 godistima koje gledas obicno ide plasticna grana i metalni flapsovi (klapne). Cesta je praksa da se skinu (ako vec nisu) jer ako odlete prave haos po motoru, imas sve detaljno ispisano, postupak, cene... Za sve ostalo je peri-deri masina, samo treba videti sta sa EGR i DPF (pocetne verzije mogu da budu bez njega), ljudi ih takodje fizicki i softverski eliminisu, za 2 god najavljuju provere izduva na tehnickim, pa kako ko misli da treba...

Ako gledas samo 1.9 verzije - menjaci odlicni, FPT-ov C530 je u pitanju, verzije sa 5 (na 8v) i 6 brzina (na 16v), provereni jos sa Stila.

Pohvalio bih trapove, iz mog iskustva su izdrzljiviji nego na Stilu, ali imam i laksi benzinski motor u nosu auta... Na pitanje sta je najgore (i verovatno stavka za doradu), generalno bih izdvojio projektore na srednjim svetlima. Kod mene je malo mladja restyle varijanta u pitanju, tako da sam se "provukao" samo sa ugradnjom xenon seta, bez reparacije i zamene projektora. Sada to vrlo lepo sija i neuporedivo je bezbednije nocu (u odnosu na ranije stanje sa obicnim Osram zutacima). Ali cesto su ljudi primorani da rade reparaciju ili menjaju projektore, tako da i to racunaj u stavku za proveru i potencijalni trosak. Za razliku od njih, duga svetla u klasicnim reflektorima su odlicna. Sve ostalo je na autu vrlo lepo sklopljeno, ususkano, ispravljene bubice sa elektronikom sa Stila - ako se probere lep i ocuvan primerak, neki napucaniji Emotion ili Sport je bas korektan auto, pogotovo za trenutne cene...

9 hours ago, ISV_01 said:

Oprema Sport je samo oprema (cesto je mogla biti i u 1.9 120ks, premda je neki default bio u verziji 150ks) kao i u drugoj motorizaciji. Sportska sedista, cajgeri, enterijer malo drugaciji.

Da krenemo od opcionala i "samo opreme" :): nize vesanje (spusteniji auto), dodatni Sport mode (+30Nm obrtnog, reskiji odziv gasa, tvrdji volan), felne sa manjim ET (siri trag tockova), mnogo bolja i profilisanija sedista. Tj. auto neuporedivo lepsi i zabavniji za voznju (ko to trazi), od Brava sam gledao samo tu varijantu. Od sminke pragovi i kacket, vizir na soferci, duple cevke izduva, tamna stakla, 17''/18'' Sport felne. U enterijeru pomenuta mnogo bolja sedista (koja su generalno prilican minus na Fiatima), alu-pedale, sportski cajgeri, konfigurabilni Matrix displej, volan/menjac/rucna prosiveni crvenim koncem... I ono sto je najbitnije - najcesce dolaze sa najjacim verzijama motorizacije, uz lepu opremu (na sve pomenuto uglavnom dodje i tempomat, podizaci nazad, woofer, Start&Stop, moze da se ubode i navigacija, panorama, fabricki xenon, kozni enterijer, sta vec ko voli...). Kako kod dizela, tako i kod benzinca - moze vrlo lepo da se probere ako se prati ponuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...